Prijatno ponašanje i pozitivan stav ima isto toliki značaj ili čak i veći pri uspješnom pružanju ugostiteljskih usluga kao i poznavanje radnih operacija. Istraživanja su pokazala da je 90% ugostiteljskih radnika otpušteno zbog neodgovarajućeg ponašanja u odnosu na onih 10% koji nisu dobro obavljali radne zadatke.
Pozitivan stav
Jedna od najvažnijih osobina dobrog ugostiteljskog radnika je pozitivan stav prema poslu, kolegama i gostima. Dobar ugostitelj se trudi da ne pravi greške, da ih ispravi ako dođe do njih, kao i da uči iz napravljenih grešaka.
Pozitivan stav prema poslu dozvoljava ugostitelju da napreduje i da se profesionalno razvija. Ljubaznost prema gostima rezultira financijskim i profesionalnim nagrađivanjem kroz napojnicu i unapređenje.
Zaposleni nikada ne bi trebali da pričaju s gostima o svojim osobnim problemima i neprikladnim temama ili da se raspravljaju s gostima.
Ljubaznost u ugostiteljstvu znači postavljanje potreba gostiju iznad osobnih. Poštovanje prema drugima i volja da se i izađe u susret gostima je ključ uspjeha svakog ugostitelja i objekta u kome je zaposlen. Ljubaznost treba da je prirodna, iskazana kroz riječi i dijela. Od ugostiteljskih radnika se zahtjeva i taktičnost.
Taktičnost
Taktičnost je umjetnost govorenja i činjenja pravih stvari, korištenjem pravih riječi u pravo vrijeme. Ona se vidi kao intuitivni osjećaj kojim se određuje što učiniti ili reći u cilju održavanja dobrog odnosa s gostima i izbjegavanja eventualnih nesuglasica. Taktično ponašanje može biti oslovljavanje gostiju s imenom, korištenje diplomacije u neprijatnim situacijama i sl. Biti taktičan znači i vladati situacijom tako da se nikom od sudionika ne povredi sujeta.
Iskrenost i poštenje
Iskrenost i poštenje su također poželjne osobine ugostiteljskih radnika. Ako je napravljen neki propust prilikom pružanja usluge treba se priznati i nastojati da se što prije ispravi greška.
Ugostiteljsko osoblje treba da kontinuirano da radi na unapređenju svog znanja i svojih vještina. To se postiže kroz različite tečajeve, surfanjem po internetu, gledanjem DVD-a (slaganje hrane i vina), online obuke itd.
Ugostitelji moraju znati sve potrebne informacije u svezi s ponudom
Kao što doktor treba da zna fizionomiju ljudskog tijela, automehaničar strukturu automobila, tako i ugostiteljski radnici treba da poznaju proizvode (jela i pića) koja služe. Na zahtjev gosta, ugostiteljski radnici su dužni da pruže sve potrebne informacije u svezi s ponudom koju imaju u objektu (sastav jela, sastav pića, način pripreme, prijedlog za uparivanje pića i hrane, potrebno vrijeme za pripremu jela, koji prilog ide uz koje jelo, koja jela su “ponuda dana” itd). Poznavanjem ponude se stječe utisak profesionalnosti, povećava se prodaja, ali i zadovoljstvo gosta.
Organiziranost
Organiziranost je veoma poželjna u ugostiteljstvu. Neorganiziran ugostiteljski radnik će imati problem s vremenom i s neizvršavanjem radnih operacija na vrijeme (apserviranje, donošenje karte vina, donošenjem računa itd.). Neorganiziranje sa sobom povlači i negativne emocije pa dolazi do tenzije među kolegama, nervoze i do bespotrebnog stvaranja gužve. Dobri radnici imaju ritam što je jedan od osnovnih čimbenika u dobroj organizaciji i upravljanju vremenom.