10 znanstveno dokazanih načina da motivirate zaposlenike

10 znanstveno dokazanih načina da motivirate zaposlenike

Zaposlili ste izvrsne ljude, sad se morate potruditi da ostanu kod vas. Novac i beneficije su jako bitni, ali prema posljednjim istraživanjima ne nalaze se na vrhu motivacijske liste. Na vrhu liste se nalazi motivacija od strane kolega (20 %), a odmah iza nje se nalaze osjećaji ohrabrenosti i prepoznavanje kvalitetnog rada (13 %) od strane poslodavca.

Donosimo vam ključne stavke kojih se morate držati kako bi vaši zaposlenici bili motivirani bilo da želite da ostanu kod vas za stalno ili da vam se vrate iduće sezone. Top 10 načina za motivaciju zaposlenika:

1. Neka se vaši zaposlenici osjećaju ugodno na poslu

Nitko ne voli provesti nekoliko sati u prljavom i dosadnom ambijentu. Posao će biti mnogo ugodniji ukoliko je ambijent fino uređen, funkcionalan i zabavan. Prvo trebate osigurati da oprema nije zastarjela, da je u dobrom stanju i da radi. Trebali bi se riješiti svih prapovijesnih stvari koje uništavaju ukupni dojam, primjerice stari ogromni kompjuter sa zastarjelim POS sustavom. Također, bitno je da je sve čisto i uredno. Održavanje prostora ne mora biti skupo. Za uređenje se posavjetujte s arhitektom ili dizajnerom interijera i uložite novac u zanimljiv namještaj. Sve ove sitnice će pomoći osoblju da se ugodnije osjeća (a samim time i gostima će biti ugodnije).

2. Budite puni poštovanja, iskreni i pružite podršku vašem osoblju

Možda zvuči suludo, ali loši menadžeri su glavni razlog odlaska radnika iz kafića. Temelj dobrog odnosa su iskrenost, podrška, poštovanje i jasna komunikacija. Postoji još puno toga što možete učiniti da budete dobar vođa i mentor. Ako ste novi u ovome poslu ne bi bilo loše pročitati par knjiga o menadžmentu. Dobar menadžment kao i sve drugo zahtijeva znanje i iskustvo. Za početak naručite par knjiga preko interneta ili posjetite odjeljak za menadžment na POS Sector blogu. Ukratko: osoba za koju je dobro raditi imat će i odane radinike.

Ovo je 5 najgorih navika menadžera restorana i barova

3. Nagradite vaše uposlenike

Radnici će ostati kod vas ako imaju razloga. Ako želite zadržati i motivirati dobre radnike napravite neki program poticaja za uposlenike. Primjerice bonus svako 3 mjeseca. Ili možda da uvedete bonuse na postotak od prodanog. Ili možda da idete na visinu računa. Naposljetku možete dijeliti profit s vašim osobljem. Ako uposlenici znaju da će biti nagrađeni oni će posao obavljati bolje i ostat će raditi za vas.

Četiri najbitnije vještine ugostitelja koje morate savladati do kraja godine

4. Ostavite im prostora za napredak

Ako vam posao cvjeta trebate im dati prostora za napredak i višestruko će vam se vratiti. Naravno da im je bitno koliko će zaraditi, ali im je još bitnije da imate povjerenje u njih i da ih poštujete. Ako otvarate restoran na novoj lokaciji razmislite da postavite nekoga od vaših uposlenika za menadžera. Ako se neko od uposlenika dobro snalazi s inventurom postavite ga za šefa nabavke. Kad im date priliku za napredak njihov usputni posao prerasta u karijeru.

motivacija-radnika

5. Podijelite pozitivne dojmove

Dobar je osjećaj kad te tvoj posao ispunjava. Zapravo to je ključno da budete zadovoljni na poslu. Zadovoljstvo na poslu može doći na razne načine od dobro napravljene šalice kave pa sve do sklanjanja stabla koje je narušavalo izgled objekta. Ako vam gosti iskažu zahvalnost podijelite to s vašim osobljem. To najlakše postižete s recenzijama na internetu. Dosta ugostitelja čita pozitivne komentare sa facebook-a, Instagrama i ostalih društvenih mreža svojim uposlenicima. Ako vaši uposlenici znaju da su nekome popravili dan onda će se i oni bolje osjećati i zbog toga će biti predani poslu.

6. Budite transparentni

Zaposlenici će biti više uključeni u posao ako im date uvid u poslovanje. Redovno dijelite ove informacije s njima. Na sreću s POS Sectorom ovo je vrlo lak posao. Sa POS Sectorom možete imati uvid u dnevnu, tjednu i mjesečnu prodaju. Ako zaposlenici imaju uvid u ove podatke ne samo da će se osjećati bitnim u ovome poslu, nego će pokušati popraviti stvari koje ne idu najbolje.

7. Dajte im fleksibilne smjene

Tehnologija je znatno promijenila način poslovanja. Ako zaposlenici mogu provjeriti svoj email na mobitelu ili pak završiti dio posla kući na laptopu onda oni očekuju da im i smjene budu tako fleksibilne. U Forbesovom istraživanju 46 % ispitanika je odgovorilo da je fleksibilnost bitan faktor prilikom izbora posla. Ali zaposlenici također slušaju svoje radnike: 86 % firmi koje su ušle u Forbesov izbor najboljih firmi u 2014. godini nudile su fleksibilno radno vrijeme. Ako želite napredovati i privući talentirane zaposlenike ponudite im mogućnost posla od kuće ili fleksibilno radno vrijeme.

8. Ponudite im dobre tople obroke

Dobra hrana je osnova dobrog radnog okruženja. Nitko ne voli raditi gladan. Ljude je jednostavno usrećiti, samo im ponudite dobru hranu. Ali uz dobru hranu oni moraju biti i zadovoljni sa svojim poslom kako bi bili u potpunosti sretni. Prema istraživanju Seamlessa 57 % zaposlenika je izjavilo da im dobra hrana na poslu pomaže da se osjećaju vrijedno i cijenjeno. Ima smisla jer ako se vaš šef brine o vašim fizičkim potrebama onda imate osjećaj da vas promatra kao osobu, a ne kao radni stroj. U istom istraživanju 38 % ih je izjavilo da bi svoju firmu ocijenili kao „poželjno mjesto za raditi“ ako bi im na poslu bila dobra hrana. Dobra hrana na poslu ne samo da će zadržati stare zaposlenike, nego će privući i nove talente. Ako imate restoran to Vam je još lakši zadatak, a vaši radnici bit će najiskreniji kritičari novih jela.

motivacija radnika restoran

9. Prepoznajte njihove uspjehe

Ponekad ljudi samo žele da budu prepoznati ako su nešto dobro obavili. Ako se zaposlenik trudi puno oko nekih stvari, ili je na neki način pomogao kolegi potrudite se da ih pohvalite. Nije samo bitno da prepoznate te stvari, nego je to princip: Ako ljudi osjete da primijetite njihov trud onda će i nastaviti da se trude. Zaposlenici kojima je trud prepoznat i nagrađen izjavili su da više uživaju u svojem poslu. Ali ako osjete da su potrošili svoj trud uzalud onda se vjerojatno idući put neće ni truditi. Morate pokazati zahvalnost svojem osoblju bilo da naglašavate njihove zasluge na sastancima, pohvaljujete ih putem poslovnog maila ili pak osobno.

Imati dobrog dugogodišnjeg zaposlenika je velika prednost. Ključ uspješnog poslovanja je motivacija, posebice u teškim trenutcima. Dugogodišnji zaposlenici znaju dosta o poslovanju i stvaraju pozitivno radno okruženje.

10. Pitajte ih što žele

Umjesto da pogađate što im je bitno, sjedite i porazgovarajte s njima. Zvuči smiješno zar ne? Ali ovakvi neočekivani potezi mogu poboljšati vaš odnos prema zaposlenicima i poboljšati sveukupno poslovanje firme.