Osnova za seo optimizaciju je web stranica

Da bi web stranica bila uspješna, mora da zadovolji više kriterija, a najvažnija su slijedeća tri:

  • dizajn
  • sadržaj
  • navigacija

Dizajn je ogledalo tvog restorana na internetu i on treba da odskače od ostalih. Posjetioci stranice cijene kredibilitet i poslovnost tvog restorana kroz web dizajn. Loše dizajnirana web stranica lako može narušiti imidž tvog restorana, te zato treba biti oprezan i prepustiti dizajn web stranice profesionalcima. Neujednačenost dizajna među stranicama, nečitljivost teksta zbog lošeg kontrasta, nedostatak naslova i opisa, pretjerana uporaba animacija i grafike, različite boje i fontovi tekstova su samo neke od stavki koje ukazuju na loš web dizajn. Provjeri svoju web stranicu i ako uočiš bilo koju od ovih problema, odmah se obrati stručnjaku koji će ti pomoći i smisliti novi dizajn.

Sadržaj je razlog dolaska posjetioca na web stranicu tvog restorana. Način na koji je napisan može da utiče na uspjeh web stranice. U ovisnosti da li je sadržaj kvalitetan ili loš ovisit će i rangiranje web stranice tvog restorana na internet pretraživačima, a time i broj posjeta stranici. Dobar sadržaj treba da animira goste i potakne ih da posjete tvoj restoran.

Navigacija web stranice je važan element koji ne smiješ zanemariti. Elementi web stranice kao što su header, footer, navigacioni meni, sadržaj i ostali, treba da imaju logičan raspored. Posjetilac ne smije biti zbunjen i dezorijentiran kada npr. traži jelovnik restorana, jer čim on vidi da se ne može snaći, jednim klikom će napustiti web stranicu.

Ali, uspjeh svakog pojedinog projekta ne ovisi samo o dizajnu web stranice i njezinom sadržaju već i o tome kako će ponuđene informacije stići do potencijalnih gostiju. Čak i ako je web stranica restorana dobro dizajnirana, sadržaj atraktivan i zanimljiv, te ona nudi korisne informacije i dobre ponude: web stranica neće i ne može privući potencijalne goste, ako oni ne znaju da ona postoji.

Kada govorimo o izgledima za uspjeh web stranice, SEO optimizacija stranice za tražilice je od velike važnosti. SEO će dovesti ciljane posjetioce na tvoju internetsku stranicu.

Što je optimizacija web stranica (SEO) i zašto je toliko važna ?

SEO je kratica za pojam “Search Engine Optimization“, što u prevodu znači optimizacija (web stranice) za tražilice.

Većina internet korisnika tražilice koristiti svaki dan da bi istražili određenu temu, našli proizvod koji žele kupiti ili našli restoran ili bar u kojem žele provesti subotnju večer.

Korisnici Google pretraživača obično smatraju samo one rezultate vjerodostojnim koji se pojavljuju na prvoj stranici popisa, drugu stranicu razmotriti samo mali broj korisnika, dok treću skoro niko neće ni otvoriti. 90% njih će kliknuti samo na prvih 10 rezultata koje im je ponudio pretraživač. 

Na našem primjeru možete vidjeti da prva mjesta na Googlu označena crvenom bojom imaju znatno veći procenat posjeta po pregledima – cca 40% od svih pregleda, dok su plavom bojom označena naredna mjesta (2 mjesto) sa puno manjom posjetom cca 10% od pregleda.

Svaki ugostitelj treba da zna, da Web stranice nisu više samo za velike i poznate restorane i restoranske lance. Za vlasnike malih restorana koji nisu pretjerano poznati, od velike je važnosti posjedovati kvalitetnu i dobro optimiziranu web stranicu.

Vodič kroz SEO za restorane i barove

Ne moraš biti genije da shvatiš da je SEO – optimizacija web stranice za tražilice od velike važnosti kada govorimo o izgledima za uspjeh web stranice restorana. Nekvalitetni SEO jedan je najčešćih uzroka propasti ili polovičnog uspjeha pojedinih web projekata. Ako imaš dobru restoransku ponudu i uslugu, a pri tome nemaš online publiku – teško da ćeš uspjeti. Upravo ti SEO donosi ono najvažnije: SEO dovodi goste na tvoju web stranicu, zatim u restoran, a kasnije ih podsjeća da svrate ponovo.

Optimizaciju web stranice možemo podijeliti u dvije kategorije:

  1. On page optimizaciju
  2. Off page optimizaciju.

On page optimizacija

On page optimizaciju radimo na samoj web stranici restorana da bi bolje rangirala na pretraživačima. Ima mali milion parametara koji određuju valjanost optimizacije i na osnovu kojih se utvrđuje tvoja pozicija prilikom pretrage na tražilicama. Nabrojat ćemo one najbitnije:

Definiraj svoje ključne riječi

Prvi i najvažniji korak za SEO je da pronađeš ključne riječi i izraze na koje želiš da optimiziraš web stranicu svog restorana.
Izabrati prave ključne riječi (odnosno popularne riječi koje ljudi upisuju u tražilicu) nije nimalo lagan zadatak. Uzaludno je biti na vrhu liste pretraživača za neke riječi, ako iste te riječi tvoji potencijalni gosti ne “googlaju”. Sa druge strane je opasno ako odmah pokušaš optimizirati stranicu za ključne riječi gdje je velika konkurencija, jer su realne šanse male da brzo postigneš željene rezultate i probiješ se na vrh ljestvice Google pretraživača.

Primjer rezultata za ključnu riječ “restorani zagreb” iz Google adwords-a gdje je mjesečna pretraga za ovu ključnu riječ 2900 puta googlana.Takmičenje za ovu ključnu riječ je srednje što je pogodno za tvoje pozicioniranje. Imaj na umu da rezultati koje dobijemo od googla ne prikazuju stvarne informacije i po našim iskustvima su cca 20% od ukupne stvarne pretrage na googlu. 

Alat za ključne riječi kao što je Google Adwords ti može pomoći prilikom odabira pravih ključnih riječi za web stranicu tvog restorana. Svakako preporučujemo da se ovaj Google servis koristiti kod planiranja ključnih riječi za web stranice i optimizaciju stranica. Prije svega potrebno je dobro analizirati i staviti na papir sve ključne riječi koje ti se čine interesantne i koje opisuju tvoj objekt, a alat za ključne riječi – Google Adwords će ti dati potrebne informacije o tome koje su ključne riječi najbolje rješenje za tebe. Postani registrirani korisnik Google alata za ključne riječi i koristi ga bez ograničenja.

Kada definiraš ključne riječi za web stranicu svog restorana, važno je postarati da se te ključne riječi nalaze u sljedećim parametrima:

  • Nazivu domene: Ključna riječ u nazivu domene može dosta doprinijeti poziciji na tražilicama. Razmisli možeš li uopće napraviti kompromis između ključnih riječi i naziva web stranice tvog restorana, te da li možeš registrirati domenu sa odabranim ključnim riječima koje su bitne za tvoje poslovanje, a koje ujedno sadrže i sam naziv restorana.
  • Title tag: Naslov stranice <TITLE> tag koji se uglavnom prikazuje u gornjem desnom kutu browsera je jako važan, jer ga posjetioci stranice prvo uoče. Title tag jasno treba opisivati sadržaj same stranice, uključujući odabrane ključne riječi. Title tag je jedan od tri najvažnija elementa (uz meta opis i sadržaj stranice). Važno za napomenuti je da ne smije imati više od 70 znakova. Formula za dobar naslov stranice je: Glavna ključna riječ – Druga ključna riječ – ime restorana
  • Meta description: Kratki opis restorana veoma je važan za dobro pozicioniranje na Google listi pretrage. Taj opis, koji ne bi trebao da sadrži više od 160 znakova treba da prezentira tvoj restoran i restoransku ponudu u najboljem svijetlu. Meta description naglašava sadržaj stranice na Google pretraživačkoj listi i iznimno je važna stavka za stjecanje novih website posjetitelja. Kratak i kvalitetan meta sadržaj tvoje stranice će Google-u pomoći shvatiti o čemu se na tvoju stranici radi.
  • Sadržaj: Sadržaj treba biti originalan, jer tražilice poput Google-a ne vole duple sadržaje. Google daje prednost onom sadržaju koji je pouzdan, zanimljiv, originalan i koristan. Zato je u svrhu što boljeg pozicioniranja na listi pretraživača nužno osigurati kvalitetan sadržaj s ispravno odabranim i raspoređenim ključnim riječima. Pravopis i gramatika treba da budu besprijekorni, a stil pisanja prepoznatljiv.
  • Alt i title tag: Fotografije su vrlo važne za restoranske web stranice, to sigurno znaš. Dobre fotografije na web stranici tvog restorana mogu da podignu prodaju za 25-35%, tako da je od velike važnosti optimizirati i sliku dekorativnog jela koje je pripremio tvoj glavni kuhar. Slikama je potrebno dodati zamjenski tekst – alt tag, te naslov/opis slike – title tag, da bi što veći broj potencijalnih gostiju “naletilo” na tvoju stranicu. Ključne riječi treba jasno da opisuju sliku (npr. ime objekta – riblji restoran – orada na žaru), tako da se one mogu samostalno pretraživati na opciji “slike” koje imaju tražilice.

Ukoliko je ovaj postupak napravljen kako treba, slike će pomoći u pozicioniranju stranice.

  • Meni stranice: Meni stranice treba povezati sve stranice kako bi im posjetitelji mogli što lakše pristupiti. Poveznice (linkovi) u meniju trebaju također sadržavati ključne riječi koje jasno opisuju sadržaj. Važno je da do linkova sa bitnim ključnim riječima posjetitelj može doći kroz svega jedan ili dva klika.
  • Blog: Adekvatno pisanje i vođenje blog -a može da bude odličan način promocije restoranske ponude i jedan od razloga zašto se rangiranje na Google pretragama poboljšalo. Nadam se da za pisanje obloga imaš dovoljno vremena, ako ne – onda možeš da uključiš dobrovoljnog (ili profesionalnog) blogera, koji voli da piše kreativne tekstove o ugostiteljstvu i kulinarstvu. Možeš npr. napisati blog o specijalitetima koje nudiš i tako informirati javnost o listi dnevnih specijaliteta. Možeš da pišeš o planiranom specijalnom događaju u tvom restoranu, o ambijentu restorana, možeš predstaviti svoje veselo osoblje kroz odličan tekst…ma o svemu možeš da piše. Vjeruj, Google voli originalne sadržaje i prepoznaje ih. Ključne riječi obavezno koristi i u blogu, ali pazi da ne pretjeruješ sa njima, jer svemoćni Google će i to da prepozna, a ponavljanje ključnih riječi i kopirani sadržaj mu se nimalo ne sviđaju.

Off page SEO za restorane

U Off page optimizaciju ulaze stvari koje radimo izvan naše web stranice da bi ona bolje rangirala kod pretraživača. Off page SEO znači povezivanje web stranice sa ostalim stranicama na internetu. Cilj je postići da se na što više različitih web stranica pojavljuje link (poveznica) koji upućuje na web stranicu tvog restorana, ali pažnja: linkovi sa jakih web stranica (a to su oni koji imaju visoki Page Rank) vrijede više od linkova koji dolaze sa slabih stranica. Tražilice smatraju da ako druge domene sličnog sadržaja postave na svojoj stranici link na tvoju stranicu tebi i tvom restoranu raste popularnost i pozicija na tražilicama.
Za off page optimizaciju možemo se koristiti npr. društvenim mrežama, stranicama sličnog sadržaja, komentarima na blogovima i forumima, bookmarkingom, YouTube i tako dalje.

  • Društvene mreže: Vrijeme kada se odvajalo pretraživanja od društvenih mreža je prošlo. Poveznice socijalnih mreža imaju velik utjecaj na tražilice i zbog toga je bitno da optimiziraš sve aktivne profile tvog restorana na društvenim mrežama. Obavezno popuni “o nama” polje, koristeći ključne riječi koje najbolje opisuju tvoj restoran, restoransku ponudu i uslugu i koje će potencijalni gost upisivati u tražilicu. Adresu, web adresu, e-mail adresu, broj telefona i ostale važne informacije vezane za restoran nikako nemoj izostaviti u opisu. Sadržaj (slike, videa, ponude, planirane događaje…) koji postavljaš na društvene mreže također treba da sadrži ključne riječi da bio SEO optimizacija bila u potpunosti uspješna. Uvijek kreiraj sadržaj koji će ljudi željeti dijeliti sa svojim prijateljima, jer ćeš i time automatski dobiti besplatne linkove. Dobar sadržaj će svi htjeti dijeliti, više dijeljenja znači više linkova, a više linkova znači bolji SEO.
  • Google Plus ćemo ovaj put odvojiti od ostalih društvenih mreža, jer tko više voli Google Plus od samog Google-a? Ako još uvijek tvoj restoran nema svoj profil na Google Plusu, onda je sada definitivno vrijeme da ga kreiraš. Prijavi se na Google+ Business page i unesi što je više moguće informacija o svom restoranu i restoranskoj ponudi. Također iskoristi priliku dodavanja linkova na Google Plus profilu i obavezno postavi link na svoju web stranicu, službeni blog te profile sa drugih društvenih mreža. Aktivno provedi oko 15 minuta dnevno na ovoj društvenoj mreži i Google će te nagraditi tako što će ti poboljšati poziciju na Google pretragama.
  • Servis za slanje i pregled sadržaja: Ukoliko svakodnevno koristiš društvene mreže, HootSuite će ti pomoći da njima rukovodiš mnogo lakše i tako uštediš dragocjeno vrijeme. HootSuite ti pruža direktan pogled u sve profile na društvenim mrežama i dozvoljava da podesiš poruke koje želiš da pošalješ u određeno vrijeme u toku dana. Besplatna verzija HootSuite servisa će ti pomoći i u tome da vidiš koji tvoji tweetovi i statusi su izazvali najviše pažnje i u koje vrijeme je stranica koju vodiš najposjećenija.
  • Povratni linkovi sa foruma – sa foruma možeš dobiti mnogo besplatnih povratnih linkova, ali i posjetioca koji će kliknuti na njih. Dovoljno je da na forumu budeš aktivan član i da stekneš autoritet, da bi došao do novih gostiju u restoranu.
  • Uključi lokalne blogere: Zamoli lokalne blogere koji pišu o ugostiteljstvu, hotelijerstvu i/ili kulinarstvu da napišu kratki članak o tvom restoranu i svemu što on nudi. U zamjenu za tu uslugu, blogera ili blogericu počasti besplatnom večerom. Članci o tvom restoranu na drugim web stranicama će poboljšati rangiranje u tražilicama.
  • Bookmarking je online praksa organiziranja i spremanja linkova, te njihovog označavanja sa ključnim riječima ili tagovima kako bi kasnije takav sadržaj bio lakše dostupan svim korisnicima Interneta. Ako tvoja web stranica uđe u mnoge social bookmarks stranice, Google će misliti da su dobile na važnosti. Trebaš minimalno 100 social bookmarks stranica, a na svakoj od njih tvoja web stranica treba biti označena nekoliko puta od različitih korisnika.
  • Kreiraj Google Plus – Places for Business i pronađi svoj restoran na prvom mjestu na Google listi. Obzirom da se 72% svih pretraživanja odnosi na lokacijski sadržaj moraš biti 100% siguran da će tvoja web stranica biti prikazana u pretraživanjima vezanim za restorane u tvom okruženju. Google Plus Local Places omogućuje gostima da na jednostavan način pronađu tvoj restoran i dobiju sve važne informacije na jednom mjestu: adresu, telefonski broj, radno vrijeme, dostupnost parkinga…
  • Google Photos – Virtual Tour – I ovo je jedan od Google alata, koji Google mnogo voli. Važno za napomenut je da virtualne šetnje kroz restorane produžuju vrijeme posjete web stranice, a vrijeme koje posjetitelji provedu na web stranici je također bitno za bolji rejting na tražilicama.
  • Google autorstvo: Ako pišeš zanimljive blogove i imaš zanimljiv sadržaj na web stranici svog restorana,onda obavezno poveži svoj autorski sadržaj sa Google Plus profilom svog restorana. Google autorstvo u pretrazi je veoma važno za autore Internet sadržaja koji žele da povećaju svoju vidljivost, izgrade kredibilitet, reputaciju i imidž na Internetu. Ako želiš da se u Google rezultatima pretrage pojavi tvoja slika i da te Google prepozna kao autora određenog sadržaja, onda se priključi Google alatu za autorstvo.

Analiza web stranice

Nema potrebe da plaćaš SEO stručnjake koji će optimizirati tvoju stranicu, jer u online svijetu postoji mnogo odličnih besplatnih alata za analizu web stranica.

  • Google Analytics je rješenje za analizu web stranica, koje vlasnicima restorana koji posjeduju web stranicu nudi statistike posjećenosti i sadržaja, informacije o interakciji posjetilaca sa stranicom i detalje o tome kako su posjetioci pronašli web stranicu. Google Analytics je najpopularniji, besplatni program za praćenje posjećenosti i analizu posjetilaca web stranice. Ako želiš da pratiš koliko posjetilaca dođe na tvoju stranicu ili blog dnevno, sedmično, mjesečno ili godišnje, onda je Google Analytics pravo rešenje za tebe. Sa ovim alatom stručnjak za SEO ti neće bit potreban.
  • Čekiraj svoju web stranicu i objavljene blogove na www.quicksprout.com. Jednostavno upiši svoj URL i detaljna analiza stranice će biti sprovedena za nekoliko sekundi. Analiza sugerira rješenja za moguće probleme i propuste, ukazuje na stvari koje bi se mogle poboljšati, kao i na elemente web stranice u kojima je pretjerano: od upotrebe ključnih riječi do broja linkova na stranici, od duljine meta naslova do zaboravljenog alt taga na slikama,…sve je tu! Iskoristi prednosti ovog besplatnog servisa i ubrzo možeš očekivati bolji rezultat na tražilicama.

Da li je SEO 100% pouzdana metoda za bolji rejting?

Definitivno jeste, ali koja SEO metoda je najbolja ne zna niko osim samog Google-a. Činjenica je da neprekidno traje trka između programera firme Google koji rade na algoritmu pretraživača i konsultanata za optimizaciju koji prilagođavaju linkove novim algoritmima. Metode koje su u jednoj sezoni donosile prva mjesta već u sljedećoj postaju nevažeće, a na kraju ih Google tretira kao pokušaj manipulacije.

Isto tako cijeli SEO proces može da bude pravi promašaj ako tekstovi ne valjaju i stranica nije dobro dizajnirana, pa ne privlači posjetioce. Moj savjet je da svakako optimiziraš i time prilagodiš web stranicu svog restorana za tražilice, ali pazi da stranica ostane prirodna.