Psihologija jelovnika: Kombo meni – izbor koji gost prepušta tebi

Psihologija jelovnika: Kombo meni – izbor koji gost prepušta tebi

Jela iz kombo menija su najprodavanije stavke ugostiteljskih objekata i mogu biti izbor većine tvojih gostiju bez obzira na cijenu. Obavezno ih uključi u svoju ponudu.

U današnjem tekstu objasnit ću ti, ako do sada nemaš uključen kombo meni u svojoj ponudi, najbolji način kako da napraviš jelovnik sa već formiranim kombiniranim jelima – “kombo meni” za tvoj ugostiteljski objekt.

Ne samo da će kombo meni utjecati na povećanje prometa u tvom objektu, nego će i osvježiti tvoju ponudu, omogućiti prodaju ciljanih artikala, te biti tvoj nijemi saveznik u sugestivnoj prodaji.

psihologija jelovnika kombo meni ponuda

Uparivanje jela iz ponude sa pićima i ukusnim prilozima je isprobana i efektna metoda za poboljšanje prodaje i profita.
Ovakva ponuda danas nije više karakteristična samo za restorane brze hrane, nego sve više zauzima mjesto i u svim ostalim restoranima gdje je nekada ponuda bila isključivo po narudžbe “a la carte”.

Istraživanja pokazuju da 53 posto potrošača u restoranima brze hrane smatra da su kombinirana jela “vrlo privlačna.” Neočekivano ali broj doseže i do 77 posto kada govorimo o gostima restorana sa punim servisom koji su ocijenili kombinirana jela kao “izuzetno privlačna”.

Kombo meni svuda

Kombo meni je iznimno važan za unaprijeđenije poslovanja i zgodan i praktičan alat koji zauzima važno mjesto u:

  • Studentskim kantinama
  • Restoranima brze hrane
  • Poslovnim kantinama
  • Obiteljskim restoranima
  • Specijaliziranim restoranima ( Meksičkim, Kineskim, Talijanskim, Ribljim itd)

Bilo da se radi o jednostavnom uparivanju šnicle i krumpirića ili kreiranju obroka od juhe do deserta, kombo meni tvoju  ponudu čini kreativnom i uzbudljivom, te daje mogućnost za izgradnju novih poslovnih strategija. Pored ovoga potiče prodaju ciljanih artikala – najprofitabilnijih stavki s tvog menija, a tvojim gostima olakšava naručivanje jela, posebno onima koji nemaju mnogo vremena za obrok.

psihologija jelovnika kombo meni food

Gosti veoma rado izbor jela prepuštaju drugima – tebi

Kada posjetimo restoran najradije bi sve prepustili drugima, opustili se i pojeli nešto ukusno što će iznenaditi naša osjetila.

Neka kombo meni preuzme ulogu sugestivnog prodavača te dobrim izborom zadovolji tvog gosta. Osiguraj da na tvom meniju slike jela izgledaju primamljivo i interesantno. Nešto što će privući gladnog gosta da upravo jelo sa kombi menija bude njegov izbor.

Neka tvoj restoran bude mjesto gdje se domaćinski sparivati jela s posebnom pažnjom.

Osvoji nove goste s kombo menijem

Prednosti kombo menija su slijedeće:

  1. Može se uklopiti u gotovo svaku djelatnost u ugostiteljstvu, sa svim vrstama menija.
  2. Kreiranje kombo menija je jednostavno i lako, korištenjem novih ili postojećih stavki iz jelovnika.
  3. Može se prilagoditi kako bi odgovarao točno tvojim potrebama.

Pojačaj vrijednost svog kombo menija

  • Neka tvoji gosti budu sigurni da su uštedjeli novac. Ponudi niže cijene hrane / većom maržom stavki u kombiniranim jelima za poticanje njihove prodaje.
  • Dozvoli gostima da izgrade vlastiti kombinirani obrok, ponudi im izbor predjela i
    pića te ih upari s glavnim jelom.
  • Ponudi nadogradnju stavki iz kombo menija – “Uz veliku porcija krompirića dobivate xxl veličinu vašeg omiljenog soka.”
  • Drži troškove pod kontrolom uz nižu cijenu obroka za sezonske stavke.
  • Za goste koji su svjesni cijena, kreiraj male porcije kombo – menija po nižim cijenama.
  • Potakni grupe ili i obitelji da dolaze u tvoj objekt i ponudi dodatne uštede za
    kupovinu dva ili više kombo obroka.
  • Ponudi jednostavne igračke za dječji kombo meni
  • Omogući gostima koji izaberu kombo obrok kupon za specijalnu ponudu koji mogu iskoristiti prilikom ponovne posjete tvog restorana. Za dobivanje gosta povratnika dovoljno će biti i sniženje cijena na kombo obroke od 10 %
  • Neka tvoj kombo meni bude jednostavan za razumjeti vizualno i verbalno.
  • Izbaci oznake za novac. Nedavna studija koju je sproveo Culinary Institute of America pokazala je da su jelovnici bez simbola “$” ili riječi “dolara” zabilježili povećanje prodaje
    od preko 8% po osobi.
  • Još jedan savjet je da se cijene upisuju tik uz rub opisa jela , tako da se uklapaju u opis jela umjesto da stoje samostalno na krajnjoj desnoj margini.

Koristi svoju web stranicu i društvene mreže za komunikaciju sa gostima i obavještenjima o posebnim ponudama za vjerne kupce.

psihologija jelovnika kombo meni maskota

Kako kreirati kombo meni?

Iako pretpostavljam da imaš predodžbu o tome kako bi tvoj kombo meni mogao izgledati dati ću ti nekoliko jednostavnih primjera.

S obzirom da je u 2012 godini u restoranima brze hrane bio zabilježen pad prodaje jela sa kombo menija čak za 12 % u odnosnu na proteklih 5 godina došlo je do velikih promjena u načinu na koji se kreira kombo meni. U kombo meni je uključena zdrava hrana. Salata i nemasni jogurt su zamijenili pržene krompiriće. Ova promjena je dovela do ponovnog rasta prodaje jela s kombo menija.

Moj savjet je da prije svega obratiš pozornost na navike svojih gostiju. Poštuj njihove izbore, prati kombinacije jela koje se ponavljaju, prati trendove, pakuj ih u jedan paket i imat ćeš gotovu stavku svog kombo menija.

Inspiracije za kreiranje kombo menija

Sezonsko voće i povrće

Kombo meni kreiran od sezonskog voća i povrća je vremenski limitiran i ne zaboravi istaknuti ovu činjenicu, te u promociji svog kombo menija iskoristi kao reklamu. Na ovaj način ćeš zainteresirati svog gosta, jer ono što je kratkotrajno tjera gosta da proba danas, jer već sutra ga možda neće biti u ponudi.

Tako npr. tijekom proljetnih i ljetnih mjeseci u svojoj ponudi možeš složiti različite kombinacije jela od svježeg povrća i voća. Sezonsko voće i povrće ima nižu cijenu te omogućava pristupačne cijene tvojim gostima na obostranu korist. Kao primjer može biti vegetarijanski meni – čorba od paradajza,salata od svježeg povrća sa gljivama, jagode sa šlagom. Njami.

psihologija jelovnika kombo meni salata

Popularna jela s tvog menija

Upari popularno jelo s svog menija sa pićem i hrskavim krumpirićima. Ovo je najčešće korištena metoda za kreiranje kombo menija. Ako misliš da je dosadna nisi u pravu, jer upravo su ove dosadne kombinacije najveći izvor profita. Ako i dalje misliš da su dosadna ponuda onda ih začini sa jednostavnim desertom – sladoled ili kavom. Kava je uvijek dobar izbor. Možda da ponudiš i opciju slobodnog izbora deserta, te tako ostaviš malo slobode izbora i za gosta.

Juhe kao dio kombo menija

Jednako kao i deserti, juhe su veoma privlačne za gosta. Njihova niska proizvodna cijena je veoma praktična za proširenje lunch paketa bez velikog udjela u prodajnoj cijeni. Na ovaj način tvoj gost dobiva osjećaj da je dobio dio ručka gratis.

Istraživanja pokazuju da 62 % gostiju naručuje juhu barem povremeno tijekom posjeta restoranu.

Juhe su veoma dobar izbor i odlično će upotpuniti obrok, naročito kada za glavno jelo imamo suha jela tipa sendviči ili lagana niskokalorična jela poput različitih salata ili mediteranskih specijaliteta.

psihologija jelovnika kombo meni sendvic

Primjeri kombo menija

Probaj neke od već isprobanih kombinacija i ponudite vašem gostu uživanje u kompletnom obroku.

Primjer Tim Hortons kombo menija

Sendvič kombo
Vrlo lijepa kombinacija i ukusan obrok za ponijeti. Ovaj kombinirani obrok uključuje sendvič, krafnu po vašem izboru i kavu.

Sendvič i juha kombo
Kompletan ručak uključuje juha, sendvič i mala kava. Ova kombinacija savršeno zadovoljava apetit ogladnjelih

Juha kombo
Za sve one koji su u potrazi za laganim ručkom ova kombinacija uključuje tanjur juhe, svježe pecivo iz pećnice, krafna po izboru i mala kava.

kombo meni primjer

 Uključi svoje osoblje

Obuči svoje osoblje o sugestivnoj prodaji kombo menija. Ovakav način rada može povećati prodaju željenih artikala čak za 50 %. Nagradi djelatnike koji uspiju ostvariti prodaju jela iz kombo menija. Male nagrade za osoblje su uvijek dobar poticaj za željeni ishod poslovanja.

Promoviraj ponudu iz kombo menija

Kada si kreirao kombo meni, daj svojim kombiniranim jelima atraktivna imena. Dobro je ako je dio imena kombo menija ime tvog ugostiteljskog objekta
Na primjer ako se restoran zove “Red pepper”, tvoj kombo meni koji sadrži hamburger i salatu može se zvati “Red Pepper Burger Plus”. Na ovaj način reklamiraš svoj restoran, a o karakteristikama i izboru imena za ugostiteljski objekt smo pisali ranije. Nemoj koristiti riječ kombo u nazivu jela. Nasuprot tome riječi specijalan, jelo, obrok će biti dobar izbor.

Budi opisan i kreativan sa imenima svog kombo menija, to će povećati prodaju tih stavki.

Tvoj kombo sad je spreman da “dobije krila”. Podijeli informaciju o novoj ponudi koristeći offline i online metode za marketing restorana.

psihologija jelovnika kombo meni ponuda

 Redovito mjenjaj kombo menije

Razmisli o dodavanju ili promjeni kombo menija barem kroz godišnja doba – na tromjesečnoj osnovi.

Koristi sezonske stavke iz jelovnika za stvaranje vremenski ograničene ponude.

Redovito promoviraj svoju ponudu. Prati trendove.

Imaš li ukusna jela tvoj uspjeh je zajamčen.

Podijeli s nama pozitivna i negativna iskustva sa kreiranjem i prodajom putem kombo menija!