Kreiranje novih artikala: Savjeti, trikovi i organizacija

Picture of Matija Rako
Matija Rako

SEO Manager

Podijelite na društvenim mrežama:

Tablica sadržaja

Na prvi pogled, kreiranje novih artikala u POS sustav djeluje kao jednostavan i rutinski zadatak. No, baš ta “sitnica” može napraviti veliku razliku u svakodnevnom radu. Nepravilno unešen artikal može zbuniti osoblje, usporiti narudžbe, stvoriti nered u izvještajima koje na kraju znače gubitak vremena i novca.

Zato u ovom blogu donosimo konkretne savjete i provjerene trikove kako da svaki artikal koji uneseš radi u tvoju korist. Od organizacije kategorija, preko vizualnog uređenja, do kontrole izvještaja.

Na što paziti kod unosa artikala?

Iako unos novih artikala u praksi treba biti jednostavan zadatak, treba pripaziti na:

  • Unos duplikata 
  • Zaboravljen porez (ako nije unešen porez, artikal ne možeš fiskalizirati niti otkucati).
  • Pogrešna cijena (zbog brzine ili umora možeš upisati pogrešan iznos). 
  • Kriva kategorija (artikal se teško pronalazi ako je u pogrešnoj grupi).
  • Nema slike ili je pogrešna (artikal bez slike se teže uočava i usporava rad). 

Kako organizirati artikle po kategorijama za brži rad konobara?

Organizacija artikala nije samo estetska stvar nego ona direktno utječe na brzinu rada. Evo nekoliko savjeta:

  • Manje je više. Ne zatrpavaj kategorije s previše artikala. Računaj na brzinu pronalaska.
  • Logična struktura. Primjer: Pivo, Vino, Bezalkoholna pića, Topli napitci, Doručak, Glavna jela, Deserti…
  • Kratki i jasni nazivi. 
  • Redoslijed: Kategorizacija po prioritetu ubrzava kucanje narudžbi (npr. popularni artikli na vrhu).
  • Ikonice i slike. Puno znače u brzom radu, posebno kad konobarima radi vizualna memorija.

Dodavanje sezonskih i promotivnih artikala

Sezonske ponude, akcije, happy hour, dnevni meni… sve su to artikli koji dolaze i odlaze. Ako ih ne unosiš i organiziraš kako treba, brzo nastane zbrka.

  • Kreiraj posebne kategorije (npr. “Dnevna ponuda”, “Ljeto 2025”, “Akcija”) koje ćeš po potrebi koristiti.
  • Označi ih vizualno. Dodaj sliku s natpisom “Novo” ili “Akcija” kako bi konobari znali o čemu se radi.
  • Ispravno postavi cijenu i porez. Akcijski artikal mora biti ispravno fiskaliziran.

Kako koristiti slike artikala za brži rad i bolju prepoznatljivost?

Možda ti se čini nebitno, ali slika artikla na POS-u često bude ono što konobaru prvo upadne u oko. Ako koristiš slike pametno, ubrzavaš rad, smanjuješ greške i vizualno uređuješ svoj sustav.

  • Automatske slike (npr. POS Sector sam predloži sliku na temelju naziva.
  • Dodavanje vlastitih slika (jednostavno učitaj sliku s računala, idealno za koktele, kolače ili specijalitete kuće).
  • Jednostavne, čiste slike (bez previše detalja, mutnih kadrova i nepotrebnog teksta).
  • Standardizacija (ako koristiš vlastite slike, neka budu u istom stilu.. Uredno, pregledno, ujednačeno.

Kako pravilno unositi artikle da izvještaji budu točni?

Na kraju dana, izvještaji su ti ključ za razumijevanje poslovanja. Ako artikli nisu pravilno unešeni, svi ti podaci mogu biti netočni ili zbunjujući. Evo što trebaš paziti:

  • Točna kategorija (da znaš gdje se što prodaje i što se najviše traži.
  • Povezanost sa skladištem (ako koristiš vođenje skladišta, artikal mora biti povezan s pravim inputima.
  • Ispravan porez (unos točnog poreza nije samo tehnički detalj, nego ključan korak koji direktno utječe na ispravnost računa, zakonitost poslovanja i tvoju sigurnost poslovanja. Ako je porez pogrešno postavljen, možeš imati problema s obračunima, izvještajima ili fiskalizacijom, a to su situacije koje nitko ne želi).
  • Ne unositi testne ili privremene artikle “na brzinu” bez kontrole, kasnije samo stvaraju nered.

S malo pažnje, dobre organizacije i pametnog korištenja svih funkcija, tvoj POS sustav postaje ne samo alat nego ozbiljna prednost.

Ako još nisi, isprobaj sve ove savjete u praksi i uvjeri se koliko se kvalitetna organizacija artikala može pozitivno odraziti na svakodnevni rad.

Snimili smo i kratak vodič Kako kreirati novi artikal u POS Sector aplikaciji koji te kroz sve ovo vodi korak po korak. U samo par minuta naučit ćeš sve što trebaš za uspješno dodavanje novog artikla.

Jednostavnost je moć. U POS Sectoru vjerujemo da softver treba biti saveznik u poslovanju.

Dodavanje novog artikla je svakodnevni zadatak i zato taj proces mora biti što jednostavniji.

Kontaktiraj nas svakim danom 24/7

01 3003 565 i isprobaj POS Sector mjesec dana besplatno!

Podijelite na društvenim mrežama:

Pročitajte povezane članke

Bečki advent kroz oči ugostitelja: spoj tradicije, iskustva i doživljaja

Ako postoji advent koji je postao marka sam za sebe onda je to onaj...

Iskustva s adventa: Savjeti za ugostitelje

Adventske kućice stvaraju posebnu zimsku atmosferu koja privlači na stotine posjetitelja. No, uz njih...

Priprema za adventsku kućicu: Kako organizirati sve na vrijeme?

Manjak osoblja, višak narudžbi i stalni miris cimeta u zraku… Ako si u ovom poslu...

Mali propusti u restoranu koje gosti odmah primijete

Određeni propusti u restoranu često prođu nezapaženo osoblju, ali gosti ih primijete. Ne radi...

Koliko je za uspješno poslovanje restorana važno skladno osoblje?

U svakom restoranu postoji struktura. Šef kuhinje, konobari, pomoćno osoblje, menadžer… ali u praksi,...

Manje otpada, više pameti: zero waste u kuhinji

Hrpa otpada u kuhinji iza svake smjene nije samo neugodan prizor. To su euri...

Među prvima saznaj korisne informacije o ugostiteljstvu i pogodnostima koje pružamo.

Iz prve ruke znamo što ti je potrebno da unaprijediš svoje poslovanje.

Preko 4000 korisnika. Prvih mjesec dana besplatno.

Započni besplatno. Bez ugovorne obaveze. Prestani s korištenjem kad želiš.

Prijavite se na našu newsletter listu kako bi pregledati naše predhodne i prvi saznali termine održavanja budućih webinara!

Nakon što unesete ispravnu e-mail adresu bit ćete u mogućnosti pogledati dosadašnje webinare.