Male tajne ugostitelja: Posluživanje jela sa dodatnom prodajom

Picture of Snježana Gagić
Snježana Gagić

Podijelite na društvenim mrežama:

Posluživanje jela sa dodatnom prodajom

Tablica sadržaja

Na koji način će se jelo poslužiti, ovisi o politici kuće. U praksi se najčešće u à la carte restoranima primjenjuje bečki način usluživanja. Konobar jela pripremljena na tanjurima u kuhinji isporučuje do gosta. Ukoliko je tanjur vruć, upotrebljava hanglu.

Poštuje goste s prioritetom pri spuštanju jela na stol. Jelo spušta s desne strane tako što protein (meso, riba) okreće prema gostu.

Prije nego što se udalji od stola, poželi gostima dobar tek.

Nekoliko minuta poslije, kada se uvjeri da su gosti kušali jelo, konobar im prilazi i pita je li sve u redu.

Način na koji može pitati je:

,,Dopada li Vam se način na koji je jelo pripremljeno?”

 U praksi konobari često pitaju: ,,Je li sve u redu?”

Ovo nije pogrešno, ali prvi način je prihvatljiviji i veće su šanse da dobijemo precizniji odgovor. Ono što je neprihvatljivo je nezainteresiranost konobara za gostovo zadovoljstvo. U ovoj prilici, konobar ima šansu gostima ponuditi još jedno piće ili preporučiti vino koje će biti dobar izbor kod naručenog jela.

Ne treba pitati goste žele li vino jer odričnim se odgovorom gubi svaka šansa za daljnju prodaju.

Bolje je reći nešto u stilu:

  1.  ,,Biste li željeli bocu barikiranog Caberneta uz Vaš odrezak”
  2. ,,Mogu li Vam preporučiti bocu Pinot Noira uz grillani losos?”
  3. ,,Ukoliko ste za vino, preporučio bih Vam pošip dalmatinske vinarije Degara uz grillani brancin. Odlično se dopunjuju.”

 Ovim pristupom se povećavaju šanse za prodaju jer gost stječe povjerenje u konobara i njegovo poznavanje principa sparivanja hrane i vina. Neće svaki gost naručiti vino, ali jedno je sigurno – svaki gost je došao u restoran s namjerom da uživa u obroku, da se dobro provede i da potroši novac.

Podijelite na društvenim mrežama:

Pročitajte povezane članke

POS Sector + Teya: Brža i jednostavnija naplata za tvoje goste

U ugostiteljstvu svaka sekunda znači još jedan zadovoljan gost, još jedna kava više, još...

Kakva fiskalna blagajna treba sezonskom ugostiteljskom objektu?

Sezonskim ugostiteljima posao traje nekoliko mjeseci godišnje. Zato im treba fiskalna blagajna koja je...

Što je zapravo aperitiv i zašto se pije prije jela? 

Aperitiv nije samo još jedno piće na stolu prije jela. On ima svoju svrhu....

Usporedba ugostiteljstva u Europi i SAD-u 

Amerikanci vole brzinu. Europljani vole iskustvo, a u restoranima se to najbolje vidi. U...

Bezalkoholni trendovi – Kako oduševiti goste koji ne piju alkohol?

Gosti sve češće biraju bezalkoholna pića kako zbog zdravlja, ukusa ili životnog stila.  Dobro osmišljen...

Strategije za povećanje dostave i online narudžbi u ugostiteljstvu

Dostava hrane nikad nije bila traženija, ali i konkurencija nikad jača. Gosti žele brzo,...

Među prvima saznaj korisne informacije o ugostiteljstvu i pogodnostima koje pružamo.

Iz prve ruke znamo što ti je potrebno da unaprijediš svoje poslovanje.

Preko 4000 korisnika. Prvih mjesec dana besplatno.

Započni besplatno. Bez ugovorne obaveze. Prestani s korištenjem kad želiš.

Prijavite se na našu newsletter listu kako bi pregledati naše predhodne i prvi saznali termine održavanja budućih webinara!

Nakon što unesete ispravnu e-mail adresu bit ćete u mogućnosti pogledati dosadašnje webinare.