Kada su moje kolege započinjale s kreiranjem ovog bloga još davne 2010. godine, između ostalog pisali su mnogo i o marketingu u ugostiteljstvu. Svi ti tekstovi su dobivali sjajne feedback-e i bili su jako čitani, iako je tada marketing uglavnom bio fokusiran na tradicionalne metode oglašavanja kao što su televizijske i radijske reklame, tiskani oglasi u časopisima i slično.
Internet marketing je bio u usponu, ali društvene mreže još nisu imale značajnu ulogu u marketinškim strategijama. Tadašnji kreativci u POS Sectoru, prativši svjetske trendove su još 2010. godine pisali o online marketingu u ugostiteljstvu, SEO optimizaciji i slično. Nije li to genijalno?
U 2024., marketing se značajno promijenio. Tradicionalne metode zamjenile su nove, inovativne strategije koje uključuju društvene mreže, ali na jedan apsolutno izvaredan način. Jedna od današnjih najvažnijih strategija podrazumijeva korištenje korisnički generiranog sadržaja u marketinške svrhe.
U nastavku saznaj što je korisnički generirani sadržaj, tko su UGC kreatori i kako pomoću UGC-a unaprijediti prodaju u restoranu.
PREUZMI CHECK LISTU ZA OTVARANJE RESTORANA
Što je UGC?
UGC ili korisnički generirani sadržaj (eng. User-Generated Content) podrazumijeva bilo koju vrstu sadržaja – uključujući tekstove, slike, videa, recenzije i postove na društvenim mrežama – koji stvaraju sami korisnici, a ne profesionalni marketinški timovi ili brendovi.
Potrošači, odnosno u ovom slučaju gosti najbolje reagiraju na sadržaj koji je autentičan, a ništa nije autentičnije od sadržaja koji generiraju “obični, normalni” korisnici s kojima se zapravo većina nas i poistovjećuje.
Kupci određenog proizvoda ili usluge se najviše poistovjećuju i pronalaze u sadržaju koji se čini autentičan, a ne prodajan, odnosno ne kao klasična reklama. Jednostavno, more reklama kojima smo svakodnevno bombardirani učinilo je svoje.
Jedan od najlakših i najučinkovitijih načina za stvaranje autentičnog brenda restorana je prenamjena recenzija, objava na društvenim mrežama, fotografija i videa koje su izradili gosti – odnosno korištenje tog sadržaja na vlastitim društvenim mrežama.
Poanta UGC kao što samo ime kaže je da prikažu iskreno mišljenje “običnih” korisnika interneta o određenom proizvodu, usluzi ili tvrtki.
Ako se koristi profesionalni marketinški sadržaj na društvenim mrežama u superlativu o svom objektu, onda sadržaj koji generiraju korisnici dodaje i društvenu potvrdu (poznatu i kao društveni dokaz) tim tvrdnjama.
Tko su UGC kreatori?
UGC kreatori su pojedinci koji se profesionalno bave stvaranjem i dijeljenjem autentičnog sadržaja o proizvodima, uslugama ili brendovima, često putem društvenih mreža, blogova ili videa. Ovaj sadržaj može biti u obliku recenzija, fotografija, videa, postova na društvenim mrežama, blogova i slično.
Oni koji poznaju digitalni marketing znaju da je kreiranje zanimljivog sadržaja koji ne izgleda kao plaćena reklama – jedan od glavnih stupova ove metodologije.
U tome i jest razlika između UGC kreatora i influencera.
Zašto je UGC važan?
Sadržaj koji generiraju korisnici može biti jedan od najmoćnijih marketinških alata restorana. Osim iznad opisanom stvaranju autentičnosti, važna je i izgradnja povjerenja i kredibiliteta.
Iskren i pozitivan sadržaj koji generiraju korisnici je poput službenog pečata odobrenja zadovoljnog gosta. Kad netko doživi izvrsno iskustvo, iza sebe često ostavi pozitivne recenzije, odlične fotografije hrane i još mnogo toga. Sav taj sadržaj sam od sebe gradi kredibilitet i podiže ugled restorana.
Korisnički sadržaj gradi povjerenje i daje vjerodostojnost poslovanju restorana. Probija se kroz reklame, omogućujući potencijalnim gostima da dobiju bolji uvid u ono što restoran, njegov ambijent i hrana zapravo predstavljaju. Umjesto savršeno odabranih slika i videozapisa, oni vide stvarni doživljaj gostiju.
Stalan protok sadržaja koji stvaraju korisnici također može utjecati na odluke o narudžbama potencijalnih gostiju.
Ljudi će htjeti iskusiti ono o čemu ljudi dive. Iskorištavanje UGC-a jedan je od najboljih načina za širenje vijesti o određenoj stavci jelovnika.
Primjer UGC videa s više od pola miliona pregleda na Tik Toku.
Kako iskoristiti sadržaj koji generiraju korisnici?
UGC na web stranici
Objavljivanje sjajnog sadržaja koji su generirali korisnici na web stranici restorana može posjetiteljima pružiti sve društvene dokaze koji su im potrebni da postanu novi gosti. Razmisli o postavljanju nekoliko najboljih recenzija.
Druga ideja je objavljivanje fotografija i videa, naravno uz dozvolu autora sadržaja.
A možeš se i sam obratiti kreatorima i organizirati posjetu, ponuditi besplatne obroke ili plaćanje u zamjenu za prava na sadržaj i koristiti ih kao dodatak profesionalnim fotografijama ukoliko ih imaš.
UGC-a u marketinškim kampanjama
Udruži se s UGC kreatorima i napravite kampanju o stvarnom iskustvu objedovanja u restoranu. UGC kreatori znaju napraviti priču koja je prirodna i uvjerljiva i koja prenosi iskrenu poruku. Gosti su skloniji vjerovati preporukama drugih korisnika jer ih doživljavaju kao nepristrane.
UGC na društvenim mrežama
Najbolji dio ovoga je to što možeš jednostavno objaviti ono što drugi stave na svoje društvene medije.
Odabrani sadržaj na društvenim medijima potiče druge goste da pošalju svoja iskustava što je win win situacija i fantastičan način da stupiš u kontakt sa svojim gostima.
Ekspanzija UGC-a na Tik Toku i Instagramu
Fotografije, a posebno videa postale su najuvjerljivi UGC format koji doživljava totalnu ekspanziju kako na Tik Toku tako i u obliku reels videa na Instagramu.
Pogledaj primjere:
https://www.tiktok.com/@sammy.dl/video/7311384890467945760
https://www.tiktok.com/@ugcbyjames/video/7296093858562100513
https://www.tiktok.com/@tastetravelsocial/video/7217151211726753030
https://www.tiktok.com/@hariscreperiebg/video/7338469475844508933?q=restaurant&t=1718886406682
https://www.tiktok.com/@sofinaleungg/video/7230519272496172289?q=restaurant&t=1718886406682
Nemoj propustiti ovu priliku da organski dodješ do velikog broja novih gostiju.
Ukoliko ti treba preporuka za UGC – video kreatora, slobodno mi se javi na matija.rako@possector.com