Besplatno reklamiranje ugostiteljskog objekta. Povećajte profit za 57% s 0 kuna budžeta!

Besplatno reklamiranje ugostiteljskog objekta. Povećajte profit za 57% s 0 kuna budžeta!

Otvaranje restorana skupa je investicija. Zadnja stvar o kojoj razmišljaju vlasnici restorana je reklamiranje i privlačenje novih gostiju. Mišljenja su da će im kvaliteta hrane i preporuke njihovih kupaca biti dovoljne. No često to bude presudna (loša) odluka zbog koje moraju zatvoriti objekat.

Ne dopustite da se i Vama to dogodi. Iskoristite ovih 7 savjeta. Reklamirajte lokal ako i ostanete bez novca nakon otvaranja. Ključ za dobar početak je prikupljanje što više nove publike.

Koja je vaša ciljana publika?

 

Prva stvar koju želite odrediti jest ciljana publika vašeg restorana. Na ovaj način lakše ćete znati kako se približiti vašim kupcima, kakvu reklamu osmisliti za njih.

Naravno da Vaš lokal može i treba biti mjesto za svakoga. Bez ikakvih dobnih granica, s ljudima iz svih slojeva društva. Ali sigurno će Vaš veći dio klijantele imati određene zajedničke karakteristike.

Imate li veliki broj ljubitelja sporta i nogomenih utakmica? Razmislite da im organizirate zajednička gledanja utakmica na velikom ekranu. Dolazi li puno studenata koji su zainteresirani za jeftinija pića? Koncetrirajte se na njih i organizirajte partije. Imate li veći broj starijih gostiju koji će rado doći na doručak? Itd.

Iako želite služiti svakoga, dobro je odrediti ciljanu publiku prije nego počnete sa reklamiranjem.

Društvene mreže

 

Društvene mreže su prva stvar koja Vam padne na pamet kada kažemo internet marketing. A i trebala bi! Ovo je sigurno najveći i najrašireniji način reklamiranja. Jeftin je (besplatan), jednostavan za korištenje i svi su na društvenim mrežama.

Ponuda društvenih mreža je ogromna: facebook, twitter, instagram, pinterest samo su neki od najpopularnijih. Bitno je da ne pretjerujete i da se odlučite na 2-3 maximalno.

Glavni cilj koji trebate da postavite su kvalitetni postovi i sadržaj, relevantni za vaše fanove. U njima možete staviti razne ponude restorana, potaknuti goste na razgovor i postavljati nagradne igre.

Ljudi često koriste profile od restorana kao svoje privatne. Postavljaju glupe smiješne slike i postove. Na taj način dođu do određenih gostiju, ali oni uopće nisu relevantni za njihov posao. Pored toga, to jednostavno izgleda neprofesionalno.

Facebook

 

Najpopularnija i najraširenija socialna mreža je facebook. Čak više od 25% posto prometa interneta spada na ovu mrežu. Ako Vas nema tu, kao i da ne postojite.

Facebook Vam omogućuje da izradite profesionalnu stranicu za razna zanimanja. Za početak postavite profilnu sliku, napišite informacije o Vama koje su bitne gostima i možete krenuti sa postovima.

Odlična stvar facebook-a je njegov sistem analitike, nazvan Pixel. Pomoću pixela moći ćete pratiti koliko su Vam postovi doista kvalitetni i što privlači Vaše goste. Isto tako moći ćete odrediti Vašu ciljanu publiku. Ako želite, s jako malo novca možete doći do velikog broja gostiju pomoću facebook reklamiranja. Ovo je odlično za manje lokale koji tek počinju sa radom.

Mali savjeti:

  • Cover slika – redovno mijenjajte Vaš cover. Ovo je prva i najuočljivija stvar koju vide fanovi kada uđu na Vaš stranicu. Promijenite je tokom praznika, ili kada imate neke nove ponude. Reklamirajte nadolazeće događaje u lokalu, ili specijalitete tjedna.

 

 

  • Ponudite nešto za “like” – odličan način da povećate bazu korisnika na facebooku. Organizirajte nagradne igre, svatko tko “lajka” i “share-a” stranicu dobiva priliku za besplatnu večeru u restoranu.

 

Pročitajte naš detaljni vodič, kako otvoriti Facebook profila za ugostiteljski objekt.

Instagram

 

Ova mreža postaje sve popularnija među mlađom publikom. Čak 90% ljudi mlađi od 35 godina koji koristi ovu aplikaciju posjećuju je svakodnevno.

Kada pogledate instagram fotografije, pomislite da su ih fotografirali profesionalci. Ne možete vjerovati koliko ima nadarenih fotografa među Vašim gostima. Zato ne propustite iskoristiti tu priliku.

Prezentirajte jela što kreativnije. Nije bitno da bude samo ukusno, treba da fenomenalno izgleda, da govor gostu: “Uslikaj me!”. Znate i sami da mlađi ne žele da jednu prije nego ne “fotkaju” jelo i objave ga na nekoj “instaću” ili nekoj drugoj društvenoj mreži. Nemojte gunđati kako su se vremena promijenila i kako je prije bilo bolje. Iskoristite situaciju za svoju promociju.

  • Organiziraj natjecanje – potaknute goste na fotografiranje. Organizirajte natjecanje u fotografiranju jela. Neka sve fotografije objave na njihovoj, ali i Vašoj instagram stranici. Pobjednika nagradite poklon bonom, nekim fotoaparatom ili slično. Ne samo da ćete stvoriti pozitivnu priču oko Vašeg restorana. Zabaviti ćete goste, a Vama će ostati odlične fotke za daljnje dijeljenje.
  • Na vašem instagram profilu ostavite adresu web stranice i drugih društveni mreža.

Web stranica

 

Kad smo već kod web stranica trebamo znati da su one neophodne za profesionalno postojanje na internetu. Društvene mreže mogu biti dovoljne za neke manje lokale, ali ako želimo sadržaj za ozbiljniju publiku, onda web stranicu morate imati.

Njih u današnje vrijeme nije skupo za napraviti,možete čak i besplatno. Što je još i važnije, nije Vam potrebno programersko znanje za kreiranje iste. Sa alatima popout Wix-a, Yola-e, WordPress-a ili nekih drugih alata, kreirajte stranicu za par dana. Imate gotove elemente, drag-n-drop sučelje i spreman dizajn stranice. Vi samo složte slike i upišite bitne informacije.

 

Stranica ne treba biti komplicirana. Bitno je da sadrži neke osnovne informacije:

  • Jelovnik – Postavite jelovnik ali nemojte skrivati cijene. Zbog toga Vas i posjećuju.
  • O Vama – Napišite neku zanimljivu priču o Vašem poslu. Zašto ste otvorili lokal. Što vas je potaklo. Što posebno nudite. Kako ste počeli. Koliko godina radite, da li je obiteljski posao itd.
  • Nadolazeći događaji – napravite posebno mjesto za objavljivanje nadolazećih događaja.
  • Radno vrijeme – Postavite radno vrijeme, kao i obavijesti o godšnjem odmoru.
  • Lokacija – postavite i lokaciju Vašeg restorana. Ovo možete jednostavno postaviti sa google map widget-om. Lijepo je i označiti mjesto za parking.
  • Rezervacije – postoje i online sistemi za rezerviranje. Ali dovoljno je ostaviti broj telefona i naznačiti gostima da mogu nazvati za rezervaciju.
  • Slike, video – postavite slike ili video koji dočaravaju atmosferu vašeg lokala. Uslikajte posebna jela ili iskoristite slike sa instagram natjecanja. Prezentirajte se u najboljem svijetlu.
  • Link na društvene mreže – postavite linkove na društvene mreže

 

Ostali web sadržaji

 

Uz web stranice i društvene mreže kao glavne pokretače online marketinga, bitno je spomenuti još neke detalje koji će Vas odvojiti od konkurencije.

Recenzije

 

Nekada se dobar glas o restoranu širio od usta do usta, osobnom preporukom. Danas su to online recenzije. Svi želimo prije odlaska u restoran vidjeti što su drugi doživjeli tamo.

Preporuka prijatelja je izvrsna, ali kada vidimo 50 impresija oduševljenih ljudi, odmah poželimo i mi biti tamo.

Facebook recenzije

 

Opet facebook je tu najpoznatiji. Kada napravite facebook stranicu, ne zaboravite uključiti mogućnost recenziranja. Nemojte samo čekati na novu recenziju. Ponudite goste besplatnim cappuccinom za ocijenu. Ali budite pošteni, neka napišu ono što stvarno misle. Ako budu pisali hvalospjeve zato što ste ih počastili, drugi ljudi će lako uvidjeti da tu nešto ne štima.

Google maps recenzije

 

 

Ukoliko se označite na google mapsu i postavite račun na google my business, svakom gostu koji ušeta u Vaš lokal automatski će doći obavijest da Vas recenzira. Ovo je odličan način da privučete pažnju turista koji su prvi puta u gradu. Koristeći karte, snalazeći se u gradu sigurno će potražiti i dobar restoran. Na vama je budete na prvome mijestu.

Google my business

Ako ste ikada tražili određeni restoran na google-u ili bilo kakvu trvtku. Ukoliko su imali ispunjen my buisness račun vama je tražilica izbacila nešto ovako:

 

 

Ovdje imamo sve opcije koje nam trebaju iz prve ruke. Iskoristite google my business da bi kupcima dali informacije koje ih zanimaju što prije, ali i da bi google pronašao Vas što prije.

Svi ovi detalji zasigurno će Vas staviti ispred konkurencije. Također stvoriti ćete profesionalnu sliku i dobar brend Vašeg lokala.

Do sada ste mogli čitati samo o internet reklamiranju. Ali da ne pomislite da se tu samo radi o virtualnom sadržaju, bitno je znati da se podjednako efikasno i besplatno može oglašavati i u dobrom starom fizičkom svijetu.

Kreirajte zabavne događaje

 

Organizirajte dobre zabave, trivia quizove, karaoke itd. Iako je prvi cilj ovakvih događanja da zabave goste, poslužiti će Vam također kao indirektna reklama. Kada se pročuje za neki događaj posjetit će Vas širi krug ljudi. To je izvrsna prilika Vašim stalnim gostima da pozovu prijatelje koji nisu prije bili kod Vas.

Ako ne znate kako osmisliti dobru zabavu, imamo na našem blogu odličan post o idejama za party!

Neka se priča o Vama

 

 

Bilo da imate veliko otvaranje novog restorana. Obilježavate li neki svijetski dan nečega. Napravite pompu oko toga događaja. Javite se lokalnim novinama, portalima i radio stanicama. Napravite li zanimljivu priču, lokalni novinari rado će napisati priču o Vama. Njima će to popuniti njihove kvote, imati će interesantan sadržaj koji Vam sigurno neće naplatiti. Vi ćete dobiti ogromnu besplatnu reklamu i biti ćete glavna faca u gradu.

Partnerstva sa drugim firmama

 

Napravite partnerstvo sa drugim lokalnim firmama. Podržite jedni druge i reklamirajte se međusobno.

Ukoliko držite bar sa svježim sokovima i smoothie pićima. Otiđite do lokalnih instruktora yoge ili do manjih sportskih klubova. Neka Vas tamo reklamiraju. Zauzvrat ponudite popuste na svježe cijeđene sokove svim polaznicima yoge i sportašima.

Ako imate web stranicu ponudite drugim firmama da dijelite prostore za reklamu. To je uobičajeni način reklamiranja tvrtki u sličnim poslovnim sektorima.

Ulaganje u reklame

 

Bilo da ste tek otvorili restoran ili ga držite duži niz godina, nikad nije loše početi sa reklamiranjem. Bez obzira koliki budžet možete odvojiti za reklame, uvijek postoje načini za koje ne trebate novca. Ako ćemo iskreno to nisu “besplatne” metode. Za njih je također potrebno ulagati. Ne novac, nego vrijeme i trud.

Uložite li vrijeme i trud, budite sigurni da će Vam se ulaganje višestruko vratiti. Bez reklamiranja ljudi neće znati da postojite. Koliko god Vam hrana bila ukusna i bez obzira na sve kvalitete vašeg restorana. Nemojte dopustiti da prolaznici pokraj Vašeg restorana prođu ne znajući što su propustili unutra, sluteći po mirisu da je moglo biti nešto izvrsno.

Recite nam kako su Vam se svidjeli savjeti? Imate li i Vi iskustva u reklamiranju vašeg ugostitejskog objekta? Napišite nam u komentarima! Također ne zaboravite kliknuti like i share ako mislite da je članak koristan. 🙂