Olakšajte sebi život i planirajte

Razlog zbog kojeg restorani propadaju je najviše neiskustvo vlasnika, koji prave greške koje su se mogle izbjeći.

U bilo kojem poslu, pa tako i sa restoranom, istraživanje tržišta povećat će vam šanse za uspjehom i sačuvat će vas od neugodnih situacija u kojim bi se sigurno našli. Otvaranje i vođenje uspješnog restorana podrazumijeva više od kupovine ili najma lokacije, izgradnje objekta, dizajniranja i ukrašavanja interijera, kupovine opreme, upošljavanja radnika i prodaje hrane i pića. To najbolje pokazuje činjenica da preko 35% restorana čiji su vlasnici prvi put pokrenuli restoran propadnu u prvoj godini, dok je taj postotak u slučaju franšiza ispod 10%.

Zašto su franšize toliko uspješnije od neovisnih restorana? Ukoliko bolje pogledate shvatit ćete da menadžeri franšiza ulažu puno više u istraživanje tržišta, pronalaska idealne lokacije i koncepta. Plus – mogu se osloniti na dugogodišnje iskustvo, i izbjeći greške koje su naučili na svojoj koži u drugim franšizama iz svog lanca. Kao rezultat svega toga, franšize dolaze sa provjerenim i dokazanim operativnim i finansijskim planom.

Ipak ne treba vam franšiza da izbjegnete većinu grešaka. I sami možete napraviti poslovni plan, koji ima smisla i može se sprovesti na dijelo. Samo trebate imati pravi pristup koji uključuje detaljno i objektivno istraživanje tržišta i planiranje.

Najčešće greške koje prave ugostitelji:

  1. Nerealno visoki troškovi najma prostora – Često mladi ugostitelji uzmu lokaciju koja je preskupa za njihov budžet i u samom startu izvrše samoubistvo
  2. Nedovoljno novca za održavanje posla – Zbog manjka operativnog novca dešava se da koncepti koji bi uspjeli, propadnu. Važno je da imate dovoljno novca da održavate svoj restoran u životu, dok se ne skupi kritična masa koja omogućava profitabilnost.
  3. Nemarnost pri radu sa financijama – Održavanje kontrole nad vođenjem finansija, kontrolisanje veličine porcija hrane i kvalitete pića, praćenje troškova nabave robe i kontrolisanje zaliha robe od krađe i rasipanja su osnova za uspjeh restorana.
  4. Loše vođenje uposlenika – Zadovoljno i sretno osoblje igra važnu ulogu u svakom poslu, pa tako i u restoranu. Vaši uposlenici su jedan od razloga zašto se gosti ponovo vraćaju u restoran.
  5. Preveliko uloganje u konstrukciju, opremu, renoviranje, i pronalazak novih gostiju – Previše mladih ugostitelja se zadužuje da izgradi ili kupi svoj restoran iz snova, većinom uz pomoć kredita koje restoran nakon otvaranja nemože da isplati i bude profitabilan.
  6. Loš izbor lokacije – Prava lokacija može da bude ključ vašeg uspjeha. Ne rijetko se dešava da prosječan restoran uspije samo zbog dobre lokacije, dok na drugoj strani restoran sa odličnim konceptom i planom propadne, samo zbog loše odabrane lokacije.
  7. Loš odabir koncepta – Koncept se većinom definiše lokacijom, i pogrešan koncept na dobroj lokaciji može da vas ubije.
  8. Loša ili ne konzistentna kvaliteta hrane – Pouzdana kvaliteta hrane i osoblja je veoma važna vašim gostima i to je razlog zašto se ponovo vraćaju vama. Ukoliko kvaliteta vaše hrane varira, male su šanse da ćete zadržati stalne goste. Konkurencija je prevelika da bi gosti morali da rizikuju.
  9. Nedovoljna vrijednost vaše ponude – Gosti uvijek gledaju koliko vrijedi to što plate, šta ste im dali za njihove novce. Ukoliko gost misli da nije dobio dovoljno za to što je platio, teško da će se ponovo vratiti. Pogodi gdje će otići, kod tvoje konkurencije.
  10. Loš smisao za posao uopće – većina novopečenih vlasnika nema smisla za bilo koji posao, ne samo za restoran.

Sada kada ste saznali osnovne razloge zašto restorani propadaju, imate mogućnost da malo dublje istražite svoje tržište i koncept, i provjerite dali bi vaša ideja stvarno uspjela. Ipak dok ne pokušate, nikada nećete ni saznati. Bez obzira na sva planiranja možete propasti, ali sa planiranjem povećavate sebi šansu za uspjehom.