Kako primiti narudžbu od gosta?

Snježana Gagić
Snježana Gagić

Podijelite na društvenim mrežama:

Kako primiti narudžbu od gosta

Nakon što je provjereno da su gosti zadovoljni smještajem, pristupa se sljedećoj fazi uslužnog procesa, primanju narudžbe. Treba ostaviti gosta nekoliko trenutaka da se opusti.

Prateći gestikulaciju gostiju, konobar prilazi stolu u trenutku kada procjeni da su spremni za narudžbu. Obično je to dvije minute nakon što su se smjestili. Za to vrijeme treba provjeriti jesu li jelovnici čisti, bez ostataka hrane i otisaka prstiju od prethodnih gostiju. Vrlo je značajno za konobara da primanje narudžbe odradi profesionalno, jer je bit u tome da gost dobije baš onakav obrok kakav je naručio. Prije nego što priđe stolu, konobar treba provjeriti ima li spreman mobilni uređaj za mobilno naručivanje ili kemijsku olovku i blokić.

Ukoliko gosti nisu pozdravljeni od strane konobara na čijem su rejonu prilikom ulaska u restoran, konobar će prije uručivanja jelovnika pozdraviti goste u stilu:

,,Dobar dan, dame i gospodo, moje ime je Mario. Dobro došli u restoran Zlatnik.”

Vrlo je važan kontakt očima. Konobar zatim prilazi gostima s desne strane i daje jelovnike s otvorenom prvom stranicom. Potrebno je ponijeti za svakog gosta po jedan jelovnik (u izuzetnim slučajevima jedan jelovnik na dva gosta).

Ukoliko se konobar ne predstavi u tijeku posluživanja, prije nego što se udalji od stola može reći: ,,Moje ime je Mario. Slobodno mi se obratite ukoliko smatrate da mogu nešto učiniti za Vas.” Gosti vole znati tko ih služi. Najbolje rješenje su pločice s imenom pričvršćene na radnu uniformu u predjelu grudi.

Nakon što se gostima podjele jelovnici, uzima se narudžba za piće. Prvo se uzima narudžba od dama, starijih gostiju, a na kraju od domaćina. Piće se toči gostima u čaše. Prilikom ulijevanja piva i gaziranih pića, treba voditi računa da se ne stvori previše pjene pa da se piće prelije na stolnjak. Kod piva ne treba dozvoliti stvaranje pjene više od 2 cm.

Nakon serviranja pića ili kada konobar procjeni da su gosti spremni (kada spuste jelovnike na stol), obraća im se sljedećim riječima:

  • ,,Izvolite, jeste li ste spremni naručiti?”
  • ,,Izvolite, što želite naručiti?
  • ,,Gospodo, jeste li odlučili?

Obraćanje može biti obavljeno i na neki drugi sličan uljudan i ljubazan način. Konobar u tijeku razgovora s gostima stoji uspravno, ne naslanja se na stolicu ili stol. Razgovor treba biti kratak i jasan, osim u slučaju kada gost inzistira na komunikaciji.

Ponekad se dogodi da su gosti neodlučni, zbunjeni i da im treba pomoć konobara pri izboru jela. U tom slučaju konobar će se gostu obratiti riječima:

,,Dozvolite da Vam preporučim naš današnji specijalitet…” ,,Mogu li Vam pomoći pri izboru” i sl.

 Konobar uvijek mora biti spreman pobrinuti se za potrebe gosta i pomoći mu oko izbora. Ovdje dolazi do izražaja poznavanje jelovnika i vještina prodaje.

Konobar ne smije dozvoliti da ga gost pita nešto vezano za ponudu, a da on ne zna način pripreme, koji prilog ide uz jelo, od koje vrste mesa se pravi, način toplinske obrade, vrijeme potrebno za pripremu, ima li glutena i sl. Treba povesti računa o tome jesu li sve informacije upisane prije nego što se prijeđe na sljedećeg gosta ili ode od stola.

Kako primiti narudžbu od gosta - preporuka

Konobar treba preporukama i sugestijama nastojati prodati što više! Ako gost naruči samo glavno jelo, konobar treba ponuditi predjelo, juhu i salatu, a na kraju obroka desert ili voće. Ne treba biti suviše nametljiv. Ako gost dva puta odbije prijedlog konobara, treći put je suvišno nuditi. Dakle, ako odbije juhu, zatim hladno predjelo ne treba mu nuditi toplo predjelo. Gostu treba dozvoliti da završi narudžbu prije nego što se krene sa sugestivnom prodajom.

Nije poželjno otići ni u drugu krajnost pa gostu preporučiti tri puta više hrane nego što može pojesti. U tom slučaju će biti previše bačene hrane, a to opet nije dobro. Gosta treba upozoriti na veličine porcije i predložiti mu manju narudžbu ukoliko se procjeni da je otišao u drugu krajnost. On će biti zahvalan zbog brige i poštenja. Ne treba zaboraviti da je usluga način na koji se gosti tretiraju!

Napomena: Da ne bi došlo do zabune prilikom primanja narudžbe, konobar se može poslužiti parafraziranjem, tehnikom ponavljanje rečenog vlastitim riječima.

Parafraziranje se može započeti na sljedeći način:

,,Ako sam dobro shvatio, Vi želite da vam …..kao prilog” ,,Dakle, umjesto pomfrita, za Vas ide povrće s grilla…”

Ukoliko su gosti naručili jelo koje zahtijeva dužu pripremu, konobar je dužan o tome obavijestiti gosta.

Podijelite na društvenim mrežama:

Kategorije

Pročitajte povezane članke

Dok sunčani proljetni dani polako kucaju na vrata, ugostitelji već osjećaju blagu uzbuđenost zbog...

Jesi li spreman za još jednu intenzivnu ljetnu sezonu? Iskusan ugostitelj uvijek razmišlja unaprijed,...

Priprema za početak sezone u ugostiteljstvu iziskuje mnogo više od postavljanja stolova i iznošenja...

U toku predsezone i posebno tokom glavne turističke sezone, primjetan je porast aktivnosti među...

Ambiciozni ugostitelji često sanjaju o proširivanju svojih kulinarskih kreacija na što veći broj ljudi....

Porezna uprava, u skladu s potrebama implementacije Zakona o fiskalizaciji, koristi model temeljen na...

Među prvima saznaj korisne informacije o ugostiteljstvu i pogodnostima koje pružamo.

Iz prve ruke znamo što ti je potrebno da unaprijediš svoje poslovanje.

Preko 4000 korisnika. Prvih mjesec dana besplatno.

Započni besplatno. Bez ugovorne obaveze. Prestani s korištenjem kad želiš.

Srbija

Crna Gora

Slovenija

English


Warning: Undefined array key "options" in /home/posshr/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/site-logo.php on line 192

Prijavite se na našu newsletter listu kako bi pregledati naše predhodne i prvi saznali termine održavanja budućih webinara!

Nakon što unesete ispravnu e-mail adresu bit ćete u mogućnosti pogledati dosadašnje webinare.