Interesira me na koji način uskladiti skladište pića ako dnevno počastimo nekoliko gostiju?

Pitanje:

Pozdrav, interesira me na koji način uskladiti skladište pića ako dnevno počastimo nekoliko gostiju. Što znači da ga nema na skladištu ali ga isto tako ne možemo provesti kroz fiskalnu blagajnu jer se evidentira na Poreznoj. Može li se taj artikl “naplatit” kroz blagajnu s 0,00 Kn?

Odgovor:

Poštovana,

čašćenje gostiju je važan dio ugostiteljskog poslovanja.
Može se provesti kroz blagajnu, a to je ujedno i najpametniji način da vam štima stanje skladišta, ali i da imate kontrolu nad takvim troškovima i radom zaposlenih (razumijemo se).
Jednostavno uvedite način plaćanja; Reprezentacija.
To je način plaćanja za koji ne morate imati novac u blagajni, možete počastiti goste, suradnike i sve one za koje smatrate da treba, a vezano je za poslovanje i predstavlja potreban izdatak, koji će donijeti poboljšanje poslovanja.

Postoji i način plaćanj; vlastita potrošnja, a razlika je što kod vlastite potrošnje pravdate konzumaciju vaših artikala za sebe, radnike i obitelj i prijatelje, dakle to nije poslovni izdatak već vi koristite po posebnim uvjetima usluge i artikle poduzeća.

Na kraju dana ili smjene, uz prikaz ostalih načina plaćanja kao novčanice i kartice, transakcijski račun, imat ćete i reprezentaciju i vlastitu potrošnju. Obračun štima jer se ove kategorije vode kao bezgotovinske i taj iznos vam ne ulazi u iznos novca u blagajni. Što se tiče skladišta, artikli se uredno knjiže u izlaz, rasknjižava se materijal i sastojci i nema razloga da vam zbog toga ne štima stanje robe.
Vaše knjigovodstvo izradit će vam odluku i pripremu za uvođenje tog sistema, ali isto tako izvršiti i obračun, odnosno eventualno sniženje cijena i odnos isplativosti. Reprezentacija je područje troškova u kojem je porezno priznato 30% izdataka, a 70% nije priznato u izdatke, već uvećava osnovicu poreza na dobit, odnosno dohodak (ovisno o tome obveznik kojeg ste od ova dva poreza). Postoje računovodstveni postupci koji vam olakšavaju teret reprezentacije i vlastite potrošnje, ali to provodimo mi kao računovodstvo.

Osobno svojim klijentima od slučaja do slučaja reguliram reprezentaciju, ali ona je u ugostiteljskom objektu obavezna i jedini način na koji urednim poslovanjem izbjegavate i krađe u poslovanju, ali i visoke kazne. U više navrata smo spasili klijenta upravo time u poreznom nadzoru. Ukoliko imate još pitanja, slobodno se javite. Nadam se da sam vam pomogla.

 

Ako imate potrebu za programom sa kojim izdajete račune i vodite poslovanje (otvaranje, trenutni problem sa programom sa kojim sada radite) slobodno se javite nama, odnosno POS Sectoru https://possector.hr/fiskalna-blagajna (pos@possector.com ili tel. +385 1 800 000 4 . Također ako tražite knjigovodstveni servis ili niste zadovoljni sa svojim knjigovodstvom javite nam se i rješit ćemo vam problem.

nonamona.info@gmail.com ili mob; 099/423-5582.

Srdačan pozdrav,
Marijana Horvatinović
Nona Mona j.d.o.o. i POS Sector