Kako konobari trebaju ispravno donijeti hranu i piće do stola gosta

Picture of Snježana Gagić
Snježana Gagić

Podijelite na društvenim mrežama:

Kako konobari trebaju ispravno donijeti hranu i piće do stola gosta

Tablica sadržaja

Konobar treba znati tko od gostiju je što naručio. Nije dobro pri donošenju narudžbe prekidati goste i iznova pitati koje jelo pripada kojem gostu. U nekim sustavima poslovanja, postoji i jelonoša (runner system) koji nije uzimao narudžbu, već samo iznosi jela do stola gosta pa je neophodno naći model kojim će spriječiti nepotrebno uzrujavanje gostiju.

Kada konobar narudžbu piše prema redoslijedu, počevši od gosta koji sjedi za stolicom broj 1 onda će svakom tko isporučuje jelo biti jasno gdje treba to jelo spustiti. Na ovoj shemi se mogu zapisati i druge specifičnosti poput informacija u vezi s načinom pripreme jela npr. bifteka (nedopečen, srednje nedopečen, srednje pečen i pečen).

Konobari na svim rejonima trebaju imati isti sustav označavanja da ne bi došlo do zabune kod osoblja koje iznosi hranu.

Prilikom serviranja jela dobro je najavljivati narudžbu prije spuštanja na stol i reći:

  •  tagliatelle s gorgonzolom i orasima (potom spustiti ispred gosta s desne strane);
  • filet svježeg lososa sa špinatom i kikirikijem;
  • teleći kotlet s vrganjima i crnim tartufima i
  • crni špageti s lignjama i jestivim zlatom.

 Prije nego što se udalji od stola, konobar treba pitati goste žele li još nešto. Kod primanja narudžbe, sljedeća pravila su izuzetno važna:

  1.  imati spreman mobilni uređaj za mobilno naručivanje odnosno uvijek sa sobom ponijeti olovku i blokić;
  2. stajati s lijeve strane gosta;
  3. poštivati prostor gosta i stajati na adekvatnoj udaljenosti;
  4. prvo uzeti narudžbu od dama (starije imaju prednost nad mlađima);
  5. ako je posrijedi obiteljski ručak, najprije poslužiti djecu pa žene;
  6. pomagati gostima pri izboru nenametljivo;
  7. dobro procijeniti platežnu sposobnost gosta;
  8. metodama sugestivne prodaje nastojati uvećati promet, ali i zadovoljstvo gosta;
  9. znati cijene, veličinu porcije, sastojke, vrijeme, način pripreme itd.;
  10. zabilježiti sve naknadne zahtjeve gostiju i
  11. zabilježiti koji gost je što naručio.

Poslije primanja narudžbe, jelovnici se sklanjaju sa stola kako ne bi smetali pri daljnjem posluživanju.

Ukoliko gosti predugo čekaju na narudžbu zbog loše organizacije, nedovoljnog broja zaposlenih u kuhinji ili sali, uslijed veće gužve ili iz nekog drugog razloga treba im ponuditi nešto na račun kuće (piće, desert, predjelo i sl.).

Nije dovoljno samo ispričati se. Gosti će cijeniti volju da se ublaži njihovo nezadovoljstvo.

Cijena jela koje se isporuči je manja u odnosu na količinu novca koju je potrebno uložiti da bi se stekli novi gosti.

Podijelite na društvenim mrežama:

Kategorije

Pročitajte povezane članke

2024. godina donosi uzbudljive nove trendove koji mijenjaju način na koji doživljavamo hranu i...

KPI (Key Performance Indicator) predstavlja mjerljive pokazatelje koji pomažu vlasnicima restorana i menadžerima pratiti...

Izašao je novi Michelinov vodič za Hrvatsku. Hrvatska od danas ima 71 restoran s...

Ono što ih čini restorane tako posebnima i različitima nije jednostavno navesti. Kategoriziraju se...

Kada su moje kolege započinjale s kreiranjem ovog bloga još davne 2010. godine, između...

Hrvatska se u posljednjim godinama pozicionira visoko na gastronomskoj sceni što potvrđuje i sve...

Među prvima saznaj korisne informacije o ugostiteljstvu i pogodnostima koje pružamo.

Iz prve ruke znamo što ti je potrebno da unaprijediš svoje poslovanje.

Preko 4000 korisnika. Prvih mjesec dana besplatno.

Započni besplatno. Bez ugovorne obaveze. Prestani s korištenjem kad želiš.

Prijavite se na našu newsletter listu kako bi pregledati naše predhodne i prvi saznali termine održavanja budućih webinara!

Nakon što unesete ispravnu e-mail adresu bit ćete u mogućnosti pogledati dosadašnje webinare.