Sa točnim normativima možeš imati i točno stanje skladišta

Za mene osobite jedna od najvažnijih stavki u ugostiteljskom poslovanju su točno definirani normativi. Normativi su recept po kojem pravite neko jelo ili piće. S točno unesenim mjerama sastojaka nekog jela ili pića, mogu pratiti cijelo svoje poslovanje kroz potrošnju i trenutno stanje skladišta. Bez unesenih točnih normativa nema ni točnih informacija o poslovanju, tako da je ovo preduvjet za nadzor i optimizaciju potrošnje i profita.

Veliki problem na koji sam naišao kod unosa normativa u programima koje sam koristio kao ugostitelj je prevelika kompliciranost ovog bitnog procesa. Jednostavno sam se teško snalazio bez podrške. Upravo iz tog razloga sadašnji proces unosa normativa u POS Sector optimiziran je da svako može samostalno na jednostavan način dodati novi artikal i unijeti normative bez suvišnih i kompliciranih radnji i naravno bez podrške.

Da bi lakše razumjeli rad s normativima navest ćemo primjer normativa od dva artikla:

Primjer normativa za kavu s mlijekom bio bi sljedeći:

  • Kava 0,007 kg
  • Šećer 2 kom
  • Mlijeko 1 kom

Primjer normativa za hamburger bi bilo sljedeći:

  • Pecivo za hamburger 1 kom
  • Mljeveno meso 0,15 kg
  • Zelena salata 0,020 kg
  • Rajčica 0,050 kg
  • Sol 0,002 kg
  • Majoneza 0,002 kg
  • Ketchup 0,002 kg
  • Luk 0,005 kg

Ovako podešen normativ za artikl kavu s mlijekom će rezultirati da svakom prodajom artikla kava s mlijekom se sa stanja skine 7 gr kave, 2 kesice šećera i 1 komad mlijeka, isti je slučaj i s hamburgerom, svakom njegovom prodajom s skladišta će se skinuti pobrojane robe u definiranim količinama.

Vođenjem normativa vam daje mogućnost praćenja količinske i financijske vrijednosti prodane robe, normativi su preduvjet da znate da li neke artikl prodajete po cijenama u kojima nemate nikakvu ili vrlo malu zaradu i sl.

Napomena: Obavezno provjerite da li ste upisali točne količine pojedinih sastojaka, jer je to preduvjet za točno skidanje robe sa stanja