Što gosti uistinu žele doživjeti kada dođu u Vaš restoran?

Što gosti uistinu žele doživjeti kada dođu u Vaš restoran?

Što je potrebno za svršeno iskustvo u restoranu?
Što gosti očekuju od restorana ovisi o vrsti restorana, ali postoji par temeljnih stvari koje opisuju uspješne restorane.

  • Srdačno osoblje
  • Uvijek dobra hrana
  • Savršen ambijent za slikanje
  • Efikasna usluga

Srdačno osoblje koje je posvećeno gostima

osoblje restorana

Gosti se žele osjećati kao osobe, a ne kao vaš izvor zarade.
Ovo najviše ovisi o vašim konobarima, jer su oni u prvom kontaktu s gostima i oni su ti koji ih poslužuju. Gosti žele da konobari budu iskreni i vedri. Oni žele da konobar uživa prilikom posluživanja jela.

Kako se pobrinuti za ovo? Sve počinje prilikom upošljavanja konobara.
Ray Camilio, menadžer i osnivač Blue Orbit konzultantske firme, prilikom zapošljavanja konobara provodi test simpatičnosti u pet sekundi. Ne čini se kao dovoljno vremena da prosudite nečiji karakter, ali toliko je vremena potrebno gostima da procijene konobara.

Carrie Luxem, Menadžer HR grupacije restorana, predlaže da se zapošljavaju društvene osobe, sposobne obavljati više stvari u isto vrijeme, koje su brze i ponašaju se prirodno pod pritiskom.

Kako bi to postigao, Luxem kandidate podvrgava testu koji simulira gužvu petkom uvečer.
„Testiramo njihovu sposobnost nošenja sa stresom.“ Ako se kandidat previše fokusira na zadatak onda se neće moći posvetiti gostima i priuštiti im opuštenu atmosferu.

Savjeti za srdačnu uslugu

Obraćajte se gostima s imenom

Ovo je jednostavan način kako da se vaši gosti osjećaju prijatnije. Također, znanstveno je dokazano da se osobe počnu osjećati važnije kada čuju svoje ime.

Prema studiji objavljenoj u popularnom časopisu za istraživanje ljudske psihologije, kada čujete svoje ime pojavljuje se aktivnost u srednjem frontalnom režnju (koji je povezan sa socijalnim ponašanjem), u srednjem i gornjem temporalnom režnju (koji je povezan sa dugoročnim pamćenjem i sluhom) i u kuneusu (koji je zaslužan za vid).

Dale Carnegie autor knjige „Kako proširiti krug prijatelja i utjecati na osobe“ kaže kako je pamćenje nečijeg imena jedan od šest načina da vas ta osoba zavoli. Kada vas vole onda će i prije poslušati vaše savjete (primjerice kada konobar predlaže vino uz određeno jelo).

Pamćenje imena gostiju i obraćanje gostima s imenom je prvi korak za srdačnu uslugu. Ovakav pristup može pomoći da se poveća prodaja s menija i samim time poveća dobit.

Povezano – 8 načina kako izbjeći neuspjeh u ugostiteljskom poslovanju

Dajte prijedloge prema preferencijama gostiju

Dobra praksa je da konobar pita goste imaju li neke dijetalne restrikcije i da gostima odgovori na sva pitanja vezana za meni.

Ovo je odlična prilika da upoznate što gosti vole i u čemu najviše uživaju. Naravno kvaliteta hrane igra veliku ulogu bez obzira da li se ona nalazi na listi želja vaših gostiju.

Uz to što je bitno da konobar pročita profil gostiju i pronađe što im odgovara on mora biti i brz.

Iako prvi put poslužujete goste, ne mora značiti da im je ovo prvi put da večeraju kod vas.

Pitajte ih jesu li već večerali kod vas. Ako nisu ovo je odlična prilika da ih upoznate s menijem i prepoznate što im se sviđa od hrane, te tako pripremite vaše kolege koji će ih idući put posluživati.

Ako im ovo nije prvi put, onda vaš konobar može pronaći njihov profil unutar POS sustava i vidjeti koja im je najdraža hrana s obzirom na broj narudžbi.

Provjerite koja im je omiljeno jelo i priuštite im nezaboravno iskustvo u vašem restoranu.

Ove informacije pomažu konobarima prilikom odluke što će ponuditi gostima, ali i uz pomoć ovih informacija gosti se osjećaju bitno i uvaženo.

Uvijek im servirajte dobru hranu

Kvaliteta hrane vrlo često može ispaštati jer se ne provodi redovna kontrola kvalitete ili ako postoji nesporazum između konobara, kuhara i gostiju prilikom uzimanja narudžbe.

Kuhari bi trebali stalno provjeravati okus hrane prije nego se posluži gostima.

Konobari moraju stalno kontrolirati izgled tanjura i način na koji se hrana servira kako bi sve zadovoljavalo najviše standarde.

Potičite vaše osoblje od kuhara pa sve do konobara da se fokusiraju na kvalitetu i prezentaciju hrane. Svako jelo koje poslužujete pomaže gostima da stvore sliku o vašem restoranu i kreira njihov sveukupni dojam.

Izgled je bitan

Izgled tanjura dokazano utječe na percepciju okusa hrane.

Spence je u svojoj studiji servirao tri salate svojih 60 gostiju. Oni su morali ocijeniti jelo prije i nakon kušanja. Svaka salata je imala iste sastojke, ali je bila drugačije servirana.

dekoracija hrane

Prva je bila sva nabacana, druga je bila uredno posložena i servirana, a treća je ličila na umjetničku sliku Wassilyja Kandinskog.

Možete pretpostaviti koja je salata dobila najviše glasova?

Naravno, to je salata koja je predstavljala umjetničku sliku.

Zapravo, sudionici su mislili da je 29 % ukusnija iako je imala iste sastojke kao i ostale dvije. Također, bili su voljni potrošiti 50% više na prelijepo aranžiranu salatu.

Gostima će biti ugodnije u vašem restoranu ako je hrana ukusna i dobro izgleda. Prema istraživanjima, ako sve savršeno izgleda gostima neće biti problem dati više novaca za hranu.

Povezano – Čarolije Prezentiranja Hrane u Ugostiteljstvu

Savršen ambijent za slikanje

Ukoliko imate moderno uređen ambijent koji se izdvaja od ostalih vrlo lako ćete privući goste koji se obožavaju slikati. Preko Instagrama čak 60 % korisnika otkriva nove proizvode i restorane. Možete privući goste preko Instagrama tako što postavljate slike vaših prelijepo serviranih jela unutar modernog ambijenta.

Klijent POS Sectora – “Salt & Pepper” lociran u Medulinu zna kako iskoristiti potencijal svojeg ambijenta, dekora i hrane na njihovom Instagramu.

Slika hrane Salt & Pepper s Instagrama

Slika ambijenta Salt & Pepper s Instagrama

Odabirom pravog dekora potičete goste da vas primijete na Instagramu, dođu kod vas, večeraju i naprave par dobrih fotografija koje će podijeliti sa svojim pratiteljima na Instagramu. Ovo je takozvani sadržaj iz prve ruke, autentične fotografije gostiju koji su bili kod vas i vjerojatno najbolja vrsta promocije.

Možete čak i podijeliti slike gostiju na vašem Instagram profilu kako bi privukli dodatnu pozornost. Fotografije iz prve ruke privući će 28 % više korisnika nego bilo koji drugi sadržaj samo zato što su autentične.

Zajednica ih smatra originalnim zato što ih nisu uslikali vlasnici restorana, nego gosti. Te slike predstavljaju najvjerniji prikaz što možete očekivati u restoranu.

Ubacite u vašu promociju i slike koje su napravili vaši gosti kako bi ste pridobili pozornost zajednice.

Povezano – 5 Osnovnih Elemenata za Perfektni Dizajn Restorana i Barova

Efikasna usluga

U ugostiteljstvu vlada velika konkurencija. Prema istraživanju sveučilišta u Ohiu, 60 % restorana propadne unutar prve godine, a čak 80 % unutar prve dvije godine.

Postoje brojni faktori koji utječu na ovo, ali je bitno da je posluga u svakom trenutku efikasna. Temelj uspješnog restorana je efikasna, prema gostima orijentirana i dobro organizirana usluga.

Gosti žele efikasan način naručivanja, plaćanja ili dijeljenja računa.
Kada razmišljate o dojmu koji ostavlja vaš restoran, sagledajte ga iz perspektive gostiju. Proučite sve korake od sjedenja, naručivanja i plaćanja hrane, jer svaki korak koji ne funkcionira kako treba može potencijalno narušiti doživljaj vašeg restorana.

Očekivanja u velikoj mjeri ovise o tipu restorana. Naravno da nećete očekivati istu uslugu u restoranu brze hrane i u otmjenom restoranu.
Donosimo vam par savjeta kako da vaš restoran bude efikasniji i gostima priušti nezaboravno iskustvo:

Stolovi

Prvi dojam gosti stječu prilikom ulaska u vaš restoran. Zadnje što želite je veliki red odmah na ulazu.

Jesu li vaši konobari opremljeni da efikasno rješavaju rezervacije, raspoređuju goste i eventualno dodaju stolice ako bude potrebno? Ako je vaš odgovor „ne“ onda ovaj problem vrlo efikasno možete riješiti uz pomoć pravog POS sustava.

Naručivanje

Ako ste u prošlosti imali problema s primanjem narudžbi (pogrešne narudžbe i spor proces naručivanja) vrijeme je da uvedete narudžbe direktno na stolu, menije za samo-naručivanje ili kuhinjske monitore.
Podržava li vaš POS posebne zahtjeve gostiju i prilagođavanje narudžbi? To mogu biti jednostavne stvari poput informacija o alergenima ili posebnim dijetnim režimima. Ako ne odgovorite sa sigurnim „da“ onda biste trebali razmisliti o novom POS sustavu.

Plaćanje

Završni dio cjelokupnog dojma o vašem restoranu je plaćanje.

Pravo je pitanje kako konobari znaju kad je vrijeme za plaćanje? Ako odu do stola i provjere, imaju li mogućnost odabira plaćanja u tom trenutku.
POS Sector sustav uključuje različite faze stolova, koje govore konobaru u kojoj fazi se trenutno stol nalazi. Čekaju li gosti narudžbu, priprema li im se hrana ili pak čekaju da plate.

Uz pomoć ovih informacija plaćanje i usluga su brži, a uz to i veća je izmjena gostiju.

Dijeljenje računa

Je li vam se nekad dogodilo da gosti žele podijeliti račun, ali u vašem POS sustavu nije bilo te opcije?

Ovo može ostaviti loš dojam, posebice ako nisu očekivali da će platiti čitav račun. Zato želite da gosti na kraju budu zadovoljni kao i prilikom ulaska u vaš restoran.

Potrudite se da nabavite POS sustav koji podržava dijeljenje računa.

Saznajte više o POS Sectoru

Kako da gostima priuštite nezaboravno iskustvo?

Iskustvo vaših gostiju u velikoj mjeri ovisi o tipu restorana, ali ovo su četiri zlatna pravila koja će vam pomoći da se izdvojite od konkurencije.

Srdačno osoblje
Uvijek dobra hrana
Savršen ambijent za slikanje
Efikasna usluga

Poboljšajte samo jednu stavku i na dobrom ste putu da počnete dobivati pozitivne ocjene na društvenim mrežama i privučete goste.