Mala škola ugostiteljstva

Mala škola ugostiteljstva

Mala škola ugostiteljstva od dolaska na posao, pa do odlaska s posla.

Pod pojmom posluživanja podrazumijeva se pružanje ugostiteljskih usluga u ugostiteljskim objektima za prehranu i točenje alkoholnih i bezalkoholnih pića i napitaka.
Sam proces ugostiteljskog posluživanja ne obuhvaća samo radnje oko neposrednog postavljanja jela, pića i napitaka na stol pred gosta (to je posluživanje u užem smislu riječi), nego i sve poslove koje ugostiteljsko osoblje treba obaviti, od dolaska na posao pa do odlaska s posla (to je posluživanje u širem smislu riječi).

Svi pripremni radovi u poslužim odjelima prije dolaska gostiju kao što su: uređenje prostorija, ravnanje stolova, dotjerivanje raznog inventara za uporabu, prostiranje stolnjaka, postavljanje stolova za dnevne obroke, ukrašavanje prostorija i stolova najčešće zelenilom i cvijećem, pripremni radovi za izvanredne – prigodne obroke, jednostavnije i svečane, pripremni radovi u konobarskoj pripremnici (odjel smješten između proizvodnih i poslužih odjeljaka restorana) i točionici pića,doček i smještaj gostiju.

Dakle, u ugostiteljsko posluživanje ubrajaju se:

  • predočenje pisanih sredstava ponude (jelovnici, meni karte, vinske karte, cjenici pića i dr.);
  • primanje narudžbi od gostiju;
  • doprema i postavljanje jela, pića i napitaka gostima;
  • priprema jela pred gostima;
  • rasijecanje (tranširanje) pripremljenog, prigotovljenog mesa pred gostima;
  • odvajanje (filtriranje) kuhanog ili pečenog mesa, ribe od kostiju u lijepe odreske;
  • flambiranje jela (pripremanje odnosno dogotovljavanje jela za stolom za kojim sjedi gost. Jelo se prelije nekim jačim alkoholnim pićem čije se pare zapale tako da jelo dobije poseban okus);
  • pripremanje miješanih (barskih, američkih) pića;
  • raspremanje stolova iodnošenje uporabljenog inventara ispred gostiju u praonicu posuđa;
  • ispisivanje i naplaćivanje računa za izvršene ugostiteljske usluge;
  • ispraćaj gostiju;
  • raspremanje stolova po odlasku gostiju kao i njihovo uređivanje i postavljanje za nove goste;
  • Obračun i predaja utrška i mnoge druge radnje.

Zadovoljstvo gosta mjerilo je kakvoće pruženih ugostiteljskih usluga

Posluživanje se u ugostiteljskim objektima razlikuje od posluživanja u drugim gospodarskim djelatnostima.
Nije isto posluživanje kupca u trgovini i gostiju u ugostiteljstvu. Na kojoj razini će biti ugostiteljsko posluživanje ovisi od vrste i kategorije ugostiteljskog objekta kao i cijena ugostiteljskih usluga. Uslužno osoblje u ugostiteljstvu treba uvijek imati na umu da je zadovoljstvo gosta mjerilo kakvoće pruženih ugostiteljskih usluga. Zato je dužnost uslužnog ugostiteljskog osoblja svoje znanje i umijeće posvetiti krajnjem cilju, a to je da se gost u ugostiteljskom objektu osjeća što bolje, bolje nego kod svoje kuće. Kada se ima to na umu naše društvo treba poklanjati još veću pozornost ovoj oblasti.

Nema više starog sluganstva i „dubokih“ klanjanja ugostiteljskih radnika pred gostima

Nastavni predmet ugostiteljsko posluživanje uči se u srednjim turističko-ugostiteljskim školama i na fakultetima koji osposobljavaju kadrove za ugostiteljstvo i turizam. S pravom se može reći da je organizacija ugostiteljskog posluživanja u našim ugostiteljskim objektima u kojima se pružaju ugostiteljske usluge prehrane, točenje alkoholnih i bezalkoholnih pića i napitaka dostigla zavidnu razinu. Što je najvažnije, u novije vrijeme postignuta je velika prekretnica gost-ugostitelj.

Nema više starog sluganstva i „dubokih“ klanjanja ugostiteljskih radnika pred gostima. To je moralo biti prevladano, jer nije u skladu s našim društvenim sustavom. Polazeći od činjenice da su uslužni odjeli ugostiteljskih objekata ujedno i prodajni odjeli, a ugostiteljski radnici koji poslužuju goste jelima, pićima i napitcima u isto vrijeme i trgovci od kojih mnogo ovisi kakav će biti krajnji financijski ishod, tj. kolika će biti primanja – plaće zaposlenika u tom ugostiteljskom objektu.

Veleposlanici u ugostiteljstvu

Osoblje koje poslužuje goste treba se pridržavati određenih pravila koja su vremenom zaživjela u ugostiteljskoj praksi. Najpravilnije radnje uslužnog osoblja jesu one koje su najpraktičnije u službi posluživanja. Može se smatrati stručan samo onaj radnik koji se bavi posluživanjem gostiju ako poznaje najpraktičnije radnje iz oblasti ugostiteljskog posluživanja.

Radnici koji pružaju usluge prehrane i usluge točenja alkoholnih i bezalkoholnih pića i napitaka koji imaju kulturan odnos prema domaćim i stranim gostima s kojim svakodnevno komuniciraju, zatim stručnost, želju za stalnim napredovanjem u struci, snalažljivost, ljubaznost, humanost, druželjubivost, dobro pamćenje, dobru moć zapažanja, brzinu, pravovremenost, izdržljivost, okretnost, međusobno poštovanje, susretljivost, blagonaklonost, discipliniranost, srdačnost, urednost, uglađenost, higijensku pripravnost, zdrav izgled, vedro raspoloženje, znanje iz psihologije, doista su postigli razinu na kojoj se nalaze veleposlanici, kako mnogi nazivaju ugostitelje.