Inventar u ugostiteljskim objektima

Inventar u ugostiteljskim objektima

Da bi mogli normalno poslovati, proizvodna i uslužna odjeljenja u ugostiteljskim objektima, osim prostora, moraju imati i odgovarajući inventar. Prvi dojam koji objekt ostavlja na gosta ovisi o njegovoj opremljenosti i uređenosti. Pogodna atmosfera stvorena pravilnim odabirom dekora i namještaja ima pozitivan efekt na ukupan doživljaj gosta. Pažljivo odabrane boje, oblici i materijali će doprinijeti stvaranju osjećaja potpune harmonije.

inventar-u-ugostiteljskim-objektima-vatra

Inventar koji se upotrebljava u određenom ugostiteljskom objektu treba po brojnosti, boji, kvaliteti i obliku odgovarati potrebama poslovne jedinice. Odabir inventara ovisi o nivou željene kvalitete, klijenteli koja se očekuje, lokaciji objekta, postavci ostalih dijelova namještaja, tipu usluge koja se pruža u objektu i raspoloživim sredstvima.

inventar-u-ugostiteljskim-objektima-restoran

Prema veličini, inventar se razvrstava na krupan i sitan. Krupan inventar obuhvaća namještaj, razne uređaje i aparate kao što su rashladni uređaji, aparati za kavu, ledomat, stolovi, stolice, garniture, ormari, razne vrste izložbenih i rashladnih vitrina, ugostiteljskih kolica (za sir, flambiranje, vino, hladna predjela i dr.) itd.

Sitni inventar obuhvaća pribor za jelo, stakleni inventar, porculan, ugostiteljski tekstil, metalno posuđe, sitne drvene ili plastične predmete i dr.

inventar-u-ugostiteljskim-objektima-servis

Prilikom nabave inventara treba voditi računa o sigurnosti, udobnosti gostiju, trajnosti, dizajnu, lakoći održavanja, obliku, mogućnosti skladištenja, nabavi dijelova ili dopuni inventara i praktičnosti u radu. Praktičnost pri radu je jedan od značajnijih faktora pa se time treba ozbiljno baviti. Ukoliko se nabave teški masivni stolovi predstavljat će problem pri manipulaciji i spajanje stolova će zahtijevati angažiranje više ljudi.

  • Nezgrapan namještaj oduzet će previše prostora.
  • Materijali koji se gužvaju nisu pogodni za uniforme jer će osoblje izgledati neuredno.
  • Boja tepiha je vrlo važna da se ne vidi svaka mrvica koja padne s stola.
  • Treba odabrati zavjese kod kojih je omogućen prodor prirodne svjetlosti.
  • Pri kupnji čaša treba se misliti o lomljivosti i jednostavnosti za poliranje.

inventar-u-ugostiteljskim-objektima-case

Kod odabira tanjura treba voditi računa o težini, obliku i materijalu izrade. Važno je da se oprema estetski slaže s ostalim elementima u ugostiteljskom objektu, ali i da bude kvalitetno izrađena, kako se ne bi ubrzo pohabala. Nadopuna inventara koji ide ispred gosta vrši se samo inventarom potpuno iste vrste. Iz ovog razloga neki ugostitelji potpisuju ugovor s dobavljačima kojim se osiguravaju da će u periodu od nekoliko godina moći pribaviti isti inventar.

inventar-u-ugostiteljskim-objektima-tanjuti

Ozbiljne hotelske korporacije imaju vlastitu proizvodnju inventara.

Instalacije su oprema kojoj treba posvetiti posebnu pažnju zbog sigurnosti gostiju i zaposlenih. Ovdje pripadaju električne, kanalizacijske, vodovodne, plinske, telefonske, televizijske, internetske i druge potrebne instalacije. Što je ugostiteljski objekt suvremeniji, to ima više ugrađenih instalacija.