Dobar konobar se fokusira na gosta, a ne na novac (II dio)

Dobar konobar se fokusira na gosta, a ne na novac (II dio)

Priča o dobrim konobarima se nastavlja. U prvom dijelu „Dobar konobar se fokusira na gosta, a ne na novac (I dio)“ obradili smo dijelove: fokusiranje na gosta, postavljanje ciljeva u novcu, briga o stolovima i pristup stolu . Pročitajte što donosi drugi dio ove priče o konobarskim tajnama.

Odbacite scenarij u komunikaciji sa gostom

Kada gost od konobara zatraži preporuku za jelo ili piće, većina restorana ima spremne odgovore za par jela i par pića koje nudi svakome gostu na postavljeni upit. To je odlično, ali što kada isti gost opet posjeti objekt i zamoli za preporuku a konobar mu odgovori na isti način kao i prvi put?! Njegov odgovor tada postaje poput dosadne trake koja se vrti uvijek na isti način. Najbolji način da odvojite dosadnu traku ponavljanja je da promijenite redoslijed u kojem spominjete te stvari. Neka vaš odgovor prati logika u redoslijedu kako izgovarate.

komunikacija-sa-gostima-u-ugostiteljstvu-preporuka

Ovakva komunikacija ne zahtijeva previše razmišljanja, ali svakako od vas traži da malo razmislite kako ne biste zvučali i govorili kao po scenariju. Ovo je minimum koji trebate uraditi da bi dobili mogućnost napredovanja na svom poslu. Uposlenici koji nemaju samoinicijativu da poboljša svoj način rada obično ostaje na istom mjestu i ne bude nagrađen niti unaprijeđeni upravo zbog toga. Nemojte biti i vi dio uposlenika koji rade kao na traci i ne razmišljaju svojom glavom.

Strah od mišljenja

Veliki broj konobara ima strah kako gostu da kažu ono što možda gostu i ne odgovara, a svakako prevazilazi mogućnosti i objekta i konobara. Dobra prodaja ne znači raditi stvari koje ne želite činiti. Nitko zapravo ne može prodati led Eskimima.

komunikacija-sa-gostima-u-ugostiteljstvu-prodaja-eskimima

Moć prodaje podrazumijeva i odbijanje usluge gostu koja nije niti osobna niti neetična,a učinjena sa pravim razlogom. Fokus u odluci je da gost ne dobije okus koji nije želio niti uslugu koju nije htio. Mač sa dvije oštrice su i jela ili pića koje menadžer forsira u prodaji dajući pri tome i financijski poticaj vama pri svakoj ostvarenoj prodaji. Ovakav način poslovanja potiče konobare da goste gledaju kao hodajuće novčanike, a ne kao goste.

Kada je sigurno onda prodavati ovakve proizvode iz ponude?

Odgovor je jednostavan: Onda kada gost prihvata narudžbu rado od vas.

Cilj je da odvratite gosta od narudžbe za koju smatrate iz iskustva da se gostu neće svidjeti. Svaki objekt ima u svojoj ponudi jela ili pića koja su osrednja i moguće je da se gost razočara pri naručivanju njih. Ponudite gostu mogućnost izbora i predložite mu tada ponudu koju preferira vaš menadžer. Na taj način ne silite gosta sa promocijom, a u prodaji postižete da je gost maksimalno zadovoljan sa vašom preporukom i okusom koji ste mu preporučili. Time postižete da je vaša prodaja logična i nenametljiva, što dovodi do povjerenja gosta prema vama i ponovni povratak gosta u objekt.

Uradite Test!

Napravit ćemo jedan mali test kako da provjerite da li radite kako treba.

Kada vas posjeti vaš prijatelj, što biste mu preporučili?

Ako ste svojim gostima preporučili isto što i vašem prijatelju, onda znate kako raditi i brinuti se o gostima.

komunikacija-sa-gostima-u-ugostiteljstvu-jelo

Prekršite pravilo slijeda i preporučite gostima ono što poboljšava njihov obrok.

Vaše iskustvo sa preporukom zahtjeva i degustaciju onoga što preporučate. U svoju preporuku ste unijeli i svoje osobno mišljene i znanje. Ovo je viši način usluge koju dajete, jer dijelite i svoje znanje i mišljenje proizašlo iz iskustva.
Vi ne prodajete gotove sljedove jela ili pića, nego preporučate slijed koji je po vama najbolji i najukusniji.

komunikacija-sa-gostima-u-ugostiteljstvu-prijatelj

Prekršite pravilo slijeda i preporučite gostima ono što poboljšava njihov obrok. Većina gostiju neće se protiviti ovom prijedlogu, a vi ne trebate smatrali da ćete nekoga uvrijediti. Nudeći ove dodatke nećete uvrijediti goste sve dok su logične dopune obroka, a ne kontinuirani proces koji nudite svakom svom gostu. Ključ u cijelom ovom procesu je da radite stvari koje su u interesu gosta,a ne vaše osobne. Prodaja jela ili pića koji nisu najbolja opcija za goste, naškodit će gledajući dugoročno i objektu i vama.

Nikada ne zaboravite da gost određuje gdje će otići i koliko novca će potrošiti kao i koliko bakšiša će vama ostaviti. Gost kojem ste omogućili odličan obrok je sretan gost. Ne možete svakom gostu omogućiti vrhunski obrok i doživljaj, ali možete probati. Ako ne pokušate, vaši gosti i novčanik primijetit će razliku.