Zašto je važna osobna higijena u ugostiteljstvu?

Zašto je važna osobna higijena u ugostiteljstvu?

Urednost i čistoća, te održavanje higijene prostora, nešto je što se podrazumijeva i očekuje u svakom ugostiteljskom objektu. Potrebno je da jasno postavite proces i standarde čišćenja i urednosti koji se i očekuju od vašeg objekta i zadobijete povjerenje vaših gostiju.

Svaka osoba koja radi s hranom u ugostiteljstvu mora održavati visoki stupanj osobne higijene i uredan vanjski izgled. Osobna higijena je izuzetno važna za osoblje koje radi s hranom kako bi se očuvala zdravstvena ispravnost hrane.

Zahtjevi za osobnu higijenu zaposlenika

  • Svaki zaposlenik mora imati dvodijelni garderobni ormarić, odnosno ormarić takve izvedbe da se drži odvojeno radna odjeća i obuća od civilne odjeće i obuće.
  • Na radnom mjestu potrebno je nositi čistu radnu odjeću koja treba biti svijetle boje te čistu kapu i obuću.
  • Radnu odjeću potrebno je redovito mijenjati.
  • Osobna odjeća ne smije se nositi ispod radne odjeće.
  • Nokti moraju biti kratko podrezani, čisti i nelakirani.
  • U tijeku rada zabranjeno je nositi nakit (prstenje, narukvice, lančići, naušnice), ručni sat i sl.
  • Pranje ruku je neophodno dovoljno često provoditi u procesu rada s hranom.
  • Zaposlenici su obvezni nositi pokrivala za glavu na način da se sva kosa zahvati  pokrivalom.
  • Kapu je potrebno namjestiti prije ulaska u sam kuhinjski prostor i prije početka rada , jer je češljanjem, češanjem ili popravljanjem kose moguće rukama prenijeti  mikroorganizme na hranu.
  • Na poslovima grube obrade hrane (riba, meso, povrće) i u praonicama posuđa  (bijelo, crno) potrebno je nositi zaštitne pregače.
  • Kod pranja posuđa obavezno je nositi gumene zaštitne rukavice.
  • Kod rada s lako pokvarljivom i visokorizičnom hranom obavezno je nositi rukavice za  jednokratnu uporabu.
  • Ozljede (rane, posjekotine, žuljevi ) je potrebno pravilno zaštititi (vodootporni flasteri te obvezno koristiti rukavice u radu s hranom do zacjeljenja ozljede).
  • Zabranjeno je pušiti u kuhinji i pripadajućim prostorima.
  • Zaposlenici ne smiju konzumirati hranu u kuhinji i pripadajućim prostorima.

Zdravstveni pregled na kliconoštvo

Zaposlenici koji dolaze u neposredan dodir s hranom moraju prije zapošljavanja obaviti zdravstveni pregled na kliconoštvo, a zatim periodički svakih šest mjeseci u tijeku zaposlenja.
Zaposlenici moraju proći zakonski obvezan program edukacije i o zdravstvenoj ispravnosti namirnica i osobnoj higijeni osoba koje rade u proizvodnji i prometu namirnica.

Sa ovim koracima riješili ste osnovne  korake čistoće i higijene vašeg ugostiteljskog objekta.