Konobarsko zanimanje uključuje i druge poslove vezane uz posluživanje gostiju, kao što su postavljanje stolova i njihovo pospremanje nakon upotrebe te ispostavljanje računa i naplata usluga.

Neovisno o tome rade li u restoranima koji pripremaju jela po narudžbi, u restoranima koji nude brzo pripremljenu hranu ili u kafićima, od konobara se očekuje da budu ljubazni, točni, brzi i komunikativni.

Budući da su konobari u stalnom i neposrednom kontaktu s gostima tako i reputacija ugostiteljskoga objekta u kojemu rade uvelike ovisi o njih. Od njih se osim korektne usluge očekuje i to da gostu boravak učine što ugodnijim.

Upravo iz toga proizlaze razlike u obavljanju konobarskoga posla. U nekim ugostiteljskim objektima – a to ovisi o njihovoj vrsti i kategoriji – od konobara se zahtijeva i obavljanje posebnih poslova, kao što su dočekivanje gostiju na ulazu u lokal, pratnja do stola, pridržavanje stolica pri sjedanju, pomoć pri odlaganju garderobe te savjetovanje pri odabiru jela (specijaliteta kuće).

Šankeri/pipničari/točioci pića za šankom pripremaju pića i isporučuju ih konobarima koji ih poslužuju gostima za stolovima. Šankeri se brinu o tomu da šank bude opskrbljen pićima i drugim namirnicama koje poslužuju te da higijenski održavaju šank i okolni inventar. Kao od konobara, i od njih se očekuje da budu ljubazni, točni, brzi i komunikativni.

Radni uvjeti

Konobari i šankeri rade u raznim vrstama ugostiteljskih objekata. To podrazumijeva i različite uvjete u kojima rade. Uglavnom rade u zatvorenim i ugodnim prostorima, i to čini ljepšu stranu njihova posla.

Inače, zanimanja su dosta zahtjevna zbog produljenoga i neujednačenoga trajanja radnog vremena. Često moraju raditi noću, vikendima i blagdanima.

Iako im radno vrijeme iznosi od 40 do 42 sata tjedno, dnevni i tjedni ritam radnog vremena može biti vrlo različit. Sjetimo se turističke sezone kada rade i po 10 do 12 sati na dan.

Radni ritam im je neujednačen i ovisi o frekvenciji gostiju u objektu te o organizaciji rada, na što oni uglavnom ne mogu utjecati.

Kao ljudi koji rade s hranom i pićem, konobari i šankeri svakih šest mjeseci podliježu obveznomu sanitarnom pregledu, čime se korisnici usluga, a i oni štite od mogućih prenosnih bolesti.

Poželjne osobine

Zbog zahtjevnosti posla, za konobare i šankere traže se tjelesno zdrave i psihički stabilne osobe. Za uspjeh u poslu važna je opća tjelesna spretnost, a poželjna je i komunikativnost, ljubaznost, urednost i ugodna vanjština.

Osposobljavanje i napredovanje

Opis poslova u ugostiteljskim objektima osposobljavanje i napredovanje

Konobari se osposobljuju u ugostiteljskim školama i to po trogodišnjemu programu. Školovanje mogu nastaviti u višim ugostiteljskim školama. Pomoćni konobari, koji često obavljaju šankerski posao, osposobljuju se u ugostiteljskim školama po dvogodišnjem programu.

U poslu konobari i šankeri mogu napredovati prelaskom u ugostiteljske objekte više kategorije i preuzimanjem vođenja smjene ili salona/sale. Nakon završene škole moguće je daljnje usavršavanje i napredovanje u struci, doškolovanje za zanimanje turističko-hotelijerskog komercijalista, a uz određene uvjete može se nastaviti školovanje srodnog stručnog studija.

Zapošljavanje i zarada

Konobari i šankeri zapošljavaju se relativno lako, osobito u turističkim mjestima i u turističkoj sezoni. Plaće su im u pravilu kao plaće drugih zaposlenika sa srednjom stručnom spremom ili veće. Osim toga, često imaju mogućnost dodatne zarade (napojnice).

Konobar – šanker – kuhinja

Da bi komunikacija između konobara, šankera i kuhinje bila što jednostavnija i brža, u ugostiteljskim objektima s većom frekvencijom gostiju koristi se mobilno naručivanje.

Slanje narudžbi od strane konobara prema šankeru/kuhinji preko mobitela/tableta pojednostavljuje posao, smanjuje mogućnost pogrešaka, ubrzava isporuku narudžbi, umanjuje nepotrebno hodanje i omogućava veću posvećenost samom stolu – gostu.

POS Sector mobilno naručivanje možete isprobati mjesec dana besplatno bez ugovorne obaveze sa 24/7 besplatnom korisničkom podrškom.

Ukoliko želite koristiti POS Sector program za ugostiteljstvo bespatno mjesec dana pozovite nas svakim danom 24/7 na broj 01 8000 132

ili popunite i pošaljite kontaktnu formu, mi ćemo vas kontaktirati u najkraćem mogućem roku.

Izvor: Vodič kroz zanimanja