Činjenica je da kvalificirane, kvalitetne radne snage ima sve manje stoga sigurno da se velik broj ugostitelja pita kako postupiti prilikom zapošljavanja kandidata za svoj restoran.
Znamo koliko je važna usluga u svim ugostiteljskim objektima, a posebno u restoranima gdje po nekim procjenama, 70% dojma kojeg gost dobiva u konačnici je zbog kvalitete usluge.
Mnogi ugostitelji su nažalost primorani da spuštaju kriterije i mire se sa situacijom kakva je jer jednostavno netko raditi mora. Ipak, ne treba se “miriti sa sudbinom” i ići ispod svojih kriterija jer postoje drugi načini na koji se mogu ispuniti.
Jedan od tih načina je obuka zaposlenih. U nastavku saznaj koliko je važna obuka osoblja u restoranu.
PREUZMI CHECK LISTU ZA OTVARANJE RESTORANA
Važnost obuke osoblja u restoranu
Jednom uništena reputacija se teško vraća, a vrlo često i nikako. Zbog toga, preporučujemo ti da preskočiš poprilično uobičajenu praksu i da ne dozvoliš svom osoblju da se isključivo uči radeći i čineći greške.
Postavlja se pitanje: “Što ako uložim u znanje svog konobara, kuhara ili drugog člana tima, a onda on ode?” Jednostavno moraš prihvatiti da uz sav mogući tvoj trud, to će se kad tad vrlo vjerojatno dogoditi i da je to sastavni dio ovog posla. Gore od toga je da ne uložiš u obuku zaposlenog, a on se uči radeći i stvara neprijatno iskustvo gostima svojom nestručnošću.
I uz obuku, vjerojatno će činiti greške jer je jednostavno to ljudski. Ali te greške će biti svedene na minimum, a gosti neće ispaštati.
Bez obuke, znanja i iskustva, restoransko osoblje, a posebno konobari mogu smanjiti minimalno 30% prometa restorana jer nisu u stanju da ponude i prodaju, ali ono što je najgore je nepovratno uništenje imidža zbog neprijatnog iskustva gostiju kojima neće pasti na pamet da se vrate ili preporuče nekome restoran.
Vrste obuke u restoranu
Obuke u restoranima mogu biti interne i eksterne. Interne podrazumijevaju one koje se organiziraju unutar samog tima i u kojima menadžer, vlasnik restorana ili netko treći tko ima dovoljno iskustva prenosi znanja na osoblje.
Eksterna obuka podrazumijeva obuku od strane osobe ili organizacije izvan samog kolektiva koji dolaze u restoran i prenose znanja i iskustva na osoblje.
Kako početi obuku?
Prije svega, važno je vidjeti koja vrsta obuke i kojim članovima tima je potrebna.
Recimo, radi li se o potrebi za poboljšanjem osnovnih strukovnih vještina kod konobara, ili možda je potrebno poboljšanje u vidu prodajnih i komunikacijskih relacija konobar-gost ili možda u rukovanju fiskalnom blagajnom i slično.
Kada se definira potrebna vrsta, onda se usmjerava ka teorijsko-praktičnoj obuci zaposlenika kojima se demonstrira novo znanje.
Savjet: uvijek postavi jasne i mjerljive ciljeve obuke.
- Do kraja obuke, obučavani članovi tima će biti u stanju da razlikuju crna i bijela vina po ukusu i mirisu.
- Do završetka obuke, obučavani članovi tima će znati kako odgovoriti na tri različite improvizovane žalbe gostiju.
- Do kraja obuke, obučavani članovi tima će moći da prezentiraju meni na stranom jeziku.
- Do kraja obuke, obučavani članovi tima će znati kako koristiti novu fiskalnu blagajnu.
- Do završetka obuke, obučavani članovi tima će biti u mogućnosti da prezentiraju sve vrste viskija iz ponude.
- Do završetka obuke, obučavani članovi tima će savladati tri različite tehnike prodaje.
- Do kraja obuke, obučavani članovi tima će savladati tehnike rješavanja konflikata s gostima.
- Do kraja obuke, obučavani članovi tima će biti u stanju da pravilno prezentiraju dnevne specijalitete gostima.
- Do kraja obuke, obučavani članovi tima će naučiti kako pravilno rukovati i skladištiti hranu.
- Do kraja obuke, obučavani članovi tima će savladati osnovne tehnike prve pomoći u slučaju nesreća u kuhinji.
- Do završetka obuke, obučavani članovi tima će znati kako pravilno opisati 20 jela iz ponude.
- Do završetka obuke, obučavani članovi tima će biti sposobni da postave 5 proaktivnih pitanja tokom prodaje.
Što kvalitetna obuka u restoranu podrazumijeva?
Motivacija zaposlenika je jedan od najvećih faktora za kvalitetnu obuku. Zaposlenici koji se dugoročno ne vide u restoranu neće biti voljni uložiti dodatni napor i usvojiti specifična znanja koja su relevantna za restoran. Motivacija izravno utječe na angažiranost i spremnost na učenje. Motivirani zaposlenici lakše prihvaćaju izazove i brže savladavaju nove vještine koje su važne za njihov profesionalni razvoj.
Za učinkovitu obuku neophodno je također i da je vodi osoba koja može i zna prenijeti znanje. Dobar predavač zna kako motivirati osoblje, a loš predavač može donijeti više štete nego koristi.
Odrasli uče kada su motivirani i kada vide jasnu korist od onoga što uče. Stoga, obuka mora biti praktična, primjenjiva i fokusirana na specifične potrebe osoblja. Važno je da sadržaj obuke bude relevantan za njihov svakodnevni rad kako bi mogli odmah primijeniti stečeno znanje. Obuke koje nude konkretne, praktične vještine koje se mogu izravno primijeniti na radnom mjestu povećavaju interes i angažiranost zaposlenika.
Na kraju, provjera usvojenih znanja je neizostavan dio svakog procesa obuke. Redovna procjena omogućava vlasnicima i menadžerima restorana praćenje napretka osoblja i pružanje povratnih informacija koje su ključne za razvoj restorana.
Pročitaj vodič za obuku osoblja restorana napisan od strane izvršnog direktora POS Sectora, Željka Bojovića.