Kako konobari trebaju ispravno donijeti hranu i piće do stola gosta

Snježana Gagić
Snježana Gagić

Podijelite na društvenim mrežama:

Kako konobari trebaju ispravno donijeti hranu i piće do stola gosta

Konobar treba znati tko od gostiju je što naručio. Nije dobro pri donošenju narudžbe prekidati goste i iznova pitati koje jelo pripada kojem gostu. U nekim sustavima poslovanja, postoji i jelonoša (runner system) koji nije uzimao narudžbu, već samo iznosi jela do stola gosta pa je neophodno naći model kojim će spriječiti nepotrebno uzrujavanje gostiju.

Kada konobar narudžbu piše prema redoslijedu, počevši od gosta koji sjedi za stolicom broj 1 onda će svakom tko isporučuje jelo biti jasno gdje treba to jelo spustiti. Na ovoj shemi se mogu zapisati i druge specifičnosti poput informacija u vezi s načinom pripreme jela npr. bifteka (nedopečen, srednje nedopečen, srednje pečen i pečen).

Konobari na svim rejonima trebaju imati isti sustav označavanja da ne bi došlo do zabune kod osoblja koje iznosi hranu.

Prilikom serviranja jela dobro je najavljivati narudžbu prije spuštanja na stol i reći:

  •  tagliatelle s gorgonzolom i orasima (potom spustiti ispred gosta s desne strane);
  • filet svježeg lososa sa špinatom i kikirikijem;
  • teleći kotlet s vrganjima i crnim tartufima i
  • crni špageti s lignjama i jestivim zlatom.

 Prije nego što se udalji od stola, konobar treba pitati goste žele li još nešto. Kod primanja narudžbe, sljedeća pravila su izuzetno važna:

  1.  imati spreman mobilni uređaj za mobilno naručivanje odnosno uvijek sa sobom ponijeti olovku i blokić;
  2. stajati s lijeve strane gosta;
  3. poštivati prostor gosta i stajati na adekvatnoj udaljenosti;
  4. prvo uzeti narudžbu od dama (starije imaju prednost nad mlađima);
  5. ako je posrijedi obiteljski ručak, najprije poslužiti djecu pa žene;
  6. pomagati gostima pri izboru nenametljivo;
  7. dobro procijeniti platežnu sposobnost gosta;
  8. metodama sugestivne prodaje nastojati uvećati promet, ali i zadovoljstvo gosta;
  9. znati cijene, veličinu porcije, sastojke, vrijeme, način pripreme itd.;
  10. zabilježiti sve naknadne zahtjeve gostiju i
  11. zabilježiti koji gost je što naručio.

Poslije primanja narudžbe, jelovnici se sklanjaju sa stola kako ne bi smetali pri daljnjem posluživanju.

Ukoliko gosti predugo čekaju na narudžbu zbog loše organizacije, nedovoljnog broja zaposlenih u kuhinji ili sali, uslijed veće gužve ili iz nekog drugog razloga treba im ponuditi nešto na račun kuće (piće, desert, predjelo i sl.).

Nije dovoljno samo ispričati se. Gosti će cijeniti volju da se ublaži njihovo nezadovoljstvo.

Cijena jela koje se isporuči je manja u odnosu na količinu novca koju je potrebno uložiti da bi se stekli novi gosti.

Podijelite na društvenim mrežama:

Kategorije

Pročitajte povezane članke

Dok sunčani proljetni dani polako kucaju na vrata, ugostitelji već osjećaju blagu uzbuđenost zbog...

Jesi li spreman za još jednu intenzivnu ljetnu sezonu? Iskusan ugostitelj uvijek razmišlja unaprijed,...

Priprema za početak sezone u ugostiteljstvu iziskuje mnogo više od postavljanja stolova i iznošenja...

U toku predsezone i posebno tokom glavne turističke sezone, primjetan je porast aktivnosti među...

Ambiciozni ugostitelji često sanjaju o proširivanju svojih kulinarskih kreacija na što veći broj ljudi....

Porezna uprava, u skladu s potrebama implementacije Zakona o fiskalizaciji, koristi model temeljen na...

Među prvima saznaj korisne informacije o ugostiteljstvu i pogodnostima koje pružamo.

Iz prve ruke znamo što ti je potrebno da unaprijediš svoje poslovanje.

Preko 4000 korisnika. Prvih mjesec dana besplatno.

Započni besplatno. Bez ugovorne obaveze. Prestani s korištenjem kad želiš.

Srbija

Crna Gora

Slovenija

English


Warning: Undefined array key "options" in /home/posshr/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/site-logo.php on line 192

Prijavite se na našu newsletter listu kako bi pregledati naše predhodne i prvi saznali termine održavanja budućih webinara!

Nakon što unesete ispravnu e-mail adresu bit ćete u mogućnosti pogledati dosadašnje webinare.