Vođenje Caffe Bara – Prestani Bespotrebno Gubiti Svoj Novac

Vođenje Caffe Bara – Prestani Bespotrebno Gubiti Svoj Novac

Najčešće greške u vođenju bara te kako ih izbjeći za dugoročan maksimalan profit.

Ako si upoznat sa slijedećim scenarijem ovaj članak je napisan upravo za tebe.
Tvoj bar radi punom parom i gotovo da nema praznih stolova u objektu. Ljudi neprestano cirkuliraju, konobari i šankeri rade punom parom. Sve teče kao podmazano, a na kraju dana kada pregledaš promet i profit cifra baš i nije tako sjajna?

Na trenutak obeshrabreno tražiš uzroke, i pitaš se gdje novac curi? Što možeš učiniti da kontroliraš promet? Kako unaprijediti poslovanje i povećati dobit?

vodenje caffe bara prestani bespotrebno gubiti svoj novac oprema

Praćenje Poslovanja Kroz Izvještaje

Iako se na prvi pogled čini da je voditi bar jednostavno i lako to nije istina. Ovaj posao iziskuje pored afiniteta ka ugostiteljskom poslu i organizacijskih sposobnosti, veoma mnogo truda, kontrole, bilježenja i računanja. Samo na ovaj način uspjeti ćeš iz svog posla izvući maksimalnu dobit.

Financijski izvještaji su nezamjenjiv alat za analizu poslovanja bilo kojeg poslovnog subjekta. Ovdje spadaju dnevni, mjesečni i godišnji financijski izvještaji. Analizom navedenih izvještaja bit ćeš u mogućnosti pravovremeno korigirati svakodnevni rad te unaprijediti godišnji plan poslovanja.

Koliko Novaca je Tvoj Bar izgubio Danas?

Odgovor na ovo pitanje možeš dobiti analizom dnevnih izvještaja o ukupnom prometu, prodaji po stavkama menija te izvještaja o radnim satima tvog osoblja. Svaki od ovih izvještaja je moćan alat za planiranje i praćenje tvojih ciljeva. Analizom dnevnih izvještaja bit ćeš u mogućnosti:

  • Napraviti projekciju prometa i dobiti na mjesečnoj osnovi, te postaviti realne poslovne ciljeve.
  • Izvršiti bolju organizaciju osoblja te na ovaj način minimalizirati troškove za osoblje.
  • Prepoznati omiljene stavke s menija te napraviti izmjene u ponudi kao i korekcije cijena određenih stavki s menija za bolje rezultate prodaje.

Spriječite Krađu

Složit ću se da krađu nije moguće u potpunosti spriječiti ali ako misliš da je nije moguće kontrolirati onda se grdno varaš. Najrašireniji način krađe konobara je izdavanje besplatnih pića svojim prijateljima ( 69.7 %). Slijedeći najpopularniji način krađe je ispijanje pića bez znanja vlasnika. (66.2 %). Također dva popularna načina za dobivanje većih napojnica su izdavanje besplatnih pića gostima i sipanje većih količina pića.(izvor)

Još neki od načina kako konobari i barmeni kradu:

  • Unošenjem vlastitih pića u šank te prodaja istih
  • Razvodnjavanjem pića
  • Izdavanjem manjih količina pića tj. skraćivanjem pića
  • Višestrukim korištenjem jednog te istog računa za različite narudžbe
  • Krađa putem izvlačenja kave direktno iz mlina za kavu

 vodenje caffe bara prestani bespotrebno gubiti svoj novac

Da bi spriječili krađu osiguraj poštivanje slijeda radnji u svom u baru kako slijedi:

  • Konobar zaprima narudžbe gostiju
  • Prijavljuje se sa svojim korisničkim imenom u ugostiteljski program
  • Kuca račun u programu
  • Na konobarovom printeru izlaze pojedinačni računi za goste
  • Konobar se odjavljuje iz programa
  • Na printeru u šanku/kuhinji izlazi narudžba sa ukupnim zbrojenim količinama artikala koji se nalaze na prethodno otkucanim računima
  • Sistem funkcionira bez razgovora između konobara, šanka ili kuhinje.
  • Pregled ukupnog broja stavki na narudžbi je jednostavan
  • Izdavanje stavki koje nisu navedene na narudžbi je onemogućeno
  • Sve narudžbe su zabilježene i pripremljene za daljnju analizu i izvještaje.

Kontrola konobara i barmena ne znači istodobno njihovo uhođenje nego uspostavljanje jasnih pravila rada. Pobrini se da svaki konobar i barmen bude upoznat sa njima. Odvoji vrijeme za edukaciju.

Osim navedenih metoda svakodnevna kontrola inventure je jedan od najučinkovitijih mjera za sprječavanje krađe i bilo bi poželjno da se inventura radi na kraju svake radne smjene. Ako ovo nije moguće jer iziskuje mnogo vremena, preporuka je raditi inventuru barem jednom na kraju tjedna.

Odabir Dobavljača Roba

Prije nego odaberete svog dobavljača napravite listu najprodavanijih artikala u tvom baru. Usporedite cijene kod različitih prodavača te odaberite najpovoljniju ponudu na osnovu ciljanih artikala. Čak i veoma mala razlika u nabavnoj cijeni može donijeti dugoročno velike dobitke.
Iskoristite mogućnost pregovaranja, pokušajte se dogovoriti sa sadašnjim dobavljačem ukoliko imate već dobre i izgrađene odnose.

Odabir Odgovarajućeg Knjigovodstvenog Servisa

Ti nisi pravnik ali preporuka je da pratiš sve promjene u zakonu vezane za ugostiteljstvo. Zašto bi to radili ako imate knjigovođu koji se bavim tim poslom?
Zato što se veoma često događa da odabereš knjigovodstveni servis koji nije specijaliziran za oblast ugostiteljstva te se događa da neke važne zakonske odredbe ne budu ispoštivane na vrijeme. Tako npr. nepravovremeno prijavljivanje radnika je veoma čest propust knjigovođa koji za posljedicu ima plaćanje visokih dadžbina državi te ste u startu povećali svoje troškove za osoblje. Knjigovodstvene poslove povjerite agenciji koja ima mnogo klijenata iz ugostiteljske djelatnosti.

Kreiranje Sezonske ponude

Kreiranjem sezonske ponude praviš stalni update svoje ponude te svojim gostima daješ do znanja da pratiš trendove i brineš o njima. Oni će to znati cijeniti.

vodenje caffe bara prestani bespotrebno gubiti svoj novac promocija
Različiti kokteli tijekom vrućih ljetnih dana ili topli egzotični napitci s keksićima tijekom zime će obogatiti tvoju ponudu, povećati promet ovih artikala i biti u službi stalne promocije tvog bara.
Ako sezonsku ponudu začiniš promotivnim cijenama zasigurno ćeš privući i nove goste.

Definiranje Normativa

Ovo je još jedan od veoma važnih ako ne i osnovnih preduvjeta za ispravno kalkuliranje i realno postavljanje ciljeva. Normativ predstavlja sve sastojke i točno definirane količine sastojaka koji su potrebni za pripremanje jedne stavke sa menija. Točno definiran normativ precizno određuje trošak za određenu stavku te omogućava pravilno definiranje prodajne cijene za goste i stvarnu zaradu prilikom prodaje.

Izgradi Dobar Tim

Dobar tim se stvara, gradi, za to je potrebno vrijeme, kvalitetno osoblje, povjerenje i naravno dobar voditelj bara.

Ako raspolažeš sa kvalitetnim osobljem još uvijek nemaš dobar tim. Odličan tim može se sastojati i iz manje i više kvalitetnog osoblja., Naglasak je na prepoznavanju kvaliteta tvojih uposlenika, iskorištavanju sposobnosti, dodatnoj edukaciji i harmonizaciji poslovanja.

Dirigent ovog tima – voditelj bara ne smije se ponašati kao da je iznad svojih uposlenika. On mora stajati usporedo sa ostalim članovima tima i pri tom zadržati svoj autoritet pozitivnim stavom i vrijednim radom. Ne zaboravi nagraditi istaknute članove tima na postignutim rezultatima.

Ponašanje Osoblja

Promatraj svoje uposlenike. Da li se smiju ili su mrka lica dok rade svoj posao? Da li vole svoj posao? Pitaj ih da izraze svoja mišljenja, možda upravo od njih doznaš propuste u poslovanju ili dobiješ nove ideje, ili neke okidače za ideje koje možeš provesti u djelo.

Ponašanje osoblja je od velikog značaja za stvaranje pozitivne radne atmosfere koja se dalje prenosi i na goste. Upravo ova nevidljiva energija je jedan od glavnih razloga nedolaska ili ponovnog dolaska gosta u tvoj bar. Što ti možeš učiniti?

Kreni od sebe. Tvoj rad, tvoja ljubav prema ugostiteljstvu i usrećivanju gostiju neka se prenese i na ostale članove tvog tima. Svi imamo dobre i loše dane. Ponekad je bolje ostati kod kuće nego nervozu i ljutnju donijeti među svoje uposlenike. Od toga možeš imati više štete nego koristi. Pronađi snagu i ljubav prema poslu u sebi i prenesi je na svoje radnike. Također nauči svoje konobare i barmene lijepim manirima, lijepoj međusobnoj komunikaciji i poštivanju kao i ophođenju prema gostima.

vodenje caffe bara prestani bespotrebno gubiti svoj novac testiranje vina

Stalne Promotivne Aktivnosti

Obavezan dio uspješnog vođenja bara je u konstantnom promoviranju ponude. Ovdje ne mislim samo na promoviranje sniženih cijena nego na organizaciju čitavog niza specijalnih događaja u ove svrhe poput happy hour-a, degustacije vina ili koktela, tematskih večeri i sličnih manifestacija u svrhu privlačenja novih gostiju.

Vođenje bara podrazumijeva više različitih aktivnosti međusobno povezanih u jednu cjelinu. Za ovaj posao potrebno je mnogo mentalne i fizičke energije. S dobrom organizacijom i uhodanim timom uz mnogo bilježenja i blagovremenog planiranja tvoj bar će ostvariti najbolje rezultate.

Za uspješno vođenje bara moraš biti kontinuirano fokusiran na sve aspekte poslovanja. Samo na ovaj način ćeš imati dugoročno isplativ i što je jednako važno, zabavan posao.