Zvončići zvončići zvone cijelu noć. Da li i kod tebe zvona zvone ili ti je već odzvonilo? Šalim se, ako do sada već nisu urađene sve pripreme za blagdane u restoranu, onda je krajnje vrijeme da to uradiš, odmah.

Upravo sada je  vrijeme u godini kada ljudi troše najviše novca i ti trebaš iskoristiti svaku priliku da svojim vrijednim radom i svježim idejama zaradiš na njima. Naravno pružit ćeš nezaboravan doživljaj svakom od njih te možda čak i osvojiti nove goste. Kako?

National Restaurant Association (NRA) su objavili podatke da će jedan od deset ljudi  Badnju noć dočekati u restoranu, a 8 % ispitanika će izaći van na večeru na dan Božića.

Veoma velik promet se nastavlja i u Novoj godini. Prema podacima iz prošle godine više od 100 milijuna ljudi će Novu godinu dočekati u jednom od restorana. 

Vrlo je važno da koristiš sve mogućnosti, kao i savjete za marketing tijekom blagdana, i privućeš ljude sa slavljeničkim raspoloženjem iz njihovih domova baš u tvoj restoran.

1.  Dodatno Osoblje Tijekom Blagdana

Veći promet iziskuje više osoblja. Ako želiš imati kvalitetnu uslugu u svom restoranu nikada nemoj štedjeti na osoblju. Čak i najbolje pripremljen odrezak nije tako ukusan nakon polusatnog iščekivanja konobara. Tijekom zimskih praznika mnogo studenata želi zaraditi dodatni novac za zimski odmor. Iskoristi ovu priliku te uposli neke od njih.
Dodijeli im jednostavne zadatke poput čišćenja stolova. Za ove radnje nije potrebna posebna obuka i trening, a tvoji stalni uposlenici imat će više vremena da se posvete svojim gostima što će osigurati brzu i kvalitetnu uslugu.

2.  Promociju Blagdanske Ponude Započni Već u 11 mjesecu

Zaista trebaš započeti reklamiranje blagdanskih ponuda ovako rano i nastaviti “gnjaviti” s njima sve do Božića. Već mjesec dana svakog jutra slušam na radiju ponude za rezervacije za doček Nove godine. Ovo je jako dobar princip rada. Na ovaj način osigurat ćeš da svaki stol u tvom restoranu bude rezerviran unaprijed, te se možeš na vrijeme pripremiti za doček blagdana. Uslijed prijevremene promocije očekuj povećanje prometa tijekom 11 i 12 mjeseca, jer će mnogi gosti prije proslave Božića i Nove Godine doći probati tvoje specijalitete i provjeriti ugođaj u tvom restoranu.

3.  Napravi promotivni video o pripremi blagdanskih jela

Video marketing je sve popularniji. S obzirom na to da mnogi od nas traže informacije za pripremu tradicionalnih blagdanskih jela ovakav video će imati veliku posjećenost a samim tim biti će i veoma dobra reklama za promociju tvog restorana i blagdanske ponude. Neka tvoj glavni kuhar demonstrira pripremu jela iz blagdanske ponude. Ljudi vole znati što im se to tamo kuha.

Obavezno uključi u video i linkove na online rezervaciju za Božić ili Doček Nove godine u tvom restoranu. Naravno, podijeli video putem društvenih mreža kako bi tvoji fanovi iz prve ruke saznali ponudu! Rado će ga podijeliti sa svojim prijateljima.

4.  Uključi katering u svoju ponudu

Ovo je naročito pogodno za manje restorane i pizzerije koji nisu u mogućnosti organizirati blagdanske zabave u svom objektu. Ovakvi restorani obično imaju servis za dostavu hrane, te su do sada sigurno ostvarili kontakte s osobljem iz različitih poslovnih firmi. U poslovnim zgradama se veoma često krajem godine organiziraju različita druženja, zabave i domjenci na kojima se služi hrana. Već u 11 mjesecu trebaš imati gotovu ponudu za katering usluge. Dostavi ponude svim firmama. Vrijedan rad će se isplatiti.

5.  Kontaktiraj Svoje Prošlogodišnje Goste

Pregledaj listu rezervacija za proslavu Božića i Nove Godine od prethodne godine te kontaktirajte svoje prošlogodišnje goste i ponudi im da rezerviraju mjesto u restoranu. Naglasi da oni imaju prednost nad ostalim gostima. Ako imaš e-mail kontakte pošaljite im e-mailom link na privatnu web adresu gdje mogu izvršiti rezervaciju. Kontroliraj redovno rezervacije da ne bi došlo do obostranih neugodnosti. Pokloni dar ili popust onima koji uplate rezervaciju prijevremeno. Nećeš vjerovati koliko ćete rezervacija osigurati na ovaj način.

6.  Pošalji Čestitke Svojim Gostima

Svojim stalnim gostima pošalji blagdanske čestitke. Neka čestitka ostane čestitka, a ne reklama za restoransku ponudu. Tek na kraju umjesto pozdrava možeš napisati nešto poput: “ Besplatan desert za parove tijekom Novogodišnje večere u našem restoranu”.

Savjet: Budi politički korektan i napišite na čestitci Sretni blagdani, mnogo bolje nego “Čestit Božić”. Na ovaj način ćeš jedinstvenu čestitku moći poslati svima jer su tvoji gosti različitih religija i svjetonazora te na ovaj način u čestitci nećeš izostaviti nikoga.

7.  Pripremi Vrhunsku Zabavu

Ništa neće namamiti goste u tvoj restoran kao priprema dobre zabave. Ugosti popularne pjevače i svirače ili pak DJ-eve. Bez dobre muzike nema ni dobre zabave. Pored dobre muzike možeš organizirati karneval u ponoć. Ljudi su mnogo opušteniji pod maskama što garantira dobar provod. Napravi izbor najbolje maske ili plesnog para te ih nagradi primamljivom nagradom.

Savjet: Karaoke u restoranu su još jedan od jednostavnih načina zabave koje je veoma lako organizirati, a dobar su način da unesete dobro blagdansko raspoloženje u čarobnu noć.

8.  Organiziraj Dobrotvornu Večer

Vrijeme blagdana je vrijeme darivanja. Obično ovih dana malo više mislimo o drugima. Zbog toga je u blagdanskim danima veoma dobro organizirati dobrotvorne akcije. Organiziraj jednu od njih u svom restoranu. Objavi vijest o događaju putem medija. Mediji će rado podržati ovakva događanja.

Savjet: Sudjeluj u dobrotvornoj akciji tako da određeni procent utrška, te noći daruješ u dobrotvorne svrhe. Pozovi različite vladine, nevladine i humanitarne organizacije.

Pomoći ćeš onima kojima je najpotrebnije, a ujedno imati dobru promociju restorana.

9.  Ukrasi svoj objekt

Dekoriranje objekta možeš prepustiti stručnjacima, a možeš samostalno uraditi ovaj posao. Pored klasičnih ukrasa iskoristi i neke od prednosti alternativnih idejnih rješenja. Tako jelka napravljena od čaša za šampanjac ukrašena lampicama ili pak različito obojenom tekućinom u njima biti će originalan i privlačan ukras u izlogu tvog restorana. Kreativnosti nikada dosta. Postavi jelku na ulazu u restoran i ukrasi je kašikama?

Savjet: Neka osoblje bude obučeno u crveno- bijela odjela. Ako to ne možeš sebi priuštiti, onda kapice djeda mraza biće dovoljne da unesu malo čarolije tvoj objekt. Toplo preporučam srebrne, zlatne i crvene tonove za dekoriranje stolova i prostora. Pazi samo da se dekoracije ne sudaraju sa konceptom objekta.

10.  Ponudi Darovne Kartice na Prodaju

Svi volimo nešto dobiti na dar. Daruj gostima darovne kartice tijekom blagdanskih dana. Postavite darovne kartice na ulazu u svoj restoran. Lijepo ih pakuj da izgledaju baš kao pravi dar. Kutije s mašnicama su dobar izbor. Možeš se poigrati i izraditi ih ili pak ubaciti ih u već izrađene čestitke. Bitno je da izgledaju lijepo i da je ponuda zaista dar.

Primjer : Ako gost kupi darovnu karticu u vrijednosti od 50 € dobiva na dar darovnu karticu u vrijednosti od 20 € koje može iskoristiti u mjesecu veljači.

Nećeš vjerovati koliko su u Americi popularne darovne kartice, da je u većim restoranima potrebno osigurati osoblje koje samo prodaje ove kartice.
Tijekom Božića i Novogodišnje noći prodaja je rapidno uvećana jer je to noć darivanja.

Imaj na umu da su darovne kartice odličan “last minute“ dar koji je veoma jednostavno i praktično dati!

Nekoliko savjeta prilikom planiranja blagdana

  • Izradi posebnu ponudu za predstojeće blagdane, novi jelovnik i cjenik s posebnim cijenama koje nisu označene kao snižene nego jednostavno blagdanske i objavi ih preko društvenih mreža i drugih marketinških kanala.
  • Pošalji blagdanske čestitke lokalnim tvrtkama i podsjeti ih da je tvoj objekt savršeno mjesto za njihovo blagdansko slavlje.
  • Počni sa slanjem e-mail-ova o tome kakve recepte ćeš koristiti za predstojeća slavlja, kakav program se sprema kao i druge korisne informacijame. Isti sadržaj možeš objavljivati i na Facebook-u ili Twitter-u.
  • Organiziraj osoblje na vrijeme kao i godišnje odmore svojih uposlenika da ne ostaneš bez dovoljno uposlenika za predstojeća slavlja
  • Tvoji gosti će se lakše odlučiti za tvoj objekt ako im na ulazu ispred objekta ponudiš besplatnu čašu toplog vina ili neki blagdanski kolač.
  • Svi imaju gotovo istu ponudu jela za blagdane. Zašto ne ponudiš svojim gostima alternativni jelovnik koji će ih iznenaditi.
  • Promoviraj online rezervacije svuda.

Predstojeći blagdani su dio godine kada su ljudi veoma emotivni i većina ljudi ima lijepe uspomene na blagdane. Sjećanja iz djetinjstva se vezuju za drage ljude, svečanosti, darove i ukusne specijalitete.

Cilj tvog blagdanskom marketinga je da potakneš sjećanja gostima kroz atmosferu i okuse specijaliteta iz svoje blagdanske ponude. Ako u tome uspiješ profit neće izostati.

Želim Vam Sretne blagdane i pun restoran za doček Nove godine!