Otvaranje restorana – izrada poslovnog plana za restoran 1.

Picture of Matija Rako
Matija Rako

SEO Manager

Podijelite na društvenim mrežama:

Tablica sadržaja

Poslovni plan za restoran je jedna vrsta elaborata u kojem vlasnik restorana predstavlja svoje buduće planove, ambicije i ideje. 

Međutim, s obzirom da kvalitetan poslovni plan mora sadržavati odgovore na sva pitanja koja se tiču planiranja, pokretanja, financiranja, organiziranja, razvijanja i nadzora poslovanja restorana, toplo preporučujemo da ga napraviš i to što detaljnije bez obzira je li ti potreban zbog dodatnog financiranja ili ne. 

Poslovni plan treba gledati kao putokaz ka uspjehu, motivaciju i izazov koji će biti vodilja ka upješnom poslovanju restorana. U nastavku pročitaj tehnički sažetak kojeg poslovni plan za restoran treba sadržavati posebno ako se izrađuje radi potreba sufinanciranja. U tekstu koji će se nastavljati na ovaj, detaljnije ćemo se pozabaviti operativnim planom, financijama, ciljanim skupinama i ostalim ključnim aspektima svakog ozbiljnog plana za restoran.

Poslovni plan za restoran

Ukoliko poslovni plan izrađuješ za potrebe sufinanciranja restorana, onda prije same izrade poželjno je registrirati restoran (j.d.o.o, d.o.o. ili obrt), ali ne nužno aktivirati prije završetka procesa. Neophodno je informirati se o uvjetima i dokumentaciji koju je potrebno priložiti uz zahtjev.

Poslovni plan možeš izraditi sam ili uz profesionalnu pomoć tvrtki koje se bave izradom poslovnih planova.

Osim vizije, misije i ključnih ciljeva koji svaki poslovni plan za restoran treba imati, sastavni dijelovi poslovnog plana su i:

  1. Sažetak
  2. Analiza konkurencije i tržišta
  3. Operativni plan
  4. Marketing i prodaja
  5. Financije

Tehnički dio – sažetak

Poslovni plan za restoran se sastoji od sljedećih informacija:

Osnovne informacije o poduzetniku:

  • Ime i prezime
  • Adresa
  • Datum rođenja
  • Mjesto rođenja
  • JMBG
  • Školska sprema
  • Ostalo obrazovanje
  • Radno iskustvo
  • Radni staž
  • Tvrtke u kojima je radio
  • Trajanje zaposlenja
  • Funkcije
  • Jezičke veštine
  • Strani jezic
  • Kontakt podaci
  • Detaljan opis procesa i inspiracije koji su doveli do razvoja ideje o otvaranju restorana

Osnovne informacije o tvrtki:

  • Naziv tvrtke 
  • Adresa
  • Matični broj 
  • Broj djelatnosti 
  • Telefon 
  • E-mail 
  • Web site
  • Fax
  • Datum osnivanja
  • Osnivač
  • Dosadašnji razvoj
  • Osnovni pokazatelji
  • Tržišno učešće
  • Poslovna banka
  • Žiro račun

Predmet poslovanja:

  • Predmet poslovanja
  • Djelatnost prema registraciji
  • Djelatnosti prema stvarnom stanju

Postojeća dugotrajna imovina:

  • Zemljište
  • Građevinski objekti 
  • Oprema
  • Osnivačka ulaganja
  • Nabavna vrijednost
  • Sadašnja vrijednost
  • Ispravak vrijednosti
  • Stope otpisa

Privatna imovina poduzetnika-hipoteka:

  • Privatna imovina investitora koju može dati pod hipoteku kao instrument osiguranja povrata kredita
  • Opis imovine
  • Količina
  • Tržišna vrijednost po procjeni
  • Od koga procjena
  • Datum
  • Status vlasništva

Račun dobiti i gubitka izvorni podaci:

  • Izvorni podaci iz statističkih izvješća
  • Računi dobiti za posljednje tri godine
  • Računi gubitka za posljednje tri godine
  • Za obrtnike knjiga primitaka i izdataka
  • Porezna prijava

Bilanca-izvorni podaci:

  • Izvorni podaci bilance iz dokumenta
  • Za obrtnike treba navesti elemente dugotrajne imovine
  • Kratkotrajne imovine u aktivi te vlastiti udjel
  • Obveze kratkoročne i dugoročne u pasivi

Kreditna sposobnost:

  • Obveze po postojećim kreditima
  • Specifikacija kredita otplatne rate
  • Kamate
  • Anuitet
  • Kreditor
  • Plan otplate

Lokacija:

  • Podaci o mikro i makro lokaciji
  • Opremljenost infrastrukturom

Zaštita čovjekove okoline:

  • Otpad i vrste otpadaka
  • Razina štetnosti
  • Način njihovog uklanjanja

Zaštita na radu:

  • mjere zaštite na radu koje će se primjenjivati u vezi nove investicije, odnosno koje se već primjenjuju

Plan otplate kredita:

  • Iznos novog kredita
  • Godišnje kamate
  • Grace period
  • Rok otplate
  • Vrsta otplate- polugodišnja, mjesečna, godišnja, tromjesečna
  • Banka kreditor
  • Breditna linija

Nova ulaganja u dugotrajnu imovinu i izvori sredstava:

  • Specifikacija nove dugotrajne imovine koja se nabavlja: 
  • Zemljište
  • Građevinski objekti
  • Oprema
  • Osnivačka ulaganja (troškovi projekata, nadzora, investicijskog programa, kredita, ostali troškovi.) 
  • Navodi se od koga će se nabaviti nova oprema i zašto 
  • Specifikacija po vrsti imovine, količini, nabavnoj cijeni, ukupnoj vrijednosti
  • Navesti izvore sredstava, krediti i vlastita sredstva

Pregled dinamike ulaganja:

  • Navodi se pregled ulaganja u dugotrajnu imovinu iz pojedinih izvora u vremenskoj dinamici

Pregled najvećih kupaca:

  • Popis najvažnijih ciljanih kupaca po prometu za posljednju godinu
  • Total prometa

Procjena prihoda-bez projekta:

  • Ocjena prihoda bez projekta

(Uzima se struktura po postojećim proizvodima, cijena puta količina odnosno total prihoda koji se planira u godinama redovnog poslovanja.)

Procjena prihoda-sa projektom:

  • Ocjena prihoda sa projektom 

(Uzima se struktura postojećih i novih proizvoda zajedno sa novim proizvodima, cijena puta količina odnosno total prihoda koji se planira u godinama redovnog poslovanja.)

Promotivne djelatnosti:

  • Promotivne aktivnosti koje su se provodile u dosadašnjem tijeku poslovanja
  • Promotivne aktivnosti koje se namjeravaju poslije projekta

Materijalni troškovi- bez projekta:

  • Direktni troškovi( sirovine i materijal)
  • Ostali materijalni troškovi ( električna struja, voda, plin) 
  • Indirektni materijalni troškovi( rezervni dijelovi,materijal za upravu i prodaju, sitni inventar, ambalaža i auto gume). 

*Podaci se navode za posljednje tri godine

Materijalni troškovi – sa projektom:

  • Direktni troškovi( sirovine i materijal)
  • Ostali materijalni troškovi ( električna struja, voda, plin) 
  • Indirektni materijalni troškovi( rezervni dijelovi,materijal za upravu i prodaju, sitni inventar, ambalaža i auto gume). 

*Upisuju se stavke br., naziv materijalnog ulaza, jedinica mjere, količina, nabavna cijena, vrijednost nabavke) za prvu godinu punog rada projekta

Najveći dobavljači:

  • Pregled najvećih dobavljača materijalnih ulaza u proteklom poslovanju, grupiraju se po veličini i iskazuje se promet

Stabilnost nabavke:

  • Navodi se kakva je do sada bila stabilnost i sigurnost nabavke, te kako se ocjenjuje daljnja suradnja sa novim ili postojećim dobavljačima za materijalne ulaze u novom projektu

Nabavna vrijednost robe-bez projekta

  • Nabavna vrijednost robe iz računa dobiti i gubitka za posljednje tri godine

Nabavna vrijednost robe- sa projektom:

  • Projekcija nabavne vrijednosti robe vezano za projekt

*Podaci se navode za prvu godinu poslovanja sa punim kapacitetom.

Usluge-bez projekta:

Navodi se stavka iz računa dobiti i gubitka posljednje tri godine prije ulaganja: Stavke su: 

  • Prijevozni troškovi
  • Vanjske usluge na izradi proizvoda
  • Usluge održavanjaU
  • Usluge sajmova
  • Usluge zakupa
  • Usluge reklame
  • Intelektualne i ostale usluge
  • Komunalne usluge
  • Reprezentacija
  • Ostale usluge

*Podaci se navode za posljednje tri godine.

Usluge-sa projektom:

  • Prijevozni troškovi
  • Vanjske usluge na izradi proizvoda
  • Usluge održavanjaU
  • Usluge sajmova
  • Usluge zakupa
  • Usluge reklame
  • Intelektualne i ostale usluge
  • Komunalne usluge
  • Reprezentacija
  • Ostale usluge

*Podaci se navode za prvu godinu poslovanja sa punim kapacitetom.

Amortizacija-bez projekta:

  • Navode se podaci o ukupnom godišnjem iznosu amortizacije za posljednje tri godine za dugotrajnu imovinu.

Bruto plaće – bez projekta:

  • Navodi se broj zaposlenih po kvalifikacijskoj strukturi, prosječna mjesečna bruto plaća po radniku, mjesečna plaća za sve radnike i godišnja plaća bez projekta prema podacima iz tvrtke za posljednju godinu.

Bruto plaće- sa projektom:

  • Navodi se broj zaposlenih po kvalifikacijskoj strukturi, prosječna mjesečna bruto plaća po radniku, mjesečna plaća za sve radnike i godišnja plaća bez projekta. Specificira se i broj novih radnika. Podaci se navode za prvu godinu punog rada projekta odnosno za sve godine ukoliko postoji dinamika zapošljavanja kroz godine vijeka projekta.

Ostali troškovi – bez projekta:

Navode se podaci iz računa dobiti i gubitka za posljednje tri godine. Stavke su: 

  • Dnevnice
  • Nadoknade troškova zaposlenima
  • Nadoknade članovima uprave
  • Vlastiti proizvodi za promidžbu
  • Premije osiguranja
  • Troškovi platnog prometa
  • Doprinosi 
  • Članarine i druga davanja
  • Porezi koji ne ovise o dobitku i takse
  • Ostali nematerijalni troškovi

Ostali troškovi- sa projektom

Navode se podaci o projekciji nematerijalnih troškova za prvu godinu redovnog poslovanja sa novim projektom. Stavke su: 

  • Dnevnice
  • Nadoknade troškova zaposlenima
  • Nadoknade članovima uprave
  • Vlastiti proizvodi za promidžbu
  • Premije osiguranja
  • Troškovi platnog prometa
  • Doprinosi 
  • Članarine i druga davanja
  • Porezi koji ne ovise o dobitku i takse
  • Ostali nematerijalni troškovi

Financijski rashodi- bez projekta

Navode se kamate po postojećim kreditima , odnosno druge stavke financijskih rashoda, koji se nalaze u posljednje tri godine na toj poziciji.

* za objekte koji se tek otvaraju ne ispunjavaju se informacije u poslovnom planu koje se traže za objekte u radu

Svrha sažetka je prenošenje ideja i činjenica na papir. Što ih više uneseš, više ćeš vidjeti kako poslovni plan i biznis počinju dobivati oblik. Dobro pripremljen poslovni plan će doprinijeti povjerenju u vašu viziju. Loše urađen poslovni plan će stvoriti osjećaj da se radi o neiskusnom i neprofesionalnom vođenju poslovanja.

PREUZMI CHECK LISTU ZA OTVARANJE RESTORANA

Podijelite na društvenim mrežama:

Pročitajte povezane članke

Odabir pravog aparata za kavu je investicija u iskustvo tvojih gostiju i uspjeh tvog...

Neke od stvari koje osiguravaju da posao u caffe baru teče kao podmazan su...

U prethodnim tekstovima pisala sam o ulozi i važnosti Instagrama i Facebooka za promociju...

U prethodnom tekstu osvrnula sam se na ulogu Instagrama i njegove važnosti u promociji...

Društvene mreže su neizostavan alat za promociju svih ugostiteljskih objekata pa tako i caffe...

Uređenje caffe bara je ponekad pravi kreativni izazov, ali isto tako i prilika da...

Među prvima saznaj korisne informacije o ugostiteljstvu i pogodnostima koje pružamo.

Iz prve ruke znamo što ti je potrebno da unaprijediš svoje poslovanje.

Preko 4000 korisnika. Prvih mjesec dana besplatno.

Započni besplatno. Bez ugovorne obaveze. Prestani s korištenjem kad želiš.

Prijavite se na našu newsletter listu kako bi pregledati naše predhodne i prvi saznali termine održavanja budućih webinara!

Nakon što unesete ispravnu e-mail adresu bit ćete u mogućnosti pogledati dosadašnje webinare.