Riječ dvije za početak

Kada sam ovih dana od autora POS Sector bloga za ugostiteljstvo dobio sugestiju da napišem par riječi na neku od tema vezanih za ugostiteljstvo, kroz glavu mi je prošlo tonu ideja, detalja, koncepata, savjeta (nekih vjerojatno i potpuno krivih).
(Ukoliko se pitate tko sam ja da vam se obraćam, odgovor je: Stvarno nitko posebno. Shvatite ovo kao razmišljanje jednog anonimca koji svoja razmišljanja želi podijeliti s ostalima.)
Velika većina tih tema obrađena je i opisana u POS-ovim tekstovima i neki od njih su mi na dobar način artikulirali ono što mi se motalo po glavi, a nisam mogao u potpunosti sam zaključiti i na tome sam jako zahvalan.

Razlika između uspjeha i neuspjeha su međuljudski odnosi

Ono o čemu sam ja odlučio napisati par riječi tema je koja je po mom mišljenju, ali i mišljenju nekih stručnjaka u svijetu, ono što čini razliku između uspjeha i neuspjeha, razliku između dobrog i lošeg, a ta će razlika u vremenima koja dolaze postajati sve više naglašena i bitna. Tema je to koju pametne megakompanije analiziraju u atome i kroz zaključke zarađuju bilijone.

Dakle, tema je međuljudski odnosi.

U ovom se tekstu obraćam onima koji vode biznise, ali ne moraju niti imati ikakve veze sa ugostiteljstvom, ali i onima koji su dio sistema u ulogama djelatnika ili suradnika.

Ipak naglasak stavljam na same voditelje, jer oni su ti koji bi morali znati biti moderatori prave klime u sredinama u kojima djeluju.

Krećem od pretpostavke da ukoliko ste sve komponente bitne za uspjeh predvidjeli, ukoliko ste imali znanja (ali i talenta i želje) i učinili vaš ugostiteljski objekt prepoznatljivim. Ukoliko imate odličnu ponudu, lokaciju, uređenje, higijenu, itd, itd,… i dalje ono što vam može i skoro sigurno hoće pokvariti uspjeh, ili ga pak bez da ste toga i svjesni, limitirati, su zadovoljni ljudi.

Pri tom govorim o zadovoljnim djelatnicima.

Zadovoljni djelatnici

Međuljudski odnosi u ugostiteljstvu - zadovoljni djelatnici

Oni su vaša produžena ruka. Oni su jedina veza sa gostom. Oni su ti koji će učiniti da se netko vraća iznova i iznova.

Kada govorim o zadovoljstvu djelatnika, nikako ne govorim o dopuštanju rasula, ne govorim o ne realizaciji dogovorenoga, ne govorim o bezvlađu, jer koliko god mi to htjeli ili ne, uvijek će se pojavljivati i oni kojima se bolje zahvaliti na suradnji.

Ali (postoji jedno veliko ali), kada prepoznate da ste dobili osobu koja cijeni svoj posao, cijeni svoga gosta, doprinosi tome da se taj gost i zbog njega, ili nje osjeća ugodno i vrijedno i da se vraća, nikada nemojte zaboraviti i vi znati to cijeniti.

Pokažite svoje zadovoljstvo, pohvalite, nagradite, uvjeravam vas da će vam se vratiti višestruko.

Vratiti će vam se samim time što će energija u vašem okruženju biti pozitivna, a klijent to itekako osjeti.

Vratiti će vam se jer nećete imati oko sebe ljude koji će prvu priliku koja se pruži iskoristiti da odu drugom poslodavcu (traženje novih djelatnika i njihova obuka nisu nimalo jednostavni, niti jeftini, a česta promjena nikako ne stvara dobru sliku pred gostom, što već svi dobro i sami znate).

Gost se uvijek veže za ljude

Zapamtite, gost se uvijek veže za ljude koji rade na nekom mjestu i spreman je čak i na lošiju ponudu ukoliko je iz prave ruke, uz pravu riječ.
Pokušajte gledati stvari očima vašeg gosta i shvatit ćete da je nemjerljiva razlika između djelatnika koji mora biti nasmiješen i djelatnika koji jest nasmiješen.

Da biste tako što postigli vaš djelatnika na posao treba dolaziti ne isključivo zato jer mora. Naravno, ukoliko dobije Jack-Pot na lotu, moj je savjet da ipak razmišljate o mogućoj zamjeni, ali u okolnostima u kojima većina nas mora raditi, a posao je postao velikom dijelu ljudi čista mučnina, vi imate moć učiniti svoj život i život ljudi oko sebe puno ljepšim i sretnijim, a pri tom od svoga posla dobiti maksimum. Ne učiniti tako bilo bi, blago rečeno, neinteligentno.

Ne odbacujte unaprijed savjete vama podređenih

I još nešto. Ne odbacujte unaprijed savjete vama podređenih. Nije bit poslovanja da je po vašem, nego da je dobro. Saslušajte svoje kolege i razmislite o određenom pristupu i ideji. Osim što ste na taj način dobili mogućnost nešto sagledati iz druge perspektive, što je neprocjenjivo, svojem ste kolegi dali do znanja da uzimate u obzir njegovo mišljenje, a to je itekako bitno.

Biti saslušan, biti shvaćen. Koji puta u pravu, koji puta ne, ali imati šansu izložiti ideju. Ukoliko je dobra, iskoristite ju i javno pohvalite njenog donositelja. Tako će i drugi imati želju biti kreativni, iznositi svoje ideje. Povećali ste broj glava koje misle i glava koje se osjećaju vrijednima. BINGO !

Imao sam prilike i sam raditi u sustavima, kao običan djelatnik i kao voditelj, koji su svoje dobre ljude gubili iz dana u dan, u kojima su vedri i korisni djelatnici obolijevali od svakodnevnog „gaženja“, u kome su gosti jasno davali do znanja da je atmosfera u tom službeno idiličnom okruženju čista negativa, međutim vlasnicima su svi drugi bili krivi za neuspjeh osim njih samih.

Milijuni i milijuni uloženi, rezultat nula.

Vi budite pametniji. Ukoliko ste do sada radili krivo, promijenite nešto. Vjerujte mi da ni sami nećete vjerovati koliko će se sve okrenuti na bolje. Mnogi ljudi imaju potencijal postati odlični djelatnici, ali je na vama da to u njima probudite.

Za takvo što vam neće pomoći nikakva škola, nikakav časopis, nikakva knjiga. Jedino što će vam pomoći je ono ljudsko u vama samima. Ono što će znati prepoznati ispravno od neispravnog.

To je pravi put.

Gostujući ugostitelj autor: Mislav Petrović, Pizzeria „Duksa“ Zagreb  http://duksa.hr/ 

Napomena
Podijelite svoje iskustvo sa drugima, napišite tekst, pošaljite nam i mi ćemo ga objaviti! Svaki objavljeni tekst dobiva tri mjeseca besplatnu fiskalnu blagajnu, a najbolji besplatnu fiskalnu blagajnu na godinu dana!