Za mnoge zanimanje konobara je idealan posao. Zabava na radnom mjestu, dobra zarada, upoznavanje i ostvarivanje kontakata sa ljudima, bakšiš (tip) na ruke samo su neke od privlačnih strana ovog zanimanja.
Ipak, kao i u svakom drugom poslu, i rad u ugostiteljskom objektu često može biti veoma stresan i zamoran. U ugostiteljstvu to najčešće ovisi od ponašanja šefa i kolega, gostiju koji znaju biti bahati i nekulturni, promjenjivog radnog vremena, (neplaćenih) čestih prekovremenih sati i slično.
Divno je kada dođete u dobar tim koji je spreman da prenese svoja iskustva, skrati obuku svojim konkretnim savjetima i teži da vas usmjeri i da vam pomogne da što prije naučite raditi i postanete samostalni.
Početnicima koji rade sa dobrim mentorom je potrebno okoprilike 7 dana da nauče osnove rada u kafiću i započnu samostalno raditi. U restoranu ili drugoj vrsti ugostiteljskih objekata koji rade sa hranom okoprilike potrebno je mjesec dana.
Ako ste početnik i ne znate što možete da očekujete, u nastavku pročitajte savjete koji vam mogu uvelike olakšati početak i pomoći u što boljem učenju.
Dolazite 10 min prije početka smjene
Kako bi izbjegli stres, kašnjenje pa samim tim i negativne konotacije ostalih članova tima, savjetujemo vam da na smjenu dolazite minimalno 10 minuta ranije.
Izgledajte čisto i uredno
Uvijek morate biti uredni i odjeća na vama čista. Vaša kosa treba da je oprana i frizura namještena, a nokti pristojne dužine i čisti. Šminka ne smije biti napadna, a parfemi su dozvoljeni u malim količinama.
Jaki parfemi mogu ometati miris hrane i vina i samim tim negativno utjecati na iskustvo gostiju.
Savladajte nošenje tacne
Većina početnika se najviše plaši nošenja tacne i smatra da je to najveća poteškoća s kojom će se susresti.
Tacna se nosi sa onom rukom sa kojom ne pišemo. Ako ste dešnjak onda tacnu nosite sa lijevom rukom i obratno. Razlog tomu je potreba da popratne stvari poput vračanja kusura jednom rukom ili pospremanja stola dok držimo tacnu radimo sa aktivnijom i za manevre sposobnijom rukom, kao i činjenicom da je “druga ruka” uvijek jača za nošenje.
Prilikom nošenja tacne posebno treba obratiti pažnju na par stvari. Prsti ruke koje nose tacnu su uvijek u vidu lepeze čime postižemo veću ravnotežu i balans, a dlan je na središnjem dijelu donjeg dijela tacne.
Tacna se nosi tako da lakat što je moguće više bude pod kutom od 90 stupnjeva. Sa ovim načinom težina tacne nije na mišiću ruke i samim tim manji je zamor.
Više čaše su bliže dok niže idu na kraj. Ovim ćemo dodatno spriječiti prevrtanje narudžbe.
Kada se radi o kavi postoje mnogi načini postavljanja redoslijeda. Najčešći je da su tanjurići posebno složeni jedan na drugi u jednom redu čime se dobija veća površina za više kava.
Zbog klizanja pića po tacni poželjni su podlošci za tacne. Izbjegavajte reklamne plastične tacne i koristite profesionalne od inoxa. Plastične tacne se vremenom iskrive i njihova težina nije dobra za balansiranje prilikom nošenja.
Nošenje tacne nije toliko strašno. I sami ćete vidjeti da samo nekoliko dana prakse će biti dovoljno da dobijete osjećaj za ravnotežu i savladate ovaj dio posla bez problema.
Prilazite gostu nasmijani i dobro raspoloženi
Dovoljan je lijep osmijeh i lijep pozdrav i već ste na dobrom putu da s gostom ostvarite korektan odnos. “Dobar dan! Izvolite” ili “Dobar dan! Čime vas mogu poslužiti?” je prvo i osnovno obraćanje gostu. Uveli ste ga u komunikaciju i gost se osjeća lijepo.
Obraćanje gostu sa “Šta ćeš popiti” ili bilo koji sličan način je nedopustiv.
Ne požurujte gosta pri narudžbi
Kada gost naručuje ne treba ga požurivati, već naprotiv potrebno je biti veoma strpljiv. Ako gost još nije sasvim siguran šta želi, a od vas ne traži dodatne informacije, jednostavno mu recite da će te ga pustiti još malo da razmisli, a vi nastavite svoj posao i otiđite do sljedećeg stola.
Pospremajte stol i kada su gosti prisutni
Jedna od osnovnih pravila u ugostiteljstvu je i briga za stanje stola kada su gosti za njim. Prazne boce, šoljice za kavu, prazni tanjuri su sastavni dio pospremanja. Sve ove radnje počnite sa “Oprostite! Da li mogu ove (boce, čaše, kave, …) …skloniti?”
Sa ovim pristupom nećete pogriješiti, dobit će te pravi odgovor i simpatije.
Potrudite se da ne griješite prilikom vraćanja ostatka novca od računa
Konobari ne nose digitrone, ali postoje mnogi načini računanja koje koriste kako bi što jednostavnije i brže vratili ostatak novca gostu. Jedan od njih je sljedeći:
Ako je račun bio 23 kune i gost želi platiti novčanicom od 100, računamo prvo razliku do prvog gornjeg okruglog broja koji završava sa 0. U ovom slučaju to je 30. Prvo gostu vratimo 7, a onda nam je lako. Jedna novčanica od 20 i jedna od 50 i gost je dobio točan iznos.
Prosljeđivanje narudžbe
Ovdje je bitno da šankeru/kuhinji prenesete narudžbu točno kako je gost i naručio. Gosti su veoma osjetljivi kada im donesete nešto što nisu naručili. Potrebno je da zapamtite/zapišete svaku specifičnu narudžbu kao npr. mala kava sa hladnim mlijekom (nikako toplo mlijeko), coca-cola sa ledom bez limuna, srednje pečen biftek (nikako reš), zamjenu priloga i slično.
POS Sector mobilno naručivanje
POS Sector je softver za vođenje poslovanja i fiskalizaciju čija je prva verzija nastala prije 15 godina. Program je usavršen do najsitnijih detalja i kao takav danas je prvi izbor tisuće ugostitelja u 20 zemalja u svijetu.
Jedna od mnogobrojnih funkcionalnosti programa je i povezanost fiskalne blagajne sa kuhinjskim monitorom koja uveliko olakšava rad ugostiteljskom osoblju.
- Ubrzava i smanjuje nepotrebnu komunikaciju između konobara i kuhinjskog osoblja
- Ubrzava isporuku narudžbi
- Smanjuje mogućnost pogreške tokom kucanja narudžbe
- Eliminira nepotrebnu relaciju konobar – kuhinja
- Omogućava konobarima više vremena da se posvete stolovima
- Omogućava bolju organizaciju šanka i kuhinje
- Smanjuje troškove papira za POS printere
Ukoliko želite koristiti POS Sector program za ugostiteljstvo bespatno mjesec dana pozovite nas svakim danom 24/7 na broj 01 8000 132