Prvo pravilo upućuje menadžera da za uspješno komuniciranje treba prikupiti što više podataka o sugovorniku ili sugovornicima:7

  •  informacije o bitnim sklonostima sugovornika od najveće su važnosti,
  • ove podatke treba prikupiti prije početka razgovora (sastanka),
  • može, doduše, i u toku ili nakon sastanka jer će ti podaci koristiti kod
    slijedećeg susreta,
  • korisno je imati i detaljne podatke o poduzeću koje interesira
    menadžera,
  • kao i o osobinama menadžera koji upravlja tim objektom,
  •  bez ovakvih informacija gotovo je nemoguće biti uspješan u
    komuniciranju.

Drugo pravilo govori da za svaki poslovni kontakt treba razraditi strategiju kako ga voditi:

  • tako zacrtana strategija mora se ostvariti,
  • odnosno sastanak se treba odvijati po zacrtanoj zamisli,
  • u strategiji vođenja razgovora moraju se predvidjeti i teškoće,
  • ali i način kako ih prevladati.

Sve navedeno ukazuje da svaki sudionik u razgovoru, a napose menadžer trebaju:

  •  imati pripremljen podsjetnik,
  • i u toku razgovora korisno je voditi bilješke.

U razgovorima:

  •  strategijski menadžer govori uopćeno i o najvažnijim stvarima,
  •  pomoćnici govore o detaljima ali ne smiju izvoditi zaključke ili
    konačan stav jer,
  • to je isključivo u nadležnosti strategijskog menadžera.

Treće pravilo nalaže da se sastanak započinje s predstavljanjem:

  • predstavljanje mnogi zanemaruju,
  •  a ono je uvjet komunikacije,
  • predstavljanje mora biti jasno i glasno,
  • predstavljanje može započeti i uručivanjem poslovne karte,
  •  menadžer mora imati kvalitetnu poslovnu kartu i to s ovim podacima:
    – ime i prezime, položaj u hijerarhiji, titula, adresa poduzeća,
    telefon, telefaks itd.

Četvrto pravilo traži od menadžera da u poslovnom komuniciranju koristi odgovarajući ton u razgovoru:

  •  ton i dikcija moraju biti prilagođeni kako sudionicima tako i prostoriji u kojoj se vodi razgovor,
  • važne se stvari posebno ističu,
  • povišen i svađalački ton mora se izbjegavati,
  •  a menadžer u svim situacijama mora sačuvati prisebnost i kontrolu
    nad vlastitim postupcima.
    Peto pravilo predstavlja osnovu kulture komuniciranja i nalaže stalnu upotrebu zamjenice “Vi”
    umjesto “Ti”:
  • Englezi su to jednostavno riješili i uveli zamjenicu “You”.
  • u nas nikad se neće pogriješiti ako se upotrebljava zamjenica “Vi”.

Šesto pravilo zahtijeva da se u poslovnim kontaktima bude vedar, nasmijan, optimistički raspoložen…

  •  ovo je najvažnije pravilo u usmenoj komunikaciji,
  • i u najtežim situacijama menadžer mora vladati ovim pravilom,
  • i to tako da se krizni momenti moraju prevladati jer,
  •  i neuspješan sastanak može imati neke koristi, jer se bar nešto
    naučilo i iz takvog sastanka.

Sedmo pravilo nalaže da se treba komunicirati sve dok se ne ostvari cilj:

  • otići sa sastanka je lako ali se time ne postiže cilj,
  • zato “ako ne ide” nije rješenje napuštanje sastanka,
  • cilju treba ići “korak po korak”.

Osmo pravilo odnosi se na potrebu poznavanja pravila telefoniranja:

  • i za telefonsko komuniciranje treba se pripremiti,
  • razgovori trebaju biti kratki i o suštini stvari,
  • uvijek se predstavlja prvi onaj tko poziva.