Ovih dana često šetam gradom i zapažam terase i bašte kafića i restorana pune gostiju. Pa da, napokon je počelo: sunčani proljetni dani već su nam pokucali na vrata, a ljeto samo što nije.
Znam da vlasnici ovih restorana i kafića veselo “trljaju dlanove” zahvaljujući sunčanim danima i punim terasama, što je sasvim u redu nakon teške zimske sezone. No, pitam se da li su ugostitelji uopće spremi za ljetnu sezonu, te da li se uopće spremaju za nju?

Zašto je važno pripremiti se za ljetnu sezonu?

Ljetna sezona je sezona godišnjih odmora i školskih raspusta. Ljudi – tvoji potencijalni gosti mnogo se više kreću van svojih domova, šetaju gradom, te se druže sa obitelji i prijateljima. Šetajući i družeći se oni često spontano odluče popiti negdje kavu ili hladan cijeđen sokić, a nije rijetkost da spontano odluče i prezalogajiti sitnicu ili otići na ručak odnosno večeru.

Kako masa gostiju za vrijeme ručka ili večere ne bi ugrozila kvalitetu poslovanja tvog ugostiteljskog objekta u ljetnim danima, važno se na pravi način pripremiti za ljetnu sezonu. Jedino uz odgovarajuću pripremu svojim gostima možeš pružiti nezaboravan ljetni užitak, a svom osoblju i sebi olakšati poslovanje.

Savjeti za pripremu ugostiteljskog objekta za ljetnu sezonu

Kako pripremiti restoran ili bar za ljetnu sezonu savjeti

U narednim redovima pronaći ćeš savjete koji će ti pomoći u pripremi ugostiteljskog objekta za ljetnu sezonu. Kratko i jasno ću ti objasniti na što trebaš obratiti pažnju prije nego zvanično obilježiš početak ljetne sezone u svom restoranu ili baru.

Napravi “ček listu” koja će te voditi

Ako spadaš u onu grupu ugostitelja, koji su prezauzeti zbog svojih poslovnih obaveza onda vjerujem da ćeš se nekoliko puta pronaći u dilemi odakle početi i gdje završiti sa pripremama. Kako bi sebi olakšao cijeli ovaj proces, napravi “ček listu” koja će te voditi kroz pripremu za ljetnu sezonu. Zabilježi apsolutno svaki detalj, kako ništa ne bi zaboravio. Prijevremene organizacije i planiranja nikad dosta.

Osiguraj dodatno osoblje

Vlasnici restorana i barova koji se dugi niz godina bave ugostiteljskom djelatnošću znaju da je neophodno osigurati dodatno osoblje za vrijeme ljetne sezone kako bi svojim gostima pružili što kvalitetniju ugostiteljsku uslugu. Kako sebe ne bi dovodio u nezgodne situacije u kojima se gosti žale jer su predugo čekali na poručeno jelo, obavezno uposli nekoliko radnika više dok traje ljetna sezona. Ako još nisi, onda ne čekaj više, nego se odmah baci u potragu za odgovarajućim pomoćnim osobljem. Ne zaboravi da nije lako doći do profesionalne radne snage sa iskustvom u ugostiteljstvu, bilo da se radi o konobaru, šankeru ili kuharu, a još je teže naći ga u ljetnoj sezoni, kada skoro svi upošljavaju dodatno osoblje.

Savjet: Nagradi svoje vrijedno i perspektivno osoblje bonusom na prihod onda kada vidiš da ti određeni rashod neće predstavljati veći problem, te naravno onda kada to zasluže. Ne zaboravi da je motivirano osoblje – produktivno osoblje, a produktivno osoblje je broj jedan na listi za uspješnu ljetnu sezonu.

Osvježi svoj jelovnik

Kako pripremiti restoran ili bar za ljetnu sezonu jelovnik

Pravo je vrijeme za uvođenje laganih obroka na jelovnik restorana. Nove, svježe stavke na jelovniku koje su prilagođene toplijem vremenu mogu da budu pravi mamac za nove goste – a i oni stalni posjetioci će ti biti zahvalni na ponuđenom osvježenju. Kreiraj specijalnu ljetnu ponudu tako što ćeš jelovniku dodati kompletne nove menije i uključiti namirnice poput svježeg začinskog bilja, voća i povrća. Ukusne salate i hladne juhe često su zamjena za cijele obroke u ljetnim danima – obavezno ih ponudi u zanimljivim kreacijama i varijantama. Svejedno, nemoj izbacivati ona standardna, omiljena jela tvojih gostiju sa jelovnika, jer mnogi gosti će i ljeti potražiti svoje favorit jelo u tvom restoranu. Ne vole svi promjene.

Razmisli i o uvođenju ljetnih alkoholnih i bezalkoholni koktela, svježe cijeđenih sokova, sladoleda, ledene kave itd.

Savjet: Sa lokalnim poljoprivrednicima ili prodavačima na tržnici na vrijeme dogovori sve oko nabavke voća i povrća. Usporedi cijene, te provjeri dostupnost određenih svježih namirnica kod svakog trgovca pojedinačno. Na ovaj način ćeš na vrijeme moći usporediti troškove hrane s cijenama stavki na jelovniku. Raspitaj se: mnogi trgovci odnosno poljoprivrednici dostavljaju narudžbe direkt u restoran. Zašto si ne olakšati stvari?!

Čišćenje ugostiteljskog objekta

kako pripremiti restoran ili bar za ljetnu sezonu ciscenje objekta

Higijena je veoma važna stavka na listi za uspješno poslovanje ugostiteljskog objekta – to svi znamo! No, koliko god nam se činilo da je svakodnevno površinsko čišćenje dovoljno, ne zaboravimo da se prljavština i prašina uvlače i u zidove, podove, namještaj, tepihe itd. Prema tome savjetujemo da vrata svog restorana ili bara zaključaš na dva ili tri dana i po potrebi organiziraš dvodnevno odnosno trodnevno generalno čišćenje prije nego kreneš u osvajanje ljetne sezone. Očisti podove, okreči zidove (prilika za novu boju), odnesi tepihe, duge zavjese i slično na dubinsko čišćenje, očisti namještaj, te izvrši popravke koje si odavno planirao završiti. Prilikom čišćenja koristi zaštitnu opremu koja uključuje gumene rukavice, pregače, vodootporne cipele itd.

Ne zaboravi da je ljeto vrijeme kada rizik od trovanje hrane vrtoglavo raste. Meso, voće i povrće podložni su bakterijama poput Salmonele i E.Colli. S toga bi pribor za jelo, cijela kuhinjska oprema, te radne površine na kojima se hrana priprema trebale biti besprijekorno čisti.

Savjet: Ne bi bilo loše ponoviti dezinfekciju i deratizaciju ugostiteljskog objekta prije početka ljetne sezone, zar ne? Ove obavezne mjere sigurnosti za sprječavanje zaraznih bolesti, pružit će ti dodatnu sigurnost i zaštitu – a mogućnost trovanja hranom u tvom restoranu bit će veoma mala.

Osiguraj ugodan boravak na otvorenom prostoru

kako pripremiti restoran ili bar za ljetnu sezonu ugodan boravak

Kako bi u ljetnoj sezoni privukao što više gostiju u baštu ili terasu svog restorana ili bara, istu je potrebno urediti i pripremiti za velike gužve. Ne zaboravi da je lijepo uređen vanjski prostor restorana ili bara odličan način za privlačenje novih gostiju.
Ako tvoj ugostiteljski objekt raspolaže otvorenim prostorom prilikom uređenja odnosno pripremanja istog obrati pažnju na sljedeće stavke:

  • Pametno i kreativno iskoristi sav raspoloživi otvoreni prostor restoranske bašte ili terase – napravi plan odnosno neki “simple” nacrt koji će ti pojednostaviti stvar.
  • Raspored stolova napravi tako da bašta ne izgleda prazno, no pazi da ne bude ni pretrpana stolovima odnosno stolicama. Pokušaj dobiti što je više moguće mjesta za sjedenje, pritom pazeći da gostima boravak na terasi tvog restoranu i dalje bude ugodan.
  • Osiguraj hladovinu! Odmah da kažem: prirodni hlad je najbolji hlad, ali većina vlasnika ga ne može pružiti svojim gostima, jer ga nema. Zbog toga, potrebnu hladovinu u ljetnim danima svojim gostima osiguraj: suncobranima, tendama i nadstrešnicama od drveta ili drugih materijala. Razmisli i o sadnji brzorastućeg drveća ako si u mogućnosti to učiniti. Kako bilo, odmah kreni u akciju, jer do vrelih ljetnih dana ostalo je još sasvim malo.
  • Pripremi siguran kutak za djecu – ako ugostiteljski objekt kojeg posjeduješ raspolaže vanjskim prostorom sa kutkom za djecu, osiguraj da isti bude siguran za igru. Ne zaboravi da su obiteljski restorani jako popularni, te da će siguran i maštovit vanjski prostor za igru privući mnoge roditelje sa djecom. No, prije zvaničnog proglašenja ljetne sezone obavezno pregledaj sve dječje “rekvizite” kako bi izbjegao neugodne povrede i slične situacije. Po mogućnosti, obogati izbor tih istih rekvizita, kako bi malim gostima pružio što ljepši restoranski doživljaj. Ukoliko se tvoj ugostiteljski objekt nalazi u blizini prometne ceste, djecu obavezno zaštiti od mogućeg izlijetanja na istu.
  • Riješi se insekata – Komarci, muhe, mušice i ostale male leteće napasti većini gostiju predstavljaju veliki problem prilikom večere na otvorenom prostoru. Kako bi svoje goste zaštitio od komaraca i ostale “leteće ekipe” obrati se stručnjacima za pomoć – oni imaju najbolje rješenje za tvoj problem. Razmotri i alternativne načine zaštite od komaraca – biljke poput nevena, lavande, kadifice, te ružmarina odlični su saveznici u borbi protiv komaraca. Vrlo lijepo zar ne – osim što su dekorativne ove biljke su i učinkovite.
  • Odgovarajuća rasvjeta također je zaslužena za prijatnu atmosferu na terasi ugostiteljskog objekta. Poigraj se rasvjetom i vidi koja najbolje odgovara terasi ili bašti tvog restorana, bara ili kafića. Obrati pažnju da ista ne bude ni prejaka, ni preslaba, te se pobrini da bude pravilno raspoređena. Dekorativne svijeće na stolovima, viseće svjetiljke ili čak solarna rasvjeta učinit će baštu ili terasu tvog restorana, bara ili kafića privlačnijom i šarmantnijom.
  • I na kraju da napomenem – sve planirane radnje vezane za uređenje bašte ili terase restorana ili bara provodi u dogovoru sa nadležnim organima. Zakonski odobrene radnje su najbolje radnje

Održavanje električnih uređaja

Kada si posljednji put dao pregledati stanje električnih uređaja koji su ti nužno potrebni za obavljanje ugostiteljskih poslova u restoranu? Ne sjećaš se – onda je sada krajnje vrijeme da to učiniš. Najmanje što ti je u potrebno u ljetnoj gužvi jeste pokvaren hladnjak, štednjak ili klima uređaju, zar ne?
Prema tome – pozovi servisere koji će na licu mjesta ispitati ispravnost električnih uređaja u tvom ugostiteljskom objektu, te tako smanji mogućnost iznenadnih kvarova na rashladnim uređajima (ledomatima, hladnjacima, klima uređajima, rashladnim komorama), kuhinjskoj opremi, te šankerskoj električnoj opremi. Također provjeri ispravnost sustava za navodnjavanje u cijelom objektu. Bolje na vrijeme reagirati i spriječiti ogromne troškove popravki.

Savjet: Servisiranje električnih uređaja je idealno vrijeme za generalno čišćenje ugostiteljskog objekta.

Da li je bilo prošle sezone problema sa blagajnom?

Postavi sebi par pitanja o radu i podršci programa sa kojim si prošle sezone izdavao račune i vodio svoje poslovanje

  • Ima li tvoje osoblje teškoća sa radom na programu?
  • Radi li program  bez zastoja posebno u vrijeme gužve kada se izdaje puno narudžbi i računa?
  • Prikazuje li program pogrešne podatake u izvešćima koji se ne slažu sa skladištem ili knjigovodstvom?
  • Da li je podrška za rad programa od strane tvtke zadužene za održavanje bila optimalna za tebe?

Veoma je bitno da sada kada još imaš vremena preispitaš i ovaj kotačić u svom poslovanju jer dobro znaš koja panika i stres nastaje kada u sred posla prestane raditi blagajna. Poznat ti je i onaj osječaj kada se izvješća ne slažu sa stanjem u skladišnju ili knjigovodstvu, a najgora stvar po meni je kada se podrška ne javlja a blagajna ne radi. Što uraditi?

Jednostavno probaj kako bi ti odgovarao drugi program. Znam da je prelazak sa jednog programa veoma teška odluka ali moraš odlučiti, da li češ i dalje vući sa sobom probleme sa programom i podrškom od prošle sezove ili češ napraviti iskorak i na vrijeme se pripremiti za sezonu.

Ono što je u mojoj moći je da ti predložim za prvi korak da saznaš više o programu za ugostiteljstvo POS Sector https://possector.hr/ ,  koji može rješiti tvoje probleme, da  besplatno testiraš program 30 dana i tek onda doneseš odluku, bez obveza, da li ti odgovara ili ne.