Vaši gosti stvaraju opći dojam o restoranu na osnovu više kriterija, a glavni su, svakako, kvaliteta hrane i usluge. Da bi Vaši zaposleni radili s entuzijazmom i zadovoljstvom neophodno je da budu zadovoljni i motivirani. Meriot, veliko ime svjetskog hotelijerstva je davno izjavio: “Vodite računa o Vašim zaposlenima i oni će voditi računa o Vašim gostima”.
Poslodavci često smatraju da je ulaganje u edukaciju zaposlenih trošak pa shodno tome ostanu bez prometa koji bi se stvorio poboljšanjem prodajnih vještina i znanja konobara. Događa se da se štedi i na uštrb broja zaposlenih pa ušteda od jedne plaće stvori puno propuštene prodaje, a i kvaliteta usluge opada. Ako gost popije jedno pivo umjesto dva jer nije mogao dozvati konobara, jasno je da bi ta računica na mjesečnom nivou pomnožena sa brojem mjesta u restoranu mogla biti nepovoljna po vlasnike restorana.
Svi smo mi bolji u kada imamo motivaciju. Ona je ključni pokretač svih promjena i aktivnosti. Na koji način se mogu dodatno motivirati zaposlenici kako bi dali najbolje poslovne rezultate objasnit ćemo u nastavku teksta.
Dnevno natjecanje
Postavite cilj i nagradu za onog konobara koji proda najviše steakova (npr.) taj dan. Ukoliko niste sigurni u sposobnost dobre prezentacije svih članova kolektiva pomozite im na sastanku prije smjene i objasnite na koji način trebaju prodavati steakove, kako da ih opišu gostima, što je prilog, sos…
Mjesečni ciljevi
Možete izvući dosadašnji promet po konobaru na mjesečnom nivou, podići tu sumu za 15% i ponuditi konobaru udio ukoliko dođe do ostvarenog cilja.
Zahvalnost
Napraviti bedž u vidu odlikovanja koje će svakog mjeseca nositi najbolji radnik. Dati mu novčanu nagradu jer je njegovo zalaganje bilo primjetno. Objasniti pred svima zašto je najbolji radnik zaslužio tu “titulu” i poticati druge da postave sebi za cilj da i oni budu nagrađeni.
Trening osoblja
Redovnim treningom ukazujete na značaj uloge posluživanja. Novozaposleni trebaju ići prvo na poziciju pomoćnog konobara dok ne savladaju pravila rada i ponudu restorana. Nakon toga se uključuju u rad s najboljim konobarima i slijede njihove instrukcije. Nemojte stvoriti radno okruženje u koje može doći svako s ulice.
Nagradite lojalnost
Zaposleni koji su najduže u restoranu treba da imaju bolje uvjete rada od novozaposlenih. Ponudite stimulaciju novozaposlenih s dobrim radnim navikama na svakih šest mjeseci.
Pohvale
Pohvalite Vaše suradnike kada uočite da odgovaraju zadacima, da su marljivi u radu i da tretiraju Vaše goste posvećeno i na domaćinski način.
Team building
Team building ojačava odnose među zaposlenima što je veoma važno za njihovu lojalnost. Većina zaposlenih napušta firmu zato što se ne osjeća dobro u njoj, a ne zbog malih primanja. S druge strane zaposleni će se teže odlučiti da odu ako im je radno okruženje pozitivno.
Odvedite ih u vinariju s kojom surađujete, na farmu, u prirodu, na večeru u restoran koji Vam je uzora…
Uključite se u tim
Kao menadžer poželjno je s vremena na vrijeme da se uključite u rad u trenucima gužve i da pokažete ličnim primjerom kooperativnost u radu. Kada zaposleni vide da se Vi trudite velike su šanse da i oni ostanu produktivni.
Ponudite im jelo i piće
Siti zaposlenici su sretni zaposlenici. Nemojte ih ostaviti da jedu iz tuđih tanjura jer Vam je žao da im platite jedan obrok i kavu.
Zona za odmor i učenje
Ukoliko ste u mogućnosti napravite zonu za odmor u kojoj će radnici moći otići na pauzu pa i u trenucima velike okupiranosti. Pušači koji nisu zapalili cigaretu znaju biti nervozni i nekoncentrirani jer stalno misle na pauzu i na to kada će gosti otići. Treba im dati mogućnost da na svaka dva sata imaju petominutnu pauzu. U trenucima smanjenog obima posla pošaljite Vaše zaposlene s jelovnikom u ruci da obnavljaju znanje u vezi s ponudom. Produktivnije je nego da stoji u restoranu.