Siječanj je mjesec u kojem se najviše teži promjenama, pa ćemo, skladno tome, pisati o promjenama u vašem poslovanju koje mogu imati pozitivan učinak na ukupne rezultate poslovanja. Sve više ugostitelja je osvijestilo značaj opisa jela u jelovniku, pa se na regionalnim jelovnicima mogu naći objašnjenja jela koja bude čula i znatiželju gostiju.
Prema istraživanju koje su proveli znanstvenici s Cornel univerziteta korištenje opisnih riječi u jelovniku može povećati promet i do 27%.
Opis jela nudi odgovore na neka od sljedećih pitanja: od čega se pravi jelo, koja namirnica ili začin to jelo čini specifičnim, porijeklo namirnica koje se koriste i sl. U jelovniku restoran može pokazati da li je usmjeren ka podršci malih poduzetnika i lokalne ekonomije. Ovo je trend koji se pokazao ispravnim i naišao je na podršku gostiju.
Psiholozi s Oxforda utvrdili su da naziv jela u jelovniku utječe na izbor gosta. Dajući jelu etnički opis gosti će ga smatrati više autentičnim i samim tim će ga percipirati kao kvalitetno, ukusno i jelo napravljeno od najboljih namirnica. Na Cornelu se došlo do sličnih rezultata analizom 200 jelovnika. Jelo navedeno kao morski plodovi je promjenilo naziv u sočni talijanski plodovi mora. Nakon izmjene naziva jela primijećeno je da je više puta naručeno, a oni koji su ih naručili ocijenili su ih kao ukusnija u odnosu na isto jelo jednostavnijeg naziva.
Koristite regionalne oznake
Ako je sir ili janjetina s Paga, riba iz Jadranskog mora, tjestenina iz Italije, krumpir iz Glamoča, malina iz Srbije, kulen iz Slavonije, naglašavanje može pozitivno da utječe na gostovu percepciju kvalitete i potakne ga na odabir upravo tog jela.
Ako smo u Vojvodini, atraktivnija ponuda će biti selekcija fruškogorskih sireva ili jazački sirevi, dok će u Hercegovini popularni sir iz mješine sigurno će izazvati veću želju kod turista.
Poželjno je naglasiti i druge prednosti poput domaćih jela pa kolač od jagoda može da se nazove domaći kolač od jagode ukoliko se pravi u slastičarnici restorana.
Proširite naziv imenovanjem glavnih namirnica
Naziv jela može da dolazi od osnovne namirnice koja je u njegovom sastavu kao što je slučaj kod sljedećih jela: janjetina s ružmarinom, piletina s mozzarellom, juneći kotlet s kajmakom, lignje s aromatiziranom palentom, krem juha sa šumskim gljivama, svježe artičoke s krem sirom servirane na hrskavoj tortilji, rižoto s crnim tartufima, grilovani kozji sir na rikoli s pestom od sušene rajčice, špagete s kozicama i šafranom, tagliatelle s teletinom i bijelim tartufima, pureći file punjen ajvarom i domaćim sirom, uštipci od bifteka s pjenom od krumpira i moussom od ajvara itd.
Često u naziv jela ide i umak koji prati jelo pa se tako nudi piletina u biber umaku, puretina u gorgonzoli s orasima, biftek s umakom od višanja, biftek s umakom od suhi šljiva, pačje grudi sa umakom od šafrana i naranče, teletina u sosu od bijelog vina, piletina sa umakom od kruške i peršuna itd.
Ukoliko je jelo od organskih uzgajanih namirnica poželjno je to istaći u jelovniku. Restoran Madera iz Beograda u ponudi ima jelo pod nazivom Leskovački uštipci od organske junetine.
Restoran Diana ima burger koji se pravi od odležale junetine po posebnoj recepturi šefa kuhinje.
Kada restoran nema fotografije jela onda se kroz opis može dočarati što očekuje gosta koristeći hrskavo, kremasto, marinirano.
Predočite gostima kako pripremate jelo
Pored informacija koje se odnose na količinu (gramažu), cijenu, porijeklo i/ili vrstu namirnica, restorani sve više uvrštavaju i način pripreme jela (prženje, kuhanje na pari, grilovanje, bez masnoće, s niskim udjelom soli i sl.) u jelovnike, kako bi gosti stekli predstavu o vremenu potrebnom za pripremu i načinu posluživanja. Na osnovu ovih informacija, gost može steći precizniju sliku o jelu prije nego što donese odluku šta će naručiti. U slučaju da je način pripreme atraktivan, posebnim naglašavanjem te činjenice utjecat ćete na goste. Nikad nije suvišno uključiti u opis „ispod sača“, „pečeno u pećnici na drva“, „prženo u woku“ i sl.
Ako restoran nudi neke premium steakove onda je potrebno objasniti gostima šta dobivaju i zašto je cijena višestruko veća od redovnih steakova.
Npr. Ribeye steak, jedan od najkvalitetnijih dijelova Black Angust junetine, čisti mišićni dio rebara izrazito mramoran (prošaran mastima) što mu daje posebne arome, sočnost i mekoću.
U posebnom okviru na jelovniku možete objasniti gostima kakva je Black Angust junetina.
Primjer našeg klijenta restorana G.IMI iz Novog Sada:
“Premium steakovi iz ponude našeg restorana dobiveni su od Black Angus junećeg mesa (porijeklo Cansas, SAD) koji karakterizira bolja prošaranost (mramornost) mesa u odnosu na meso drugih rasa junadi. Masnoća iz ovih steakova mu daje mekoću, ukus i sočnost.
Black Angus junad se uglavnom hrane svježom travom, pa je zbog toga njihovo meso zdravije od običnih stakeova, a okus mu je intenzivniji.
Meso je bogato omega-3 masnim kiselinama, koje imaju blagotvorno djelovanje na ljudski organizam.”
Svi gurmani su ponekad bili u situaciji da su pomislili: “Ovo će mi biti dosta, ali ću ipak i ovo poručiti. Djeluje odlično.” Naravno, ovo ne važi za one koji zaborave pojesti do 17h.