Vremena poput ovih nisu najbolja za poslovanje. Niti ugostiteljstvo nije izuzetak. Svjedoci smo opravdanog straha potrošnje gdje se ne ponašamo opušteno pri potrošnji i pazimo sada na svaki izdatak.
Posjećenost ugostiteljskih objekata
U prošlom vremenu to nije bio običaj. Bili smo opušteni i novaca je bilo sasvim dovoljno za sada luksuzne stvari poput izlazaka i večera u restoranima. Naravno da se ovo stanje odražava i na vaše poslovanje, jer gostiju je sve manje i njihova potrošnja je dostigla donju granicu, baš kao i u vašem svakidašnjem životu. Ali, što uraditi da se stvari poprave i da ne stojite u mjestu.
Prvi korak – popis troškova
Za prvi korak potrebno je da prođete cijelo svoje poslovanje po dijelovima i napravite popis troškova do najsitnijeg. Odvojite troškove administracije na troškove za državu i knjigovodstvo gdje će te jasno znati koliki su vam točni mjesečni troškovi poreza, mirovinskog za vas i uposlenike, davanje državi poput naknada za reklamu i neku od komora (obrtnička) ili točnog davanja za usluge knjigovodstva sa konačnom cijenom.
Obično se na dogovorenu cijenu kod knjigovođa pojavljuju dodatni troškovi za koje na početku niste bili informirani poput obračuna na kraju godine ili prenosač u novu godinu. Nakon što popišete sve troškove znat će te zaista što sve morate platiti i krenut će te u drugi korak optimizacije vašeg poslovanja.
Drugi korak – optimizacija osoblja
Sada su vam na red došli troškovi svih uposlenika od čistaća do noćnog čuvara. Rezultat vaših mjesečnih davanja za uposlenike (garderoba, plaće ili dnevnice) je suma koja je vrijedna analize gdje možete smanjiti troškove, a da ne smanjujete dogovorene sume sa uposlenicima.
Osnova u ovom dijelu je optimizirani raspored smjena gdje se smjene uposlenika preklapaju i gdje ne držite suvišno uposlenike na poslu kada nema gostiju i gužve. U ovom slučaju uposlenika koji nije dao dobre rezultate u odnosu na druge uposlenike ( npr. u istom rajonu za vrijeme ručka navedeni uposlenik pravi manje promete) koje možete vidjeti kroz izvještaje u vašem programu za ugostiteljstvo. Također zadužite ih za dodatne radnje koje mogu uraditi poput kompletne pripreme za drugu smjenu od popisa nabave do čišćenja.
U ovom segmentu optimizirajte i način rada gdje će te gostima dati bolju uslugu, a sebi veći profit. Možete primjera radi zadužiti uposlenike konobare da se u vrijeme gužve služe sa dvije konobarske tacne. Na ovaj način konobar predaje narudžbu šanku ili kuhinji i ne stoji pored sanka čekajući da mu se izda piće, nego uzima svoju drugu praznu i očišćenju tacnu i ide lagano u obilazak svog rajona pazeći na goste.
Gosti su primjenom ovog načina rada više u fokusu i ne gledaju obično u leđa konobara koji čekaju da im se izda narudžba na šanku. Ovo je samo jedan od praktičnih primjera kako možete optimizirati svoje poslovanje mijenjajući način rada i pravilno eksploatirajući svog menađera – program za ugostiteljstvo.
Treći korak – distributeri pića
Nakon što ste završili sa administracijom i osobljem na red na analizu vam dolaze vaši dobavljači. U ovom segmentu trebate biti veoma ažurni i paziti pri svakoj vašoj nabavi. Uzmite cjenike svih vaših stalnih i potencijalnih dobavljača i usporedite ih po svakom proizvodu. Ne gledajte na rabate koji oni ističu, već izračunajte točne cijene kada se sve odbije i sumira.
Također povedite računa i o količini pakovanje i cijenu za isti proizvod. Trik je u tome da distributeri ne povećavaju cijenu nego smanjuju gramažu ili litražu robe. Za cijenu koju ste prije recimo dobivali 100g neke robe sada dobivate 75g što je poskupljenje koje se itekako odražava na vaše poslovanje i profit.
Prilikom nabave vodite računa i o robama koje vam gotovo nemaju potrošnju i izbacite iz ponude. Nemate razloga da je držite na skladištu i nabavljate zbog par klijenata.