Kako dati ime baru, restoranu ili nekom drugom ugostiteljskom objektu?!

Većina prilikom otvaranja restorana, kavane ili nekog drugog ugostiteljskog objekta zapne na prvoj prepreci, a to je ime objekta. Ime zaista nije lako dati jer se mnoge ideje i prijedlozi vrte po glavi i stvaraju lagani kaos u kome se teško odlučiti. Koje ime odabrati između onoga koje vam se sviđa, onoga koje bi označilo vaše buduće poslovanje i onoga po kojem ćete biti prepoznatljivi u svom poslovnom uspjehu.

Par bitnih stvari 

Nakon brzopletog odabira imena nakon nekog vremena se pokaže da to ime i nije pravo ime koje odražava ono za što je objekt namijenjen i karakter koji ima. Nezgodno ga je promijeniti u neko drugo ime jer je već poznat, a i iziskuje dodatne troškove.

 Obično se dešava da ljudima nema ko dati savjet da prilikom odabira imena trebaju voditi računa o par bitnih stvari.

  • Budite zadovoljni sa imenom vašeg objekta
  • Odredite ciljanu grupu korisnika i razmislite da ime vašeg objekta vodi računa i o njima.
  • Da je lako za zapamtiti
  • Da asocira na uslugu koju želite da im  pružite.

Ponekad ljudi, koji pokreću nove projekte i osnivaju ugostiteljski objekt, nisu ni svjesni koliko dobro odabrano ime može značiti za budućnost istog. Ne mora ono biti strašno dubokoumno, može nešto jednostavno, nešto sa čime se susreću svakog dana, ali ako posao krene i samo ime će napraviti svoj doprinos uspjehu.

Politikin zabavnik: Neobična imena

Istražujući ovu temu naišli smo na zanimljiv tekst o neobičnim imenima kavana od Politikinog zabavnika. Ovo je dio navedenog teksta. 

“Svaki Parižanin zna gdje je ugodna kafana "Pas koji puši lulu", a bez po muke će vam pokazati noćni bar "Ludi konj". Ostanimo još na tren kod Francuza i kažimo i to da je jedan od njihovih najpoznatijih sireva: "Krava koja se smije".
Preplovimo li kanal La Manš i nađemo se u Škotskoj, zemlji najboljih viskija, između bezbrojnih etiketa, naći ćemo "Džonija šetača", "Kratku suknjicu" i "Starog gavrana". Kad smo već kod pića, znamo da se jedno od najpitkijih i najskupljih vina u Italiji zove "Kristove suze", a Talijani mnogo piju i "Staru Rimljanku", neku vrstu konjaka. U SAD postoji sva sila svratišta nazvanih po indijanskom poglavici ("Bik koji sjedi"), popularnom šlageru "Bitlsa" ("Žuta podmornica"), junaku crtanih filmova ("Ružičasti panter").
Ali čemu svjetska lutanja kad mali milion primjera možemo ugledati i na našem tlu.

 Beograđani se sjećaju kafana "Kod žirafu vanevropsku zvjerku" i "Kod tri seljaka", a i dan-danas postoje: "?" (kafana "Znak pitanja", pojavljuje se u filmu "Šejtanov ratnik" – prim. red.), "Tri šešira", "Mala astronomija", itd.

Zagrepčani su zanemarili prava imena nekih birtija, ali znaju ih zato po neobičnim nadimcima: "Tri kostura" (tu je nekad bila studentska menza), "Lažni svjedok" (preko puta suda), "Veseli mrtvac" (uz Mirogojsko groblje), "Majmunjak" (kafić na početku Ilice gdje su se, između ostalih okupljali besposleni "šminkeri"), "Junferica" (omiljeno svratište estradnih muzičara) i njima slični.

Slovenci rado piju vino "Ritoznojčan" što u doslovnom prevodu znači da taj napitak oznoji stražnjicu, dok je u blizini Ljubljane krčma "Slijepi Janez". u Dubrovniku se naselje, danas najveći turistički kompleks, zove "Babin kuk", a jedan od nenastanjenih otoka na srednjem Jadranu i u pomorskim kartama je upisan kao "Babina guziсa".

Izbor je na vama

Savjeti koje ime dati objektu su različiti. Sa točke gledanja menađmenta i brendiranja savjeti se odnose na činjenice optimalnog poslovanja i na ime kao dio proizvoda. Na objekt iz ove percepcije se gleda kao na mašine koje treba da imaju sve na svome mjestu i onako kako je po pravilima. To je dobro sa jedne strane. Sve na svome mjestu i svaki detalj je dio neke analize ili je uređenje sa etiketom nekog poznatog brenda. Ali gdje je tu duša zbog koje i idemo da pobjegnemo od svakidašnjice u nama drage restorane, barove.

Na vama je izbor!

Piše: , ugostitelj sa preko 20 godina radnog iskustva, i jedan od osnivača POS Sector programa za restorane i barove

Pratite nas na Google+ Učitavam...