Osnove vođenja inventure u kafiću: Kako raditi inventuru pića u kafiću

Osnove vođenja inventure u kafiću: Kako raditi inventuru pića u kafiću

Jedna od najdosadnijih stvari u ugostiteljstvu je vođenje inventure. To je mukotrpan proces za menadžere i barmene koji može potrajati cijelu noć. Vođenje inventure je posebno važno u kafićima, jer prosipanje i davanje besplatnih pića može jako narušiti profitabilnost.

Postoji software koji pomaže voditi inventuru, ali je najbolje da naučite osnove kako se to radi korak po korak. Razumijevanje procesa je bitno čak i ako koristite software za vođenje inventure, jer ćete donositi bolje odluke prilikom nabavke pića.

Pogledajmo kako se radi inventura pića u restoranu, kafiću ili pubu.

Osnove: Pregled inventure u kafiću

Za početak, pravilno vođenje inventure je put ka povećanju profita u restoranu. Vođenje inventure također vam pomaže i pri:

  • Uvidu u financijsko poslovanje kafića
  • Utvrđivanje popusta
  • Postavljanje minimuma inventure
  • Utvrđivanje cijena pića
  • Pronalazak pića koja se najbolje prodaju i koja vam donose najviše profita
  • Na kraju, izračun trošenja inventara i prodaje u određenom vremenskom periodu

Računanje inventure 

Kako biste izračunali inventuru za određeni period morate znati stanje na početku, koliko je inventara ostalo na kraju perioda i koliko ste zaprimili tijekom tog perioda.

Ovo je formula za izračun inventure:

 

Inventura = Početni inventar + Kupljeno piće – Stanje na kraju

 

Jednostavno zar ne? Nešto što ste nekada imali minus sadašnje stanje.

Kada vam je poznato trenutno stanje skladišta, onda iz toga možete izvući podatke koji će vam pomoći u boljem vođenju posla.

Donosimo vam jedan primjer kako da iz formule iznad izračunate tekuće troškove. Jednostavno podijelite rezultat koji ste gore dobili s ukupnom prodajom:

 

Tekući troškovi = Vrijednost trenutnog stanja robe / Ukupna prodaja

 

Ako znate tekuće troškove onda ćete lakše prilagoditi cijene pića na meniju.

Također podatke o korištenju trenutnog stanja možete iskoristiti da procijenite koliko ćete pića morati nabaviti u idućem periodu i koliko često ćete morati ići u nabavku. Kada uđete u rutinu naručivanja pića i prilagođavanja narudžbi obimu prodaje postajete ozbiljan bar spreman za velike stvari.

Koristeći ovu formulu za izračun prodaje određenog pića dobivate informacije koje će vam pomoći pri efikasnijem vođenju posla.

Kako se zapravo radi inventura

Sada kad znate formulu idemo na proces inventure.

Mnogo stvari vam je potrebno da biste odradili inventuru, ali najjednostavniji način je da koristite tabelu za vođenje inventure.

Besplatno preuzmite primjer napredne inventurne liste na linku ispod:

https://possector.hr/liste-za-inventuru

Tabela mora imati tri stupca:

  1. Početni inventar
  2. Primljeni inventar
  3. Završni inventar

U redovima bi trebale stajati vrste pića, primjerice:

  • Vrsta pića
  • Brend
  • Ime
  • Veličina boce

Kada unosite pića u tablicu poredajte ih onako kako vam stoje u kafiću. Na ovaj način ih nećete morati preslagivati svaki put kada radite inventuru, nego ih jednostavno izbrojite.

Kada ste napravili tabelu odlučite svako koliko ćete voditi inventuru, jednom tjedno, jednom mjesečno, itd.

POVEZANI ČLANAK – https://possector.hr/management/inventurna-lista-obrazac-za-inventuru-ugostiteljstvu

Kada dođe vrijeme za prebrojavanje odaberite svoju metodu i držite se nje. Primjerice, ako odlučite da brojanje počnete u šanku i prebacite se u skladište onda to tako radite svaki put. Odmah nakon brojanja unesite podatke u tabelu.

Za boce koje nisu pune do kraja koristite decimalne brojeve kako biste procijenili koliko se alkohola nalazi u njima. Primjerice ako mjerite sadržaj u boci na desetine, onda će pola boce biti 0,5 dok će 10 % boce biti 0,1. Unesite odgovarajuće brojeve u odgovarajuće stupce i redove u tablici.

Na kraju ubacite ukupan iznos za svaku kategoriju u tablici.

Evo vam jedan primjer:

Korištenje inventara = 10 boca + 5 boca – 3 boce

Korištenje inventara = 12 boca

Ako to izrazimo u kunama, prosječna boca pića košta 160 kuna i ako to prebacimo u korištenje inventara onda je to 12 x 160 kuna = 1920 kuna.

Možete koristiti ove podatke da odredite cijenu pića na meniju i koliku maržu želite uzimati.

Ako iz prosječne boce možete poslužiti 10 pića, onda na 8 boca koje ste potrošili, prosječna cijena pića je (1280 kuna / 80) = 16 kuna. Ako želite uzimati maržu od 50% onda bi cijena tog pića trebala biti (16 kuna / 0.5) = 32 kune.

Tijekom određenog perioda bilježite prodaju određenog proizvoda. Ove informacije su vam potrebne kako bi upotpunili svoje izračune na kraju perioda.

POVEZANI ČLANAK – Smanjite bacanje hrane u restoranu za 20%. [Tabela za precizno računanje troškova jela]

Potrudite se da vodite inventuru za vrijeme dok caffe bar ne radi jer će vam manje stvari odvraćati pozornost. Ukoliko vas nešto prekine usred brojanja onda ćete izgubiti dosta vremena ako budete morali brojati ispočetka. Također, naučite vaše osoblje kako se radi inventura. Oni trebaju voditi računa o prosutim pićima, razbijenim bocama ili gratis pićima od kuće.

Kada ste izračunali inventar možete pratiti prodaju usporedno s vašim POS sustavom, možete ga iskoristiti da izračunate koliko vas koje piće košta i kako biste bolje prilagodili cijene pića na karti pića. Osim toga, možete pronaći koja se pića najviše prodaju u kojem periodu, a koja vam donose najviše profita.

Bolja solucija: Automatizacija inventure u kafiću

Ručno vođenje inventure je jako dosadno, unošenje brojeva u tablicu oduzima vam dosta dragocjenog vremena koje ste mogli bolje iskoristiti. Ako ovaj posao prepustite nekom od radnika, onda neka to bude osoba od povjerenja koja je dobro istrenirana za ovaj posao.

Put ka automatizaciji vođenja inventure može započeti korištenjem softwarea za vođenje inventure ili integracijom tablice za inventuru u vaš POS sustav. Ovakav program vam može pomoći da brojite, upravljate i vidite vrijednost vašeg skladišta na jednom mjestu.