Vodič dobrog Online Marketinga u Ugostiteljstvu

Vodič dobrog Online Marketinga u Ugostiteljstvu

Ukoliko tražite način da privučete nove goste na pravom ste mjestu. U ovom blogu navesti ću isprobane i učinkovite metode za online marketing u ugostiteljstvu.

Marketinško planiranje je od ključne važnosti za dobro poslovanje vašeg restorana. Uspiješni vlasnici i menadžeri restorana unaprijed kreiraju marketinški plan za cijelu godinu te u skladu s njim formiraju svoj godišnji budžet. Ukoliko niste predvidjeli sredstva za promoviranje i marketing još uvijek možete učiniti mnogo toga da privučete pozornost na vaš restoran te unaprijedite poslovanje. Danas Marketing strategije za vaš restoran možemo grupirati u Online i Offline Marketing.

Online Marketing Strategija

Vrijeme je da iskoristite nove mogućnosti promoviranja restoranske ponude. Svjedoci smo brzog razvoja tehnologije i sve učestalije upotrebe interneta kao osnovnog izvora informacija.
Ove promjene u navikama vaših sadašnjih i potencijalnih gostiju direktno rezultiraju potrebom za značajnim promjenama u izradi marketinškog plana. Online marketing strategije otvaraju vrata novim načinima promoviranja vašeg restorana.

Izradite Funkcionalnu Web Stranicu

Vaša web stranica je osobna karta vašeg restorana ali i marketinško oruđe za uspostavljanje komunikacije sa gostima, promoviranje restorana, informiranje o dnevnim ponudama, cijenama, promjenama jelovnika te najavama o događajima u vašem restoranu.
Da bi vaša web stranica bila funkcionalna i interesantna vašim potencijalnim gostima mora biti redovno upotpunjena novim sadržajem te optimizirana za internet pretraživače da bi se uopće prikazala u rezultatima pretraživanja.

Kvalitetan POS program nudi mogućnost ažuriranja jelovnika, ponuda i promjena u cijenama na vašoj web stranici direktno povlačeći informacije iz vašeg restoranskog programa. Na ovaj način ne morate trošiti vrijeme na unos podataka a informacije na vašoj web stranici su uvijek svježe…

Dobar dizajn stranice predstavlja jednostavnost snalaženja u sadržaju uz lijep i jedinstven izgled te je uvjetovan poznavanjem osnovnih smjernica za izradu funkcionalne web stranice. Imajte to na umu kada dajete novac profesionalnom web dizajneru.

Omogućite online naručivanje putem vaše web stranice

Ukoliko imate servis za dostavu jela ovakav način rada će vam zasigurno povećati promet. Neki ljudi poput mene, više vole da vide i izaberu jelo iz vaše ponude te naruče ga direktno putem web forme.
Kvalitetne POS blagajne nude mogućnost prenosa online narudžbi kao i online rezervacija direktno u vas restoranski program sto omogućava jednostavnu narudžbu i brzu isporuku.

Ne zaboravite da web forma za online naručivanje sadrži prostor za upisivanje email-a i kontakt telefona. Ako nemate dostavu hrane da biste unaprijedili bazu podataka o gostima omogućite online rezerviranje stola u vašem restoranu.

SEO –Optimizacija Web Stranice

Ok, imate prelijepu jednostavnu web stranicu sa svim potrebnim informacija i privlačnim tekstovima i fotografijama za vaše goste, no kada upišete na google-u “ime vašeg grada “i “restorani” vaša web stranica se uopće ni ne nadzire na prvoj stranici rezultata pretraživanja.

web stranica restorana

Vaša stranica mora biti adekvatno optimizirana a to znači da mora zadovoljiti određene kriterije po kojima tražilice rangiraju interesantne stranice te ih nude za rezultate zadanog pretraživanja. Neki od kriterija koji se koriste za optimizaciju stranica su uređivanje sadržaja uvrštavanjem često traženih ključnih riječi u tekstove na stranici, uključivanje slika i video klipova u sadržaj stranice, linkovanje vaše stranice na drugim web stranicama te povećanje broja posjeta vaše stranice.

Društvene mreže Facebook, Twitter, Google +, Pinterest …

Prisutnost na društvenim mrežama je veoma važan kanal za informiranje vaših stalnih i budućih klijenata te ukoliko uspijete ostvariti komunikaciju sa gostima definitivno ćete unaprijediti poslovanje i povećati profit.
Da biste ovo ostvarili potrebno je da napravite profile na društvenim mrežama Facebook. G+, Twitter, Instagram, Pinterest te najmanje jednom tjedno objavite zanimljive sadržaje ili slike na vašem profilu. To mogu biti novosti poput nove ponude jela potkrijepljene lijepim i primamljivim fotografijama, najave događaja, fotografije ili muzika koja će dočarati atmosferu u vašem restoranu.

Komunikaciju sa fanovima možete jednostavno ostvariti postavljanjem različitih anketa ili nedovršenih izjava ili pak pitanja na aktualnu temu. Također možete objaviti natječaj za najbolju fotku iz vašeg restorana i za nagradu pobjednika darovati besplatnom večerom za dvoje ili pak troje ,četvero bi možda bilo previše?

Vaše specijalne ponude i dnevni jelovnici trebaju biti neizostavan sadržaj na vašem profilu. Svako voli dobiti nešto besplatno. Linkujte na sadržaje sa vaše web stranice te povećajte njenu posjećenost. Javno zatražite od vaših fanova da dijele vaše objave.
Čak iako ne uspijete da dođete do novih gostiju putem društvenih mreža omogućiti ćete vašim stalnim gostima da se osjećaju da brinete o njima te ih na ovaj način i zadržati .

Napravite YouTube kanal

Po mom mišljenju ovo je jedan od najzanimljivijih i najoriginalnijih načina za online marketing restorana. Danas kada gotovo svaki smartphone može snimati HD video ne vidim razlog zašto to ne biste i vi učinili.

Napravite svoj YouTube kanal i postavite zanimljive kratke filmove iz vašeg restorana. Prenesite dio ugodne atmosfere subotnje večeri ili postavite isječke iz kuhinje. Vaš glavni kuhar na dijelu – spremanje najprodavanijeg jela sa jelovnika! Učinite ga tako da filmić bude zabavan. Ono sto je lijepo, budi osjećaje ili je blesavo ljudi rado dijele sa drugima.

Ovakvi videozapisi objavljeni na YouTubu će se vrlo brzo pojaviti na Google-u i pomoći će u rangiranju vaše web stranice. Ne zaboravite, jedna slika govori vise od 1000 riječi, što onda još treba reći za ulogu filma u promociji restorana?

Mobilne Aplikacije Koje Pomažu Gostima Da Pronađu Vaš Restoran

Ponašanje vaših gostiju se mijenja. Prema nedavnim istraživanjima 75 % korisnika smartphone-a pronalaze informacije o restoranima dok izlaze van, 50 % od njih pretragu vrše u autu. Ljudi su „zalijepljeni“ za njihove mobilne telefone i drže ugled restorana u svojim rukama. To je razlog zašto restorani moraju držati korak s najnovijim marketinškim trendovima ili izgubiti relevantnost.

Online marketing

Pretraživanje restorana moguće je prema jelovnicima, mjestu restorana pa čak i atmosferi u restoranu. Budite sigurni da vaš restoran ima svoje mjesto u bazi podataka navedenih aplikacija i povežite se sa svojim gostima i na ovaj način. Ovo je neophodno naročito ako se nalazite u urbanoj sredini.
Najčešće korištene mobilne aplikacije u svijetu su Yelp, UrbanSpoon, FourSquare, OpenTable and TripAdvisor, a na našim prostorima Dobri Restorani, Istra Gourmet, Pauza, Taste Croatia.

Online kuponi

Nekada davno ovakvi kuponi su se dobivali s novinama. Kupili biste novine i dobili gratis kupon kojim osiguravate popust u određenim restoranima. Danas se restoranski kuponi prodaju putem interneta. Postoji mnogo Internet stranica na kojim se može izvršiti online kupovina kupona te direktno printanje istog. Većina velikih lanaca restorana ali i onih manjih nudi mogućnost upotrebe restoranskih kupona. Međutim rezultati američkih istrazivanja nisu zapanjujući. Upotreba kupona kod gostiju je jednom od 33 posjete.

Drugi nedostatak je sto se kuponi prodaju putem partnerske tvrtke a ne direktno preko vlasnika restorana te marketing za restoransku ponudu nije dovoljno personaliziran za dotični restoran. No ukoliko imate dobro posječenu web stranicu svakako razmislite o tome da uključite restoranske kupone u vašu ponudu te koristite je kao jednu od mogućnosti direktnog online marketinga.

E–mail Marketing

E-mail je još uvijek jedna od najpouzdanijih metoda za izgradnju lojalnosti kupaca. Male tvrtke troše oko 15% svojih marketinških budžeta na e-mail. To je još uvijek više no što se troši za marketing kroz društvene medije, pa čak i licem-u-lice kontakta kao marketinške metode.
Tajna za učinkovit e-mail marketing je da odredite jasnu stratešku poruku. To se može činiti očigledno, ali puno ugostitelja ima neformalan i ne-strateški pristup.

Kao prvo odaberite program koji ćete koristiti .Za početak možete koristit dobro testiran sustav poput MailChimp. Veoma je jednostavan za rukovanje i može se slobodno koristiti za popise do 2000 email adresa.

Upoznajte se sa programom , napišite strateški e-mail i krenite. Unaprijed napišite mail u kojem se zahvaljujete vašem klijentu na odzivu. Personalizirajte e-mail poruku ukoliko poznajete gosta. Ohrabrite svoje potencijalne goste za feedback. Pobrinite se da je lako i jednostavno izravno odgovoriti na poruke koje šaljete.
Jedan od razloga zašto je MailChimp super je da primatelji mogu izravno odgovoriti na vašu adresu, a informacije o njima ostaju privatne.
Provjerite svoje e-mailove redovito i potrudite se da odgovorite svima u roku od jednog ili dva dana.

Izgradnja Baze Podataka Vaših Gostiju

Iskoristite svaku priliku za prikupljanje podataka o vašim gostima. Svaka informacija biće korisna. Brojevi mobitela i e-mailovi vaših gostiju su vaše oruđe za direktni marketing.
Ohrabrite vaše osoblje za prikupljanje e-mailova. Najlakše ćete zadobiti povjerenje kroz jačanje programa lojalnosti. Vaši konobari promoviraju specijalnu ponudu za one koji su preplaćeni na novosti putem vaše web stranice. Također osigurajte da su flajeri sa promocijskim sadržajem lako dostupni u vašem restoranu.

Na ovaj način vaše goste izazivate da se prijave sa svojim email –om na vašoj web stranici da bi mogli koristiti specijalne pogodnosti. Gosti se osjećaju privilegirano a vaš biznis i vaša baza podataka o korisnicima eksponencijalno raste!

QR kod

QR (kratica za “quick response”) kod dvodimenzionalni je kod koji svojom funkcionalnošću nalikuje standardnim bar kodovima, s jednom ključnom razlikom – može ga se čitati putem mobitela.

Korištenje QR koda za marketing vašeg restorana je veoma jednostavno. Prednost QR koda je u očitavanju, jer se lako može očitati u bilo kojem smjeru, s bilo koje udaljenosti sve dok je kod vidljiv.

Stavite ga na vaš meni, dostavni automobil, letke i specijalne ponude. Na ovaj način svaki korisnik pametnog telefona u mogućnosti je da očita kod i vidi informacije o vašem restoranu u vidu slika,teksta ili video isječaka.

Veoma jednostavno zar ne?