Brod će sigurno potonuti s nesigurnim kapetanom, kao što će loš menadžer dovesti restoran na rub propasti.
Nakon više od 6 godina iskustva u istoj pizzeriji, mogu osobno posvjedočiti o ulozi dobrog menadžera i kako se treba voditi restoran. Za razliku od mojih prijatelja koji imaju grozna iskustva s restoranima u kojima su radili, gdje su se borili s teškim uvjetima ovog posla, ja sam imao dovoljno sreće da se ne suočavam sa lošim rukovodstvom.
Nije rijetkost da su menadžeri u restoranima fokusirani na financijske rezultate i uopće ne pridaju pažnju zaposlenicima. Najčešće oni to ne rade namjerno – menadžeri jednostavno paze na svoj posao i dobit. No kada dođe do pitanja da li stati na stranu budžeta ili zaposlenika, obično zaposlenici prođu lošije.
I onda daju otkaz. Trebate li ih okrivljivati?
Možda mislite da vam je bolje bez pojedinih zaposlenika, i ponekad ste u potpunosti upravu. Ali nekada su to kvalitetni radnici, i njihov gubitak ne možete nikako nadoknaditi.
Ispod je pet najgorih navika menadžera restorana s kojima nikada ne bih želio raditi. Ako se ijedna odnosi na vas, predložio bih vam da se suočite sa samim sobom i pokušate je promijeniti. Sjetite se, nikada nije kasno za promjene na bolje.
Kratak fitilj
Da razjasnimo par stvari:
Konobarima i šankerima će ispadati tanjuri.
Svi će kasniti na smjenu.
Na fiskalnoj blagajni će se pogriješiti prilikom unošenja narudžbe.
Kuhar će zaboraviti posebno zatraženi sastojak.
Molim vas nemojte dopustiti da se osoblje osjeća loše svaki put kada pogriješi. Svi smo mi ljudi. Izbacit ćete ih iz takta do kraja smjene i neće biti produktivni kao što bi inače bili jer su prethodno bili na vašoj terapiji galame i vikanja.
Dozvoljeno je, ako je učestalo neprofesionalno ponašanje ili ako pak neko napravi ogromnu pogrešku, da se prebacite u menadžerski mod i pokušate to promijeniti. Ali naposljetku vaš posao nije da ih gurnete dublje u ponor kada pokleknu – već da im pomognete vratiti se na razinu gdje više neće ponavljati takve pogreške.
Ako vaš sav trud uložite u to da ih gurate u ponor, to je mjesto gdje će i ostati… ako uopće ostanu u vašem restoranu.
Loša komunikacija
Kao menadžer, važno je da shvatite kako svi zaposlenici ne mogu vidjeti stvari iz vaše perspektive osim ako vi prvo ne sagledate stvari iz njihove perspektive. Zašto? Zato što ljudi komuniciraju na različite načine.
Neki od vaših zaposlenika su intuitivni, samopouzdani i shvatit će vaše upute već kad im prvi put kažete. Drugi pak žele četiri puta provjeriti prije nego bilo što urade. Vaš je posao da prepoznate razliku među njima.
Biti menadžer u restoranu ne svodi se na upravljanje novcem već na upravljanje ljudima. Kada stavljate jedno ispred drugog, na kraju oboje ispaštaju zbog nedostatka motivacije i česte smjene zaposlenika. Nemojte praviti pogreške – rukovođenje novcem i bilježenje prometa su važni. Vodite posao i naravno da trebate biti profitabilni! Ali bez obzira što je to posao, nemojte prelaziti određene granice.
Ppravite komunikaciju u restoranu jer to je ključna stvar za dobar tim!
Mikromenadžment
Biti previše u poslu je bolje nego ne biti uopće uključen, ali postoji tanka granica koju mnogi menadžeri u restoranima prekorače. Baziranje na neke sitne detalje zna biti jako naporno.
Je li vam poznat ijedan od ovih odgovora menadžera?
„Da znam da hoće dva dressinga za ovu salatu. Ali su također tražili bez luka, pa to trebaš prvo odraditi.“
„Vidio sam da su gosti sjeli za stol 6, ali ako ne vidiš da nosim pet tanjura vruće juhe za stol 9 onda trebaš biti odmah za stolom 6“
„Primijetio sam da stol broj 4 treba biti poslužen, ali tu je stol za šestero koji treba biti očišćen prije toga jer ta grupa gostiju čeka već pola sata“.
Iako mikromenadžment može proizaći iz najboljih namjera, on pokazuje manjak povjerenja u vaše osoblje. Većina ljudi mrzi ovakve stvari.
Odmaknite se i sjetite se da su oni zaposleni s razlogom. Vjerujte im.
Odsustvo iz restorana
Svako može slijepo slušati naredbe od menadžera koji stoji pred bilježnicom i rijetko dolazi među zaposlenike. Ali ovakav menadžerski stil stvara jaz između menadžera i njihovih zaposlenika. Bez povezanosti, teško je osoblju i njihovim nadređenim sagledati stvari iz iste perspektive.
Nemojte se skrivati u uredu. Naravno da trebate pratiti inventuru, voditi računa o brojevima i suočavati se sa poslovnim problemima koji se pojavljuju. Ali opet, nisu samo te stvari u opisu vašeg posla.
Umjesto toga neka vas vaši zaposlenici vide kako zasučete rukave. Ako ste dobar konobar i ugostitelj kao što kažete da jeste onda će vaši zaposlenici imati mnogo toga da nauče gledajući vas na djelu. Tko zna možda postanete poznati svjetski kuhar ili vlasnik restorana pokazujući njima koliko ste daleko dospjeli u vašoj karijeri.
Koristite napredne tehnologije za brže i bolje praćenje poslovanja. S današnji software-ima poput POS Sectora možete puno brže i detaljnije pratiti analitiku i voditi skladište ugostiteljskog objekta, sve s jednog mjesta. Tako ćete ubrzati rad i posvetiti više vremena Vašim zaposlenicima.
Nezahvalnost
Najgori su menadžeri koji uvijek misle da su oni rješenje, a nikad problem.
Ne želim reći da biste trebali razmaziti vaše osoblje i dati im medalju svaki put kada odnesu narudžbu do stola, ali trebate uočiti trenutke kada vaši radnici uistinu zablistaju.
Pokazivanje zahvalnosti i istinskog zanimanja za privatni život vašeg osoblja može vam pomoći zadržati dobre radnike. Ne mogu vam ni nabrojati koliko sam imao odličnih razgovora sa svojim menadžerom, on je čak i došao na moju maturu.
Kako postati bolji menadžer u restoranu.
Kroz različite zaposlenike susrećemo se s različitim vrstama osobnosti. U istoj večeri ćete se susresti sa iskusnim profesionalcima u ovom poslu i studentima koji su zadovoljni samim time što imaju solidnu zaradu.
Kao menadžer trebate iskoristiti sve dostupne resurse kako biste stvorili besprijekorno iskustvo gostima, a to uključuje i korištenje potencijala vaših zaposlenika. Odnoseći se prema osoblju kao pojedincima, vjerujući im, cijeneći ih i pokazivajući zanimanje za njihov rad. To su vrijednosti koje izdvajaju dobre menadžere restorana od onih ne baš tako dobrih.
Naposljetku, koja ste vi vrsta menadžera?