Tehnički preduvjeti za korištenje naprednih funkcionalnosti POS Sectora

Picture of Matija Rako
Matija Rako

SEO Manager

Podijelite na društvenim mrežama:

Tablica sadržaja

Napredne funkcionalnosti POS Sector sustava poput mobilnog naručivanja, Teya kartične naplate, kuhinjskih monitora i rada s više printera najbolje funkcioniraju kada su podržane pravilno postavljenom mrežom i kvalitetnom opremom.

Kad govorimo o “pravilno postavljenoj mreži” i “kvalitetnoj opremi” ne mislimo na skupa računala niti kompleksne sustave već na standard koji bi se trebao podrazumijevati u ugostiteljskoj industriji za napredni vid poslovanja.

U praksi često primjećujemo da korisnici nisu svjesni koliko tehnički preduvjeti utječu na stabilan rad POS sustava i ugostiteljskog softvera.

Zamisli da posjeduješ vrhunski automobil. Upravo to je aplikacija za poslovanje no bez goriva, kvalitetnih guma i sigurne ceste (što predstavljaju potrebne tehničke postavke i infrastrukturu), automobil nikada neće postići svoje prave performanse.

Isto vrijedi i za digitalna rješenja u ugostiteljstvu. Bez stabilne mreže, pravilne konfiguracije i podrške, softver ne može isporučiti maksimalne rezultate.

U nastavku ćemo objasniti u detaljnije na što mislimo i zašto je to tako važno.

Tehnički preduvjeti za korištenje naprednih funkcionalnosti

U konfiguraciji poput mobilnog naručivanja, Teya kartične naplate, kuhinjskih monitora i slično, jedna blagajna (glavno računalo) preuzima ulogu lokalnog servera zbog čega je ključno da sve komponente sustava rade brzo, stabilno i pouzdano.

Drugim riječima, ukoliko se u restoranu, kafiću ili drugom ugostiteljskom objektu koriste nabrojeni složeniji sustavi, sve komponente moraju međusobno komunicirati. 

To znači da blagajna (glavno računalo) postaje “mozak” cijelog sustava: prima narudžbe s mobilnih uređaja, šalje ih na kuhinjske monitore, povezuje se s kartičnim terminalima, sinkronizira sve podatke između ostalih blagajni itd.

Zato je ključna stvar da glavna blagajna i ostale komponente budu brze, stabilne i pouzdane jer svaka “slaba karika” može usporiti ili blokirati cijeli proces rada.

Dobra vijest je da je to danas tehnički jednostavno i povoljno za postaviti. Kvalitetna oprema je dostupna po prihvatljivim cijenama, a postavljanje ne zahtijeva velike zahvate.

Što se podrazumijeva dovoljno kvalitetnim?

Glavno računalo (blagajna/server)

  • Windows 10 Pro ili 11 (profesionalna verzija operacijskog sustava jer je stabilnija i sigurnija od “Home” varijante).
  • Minimalno 16 GB RAM (memorija koja omogućuje muktitasking, da više programa i operacija radi istovremeno brzo i pouzdano).
  • Procesor i3 12. generacije ili jači (dovoljno snažan da brzo obrađuje sve zahtjeve, npr. kad više konobara istovremeno šalje narudžbe).
  • SSD disk minimalno 256 GB (brza pohrana koja ubrzava rad cijelog računala npr. pokretanje programa, spremanje podataka, pretraživanje baza).
  • Spojeno na mrežu putem LAN kabela (Žična veza je stabilnija i sigurnija od bežične gdje recimo nema pucanja veze baš u trenutku kad gost želi platiti karticom).

Lokalna mreža u objektu

Kad pričamo o stabilnoj i kvalitetno podešenoj lokalnoj mreži, mislimo na to da svi uređaji koji sudjeluju u radu restorana (blagajne, printeri, kuhinjski monitori, mobilni uređaji konobara) mogu stalno i brzo komunicirati bez zastoja.

To konkretno znači:

  • Sve blagajne, printeri i kuhinjski monitori spojeni putem Ethernet (LAN) kabela. Žična veza je brža i stabilnija od Wi-Fi-ja pa narudžbe i računi stignu odmah i bez prekida.
  • Wi-Fi mora biti jak i stabilan u cijelom prostoru gdje se koriste mobilni uređaji i tableti koji uvijek trebaju imati pouzdan signal.
  • Korištenje profesionalne mrežne opreme (MikroTik, Ubiquiti itd.): jeftini kućni ruteri često ne mogu podnijeti više uređaja i veći promet podataka, dok profesionalna oprema daje stabilnost, brzinu i napredne opcije poput prioritizacije uređaja.
  • Mreža za rad mora biti odvojena od Wi-Fi mreže za goste kako promet gostiju ne bi usporavao sustav narudžbi i naplate.

Uređaji za rad trebaju imati prioritet u mrežnom prometu.

Internet (vanjska) veza

Sustav može raditi i bez interneta što znači da čak i ako internet pukne, prodaja i dalje teče, konobari mogu unositi narudžbe, kuhinja prima narudžbe i sve u procesu rada funkcionira normalno.

Ipak, stabilna i brza internet veza je nužna za:

  • Fiskalizaciju računa (potrebno je poslati podatke o izdanom računu poreznoj upravi. Bez interneta, računi se naknadno šalju.
  • Ažuriranje aplikacije (nove funkcionalnosti i sigurnosna poboljšanja dolaze putem interneta).
  • Udaljeni pristup backoffice-u (menadžeri ili vlasnici mogu pristupiti podacima o prodaji, zalihama i izvještajima i kad nisu fizički u restoranu.
  • Online izvještavanje putem web portala (za praćenje dnevne prodaje ili analiza performansi restorana u stvarnom vremenu).
  • Rad Teya terminala za kartično plaćanje (kartične transakcije trebaju internet za autorizaciju i sigurnu naplatu).

Aplikacija ne ovisi o stalnoj internet vezi, ali za sve moderne funkcionalnosti i kartična plaćanja stabilna i brza lokalna mreža je obavezna.

Ako nisi siguran imaš li sve što je potrebno, možemo te povezati s našim partnerima koji su specijalizirani za postavljanje mrežnih sustava u ugostiteljskim objektima. Nude kvalitetna i povoljna rješenja, prilagođena svakom prostoru i tipu objekta.
Kontakt za podršku

Za sva dodatna pitanja slobodno nas kontaktiraj također svakim danom 24/7 na 01 3003 565.

Podijelite na društvenim mrežama:

Pročitajte povezane članke

Bečki advent kroz oči ugostitelja: spoj tradicije, iskustva i doživljaja

Ako postoji advent koji je postao marka sam za sebe onda je to onaj...

Iskustva s adventa: Savjeti za ugostitelje

Adventske kućice stvaraju posebnu zimsku atmosferu koja privlači na stotine posjetitelja. No, uz njih...

Priprema za adventsku kućicu: Kako organizirati sve na vrijeme?

Manjak osoblja, višak narudžbi i stalni miris cimeta u zraku… Ako si u ovom poslu...

Mali propusti u restoranu koje gosti odmah primijete

Određeni propusti u restoranu često prođu nezapaženo osoblju, ali gosti ih primijete. Ne radi...

Koliko je za uspješno poslovanje restorana važno skladno osoblje?

U svakom restoranu postoji struktura. Šef kuhinje, konobari, pomoćno osoblje, menadžer… ali u praksi,...

Manje otpada, više pameti: zero waste u kuhinji

Hrpa otpada u kuhinji iza svake smjene nije samo neugodan prizor. To su euri...

Među prvima saznaj korisne informacije o ugostiteljstvu i pogodnostima koje pružamo.

Iz prve ruke znamo što ti je potrebno da unaprijediš svoje poslovanje.

Preko 4000 korisnika. Prvih mjesec dana besplatno.

Započni besplatno. Bez ugovorne obaveze. Prestani s korištenjem kad želiš.

Prijavite se na našu newsletter listu kako bi pregledati naše predhodne i prvi saznali termine održavanja budućih webinara!

Nakon što unesete ispravnu e-mail adresu bit ćete u mogućnosti pogledati dosadašnje webinare.