Možda je došlo vrijeme da skinete prašinu s vašeg marketinškog plana i suočite se sa današnjim trendovima i primjerima uspješnog poslovanja u ugostiteljstvu. Upravo iz ovih primjera možete naučiti osnove marketinške strategije, i što je još važnije – što je to danas učinkovito a što ne.

Trendovi koji utječu na razvoj marketinga za ugostiteljstvo

Razvoj marketinga za restorane nije isti kao što je nekada bio. Danas je nezaobilazan internet marketing i njegovanje online prisutnosti. Dok je „online prisutnost“ tema u narednom dijelu ovog teksta, ne zaboravite da još uvijek možete (i trebate) učiniti mnogo toga „offline“ u cilju promoviranja vašeg restorana.

Restorani ne koriste žute stranice kao što su to nekada činili. Ljudi su prestali koristiti ovakve promotivne knjige za pronalaženje stvari i usluga, te za tu namjenu koriste internet. Za pronalazak restorana za izlazak ili poslovni ručak pretraživanje se vrši putem različitih internet pretraživača te portala sa kritikama o različitim ugostiteljskim objektima. Na ovaj način vaš potencijalni gost bira gdje će potrošiti svoj novac. Oni žele vidjeti vašu restoransku ponudu tj. jelovnik prije no što posjete vaš restoran te naravno favoriziraju one restorane čija se ponuda može pronaći online.

Kao vlasnik ili menadžer restorana ne biste trebali usmjeriti svu svoju energiju samo u tradicionalnu reklamu „od usta do usta“.To ne znači da preskočite ovu metodu ali uzmite u obzir i prednosti svih značajki kojeomogućava internet.

Uradite pretraživanje na google – u za vaš tip restorana i lokaciju na kojoj se nalazite te pregledajte rezultate koje ste dobili. Kako je vaš restoran rangiran? Da li se uopće nalazite na prvoj stranici liste rezultata pretrage? S obzirom na konkurenciju da li ulazite u mogući odabir potencijalnog gosta za izlazak na večeru u vaš restoran?

Umjesto da prepustite posao vašoj konkurenciji razmislite o načinima uz koje možete razviti online tržište za vaš restoran.

15 savjeta za nnline marketing restorana ili barova koje trebate primijeniti

1. Budite u tijeku. Informirajte se o trenutnim statistikama, trendovima, činjenicama i brojkama koje mogu pomoći u analiziranju marketing plana za vaš restoran. To će vam dati odgovor na pitanje da li je vaš restoran prilagođen trenutnom tržištu, te da li vaš marketing treba postaviti drugačije ?
2. Izradite funkcionalnu web stranicu. Da li vas lokalni gosti mogu pronaći online? Budite sigurni da mogu putem dobro optimizirane web stranice koja radi za vas. Ključno je dovesti potencijalne goste na vašu web stranicu prije no što oni pronađu vašu konkurenciju.
3. Pišite blog. Možete pisati blog o različitim specijalitetima, informirati javnost o listi vaših dnevnih specijaliteta te na ovaj način postići interakciju sa posjetiteljima vaše stranice i vašeg profila na društvenim mrežama.
4. Uključite SEO (optimizaciju web stranice za tražilice) prema lokaciji na kojoj se nalazite. Web stranice nisu samo za velike kompanije. Sada više nego ikada za male kompanije je od velike važnosti imati kvalitetnu i dobro optimiziranu web stranicu kao i realizaciju internet marketing strategije. Obzirom da 72% od svih pretraživanja se odnosi na lokacijski sadržaj morate biti 100% sigurni da vaša web stranica će biti prikazana u pretraživanjima vezanim za restorane u vašem okruženju.
5. Uključite lokalne blogere.  Zamolite lokalne blogere koji pišu o hrani i ugostiteljstvu da posjete i ocijene vaš restoran u zamjenu za besplatno jelo. Komentari o vašem restoranu na drugoj web stranici će poboljšati vaše rangiranje u tražilicama a pozitivna ocjena će podići vašu reputaciju.
6. Pratite recenzije na web stranici. Vaš restoran će poboljšati poslovanje ili tonuti u skladu sa svojim ugledom. Dobro obratite pozornost na ono što ljudi govore o vašem restoranu online. Internet je mjesto gdje offline posjetitelji mogu reći online svijetu o njihovom (nadamo se pozitivnom) iskustvu u vašem restoranu. Zahvalite posjetiteljima za pozitivne recenzije i s poštovanjem odgovorite na negativne recenzije.
7. Iskoristite pogodnosti online rezervacija. Pozovite vaše goste da rezerviraju stol u vašem restoranu putem online portala. Morate imati alat za online rezervaciju na vašoj stranici da biste ovu pogodnost učinili jednostavnom za vas i vaše korisnike. Ponekad ljudi jednostavno ne žele telefonskim pozivom rezervirati stol – radije će napraviti rezervaciju s nekoliko klikova.
8. Neka vaša baza podataka o gostima raste. Ukoliko usporedite s direktnim marketingom, e mail marketing je učinkovitiji, brži i prihvatljivi način za uspostavu veze sa gostima. Promovirajte vaše novosti putem društvenih mreža, na vašoj web stranici, slanjem e-mailova te direktno u vašem restoranu. Morati ćete sami pronaći način koji je najbolji za vas.
9. Budite aktivni na društvenim mrežama. Ojačajte marketing i potrudite se da vašoj publici tj. Vašim gostima ponudite njima zanimljive sadržaje te da ostvarite interakciju sa njima. Ovo vam daje mogućnost da uključite vaše klijente 365 dana u godini u predstavljanje vašeg brenda te dozvolite vašim klijentima da podijele svoja iskustva.
10. Pratite online trendove . Online svijet se stalno mijenja, pa je od velike važnosti da se informirate u svim novostima iz svijeta marketinga za restorane. Kao primjer Foursquare koji je mnogo manje poznat u odnosu na Facebook ali je aplikacija koja je veoma dobro poznata svim ugostiteljima i putnicima koji putem aplikacije za mobitel traže mjesto gdje će objedovati u nepoznatom gradu. Foursquare daje mogućnost da posjetioci ostavljaju komentare o usluzi,hrani i ugođaju te ih dijele sa svim ostalim korisnicima aplikacije.
11. Osmislite kako potaknuti ljude da obratite pozornost na vas. Dajte im dovoljno razloga da vas prate putem društvenih medija te da posjete vaš restoran. Učinite to na jednostavan način. Ako stalno postavljate specijalitete iz vašeg restorana na vašu Facebook stranicu vaši fanovi će izgubiti interes. Mijenjajte sadržaje i objave, ne bojte se zabaviti, budite dio lokalne zajednice.
12. Pokrenite natjecanje. Ovo je odličan način da nagradite vaše prijatelje na društvenim mrežama,povećate broj fanova, dovedete nove goste u vaš restoran i promovirate lojalnost. Dajte vašim gostima šansu da osvoje dobre nagrade i pružite im razlog da ponovo dođu u vaš restoran.
13. Osmislite i implementirajte program lojalnosti za vaše goste. Šaljite e-mailove gostima koji su se prijavili za primanje obavijesti, novosti sa ekskluzivnim pogodnostima. Promovirajte vaš program lojalnosti ofline i online..
14. Podarite novi izgled vašem meniju. Ukoliko već imate dobar dizajn menija ovo neće biti potrebno ali ukoliko imate dosadan ili zastarjeli izgled menija vaši gosti će misliti da se ne brinete dovoljno o njima.Vaš meni je osobna karta vašeg restorana. Predstavite se u najboljem svjetlu!
15. Pitajte! Pitajte vaše stalne goste i lojalne fanove ofline da vas „Lajkaju“ na Facebook – u prate naTwitteru i Pinterest-u. Pošaljite im e-mail, pozovite one s kojima imate dobre odnose upravo onda kada sijede u vašem restoranu i uživaju u vašim specijalitetima.

Fotografije privlače veću pažnju od bilo čega drugog na društvenim mrežama

Ovdje su navedene neke od osnovnih pravila kojih se trebate pridržavati kada govorimo o upotrebi fotografija na društvenim mrežama:

Naslovna slika ( cover). Na vašem profilu naslovna slika bi trebala biti velika fotografija ukusnog specijaliteta sa vašeg jelovnika. Vaša profil slika može biti fotografija vašeg restorana, vaš logo ili vaša osobna fotografija. Naslovnu sliku promijenite svakog tjedna, svake sezone ili svaki put kada uvedete novo jelo u vaš jelovnik.

Jela sa jelovnika. Postavite „ukusne“ fotografije jela sa menija. Istaknite nova jela, najbolje prodavana jela ili jednostavno nešto prikladno za doba dana (kao što su Francuski omlet ujutro ili sočan odrezak upravo prije večere).

Slike vaših gostiju. Gosti rado fotografiraju hranu koju jedu. Potaknite ih da takve fotografije podijele na vašem profilu sa ostalim gostima. Možete čak postaviti slogan na vašem profilu „ Mi volimo kada slikate naša jela!“

Napravite natjecanje – nagradite najbolju fotografiju jela iz vašeg restorana besplatnom večerom za dvoje.

Fotografije uposlenika. Gosti se ne vraćaju u vaš restoran samo zbog ukusne hrane. Mnogi se vraćaju u isti restoran zbog ljubaznog osoblja i vesele atmosfere. Pokažite vaše uposlene , personalizirajte osoblje, neka gosti na ovaj način upoznaju i vaše osoblje iz kuhinje.

Video. Napravite korak dalje postavljanjem kratkih videa na vaš profil. Prijedlozi za kratki video može biti priprema nekog specijaliteta ( bez otkrivanja recepta naravno) ili noć degustacije i promocije vina u vašem restoranu. Podijelite trenutke ugodne opuštenosti u vašem restoranu sa vašim fanovima.

Što ne trebate raditi ukoliko radite sa kompanijom za marketing

Sada znate nekoliko stvari koje trebate uraditi za marketing vašeg restorana, ali što ne trebate uraditi? Moram vas upoznati sa stvarima koje trebate izbjegavati da ne biste napravili velike greške.

Ne očekujte da vaša (Internet) marketing kompanija uradi sav posao. Na primjer, oni će uraditi 90% posla koje dajemo u ruke gostima restorana, ali onih 10% je važnije nego što mislite. Iako imate interni marketinški tim za svoje marketinške aktivnosti, morate poduzeti neke odgovornost za uspjehe i zapreke koje se događaju na putu.

Vaš Internet marketinški tim kojeg ste unajmili ne može svakog dana biti u vašem restoranu i uslikati sretna lica vaših gostiju i pričati im o pogodnostima fanova vašeg restorana na Facebook-u. Ne mogu podijeliti informaciju o promjenama menija ukoliko im vi ne pružite ove informacije.

Dakle, čini se da ću vam odati jednu malu tajnu uspješnog marketinga a to je: biti interaktivni klijent. Vi ste ključni dio velike slagalice, i bez vaše pomoći i povratnih informacija marketinški napori neće biti plodni kao što bi mogli biti.

Potražnja za novim savjetima!

Molim Vas recite mi … kako predstavljate tržištu vaš restoran? Imate li još savjeta koje bi mogli dodati na moju listu savjeta ? Na kakve zapreke i uspjehe ste naišli na vašem putu internet marketinga? Pišite! Želio bih znati!