Online marketing podrazumijeva reklamu putem interneta i prisutnost na svjetskoj mreži. Broj korisnika koji upravo na ovaj način dolaze do željenih informacija u stalnom je porastu tako da nikada nije kasno pridružiti im se i predstaviti u najboljem svjetlu.

Što učiniti za prvi korak? Kako se pridružiti ovoj zajednici? Kome se obratiti?

Prvi korak je da pogledate u popularnim tražilicama kako kotira vaša branša i lokacija npr. restorani Zagreb i upravo nakon dobivenih rezultata, dobit ćete odgovore na početna pitanja: Kako primijeniti online marketing u ugostiteljstvu?

Cilj je da se nalazite na prvim stranicama rezultata dobivenim za pretragu pojmova koje ste unijeli. Tako korisnici mogu dobiti informacije o vama i kontaktirati vas.

U dobivenim rezultatima na prvim mjestima obično su informativni portali na kojima se nalazi veliki broj informacija vezanih za vašu oblast i šire. Naravno oni su i najviše posjećeni i kao takvi su veoma dobar način da se predstavite korisnicima sosnovnim informacijama gdje se nalazite, na kojoj adresi, kontakt brojevima i slikama vašeg objekta.

U ovom slučaju se vidi da je u pretrazi za ključne riječi “restoran Zagreb” na prvom mjestu od specijaliziranih portala vikendplaner.info. U sklopu portala možemo kreirati osobnu stranicu objekta i time biti s informacijama pristupačniji za klijente. Neki portali ovu uslugu i naplaćuju a neki i ne. Obično portali koji imaju dobar rejting na tražilicama u mogućnosti su da ovu uslugu naplaćuju kao što je i primjer sa Vikend planerom ili veoma popularni Foodspots koji svakako preporučujemo.

Sljedeći korak je da se odlučite da li vam odgovara ovaj vid predstavljanja preko specijaliziranih portala i onim što taj portal nudi.
Prije nego što se odlučite prikupite informacije o detaljima:

  • Cijena usluge kreiranja stranice u katalogu portala (ako se naplaćuje)
  • Količina informacija koje možemo postaviti (broj fotografija, postavljanje cjenovnika, mogućnost prikazivanja lokacije)
  • Napredne opcije u vašem marketing ( najava događanja, izdvojena posebna ponuda, dnevne ponude)

Sada kada ste ocijenili da je za prvi korak odnos uloženog novca i dobivene prisutnosti na internetu zadovoljavajući,  pristupate realizaciji. Potrebno je da kontaktirate administratora portala, predstavite se i pošaljete materijale (osnovne informacije, fotke, tekstove, cjenike, ponude,). Ubrzo vaš ugostiteljski objekt dobio bi i identitet na internetu i mogao bi izgledati ovako.

Ovo je početni korak i nikako nije trajno rješenje za vas. Za određeni trošak kupili ste svoju prisutnost na internetu i postali dio internet zajednice u sklopu portala.

Naredni korak svakako je vrlo važan jer u tom koraku odlučujete hoćete li biti samostalni i imati svoju web stranicu ili ćete preko plaćenih i besplatnih servisa biti prisutni na internetu. Ako niste dobili nove kontakte i korisnike preko ovih portala potrebno je da pokušate i druge mogućnosti. Plaćene portale otkažite a na besplatnim ostanite jer kao takvi neće vam u ničemu škoditi. Web stranica s internet adresom (domenom) vašeg objekta je jedna od mogućnosti unaprjeđenja online ugostiteljskog marketinga.

Posjedovanje osobne web stranice postaje sve više standard i svakako je osamostaljivanje vrijedno poštovanja. Izradi i odabiru izvođača web stranice ne smijemo nikako pristupiti neprofesionalno. Cilj s ovim korakom je da web stranica koja prezentira vaš objekt prenese emocije i ugođaj vašeg objekta na jednostavan način.

Stranica mora biti urađena od stane stručnjaka bila to firma ili pojedinac koji znaju zašto se što nalazi i s kojim razlogom na vašoj stranici. Mora biti s kodom i funkcionalnosti optimizirana, jer bez toga iako je posjedujete neće biti ni rezultata (posjeta, kontakata) i bit ćete samo još jedan ugostitelj sa svojom web stranicom koja se utopila u moru istih, nefunkcionalnih i beskorisnih koje se nalaze na internetu.

Mislite da je ovdje kraj priče o online ugostiteljskom marketingu?!  Ne 

Ovo je prva priča o ugostiteljskom marketingu, a u slijedećoj priči obradit ćemo temu osobnih prezentacijskih web stranica kao i započeti temu vašeg online komuniciranja sa drugim korisnicima kao što to svaki dan radite offline u svom objektu.

Imate li iskustva u online marketingu?

Prenesite nam vaša iskustva i šta je u vašem slučaju bilo najkorisnije rješenje!