Gerila marketing u ugostiteljstvu vam može pomoći u poboljšanju poslovanja za čak 50-200%

Svi znamo da su vremena teška, a posjedovati i voditi ugostiteljski objekt u ovom vremenu je pravi izazov. Svakodnevna borba za preživljavanje je postala normalan stil života za većinu ugostitelja. Konkurencija je velika, ekonomska kriza se osjeti, pa je tako opstanak većine ugostiteljskih objekata postao lutrija.

Također, svaki vlasnik restorana, kafića ili bara zna, koliko je marketing bitan za uspješno poslovanje njegovog ugostiteljskog objekta.Da, jako je bitan i potrebno ga je uraditi na jedinstven i prepoznatljiv način. Ali nažalost, nema svaki ugostitelj mogućnost priuštiti sebi skupog marketinškog savjetnika, koji će mu pomoći u planiranju svog poslovanja.

Puno malih ugostiteljskih objekata suočava se s velikim problemima kada marketing dođe na red, a ti problemi nastaju najviše zbog niskog budžeta, predviđenog za isti. Promotivne aktivnosti i oglašavanja zahtijevaju određena novčana sredstva koja: ili nisu dovoljna ili uopće nisu planirana od samog početka. Rezultat ovome bi mogao biti izostanak očekivanih gostiju i mali prihodi, sto je noćna mora svakog ugostitelja.
Ali bitno je ne predati se, prije početka borba. Srećom, postoje marketinške metode, koje ne zahtijevaju mnogo novčanih sredstava.

Jedna od tih metoda je gerila marketing, koji pored minimalnih novčanih sredstva jedino zahtjeva da se prije same borbe naoružate kreativnošću.

Ne bojte se, kreativnost nije nešto što bi vas trebalo plašiti. Znam, činjenica jeste, da ne može svatko biti umjetnik, pjevač, pisac, pa niti direktor, poslovođa, menadžer, marketinški savjetnik – ali svatko može biti kreativan, bar malo, jer kreativnost dolazi iz znanja. Ako dobro poznajete svoju profesiju, ponudu, uslugu koju pružate, konkurenciju, ciljano tržište, tekuće događaje i trendove – onda ste spremni da krenete u borbu.

Što je gerila marketing u ugostiteljstvu?

Porijeklo pojma „gerilski marketing“ lako je prepoznati i povezati s Ernestom Che Guevarom koji je 1960. u svojoj knjizi „Guerrilla Warfare“ opisao gerilsku taktiku.
Gerila marketing je izmislio i započeo marketinški stručnjak Jay Conrad Levinson sredinom 1980-ih. To su tzv. neobične marketinške kampanje koje obećavaju mnogo uspjeha u poslovanju, s malo novčanih sredstava. Gerilski marketing jedna je od rastućih tehnika oglašivačke industrije.

Jedna od bitnih karakteristika gerilskih marketinških ciljeva je kreativno izvršenje reklamne poruke! Poenta je u interakciji s potencijalnim potrošačima (slučajnim prolaznicima), kako bi im se skrenula pažnja zanimljivim i novim sadržajem na određeni proizvod i/ili uslugu određenog objekta.
Upravo, zbog toga što gerilski marketing ne zahtijeva mnogo novčanih sredstava, a efektivan je, veoma je popularan među vlasnicima ugostiteljskih objekata.
Uz originalnu marketinšku ideju možete da dobijete nove klijente i da ih približite svojoj ponudi. Bitno je stvoriti efekt iznenađenja kod ljudi.

Definirajte svoj marketing drugačije

U redu, sad znamo što je gerila marketing, ali kako krenuti u borbu i razviti kreativnu strategiju? Da li je dovoljno samo znati što je to gerila marketing, da bismo krenuli u borbu?
Naravno da ne!

Za početak je bitno napraviti plan i držati se tog plana do samog kraja.
Jednostavno rečeno, smatrajte marketing komunikacijom i edukacijom vaših potencijalnih gostiju. Pomoću marketinga ih informirajte o svom cjelokupnom poslovanju, proizvodima, ponudama i uslugama. Možete biti prilično sigurni da će vaš marketing biti kreativan ako razvijete dobru kreativnu strategiju (gerila marketing).

Gerila marketing vam daje izvanrednu prednost nad konkurencijom koja je prestala da se reklamira, zbog ekonomske krize ili drugih razloga. Neka vam neobavezni cilj bude da privučete goste od konkurencije, koja je prestala da se oglašava. Loše ekonomske situacije donose i pobjednike i gubitnike. Ne želite biti ovaj drugi, zar ne?

Kako smisliti nešto spontano, uzbudljivu i izvanredno?

Što je važno da zapamtite prije nego krenete u smišljanje gerilskog marketinga:
Vaši potencijalni gosti imaju mnoštvo izbora kada krenu u potražnju odgovarajućeg restorana u kojem će večerati ili kafića u kojem će popiti svoju kavu. Vjerojatno će pronaći mnoštvo sličnih ili istih ponuda, koje su dostupne po istim cijenama i reklamiraju se na sličan način. Dosadno, zar ne? Ono sto vaši potencijalni gosti zaista cijene jeste osobnost restorana! – to je ono sto vam treba biti na umu prije svega.

Tanjur u stilu revolvera za ruski rulet – ko bude “pogođen” plaća pizzu

Većina modernih reklama i marketinških strategija su manje više dosadne i viđene su stotinu puta prije. Vaši potencijalni gosti, neće uočiti ovu vrstu reklame, jer su je vidjeli puno puta i navikli su se na nju. Zbog toga, sebi ne smijete priuštiti dosadni marketing, jer vas niko neće zapamtiti i nećete se izdvajati od ostalih. Morate biti kreativni i inovativni. Napraviti nešto zanimljivo, zapanjujuće, pomalo ludo, ali opet potpuno legalno. Upravo ovdje nastaje gerilski marketing.

Tri zlatna pravila gerila marketinga

Ovo su tri zlatna pravila koja treba da poštujete, ako ste ozbiljno krenuli u promoviranje vašeg restorana pomoću gerilskog marketinga:

  1. Nikad nemojte započeti bez plana, koji vrijedi za 6-12 mjeseci unaprijed. Neka vaš plan sadrži točno ono sto planirate učiniti u predviđenom vremenu i svakako neka sadrži očekivane rezultate, koje namjeravate ostvariti u tom periodu.
  2. Nemojte nikad odustati i reci: “Od ovoga nema koristi, ove marketinške metode ne funkcioniraju!” Svaki trud, kad tad donese zadovoljavajući rezultat. Budite strpljivi.
  3. Nikada nemojte prestati reklamirati vaš ugostiteljski objekt, ponudu i uslugu koju pružate.

Gerila marketing u ugostiteljstvu vam može pomoći u poboljšanju poslovanja za čak 50-200%, ako je urađen na pravi način i ako izaberete pravu taktiku.

U Gerila marketingu postoje mnoge nekonvencionalne marketinške taktike, a sljedeći primjeri predstavljaju samo jedan mali izbor od njih:

Smislite ljudima razlog da pričaju o vama (usta do usta propaganda)
Razmislite o vašim stalnim gostima, vašim najboljim gostima! Što oni zapravo najviše vole u vašem ugostiteljskom objektu, što najčešće jedu, koje piće piju… sve je to bitno u kreiranju novih ponuda, akcija, promocija, ali i marketinga u vašem restoranu. Izaberite jedno od omiljenih jela ili pića vaših gostiju s kojim ćete napraviti dramatičnu reklamu. S dobrom gerilskom forom, nećete pogriješiti. Imate puno načina da iznenadite, zabavite i ostavite vaše stalne goste, ali i slučajne prolaznike bez rijeci. Pronađite način da ih zaintrigirate. Ako vam uspije, svi će pričati o vama, niko neće ostati ravnodušan. Potrudite se, ostanite ljudima u lijepom sjećanju i oni će da vas preporuče svojim najbližima.

E-mail kampanje i online marketing

E-mail marketing kampanje su najisplativiji i najizravniji način, da sadašnjim i potencijalnim gostima predstavite vašu ponudu. E-mail poruke se lako i brzo sastavljaju, jednostavno se šalju, a nemate nikakvih troškova pri tome. Iskoristiti popise e-mail adresa koje imate i pošaljite ciljanim klijentima sastavljenu poruku. Poruke treba da budu direktne, jasne i profinjene.

Ovi savjeti će vam pomoći u kreiranju uspješne poruke:

  • Formirajte e-mail koji može, pružiti primatelju osjećaj kao da namijenjen samo njemu. Osobni mailovi su mnogo privlačniji i veća je šansa da će biti pročitani.
  • Neka poruka bude kratka i jednostavna, ali s jakim sadržajem.
  • Pišite brzo, jer tako vaša osobnost izlazi na vidjelo i samim ti sadržaj poruke postaje
  • Postavljajte pitanja, kao sto biste uradili i u razgovoru u četiri oka
  • Pozdravite i završite poruku na srdačan i topao način.

Na ovaj način i komunicirate s vašim potencijalnim i stalnim gostima ili gostima koji su jednom-dva puta posjetili vas restoran. Bitno je komunicirati s klijentima, tj. kada prestanete komunicirati, oni će zaboraviti na vas.

Također ostali online marketing je veoma koristan u borbi za pozicioniranje na tržištu. Društvene mreže poput Facebooka, g plusa, Twittera, Instagrama i Pinteresta mogu vam također pomoći u direktnom reklamiranju vašeg restorana.

Evo nekoliko razloga zašto biti korisnik nekih od društvenih mreža:

  • Procjenjuje se da društvene mreže ukupno imaju oko 940 milijuna korisnika.
  • Sedam od deset korisnik su aktivni bar na jednoj od njih
  • Na Facebooku se mjesečno podijeli više od 30 milijardi zanimljivog sadržaja. To je oko sedam milijardi tjedno
  • Twitter prosjeku ima 200 milijuna tweetove po danu.

Video marketing je uzeo maha i postao je jedan od popularnijih načina marketinga za ugostitelje. Poznato je da slike govore vise od tisuću riječi, a kvalitetno snimljen video, koji je uz to zanimljiv, kreativan i dramatičan to jedino može potvrditi. Dijelite vaš video sadržaj po društvenim mrežama, kako bi što veći broj potencijalnih gostiju imalo priliku vidjeti na koji način vi promovirate svoj restoran ili bar.

Majice s vašim logom

Pristane majice s upečatljivim logom vašeg restorana ili bara, nekim natpisom koji asocira na vas ili slikom koja opisuje vašu ponudu… Ovo je jedan od najstarijih i najuspješnijih gerila marketing tehnika. Naoružajte se majicama, obucite sebi jednu i dijelite ih u vašem objektu i u blizini njega. Na ovaj način ćete sigurno poboljšati vaše poslovanje i vidjeti više gostiju za stolovima vašeg objekta. Ne zaboraviti malim, ali vidljivim slovima na majica sprintati i vaše kontakt podatke: ime vašeg ugostiteljskog objekta, adresu, broj telefona i web stranicu.

Označite svoj automobil i oglašavajte se mobilno

Što možete uraditi s majicama, možete i s automobilom. Upečatljiva slika, logotip ili nešto drugo na vašem osobnom automobilu, dostavnom vozilu, skuteru, pa čak i na biciklu, može ostaviti jak utjecaj na prolaznike koji su uočili reklamu. Može se reci da na ovaj način imate putujuću reklamu.

Zanimljivo zar ne?

Flajeri na strateškim mjestima

Pronađite kvalitetnu i pristupačnu tiskaru, koja će vam pomoći u izradi i tiskanju flajera, a koje ćete dijeliti ili ostavljati po strateškim lokacijama. Npr. autobusne i željezničke postaje su odlična mjesta na kojima jednostavno morate ostavljati vaše flajere i ponude, te primjenjivati popularni offline marketing. Također, flajere je dobro dijeliti po lokalnim firmama, u kojima radi veliki broj ljudi. Razmislite i zapitajte se, kuda još hodaju gladni i žedni ljudi, koji bi posjetili vas restoran? Sve su to strateška mjesta. Ne zaboravite tražiti dozvolu za ostavljanje flajera.

QR kodovi u obliku naljepnica (ili pizza su također cool fora. Ako se nalaze na strateškim mjestima i oni vam mogu pomoći u dobivanju željene pozornosti. Vaša web stranica će na ovaj način postati posjećenija, a potencijalni gosti će dobiti priliku da se uvjere se u kreativnost i kvalitetu vaše ponude.

Prezentirajte zanimljive slike i videa pomoću projektora

Vaše slike i videa koje imaju zanimljiv sadržaj uz logotip, naziv objekta, broj telefona, adresu i web stranicu, treba da predstavljaju Vas i vašu uslugu koju nudite na kreativan način. Dobro mjesto za projektiranje su bocne strane zgrada, kada padne mrak. Mijenjajte često mjesta projekcije, ali budite sigurni da su mjesta koje ste izabrali ona prava, i da će veliki broj ljudi imati priliku da vidi i zapamti vas i vašu ponudu pomoću slika i videa.

Maskote su uvijek cool

Ljudi ih vole i obožavaju da se slikaju s njima, pa čak i da im “nabace peticu”. Maskote su nezaboravne za njih. Istraživanja su pokazala da je to jedna od najpopularnijih taktika gerilskog marketinga. . Postavite maskotu na cestu, kada planirate neki ekskluzivni događaj u svom restoranu ili baru ili ako radite promociju novog jela ili pica. Možete i snimati svoju maskotu, kako radi svoj posao i postaviti snimak na YouTube. Zasigurno zanimljiv način marketinga.

Iskoristite prednost zanimljivog pakiranja

Gerilla marketing u ugostiteljstvu - pakiranje

Nadmašite očekivanja svojih gostiju, svoje konkurencije i samog sebe. Pakiranja za hranu i pića koje koristite za dostavu, treba da budu prepoznatljiva, jedinstvena i vrlo praktična. Ovo je još jedan jednostavan trik gerilskog marketinga.

Ostavljajte poruke svuda
Naljepnice, papirići, flajeri… nije bitno! Bilo koji način da izaberete, bitno je da vaša poruka bude prenesena potencijalnim gostima. Čak možete i po toaletima npr. velikih šoping centara ili kina da sirite poruku u vidu naljepnica, manjih plakata itd.. Ne zaboravite da pričamo o gerila marketingu u ugostiteljstvu, u kojem je kreativno i neobično oglašavanje ključno. Pretjerajte ako ima potrebe, ali pazite jer i pretjeranost ima granice, koje ne bi trebalo rušiti.

Čisti grafiti

Za one koji su u potrazi za jeftinim marketinškim alternativama, ovo je također jedan oblik oglašavanja koji vam može pomoći. Čisti grafiti (eng. “clean graffiti) je zgodan oblik gerila marketinga, za koju većina i ne zna. Inovativan je, siguran za okoliš i postao je jako popularan u svijetu posljednjih godina. Čisti grafit su bas kao i normalni grafiti, ali s jednom velikom razlikom – ne uništavaju se čiste površine grada, nego one koje su prljave. Kako se to radi?

Umjetnik jednostavno pronađe prljavi zid, koji očisti i omogući sebi da na njemu formira umjetnički grafit, koji će služiti za reklamiranje. U unutrašnjosti velikih gradova postoje mnoga mjesta, gdje se mogu uraditi ovi grafiti, jer ima dosta prljavih i neiskorištenih površina. Oni koji žele da se reklamiraju na ovaj način, tj. po gradskim ulicama, zidovima i tunelima, mogu dobiti puno više pozornosti i širu publiku od onih koji se reklamiraju za vrijeme večernjih vijesti.

Da li je gerila marketing legalan?

Naravno, ako se radi na pravi način i u skladu s gradskim ili nekim drugim propisima. Nažalost se gerilski marketing posljednjih godina obavlja i ilegalno. Na javnim površinama se lijepe naljepnice ili plakati u velikim brojevima i bez ikakvih pravila. Također marketinški grafiti postaju veliki problem, jer se često obavljaju na čistim zidovima, asfaltu i ostalim gradskim površinama, gdje su zabranjeni. Ne dozvolite da vas ljudi zapamte po tome, što ste plakatima ili grafitima unakazili površinu namijenjenu za nešto drugo.

Gerila marketing u ugostiteljstvu je veoma učinkovit i jeftin način oglašavanja, ako je urađen kako treba. Popis ideja koje smo vam dali je samo mali dio najuspješnijih i često korištenih taktika gerilskog marketinga. Ima ih mnogo, mnogo više, koje su također jako efektivne i garantiraju uspjeh.
Krenite u borbu i budite protivnik koji ostavlja utjecaj i diže prašinu iza sebe. Postanite svjesni svojih mogućnosti kroz gerila marketing. Mogućnosti za uspjeh u gerila marketingu su gotovo neograničene. Na vama je da pronađete način, koji će vam najbolje odgovarati.