POS Sector program se u Hrvatskoj ne prodaje već se iznajmljuje mjesečno. Cijena mjesečnog najma je 300 kn, i prve reakcije na ovu informaciju su obično “a može li se kupiti”. Na žalost (ili na sreću), ne može. Svaki put kada nam neko postavi ovo pitanje, imamo obavezu objasniti korisniku zašto je u njegovom interesu da plaća mjesečni najam, a ne jednokratnu licencu (poznatiju kao “uzmi novce i bježi”).

U modernom svijetu je normalan način korištenja/plaćanja usluga na mjesečnom nivou.
Kao primjer bi izdvojili

Naravno postoje i načini prodaje tipa jednokratnog plaćanja licence tipa Microsoft Windows gdje kupite licencu za proizvod i onda se sami snalazite, ili češće, ne snalazite.

Prije nego što kupite poslovnu aplikaciju koja je ključna za vaše poslovanje, razmislite dali će ta firma postojati za 5 godina.

Ukoliko ste ugostitelj već duže vrijeme i ukoliko ste koristili neki software za vođenje objekta, sigurno će vam ova priča biti poznata.

Jeftinije nije jeftinije – Priča o nesretnom ugostitelju

Kupili ste software za 200 (da, ima i ovoga) /1000/2000 Kn, program su vam postavili, i ostavili vas da se snalazite kako znate i umijete. U početku vam je sve ok (jer i ne poznajete program i ne pokušavate ništa novo raditi), ali kasnije sa promjenom zakonske regulative (npr Krizni porez u Hr) ili rastom posla raste i vaša potreba za nekim naprednijim mogućnostima. Zovete momka/firmu koja vam je prodala software i on se u početku čak i javi. Dođe, pokaže vam nešto (čisto da vam zamaže oči), i ode. Poslije shvatite da to, što vam je pokazao, ne rješava vaš problem. Zovete ga ponovo, al ovaj se put on ne javlja. Vjerovatno zbog toga što razmišlja “pa ja sam taj program napravio prije godinu dana, platili ste ga samo 200/1000/2000 KM, šta bi vi za te pare, još da leti”. Pokušavate ga opet zvati jedno vrijeme i nakon nekog vremena vam je dosta svega, i tražite novo rješenje. Pri kupovini novog rješenja gledate da prođete što jeftinije i opet ponavljate istu grešku.

Dosta ugostitelja kupovini novog software-a pristupa neoprezno i bez razmišljanja o dugoročnim posljedicama. Mi smatramo da se kupovini novog programa za ugostiteljstvo mora pristupiti oprezno, kao i pri stupanju u brak.

Kada vidite neku djevojku/dečka koji vam se sviđa na prvi pogled, dali želite da odmah živite zajedno do kraja života, i imate mnogo djece? Ili želite prvo da se malo družite, bolje upoznate i da onda zajedno odlučite o budućem životu? Ukoliko braku pristupite naglo, bez razmišljanja, velike šanse su da će se taj brak tako i završiti. Naglo, i sigurno nećete ostati dobri prijatelji. Isto važi i za vaš odnos sa proizvođačem software-a.

Zašto mislimo da najam programa rješava problem?

Najam programa se radi na mjesečnom principu, i u najgorem slučaju vi se jednom mjesečno čujete sa ljudima koji su vam prodali taj software. To je dovoljno da postoji neki kontakt, da se upoznate bolje i da se osjećate slobodnije da nazovete i tražite pomoć ukoliko vam je potrebna.

Vi sa mjesečnom pretplatom se brinete o svojoj budućnosti, jer ulažete novce kako bi se riješili jednog problema. Ti isti novci omogućavaju firmi koja vam prodaje software da postoji, i da vam pruži što bolju uslugu. Ukoliko napravite grešku i isključivo gledate da prođete jeftinije, velike su šanse da ćete se naći u priči o nesretnom ugostitelju.

Stoga preporučujemo svima, i proizvođačima (ukoliko im poslovni model to dozvoljava) i ugostiteljima (koji misle duže vrijeme biti u igri) da krenu sa mjesečnom pretplatom.

Besplatno je za probati i uvijek možete prekinuti ukoliko niste zadovoljni uslugom + povrat novca je zagarantovan, bez obzira na razlog!

Nikola Malović, na svom blogu o knjigovodstvenim aplikacijama je napisao serijal o optimalnoj naplati aplikacije, kako za korisnika aplikacije tako i za proizvođače. Iako se spominju knjigovodstveni programa, paralela sa ugostiteljskim je jednaka.

Nikola u svom blog postu kaže:

Pretplatni model je u najboljem interesu korisnika jer:

  • u ovim teškim vremenima ne mora da isplati veliki iznos odjednom (te novce može da uloži pametnije u nabavku sirovina ili robe za prodaju)
  • umesto kupovine programa, iznajmljuje program plaćajući sasvim podnošljiv iznos na mesečnoj bazi te poslovna aplikacija postaje trošak sličan trošku za telefon. 
  • umesto kupovine programa, korisnik stupa u partnerski odnos sa proizvođačem programa za knjigovodstvo sa svim prednostima koje to donosi: korisnička i tehnička podrška na najvišem nivou, korišćenje uvek najnovije verzije programa.
  • pošto prodavac ne mora da bude “vampir” više i proizvodi non stop nove verzije da bi došao do prihoda može da se fokusira na poboljšanje nivo korisničke usluge, izradu trening dokumentacije, ostvarivanju tešnjeg kontakta sa korisnikom, poboljšanom otklanjanju programskih grešaka i na druge stvari koje doprinose korisničkom iskustvu u korišćenju programa.

I mi se slažemo sa njim ????

Koje je vaše razmišljanje o definiranju cijena za ugostiteljski program, podijelite svoja razmišljanja oko naplate programa u komentaru ispod.