Ukusna hrana, privlačan dizajn objekta, higijena na visokom nivou i dobra usluga su osnove za uspješno poslovanje restorana i bara, no to neće biti dovoljno ako želiš privući nove goste. Oni žele više od toga.

Svuda oko nas nalaze se pristojni restorani i barovi no u njima vidimo tek nekolicinu gostiju. Zašto je to tako?
Ljudi neće doći u tvoj restoran samo zato što imaš u ponudi jeftinije pivo ili neko jelo u pola cijene, oni će doći ako tvoja kompletna ponuda odgovara njihovim potrebama i navikama ili pak ako uključuje određeno uzbuđenje koje će ih privući i usrećiti!

Promocija restorana i bara je jedna od esencijalnih radnji za uspješno poslovanje, no odakle početi?
Bez obzira da li si novak u ovom poslu ili veći duži period radiš u ugostiteljstvu za uspješnu promociju potrebno je adekvatno planiranje. Da bi ti približila i pojednostavila cijeli proces promoviranja ponude i usluga u narednom tekstu neću pisati o važnosti promocije, već ću detaljno objasniti svaki od koraka koje je potrebno napraviti za uspješno planiranje i odgovarajući odabir promotivne strategije za tvoj restoran ili bar.

Analiza Trenutne Situacije Tvog Restorana ili Bara

Promocija restorana ili bara - Analiza

Svako planiranje poslovanja počinje sa dobrom analizom postojećeg stanja nakon čega je dalje moguće postaviti realne ciljeve. Što su prednosti tvog restorana a što slabosti?
Analizom trenutne situacije u kojoj se nalazi tvoj ugostiteljski objekt u mogućnosti si odrediti svoje adute za uspjeh. SWOT na engleskom je skraćenica za Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats,i mogla bi se na naš jezik prevesti kao SSMP – Snaga, Slabosti, Mogućnosti i Prijetnje. No da ne kompliciram suviše držat ćemo se međunarodno priznate (engleske) terminologije.
Kako napraviti ovu analizu? Uzmi papir i olovku i piši!
Navodim primjer SWOT analize za restorane.
Snaga: uniformnost ponude, izvanredno dobra usluga, ugodan dizajn objekta
Slabosti: previše stavki na jelovniku, visoke cijene, predugo čekanje na narudžbu
Mogućnosti: trenutne goste pretvoriti u lojalne goste, mijenjanje ponude, organizacije specijalnih događanja
Prijetnje: konkurencija nudi besplatnu dostavu, konkurencija nudi specifičnu ponudu (kineska jela), blizina sličnih restorana ili barova.

Ovo su samo neki od primjera kako možeš analizirati svoje poslovanje te odrediti svoje potencijalne smjernice za izradu plana promocije. U svakom slučaju analiza ova četiri aspekta je dobar početak za izgradnju plana promocije. Otvorit ćeš vrata novim idejama koje dalje možeš pretočiti u svoju jedinstvenu strategiju za privlačenje novih gostiju.

Analiza Poslovanja Konkurentnih Restorana i Barova

Što su drugi restorani i barovi u tvom okruženju uradili da bi bili uspješni? Na koji način oni promoviraju svoje usluge?
Analiza poslovanja i ponude konkurentnih restorana može biti od velike koristi. Ovo se ne odnosi samo na uspješne nego i na propale restorane i barove. Od uspješnih nauči što činiti, a od propalih, što je možda još važnije, što ne!
Prati rad konkurencije. . Registriraj se na web stranicama konkurentnih restorana i barova.

Identificiraj Svoje Ciljane Goste

Prije nego što počneš sa promotivnim aktivnostima potrebno je prije svega da istražiš svoje potencijalne goste. Potrebno je istražiti informacije o njihovim potrebama, željama, očekivanjima i ponašanjima. Da bi znali kako ili bolje reći čime ćeš ih privući potrebno je da saznaš što oni vole ili trebaju. Koje informacije tražiti?

  • Generalne informacije o starosnoj dobi tvojih gostiju te njihovoj kupovnoj moći.
  • Informacije o zaposlenju, gdje rade, koja su im primanja, kakvo im je radno vrijeme ako rade te kada imaju pauzu za ručak.
  • Informacije o prehrambenim navikama, gdje idu u nabavku namirnica, koje namirnice najviše upotrebljavaju.
  • Koje kanale koriste za informiranje (novine, internet,tv,radio).

Sve ove informacije biće od velike koristi da bi ponudili upravo ono što će ih privući te iskoristili upravo one načine informiranja kojima će informacija o ponudi do njih sigurno doći.

Istraživanje o svojim gostima možeš vršiti na više načina:

  • Koristeći već postojeće podatke iz ugostiteljske industrije
  • Putem različitih upitnika koje ćeš ponuditi svojim gostima
  • Postavljanjem pitanja ili anketa na društvenim mrežama
  • Direktnim razgovorom sa svojim gostima
  • Promatranjem ponavljajućih ponašanja svojih gostiju

Saznaj što Gosti Misle o Tvom Restoranu ili Baru

Identificiraj svoje poslovanje. Saznaj tko su tvoji gosti i zašto posjećuju baš tvoj ugostiteljski objekt.
Saznaj više o svojim gostima, njihovim stavovima i očekivanjima kako od tvog tako i od konkurentnih restorana i barova u okruženju. Na primjer, saznaj što oni misle o sljedećem:

  • Kvaliteti i raznovrsnosti jela i pića s menija
  • Ambijentu
  • Cijenama
  • Usluzi
  • Odabiru glazbe
  • Specijalnim događanjima
  • Konkurenciji.

Provjeri Da li Postoje Novi Potencijalni Gosti?

Da naravno da postoje samo ih trebaš prepoznati, identificirati njihove potrebe i znati ih privući.

Recimo da posjeduješ bar ili restoran koji posjećuju gosti samo u slobodno vrijeme, no što je s tvojom ponudom za poslovne ljude. Možda oni upravo dok ovo čitaš sjede u poslovnim zgradama u blizini tvog objekta nesvjesni tvog postojanja jer tvoja ponuda nije prilagođena njihovim potrebama? Razmisli o tome. Prilagođavanjem ponude drugačijem tržištu otvaraš vrata novim gostima što će svakako rezultirati povećanjem prometa.

Uključi Se u Različite Organizacije

Na prvi pogled uključivanje u klubove i različite organizacije nema nikakve veze sa tvojim poslom. Da li si siguran/sigurna u to? I te kako ima. Čak i tvoj hobi igra veliku ulogu. Budući da ljudi vole raditi posao s ljudima koje poznaju, veoma je važno za tebe kao vlasnika ili menadžera restorana ili bara da sudjeluješ u različitim organizacijama, naročito profesionalnim i društvenim organizacijama.

Odredi kojih profesionalnih organizacija si član ili bi mogli postati član te procijeni njihovu učinkovitost u promicanju tvog ugostiteljskog objekta.

Izradite Buđet za Promociju

Promocije restorana ili bara - business plan

Cilj je isplanirati uspješnu promociju no sigurno ne želiš premašiti sumu novca kojom raspolažeš. Kalkuliranjem troškova za promociju restorana ili bara izbjeći ćeš nerealne načine promocije poput prevelikih popusta ili korištenja usluga preskupih agencija za marketing. Pregledaj financijsko stanje te odredi realnu sumu novca koja može biti utrošena u ove svrhe i ponašaj se u skladu s dobivenim informacijama. Najbolje bi bilo da u praksi radiš godišnje planiranje budžeta tako da unaprijed znaš kojim sredstvima raspolažeš. Uspješni vlasnici restorana i barova odvajaju 2 do 4 % od ukupnog godišnjeg prihoda za troškove marketinga. (izvor)

Odaberi Odgovarajuće vrijeme Za Promociju

Sada kada imaš isplaniranu promociju počevši od ciljane grupe gostiju kojoj želiš prezentirati svoje usluge do vrste promocije i izrađenog budžeta, slijedeći ako ne i jedan od najvažnijih koraka je odabrati pravo vrijeme za lansiranje promotivne kampanje. Promocija koja počinje prekasno biće zasjenjena drugim promotivnim kampanjama. Također ako započneš promociju prerano postoji realna mogućnost da prijevremeno istrošiš svoje resurse.

Za ugostiteljske objekte okvirno vrijeme za početak promotivne kampanje je 15 dana uoči praznika kao što je Valentinovo ili Majčin dan. Za praznike kao što su Božić ili Nova Godina kada tvoji gosti imaju unaprijed isplanirane odmore bilo bi najbolje započeti kampanju 30 dana prije spomenutih praznika.

Također dobar tajming za promociju je vrijeme uoči održavanja nekih važnih društvenih i kulturnih događaja u regionu, te naravno u bilo kojem vremenskom periodu smanjene posjećenosti tvog ugostiteljskog objekta.

Nakon što izradiš plan za promociju tvog ugostiteljskog objekta mnogo lakše ćeš se odlučiti za jednu ili više promotivnih strategija koje će uz malo sreće i mnogo truda dovesti toliko željene nove goste u tvoj restoran ili bar!