Besplatno računovodstveno savjetovanje namjenjeno je svim ugostiteljima, a ne samo korisnicima programa za izdavanje računa i vođenje poslovanja POS Sector

Obrati nam se bez ustručavanja ako imaš nedoumice prilikom otvaranja ugostiteljskog objekta ili možda nedoumice u svakodnevnom radu svog ugostiteljskog objekta

Besplatno računovodstveno savjetovanje namjenjeno je svim ugostiteljima, a ne samo korisnicima programa za izdavanje računa i vođenje poslovanja POS Sector

Tko smo mi?

Mi smo savjetnička kuća koja se bavi računovodstvom i savjetovanjem u poslovanju ugostiteljske djelatnosti i dio smo POS Sector podrške ugostiteljima. Naše savjetodavne usluge su besplatne, a cilj POS Sector podrške ugostiteljima je da na jednom mjestu bude izvor svih potrebnih informacija za ugostitelje.

Podrška ugostiteljima je vrlo važna, radi kompleksnosti posla koji zahtijeva u stvari cjelodnevni angažman u obavljanju tisuću sitnica i ne ostavlja vremena za proučavanje propisa, koji se na ovim prostorima izmjenjuju kao na traci.

Mi smo se odlučili, a ponešto i radi porijekla (autor ovog teksta dolazi iz ugostiteljske obitelji), na savjetovanje i usluge računovodstva za ugostitelje, hotelijere i prehrambenu industriju. Većina našeg poslovanja odnosi se upravo na ugostitelje. Širina tog područja zahtijeva duboko razumijevanje svih procesa rada, načina, rada sa ljudima, kako u odnosu sa gostima, tako i u upravljanju i odnosu sa ljudskim resursima, tj. radnicima i suradnicima, ali i pripremu za konstante nadzore svih vrsta.

Koji problem želimo rješiti?

Mi brinemo o vama od prvog koraka, znamo i odgovorno dijelimo svoje znanje i iskustvo sa vama od odluke trebate li otvoriti poduzeće ili obrt, preko dozvola i uvjeta za rad, normativa, jelovnika, cjenika, uređenja, pronalaska radne snage, upravljanja istom, ugovora o radu, pa do najsitnijih računovodstvenih zavrzlama i pronalaska mogućih ušteda, do inspekcijskih nadzora i fiskalizacije, kao i odnosa sa gostima i marketinških strategija.

Od same ideje da otvorite bilo kakav ugostiteljski objekt, pa do ostvarenja iste prolazite kroz prašumu propisa i pravila, koja ne možete naći nigdje na jednom mjestu, ne možete dobiti savjet u državnim uredima, a nažalost vrlo često i moji kolege ne poznaju i ne razumiju tu djelatnost, a ipak se lako prihvaćaju suradnje i vođenja poslovanja.

Ako ne ideš za onim što želiš,
Nikad ga nećeš imati.
Ako nikad ne pitaš,
Nikad nećeš saznati.
Ako se nikad ne pomjeriš naprijed,
Uvijek ćeš biti na istom mjestu.
Kreni!

Na koji način nam se možeš javiti i postaviti upit?

Ugostitelji, obratite se POS sectoru i Noni Moni za savjet i podršku. U najkraćem mogućem roku odgovorit ćemo na vaš upit i riješiti vaš problem, koje god područja vašeg poslovanja da se tiče.

Mi imamo znanje, iskustvo, rješenje i volju da riješimo vaš problem, a što je najvažnije, znamo kako problem izgleda „gledan vašim očima“ i rješavamo ga kao svoj vlastiti problem.

Obratite nam se bez ustručavanja, jer nema glupih pitanja, naša misija je uspjeh svakog, pa i najmanjeg ugostitelja i projekta u ugostiteljstvu.

Marijana Horvatinović,

Nona Mona j.d.o.o.

 

Postavi pitanje - Besplatno Računovodstveno Savjetovanje

Odgovori na pitanja koja ste nam postavili

  • Pitanje:

    Na raznim slikama na koje sam naisao iz drugih vecih prvenstveno zagrebackih klubova, cesto vidim da se prodaje Coca-Cola u PET ambalazi. Po mojim saznanjima smijem prodavati samo male staklene bocice Cole, a bio bih vam jako zahvalan kada bi mi znali reci postoji li mogucnost da se koristim i Colom iz PET ambalaze?

    Odgovor:

    Nema propisa koji brani prodaju bilo kojeg pića ili napitka u PET ambalaži. Stvar je u tome da ugostitelj mora nuditi točnu količinu za određenu cijenu, dakle paziti da vam napitak u bočici od 0,25l ne košta jednako kao napitak u pet ambalaži druge količine.

    Ono zbog čega se izbjegava upotreba PET pakiranja jest to da ugostitelj ne postane trgovina. Dakle, ugostiteljsko posluživanje podrazumijeva prije svega uslugu posluživanja, znači čaša, konobar, stol i sl. Ako prodajete bilo kakve napitke u bočicama ili PET ambalaži, a da gosti sa istim odlaze odmah van, to se ne smatra ugostiteljskom uslugom, već prodajom i morate obračunati PDV 25% na takvu uslugu. To nije zabranjeno dakle, ali ako ste u sustavu PDV-a, prilikom nadzora dokazat ćete da je ispravno obračunati stopu od 13% samo ako ste gostu poslužili bočicu ili PET amb. napitak sa čašom, za stolom ili za šankom.

    Sljedeći problem koji postoji sa ambalažom, jest zbrinjavanje i evidencija PET ambalaže, kao i plaćanje naknade.

    Nije nerješiv u knjigovodstvu, ali obično ga ljudi izbjegavaju. Važno je istaknuti da sanitarna inspekcija nadzire zdravstvenu i sanitarnu ispravnost usluženih napitaka, a Zakon o zaštiti potrošača propisuje da gost mora dobiti napitak originalne kvalitete, sa kojom je taj proizvod proizveden. To znači da se problem pojavljuje ako točite napitak iz boce od 1 ili 2l, napitak će točenjem recimo posebnih gostiju tijekom više sati izgubiti kvalitetu. Ukoliko prodajete PET pakiranje, stavite posebnu cijenu za odgovarajuću količinu, ne rastačete na više porcija i uslužujete to na ugostiteljski način, nema zapreke za usluživanje gostiju sa napitkom u takvoj ambalaži.
    Naše usluge dostupne su u cijeloj državi, kako za savjete tako i za računovodstvo, slobodno nam se obratite.

    Vi vodite svoj posao – brigu o računovodstvu i fiskalnoj blagajni prepustite nama,
    Nona Mona računovodstvo i Pos sector fiskalne blagajne
    Srdačan pozdrav,
    Marijana Horvatinović

  • Pitanje:

    Da li na računu koji izdajemo gostu te u kasi….na svakom artiklu koji prodajemo treba pisati i količina ….npr. biftek 250 gr – 120 kn…..ili je dovoljno da piše biftek i cijena….sa hranom mi je to problem pa me zanima što je točno…

    Odgovor:

    Na vašem računu za piće i hranu mora za gosta pisati cijena porcije, odnosno količine po kojoj se naplaćuje u jediničnom iznosu, broj komada ili količina u drugoj mjernoj jedinici i sveukupna cijena za broj izdanih komada. To znači na primjeru bifteka, da ukoliko vaš objekt u normativu ima samo biftek od 250g, te samo za njega imate normativ, onda na računu piše biftek – 1porc – n.pr. 120kn – 2x – 240kn (sa pripadajućim porezom). Ukoliko u objektu nudite više veličina i gramaža bifteka, tada u svakom nazivu artikla ugradite određeni normativ. Ono što je važno za gosta, za vaše vođenje posla, za vaše knjigovodtvo ali i nadzorna tijela, jest to da kupac odnosno gost mora dobiti jasnu i točnu i provjerljivu informaciju na računu.

    Nadam se da sam vam pomogla, za daljnje upite stojim na raspolaganju.

    Vi vodite svoj posao – brigu o računovodstvu i fiskalnoj blagajni prepustite nama,
    Nona Mona računovodstvo i Pos sector fiskalne blagajne
    Srdačan pozdrav,
    Marijana Horvatinović

  • Pitanje:

    Garni hotel 30 soba.
    Trenutno nema restoran otvorenog tipa. Želimo u večernjem postojećem prostoru napraviti restoran otvorenog tipa.
    Što nam je potrebno?

    Odgovor:

    Za otvaranje restorana otvorenog tipa potrebno vam je ispuniti minimalne tehničke uvjete, koje mora ispuniti svaki takav objekt.

    Vi ste već vjerovatno u prednosti, jer pretpostavljam da ste i za goste kuće imali svu opremu,pribor, ateste instalacija i stručno osoblje, kao i sve sanitarno-zdravstvene uvjete. Ono što pretpostavljam da možda niste imali jest fiskalna blagajna za restoran, posebno utvrđena karta, normativ i cjenik za otvoreni tip restorana, a to je ono što morate imati.

    Ukoliko u istom prostoru po posebnoj cijeni mislite posluživati goste hotela, te uvodite uslugu pansiona ili polupansiona, morate pripremiti sustav koji gostima hotela daje posebnu cijenu, a ta se isto tako uvodi i u kasu. Pretpostavljam da cjenik i normativ već imate preveden na minimalno jedan svjetski jezik, pa znate da to morate i za otvoreni tip restorana.
    Obzirom da ima još tisuću sitnica koje se tiču minimalnih tehničkih uvjeta, sanitarnih propisa, Zakona o radu, zakona o zaštiti potrošača,
    mogu vam jedino ponuditi da se, ukoliko to ne možete riješiti sa vlastitim knjigovodtsvom javite nama na savjetovanje ili za usluge, jer to je ipak proces pun detalja koje ne mogu sve opisati niti na dvije strane, a da se ne bojim da sam vas nešto zaboravila pitati.

    Mi to radimo tako da sa klijentom prođemo sve detalje i vodimo svg klijenta kroz svaki korak, od naljepnica i napomena koje mora imati pa sve do kontakta sa uredom za gospodarstvo i izrade cjenika, normativa, ali i cjelokupnog poslovanja. Mi radimo na području cijele države, pa nam se slobodno javite. Nadam se da sam vam pomogla, koliko je to moguće mail-om.

    Vi vodite svoj posao – brigu o računovodstvu i fiskalnoj blagajni prepustite nama,
    Nona Mona računovodstvo i Pos sector fiskalne blagajne
    Srdačan pozdrav,
    Marijana Horvatinović

  • Pitanje:

    Postovani, da li je moguće zaposliti kuhara Iz BiH koji ima putovnicu Hrvatske ali živi u BiH. Na koji način ga mogu prijaviti na mirovinsko i zdravstveno i što je potrebno učiniti
    Srdacan pozdrav

    Odgovor:

    Ukoliko vaš kandidat za kuhara ima (a izgleda da ima) hrvatsko državljanstvo, možete ga prijaviti na rad u Hrvatskoj bez traženja radne dozvole. Prijavljujete ga na načion da sa njim sklopite ugovor o radu na određeno ili neodređeno vrijeme, sukladno vašim potrebama i dogovoru. Nakon potpisanog ugovora prijavljujete ga na mirovinsko i zdravstveno osiguranje, ukoliko imate manje od tri ili tri radnika, možete to obaviti osobno u uredu HZMO i HZZO u vašem mjestu, a ukoliko imate više od tri radnika, morate to obaviti putem sustava e-mirovinsko i e-zdravstveno.isto tako, naglašavam da je potrebno da vaš radnik prijavi stan i adresu u mjestu rada, kako bi svi podaci bili usklađeni, a ukoliko se nakon sezone vraća u BiH, tada se odjavljuje sa privremene adrese od stanodavca u Hrvatskoj, koji možete biti i vi, ako imate tu mogućnost.Podsjećam samo na to da se prijava radnika sukladno Zakonu o radu mora izvršiti dan ranije od dana početka rada, odnosno najkasnije na dan početka, ali svakako prije stupanja radnika na posao. Ukoliko ima još pitanja, slobodno se obratite.

    Novo pitanje:

    Puno hvala na odgovoru.ima drzavljanstvo Hr. Zanima me da li to znaci da treba i osobnu i oib u Hr izvaditi radi prijave ovdje?

    Odgovor na novo pitanje:

    Naravno, bez OIB-a i osobne nema niti prijave, niti porezne kartice. Ukoliko je osoba naš državljanin, vjerovatno već ima OIB ili će ga dobiti bez brige, jer u svrhu obračuna poreza, rada i otvaranja poduzeća, dobivaju ga i stranci bez komplikacija.

     

     

    Vi vodite svoj posao – brigu o računovodstvu i fiskalnoj blagajni prepustite nama,
    Nona Mona računovodstvo i Pos sector fiskalne blagajne

    Srdačan pozdrav,
    Marijana Horvatinović

     

     

     

  • Pitanje:

    Otvorila bi friendly family caffe bar,puno ideja za to imam koje su odlicne ali zanima me sad nekoliko stvari,zanima me jel za to trebaju neke dozvoli vezano za djecu ako da koje su to dozvole,sta mi sve treba od papira za otvaranje caffe bara,jel moze otvorit neko ko nema veze s ugostiteljstvom ili bar mora bit zavrseni ugostitelj,jel treba strucni ispit imat zavrsen? Ima jos puno pitanja al bila bi vam zahvalna kad bi mi barem na ova pitanja dali odgovor 🙂 Hvala

    Odgovor:

    Za otvaranje ugostiteljskog objekta, što je i caffe bar, morate imati i u formi obrta i u formi d.o.o. ili j.d.o.o. stručnog ugostitelja, u vašem slučaju konobara. Jedina razlika je što možete otvoriti poduzeće bez da ste prije zaposlili konobara u struci, pa ga možete naknadno zaposliti, a za otvaranje obrta morate već kod otvaranja imati ugovor o radu isključivo na neodređeno vrijeme sa “voditeljem poslovanja”, a njegovi se podaci upisuju u obrtni registar. To znači, da ukoliko ta osoba odlazi od vas, morate vršiti promjenu upisa u obrtnom registru.

    Dalje, bio to caffe bar ili family friendly bar, morate ispuniti sve minimalne tehničke uvjete. jedino na što bih molila da obratite posebnu pažnju, ako želite biti kafić u koji su posebno dobrodošla djeca, jest to da vam sve igračke i rekviziti odgovaraju propisima sigurnosti za upotrebu, da su uredno atestirani za sigurnu upotrebu, te da pazite na to da se zaštitite od odgovornosti za nezgode, ali i poduzmete sve da minimizirate mogućnost ozljeda.

    Posebnu pažnju treba obratiti i na ugroženost zdravlja djece, u smislu utjecaja prodaje alkoholnih pića na djecu, pušenja u lokalu i sl. Nemojte niti pomišljati na to da vaš caffe bar bude nešto kao igraonica, odnosno mjesto gdje vi ili vaši zaposlenici čuvate djecu, jer za to imate puno ozbiljnije zahtjeve, u smislu odgovornosti, pedagoškog nadzora i sl. Naravno, osim ako je to i bio plan, imate dovoljno sredstava za to, pa se onda možete tome i posvetiti.

    Vi vodite svoj posao – brigu o računovodstvu i fiskalnoj blagajni prepustite nama,
    Nona Mona računovodstvo i Pos sector fiskalne blagajne
    Srdačan pozdrav,
    Marijana Horvatinović

     

    Novo pitanje:

    Hvala vam na odgovorima,pomogli ste mi ali imam par potpitanja,naime imam zavrsenu ugostiteljsku skolu ali za slasticara pa me zanima jel bas mora bit zavrsen konobar za otvaranje obrta il moze i slasticar?! I vezano za alkohol i cigare toga nebi uopce bilo mozda neki odvojeni zatvoren prostor za pusace ali ovako ne..i bez ikakvih alkoholnih pica..

     

    Odgovor:

    Za caffe bar trebate konobara, ali za zdravljak može i slastičar, a ako ne planirate alkohol, možda vam i to odgovara.

  • Pitanje:
    Već nekoliko godina imamo fast Food na moru. Svake godine u potrazi smo za sezonskim radnicima. Zanima me dali postoji ugovor za sezonce kojim vi oni mogli raditi bez slobodnih dana. Zna se da u sezoni u dane kada ima vise posla radi se punom parom naravno za sta su i djelatnici plaćeni. dali postoji primjer ugovora kojim bi oni odradili slobodne dane naknadno. I kako bi se ugovorom mogli osigurati za neizdavanje racuna i sl. Posto je uvijek poslodavac kriv ako se ne imaju racuni. Hvala

    Odgovor:

    Za rad tijekom sezone Zakonom o radu i Kolektivnim ugovorom za ugostiteljstvo određena je preraspodjela radnog vremena, u kojoj je moguće da radnik radi dulje od punog radnog vremena, te da ne koristi slobodan dan jednom tjedno, već jedan dan u dva tjedna.
    To se primjenjuje na radnike koji pisano pristanu na odluku o preraspodjeli vremena, a ne može se primjeniti na maloljetnike, trudnice i majke, odnosno staratelje djece do tri godine, barem ne na način da ste sigurni kod nadzora.

    Odluku o preraspodjeli, ostale dokumente za preraspodjelu i izmjene ugovora o radu, kako biste se osigurali za slučaj krađe od strane radnika, neodgovornosti i nemara na poslu imamo i za svoje klijente izrađujemo, bez obzira jesu li to naši redovni klijenti u računovodstvu ili povremeni klijenti za savjetovanja. Isto tako, potrebno je znati da se preraspodjela ne može zaboraviti na kraju sezone, već se odrađeni sati plaćaju radniku po završetku izvanrednih uvjeta (nakon sezone), a on koristi u tom periodu i godišnji odmor i slobodne dane koje nije iskoristio i višak odrađenih sati.

    Slobodno nam se obratite, radimo u cijeloj državi i rado ćemo pomoći u rješavanju problema.

    Vi vodite svoj posao – brigu o računovodstvu i fiskalnoj blagajni prepustite nama,
    Nona Mona računovodstvo i Pos sector fiskalne blagajne
    Srdačan pozdrav,
    Marijana Horvatinović

  • Pitanje:

    Da li učenik srednje škole može weekendom raditi u ugostiteljskom objektu preko učeničke zadruge ili na neki drugi način, rečeno mi je samo za vrijeme praznika…

    Odgovor:

    Učenik srednje škole smije se vikendom putem isključivo učeničkog ugovora angažirati u radu ugostiteljskog objekta, ali i tijekom sezone svakodnevno. Ono na što je važno paziti jest to da sklopite ugovor sa učeničkim servisom, imate pisani pristanak skrbnika, te da pazite na to da učenik ispod 16 godina ne smije raditi noćni rad, a učenik od 16 do 18 god smije, ali ne nakon ponoći. Inače, njima je noćni rad od 20.00 do 22.00, odnosno najkasnije 24.00, pa to treba uzeti u obzir i kod satnice i kod isplate plaće. Isto tako, zakon o radu brani rad maloljetnicima na mjestima koja mogu ugroziti njegov moral. Zbog toga je ugostiteljstvo škakljivo, jer morate paziti uklapa li se maloljetnik u vaš objekt ili bi ponuda i program objekta mogli biti ocijenjeni kao loš utjecaj na maloljetnika. Ista pravila važe i ako je maloljetnik vaše dijete.

    Vi vodite svoj posao – brigu o računovodstvu i fiskalnoj blagajni prepustite nama,
    Nona Mona računovodstvo i Pos sector fiskalne blagajne
    Srdačan pozdrav,
    Marijana Horvatinović

  • Pitanje:

    Pozdrav,nova sam u svemu ovome pa imam 101 pitanje 🙂 naime otvorila bi friendly family caffe bar,puno ideja za to imam koje su odlicne ali zanima me sad nekoliko stvari,zanima me jel za to trebaju neke dozvoli vezano za djecu ako da koje su to dozvole,sta mi sce treba od papira za otvaranje caffe bara,jel moze otvorit nerko ko nema veze s ugostiteljstvom ili bar mora bit zavrseni ugostitelj,jel treba strucni ispit imat zavrsen? Ima jos puno pitanja al bila bi vam zahvalna kad bi mi barem na ova pitanja dali odgovor 🙂 Hvala

    Odgovor:

    Za otvaranje ugostiteljskog objekta, što je i caffe bar, morate imati i u formi obrta i u formi d.o.o. ili j.d.o.o. stručnog ugostitelja, u vašem slučaju konobara. Jedina razlika je što možete otvoriti poduzeće bez da ste prije zaposlili konobara u struci, pa ga možete naknadno zaposliti, a za otvaranje obrta morate već kod otvaranja imati ugovor o radu isključivo na neodređeno vrijeme sa “voditeljem poslovanja”, a njegovi se podaci upisuju u obrtni registar. To znači, da ukoliko ta osoba odlazi od vas, morate vršiti promjenu upisa u obrtnom registru.
    Dalje, bio to caffe bar ili family friendly bar, morate ispuniti sve minimalne tehničke uvjete. jedino na što bih molila da obratite posebnu pažnju, ako želite biti kafić u koji su posebno dobrodošla djeca, jest to da vam sve igračke i rekviziti odgovaraju propisima sigurnosti za upotrebu, da su uredno atestirani za sigurnu upotrebu, te da pazite na to da se zaštitite od odgovornosti za nezgode, ali i poduzmete sve da minimizirate mogućnost ozljeda. Posebnu pažnju treba obratiti i na ugroženost zdravlja djece, u smislu utjecaja prodaje alkoholnih pića na djecu, pušenja u lokalu i sl. Nemojte niti pomišljati na to da vaš caffe bar bude nešto kao igraonica, odnosno mjesto gdje vi ili vaši zaposlenici čuvate djecu, jer za to imate puno ozbiljnije zahtjeve, u smislu odgovornosti, pedagoškog nadzora i sl. Naravno, osim ako je to i bio plan, imate dovoljno sredstava za to, pa se onda možete tome i posvetiti.

    Nadam se da sam vam pomogla, za daljnje upite stojim na raspolaganju.

    Vi vodite svoj posao – brigu o računovodstvu i fiskalnoj blagajni prepustite nama,
    Nona Mona računovodstvo i Pos sector fiskalne blagajne
    Srdačan pozdrav,
    Marijana Horvatinović

     

  • Pitanje:
    Radno vrijeme kafica je do 22.30,da li se smije zatvoriti ranije,posto recimo subotom nema ljudi pa smo znali zatvoriti i u 21h,da li se to smije?
    Odgovor:
    Radno vrijeme kafića ogrančeno je odlukom o radnom vremenu. Vi tu odluku donosite i mijenjate kako god i koliko puta želite, važno je da vam radno vrijeme ne počinje prije dozvoljenog i ne završava nakon propisanog.
    Dakle, ako u nekom periodu godine imate manje posla, donesite novu odluku da radno vrijeme traje do 21.00, kojim danima i od kada se primjenjuje. Ovjerite, priložite u lokal, pošaljite uredu za gospodarstvo u vašoj općini, kao obavijest, podesite kasu na novo radno vrijeme i slobodno radite. Međutim, kada ga želite produžiti, morate donijeti novu odluku i ponoviti postupak.
    Važno je da se strogo držite onog radnog vremena koje ste odlučili imati i da vam na ulazu u lokal i na kasi stoji točno radno vrijeme, te da se točno tako i radi.
    Ako imate potrebu za programom sa kojim izdajete račune i vodite poslovanje (otvaranje, trenutni problem sa programom sa kojim sada radite) slobodno se javite nama, odnosno POS Sectoru https://possector.hr/fiskalna-blagajna (pos@possector.com ili tel. +385 1 800 000 4 )
    Također ako tražite knjigovodstveni servis ili niste zadovoljni sa svojim knjigovodstvom javite nam se i rješit ćemo vam problem.

    nonamona.info@gmail.com ili mob; 099/423-5582.

    Srdačan pozdrav,
    Marijana Horvatinović
    Nona Mona j.d.o.o. i POS Sector

  • Pitanje:

    Kafic je pušački i imamo vanjsku terasu,pošto unutra ne smijemo posluživati ni cjeđenu narandžu ni hranu. Da li smijemo na terasi imati frižider s kolačima il sladoledom?

     

    Odgovor:

    Na terasi možete posluživati sve ono što pokrivate minimalnim tehničkim uvjetima. Dakle, rashladne vitrine, tekuća voda, sanitarni uvjeti,
    higijenski minimum radnika, ispravni zdravstveni i sanitarni tretman namirnica, odgovarajući način pripreme i slobodno prodajite.
    Kod sladoleda uzmite u obzir koliko vam se isplati sladoled u kuglicama, upravo radi tekuće vode i održavanja pribora, propadanja sladoleda i sl., možda vam je bolje rješenje prodaja gotovih sladoleda, ali onda se oni prodaju i ne spadaju u ugostiteljske usluge.
    Budite sigurni da imate deklaracije od proizvođača i sladoleda i slastica, prodajne deklaracije i na odgovarajući način naplaćujete u poreznom smislu. Sladoled koji se stavlja u kornet i sa kojim gost odlazi iz lokala čim ga je kupio, dakle nije sjedio kod vas, se zaračunava pod 25% stopu PDVa-a, naravno ukoliko ste u sustavu PDV-a.
    Ako imate potrebu za programom sa kojim izdajete račune i vodite poslovanje (otvaranje, trenutni problem sa programom sa kojim sada radite) slobodno se javite nama, odnosno POS Sectoru https://possector.hr/fiskalna-blagajna (pos@possector.com ili tel. +385 1 800 000 4 . Također ako tražite knjigovodstveni servis ili niste zadovoljni sa svojim knjigovodstvom javite nam se i rješit ćemo vam problem.nonamona.info@gmail.com ili mob; 099/423-5582.Srdačan pozdrav,
    Marijana Horvatinović
    Nona Mona j.d.o.o. i POS Sector

     

  • Pitanje:

    Kako je ispravno napraviti Akciju! recimo kava + cola …jer na kavu ne ide PNP a na colu da… kako kucati ili napraviti samo jednu šifru?

    Odgovor:

    Poštovani,
    imate izbor;
    1. Uvesti artikl kava akcija – naziv, pa snižena cijena, te isto takav artikl za kolu, u kojem oba artikla na računu u zbroju daju bruto iznos koji ste reklamirali
    2. Da uvedete artikl kava+kola, platite porez na potrošnju na oba – neisplativo, odnosno ovisno o tome koliko ste kava prije prodavali a koliko prometa očekujete od te akcije
    3. Uvedete artikl kola-akcija=toliko kuna, u kojem kucate kolu, obračunate PNP, a kavu kucate kao poseban artikl sa nižom cijenom, da biste opet sveukupno na računu dobili iznos za koji se kava i kola mogu zajedno dobiti u vašoj akciji.

     

    Ako imate potrebu za programom sa kojim izdajete račune i vodite poslovanje (otvaranje, trenutni problem sa programom sa kojim sada radite) slobodno se javite nama, odnosno POS Sectoru https://possector.hr/fiskalna-blagajna (pos@possector.com ili tel. +385 1 800 000 4 . Također ako tražite knjigovodstveni servis ili niste zadovoljni sa svojim knjigovodstvom javite nam se i rješit ćemo vam problem.

    nonamona.info@gmail.com ili mob; 099/423-5582.

    Srdačan pozdrav,
    Marijana Horvatinović
    Nona Mona j.d.o.o. i POS Sector

  • Pitanje:

    Postovani,

    u postupku smo otvaranja objekta brze prehrane u starom gradu u Splitu. Prostor posjeduje jedan sanitarni cvor za osoblje koji nema zasebni ventilacijski sustav. Da li je uopce potreban? gospodin koji nam je radio ateste kaze da moramo smisliti nesto s ventilacijom u sanitarnom cvoru pa me zanima da li je to istina. Da li sanitarni inspektori projeravaju ventilaciju sanitarnog cvora za osoblje. Mi zapravo ni nemamo mogućnosti probijanja zida na van kroz koji bi isla ta ventilacija jer se wc nalazi pod kosinom ( stepenice objekta pored nas ).

     

    Odgovor:

    Poštovani,

    surađujem sa ugostiteljima na Rabu i mnogi od njih ne mogu izvesti radove potrebne za MTU radi starih građevina.
    Prije svega, ventilacijski sustav i služi tome da ventilira cijeli prostor. Nemam niti jedan slučaj da netko ima poseban sustav za sanitarni čvor za djelatnike, osim ako je to bila želja vlasnika. Ono što je važno za MTu je to da vaše osoblje ima poseban sanitarni čvor, da je dobro ventiliran i čist i da ima sve od opreme što je neophodno.
    Nadam se da imate neki otvor za prozračivanje, ili možete radovima na ventilaciji prilagoditi sustav. Pojedini lokali rješavaju taj problem i na način da imaju ugovor o korištenju sanitarnog čvora za osoblje u kući ili pored lokala, ali taj sanitarni čvor mora imati sve uvjete i biti samo za osoblje.

     

    Novo pitanje:

    Wc nazalost nema nikakav otvor ni prozorcic osim otvora iznad ulaza u njega sa malom resetkicom. Rekli su da kroz to bi mogli provuci cijev koja bi izlazila skroz van… ali to bi znacilo da bi cijev isla kroz cijeli lokal i ne bi nikako izgledalo lijepo a stvarno smo ulozili puno truda i vremena u uređenje. Zapravo je vise manje sve spremno samo cekamo papire ali se bojimo da ih necemo dobiti bas zbog te ventilacije u wc-u.

    Odgovor na novo pitanje:

    Postovana,

    u MTU nema navedene obvezene ventilacije ili načina na koji mora biti izvedena.
    Predlažem da, ukoliko to ne možete riješiti sa svojim knjigovodstvom, nazovete ujutro moj broj; 091/400-5463, pa ćemo se čuti i dogovoriti da se raspitam u Splitu i riješimo vaš problem. Inače, wc za osoblje, kao i onaj za goste mora udovoljavati u pogledu zraka sljedećem;
    sanitarne prostorije moraju imati mogućnost ili prirodnog prozračivanja ili mehaničkog prozračivanja. Dakle, ukoliko nema mogućnosti prirodnog prozračivanja, a nemate, idite na mehaničko. Nabavite ionizator, odnosno jedan od onih malih aparatića koji pročišćuju zrak, da bi zrak nakon korištenja prostora bio svjež. Oni imaju u uputama informaciju koji volumen prostora i zraka čiste u kojem vremenu, a pretpostavljam da taj prostor nije velik. Važnije pitaje je možda imate li garderobni prostor za osoblje, ormare, ostalu opremu ali i koliko planirate osoblja u smjeni, jer je to važno za MTU.
    Slobodno se javite, a ja ću se čuti sa inspektorima i saznati točnu informaciju.

     

    Ako imate potrebu za programom sa kojim izdajete račune i vodite poslovanje (otvaranje, trenutni problem sa programom sa kojim sada radite) slobodno se javite nama, odnosno POS Sectoru https://possector.hr/fiskalna-blagajna (pos@possector.com ili tel. +385 1 800 000 4 . Također ako tražite knjigovodstveni servis ili niste zadovoljni sa svojim knjigovodstvom javite nam se i rješit ćemo vam problem.

    nonamona.info@gmail.com ili mob; 099/423-5582.

    Srdačan pozdrav,
    Marijana Horvatinović
    Nona Mona j.d.o.o. i POS Sector

     

     

  • Pitanje:

    Moram li na vitrinu od sladoleda stavit natpis da u sladoledu ima alergena. Da li moram i nabrojit koji su(lješnjaci,laktoza,gluten….)?

     

    Odgovor:

    Na vitrinu ili vidljivo mjesto pored vitrine morate izložiti sastojke sladoleda, redom od najviše zastupljenog prema najmanje zastupljenom.
    Alergene morate posebno istaknuti, a naročito orašaste plodove koji spadaju u najjače alergene i izazivaju po život opasne reakcije.
    Alergene navodite istim redom, od najviše prisutnog do najmanje prisutnog. Alergene se označava i posebnom bojom, radi uočljivosti.
    Proizvodite li vlastiti sladoled imate proizvođačku deklaraciju, a ako ga kupujete, proizvođač vam je dužan dati podatke.
    Ukoliko proizvodite, imate više propisa od samih alergena, nalaze se u Pravilniku o označavanju hrane, a propisuje i ostale obavezne podatke kao šećere raznih vrsta, zgušnjivače, bojila i sl.

     

    Ako imate potrebu za programom sa kojim izdajete račune i vodite poslovanje (otvaranje, trenutni problem sa programom sa kojim sada radite) slobodno se javite nama, odnosno POS Sectoru https://possector.hr/fiskalna-blagajna (pos@possector.com ili tel. +385 1 800 000 4 . Također ako tražite knjigovodstveni servis ili niste zadovoljni sa svojim knjigovodstvom javite nam se i rješit ćemo vam problem.

    nonamona.info@gmail.com ili mob; 099/423-5582.

    Srdačan pozdrav,
    Marijana Horvatinović
    Nona Mona j.d.o.o. i POS Sector

  • Pitanje:

    poštovanje
    već imamo uostiteljski objekat
    ali me zanima ponovo otvaranje ugostiteljstva u istoj kući
    koja će biti razdjeljena
    ali još nema građevinske.  Da li je moguće ponovno otvaranje ugostiteljstva u istoj kući?

     

    Odgovor:

    Poštovani,

    prostor u kojem se otvara ugostiteljski objekt mora ispuniti MTU, a za to je neophodno dokazati da prostor udovoljava minimalnim zahtjevima za legalno izgrađene građevine.
    Ako je kuća izgrađena prije 15.02.1968., potreban vam je avionski snimak iz razdoblja prije lipnja 2011 na kojem se vidi da je građevina postojaa u tim gabaritima, ili potvrda nadležnog ureda za graditeljstvo. Na vaš zahtjev ured za graditeljstvo daje suglasnost uredu za gospodarstvo i vama rješenje da građevina udovoljava uvjetima. Izdaje se uporabna dozvola za koju različite građevine imaju različite uvjete. Starije građevine koje sam spomenula gore imaju uvjet da su građene prije navedenog datuma i da su u istim gabaritima, novije građevine da imaju građevinsku dozvolu i da su građene u skladu sa istom, nezakonito izgrađene građevine moraju proći kroz proces legalizacije.
    Ne znam koja je vaša točna situacija, pa ne mogu dati konkretan odgovor, a ne znam niti kakav objekt otvarate, koje vrste, niti koji objekt već imate na toj adresi. Ako želite otvoriti novi objekt, pa će raditi dva, trebate novi MTU, ako zatvarate stari objekt i na tom mjestu otvarate novi, možete preuzeti MTU od prethodnog objekta.

     

    Ako imate potrebu za programom sa kojim izdajete račune i vodite poslovanje (otvaranje, trenutni problem sa programom sa kojim sada radite) slobodno se javite nama, odnosno POS Sectoru https://possector.hr/fiskalna-blagajna (pos@possector.com ili tel. +385 1 800 000 4 . Također ako tražite knjigovodstveni servis ili niste zadovoljni sa svojim knjigovodstvom javite nam se i rješit ćemo vam problem.

    nonamona.info@gmail.com ili mob; 099/423-5582.

    Srdačan pozdrav,
    Marijana Horvatinović
    Nona Mona j.d.o.o. i POS Sector

  • Pitanje:

    Otvaram firmu, što mi sve treba?

    Odgovor:

    Poštovani,
    nije mi jasno iz upita kakvo poduzeće otvarate, ali svejedno izlažem nee opće informacije koje su važne prije otvaranja:
    – ako se radi o “firmi”, odnosno poduzeću možete osnovati d.o.o. ili j.d.o.o.
    – ako niste odlučili o obliku imate još i obrt i paušalni obrt
    – oblik ovisi o vašem poslu kojim se mislite baviti, vašem trenutnom statusu (zaposlen, nezaposlen, mislite li raditi samo to ili ostajete i na sadašnjem poslu), a naravno i troškovi se razlikuju.
    Za tu odluku vrlo je važno uzeti u obzir puno okolnosti, od privatnih, do zakonskih pa bih trebala puno detaljniji opis posla koji mislite raditi, vašeg statusa i mogućnosti u smislu želite li krenuti sa minimum sredstava ili možete uložiti više tisuća kuna, zapošljavate li samo sebe ili uzimate odmah i radnike?.
    Generalno morate proći za poduzeće najprije postupak odabira imena i rezervacije istog na trgovačkom sudu u vašoj županiji. Nakon toga idete javnom bilježniku koji vam radi društveni ugovor i ostale dokumente za predaju registracije poduzeća na trgovački sud.
    Po primitku rješenja imate otvoreno poduzeće (proces traje oko tjedan-dva dana), otvarate žiro račun, izrađujete žig i možete krenuti dalje.
    Ipak, prije toga, poželjno je da se posavjetujete sa nekim tko je poslovni savjetnik koji vam zna dati savjet koji oblik odabrati i razumije se u vaš posao, jer ćete si tako prištedjeti puno novca i vremena koje možete izgubiti lutajući sami i odaberete li krivi oblik rada.
    Ako imate potrebu za programom sa kojim izdajete račune i vodite poslovanje (otvaranje, trenutni problem sa programom sa kojim sada radite) slobodno se javite nama, odnosno POS Sectoru https://possector.hr/fiskalna-blagajna (pos@possector.com ili tel. +385 1 800 000 4 . Također ako tražite knjigovodstveni servis ili niste zadovoljni sa svojim knjigovodstvom javite nam se i rješit ćemo vam problem.

    nonamona.info@gmail.com ili mob; 099/423-5582.

    Srdačan pozdrav,
    Marijana Horvatinović
    Nona Mona j.d.o.o. i POS Sector

     

  • Pitanje:

    Planiram otvoriti pokretni ug objekt fast food imbis pa me zanima gdje pronaci informacije vezana za parkiranje takvog objekta . Pitao sam u mojoj opcini gdje su mi rekli da mogu iznajmiti mjesto na gradskoj povrsini .drugi radnik u zupaniji mi je rekao da stanem gdje hocu na parkiraliste platim parking i radim sada me zanima dali postoji neki,zakon,u hr gdje je to tocno regulirano sta i kako hvala

    Odgovor:

    Poštovani,

    Zakonom o lokalnoj saoupravi određeno je da svaki grad i općina odlukom u skladu sa svojim statutom određuju što je to u njihovom teritoriju javna površina i koji su uvjeti korištenja. Uobičajeno je da iste jedinice lokalne samouprave javnim pozivom ili natječajem pozovu
    zainteresirane osobe da se prijave za korištenje javnih površina.

    Ukoliko imate javnu površinu u određenoj općini na kojoj biste željeli raditi, morate ako nema natječaja postaviti upit uredu za uređenje grada i komunalne poslove, te iskazati interes za korištenje tog prostora. Ako se radi o privatnom vlasništvu, morate prostor uzeti u zakup. Ako se želite baviti poslom na način da se stalno selite sa ponudom od mjesta do mjesta, onda tražite od ureda za gospodarstvo dozvolu da radite ambulatnu prodaju.

     

    Ako imate potrebu za programom sa kojim izdajete račune i vodite poslovanje (otvaranje, trenutni problem sa programom sa kojim sada radite) slobodno se javite nama, odnosno POS Sectoru https://possector.hr/fiskalna-blagajna (pos@possector.com ili tel. +385 1 800 000 4 . Također ako tražite knjigovodstveni servis ili niste zadovoljni sa svojim knjigovodstvom javite nam se i rješit ćemo vam problem.

    nonamona.info@gmail.com ili mob; 099/423-5582.

    Srdačan pozdrav,
    Marijana Horvatinović
    Nona Mona j.d.o.o. i POS Sector

     

  • Pitanje:

    Pozdrav, interesira me na koji način uskladiti skladište pića ako dnevno počastimo nekoliko gostiju. Što znači da ga nema na skladištu ali ga isto tako ne možemo provesti kroz fiskalnu blagajnu jer se evidentira na Poreznoj. Može li se taj artikl “naplatit” kroz blagajnu s 0,00 Kn?

    Odgovor:

    Poštovana,

    čašćenje gostiju je važan dio ugostiteljskog poslovanja.
    Može se provesti kroz blagajnu, a to je ujedno i najpametniji način da vam štima stanje skladišta, ali i da imate kontrolu nad takvim troškovima i radom zaposlenih (razumijemo se).
    Jednostavno uvedite način plaćanja; Reprezentacija.
    To je način plaćanja za koji ne morate imati novac u blagajni, možete počastiti goste, suradnike i sve one za koje smatrate da treba, a vezano je za poslovanje i predstavlja potreban izdatak, koji će donijeti poboljšanje poslovanja.

    Postoji i način plaćanj; vlastita potrošnja, a razlika je što kod vlastite potrošnje pravdate konzumaciju vaših artikala za sebe, radnike i obitelj i prijatelje, dakle to nije poslovni izdatak već vi koristite po posebnim uvjetima usluge i artikle poduzeća.

    Na kraju dana ili smjene, uz prikaz ostalih načina plaćanja kao novčanice i kartice, transakcijski račun, imat ćete i reprezentaciju i vlastitu potrošnju. Obračun štima jer se ove kategorije vode kao bezgotovinske i taj iznos vam ne ulazi u iznos novca u blagajni. Što se tiče skladišta, artikli se uredno knjiže u izlaz, rasknjižava se materijal i sastojci i nema razloga da vam zbog toga ne štima stanje robe.
    Vaše knjigovodstvo izradit će vam odluku i pripremu za uvođenje tog sistema, ali isto tako izvršiti i obračun, odnosno eventualno sniženje cijena i odnos isplativosti. Reprezentacija je područje troškova u kojem je porezno priznato 30% izdataka, a 70% nije priznato u izdatke, već uvećava osnovicu poreza na dobit, odnosno dohodak (ovisno o tome obveznik kojeg ste od ova dva poreza). Postoje računovodstveni postupci koji vam olakšavaju teret reprezentacije i vlastite potrošnje, ali to provodimo mi kao računovodstvo.

    Osobno svojim klijentima od slučaja do slučaja reguliram reprezentaciju, ali ona je u ugostiteljskom objektu obavezna i jedini način na koji urednim poslovanjem izbjegavate i krađe u poslovanju, ali i visoke kazne. U više navrata smo spasili klijenta upravo time u poreznom nadzoru. Ukoliko imate još pitanja, slobodno se javite. Nadam se da sam vam pomogla.

     

    Ako imate potrebu za programom sa kojim izdajete račune i vodite poslovanje (otvaranje, trenutni problem sa programom sa kojim sada radite) slobodno se javite nama, odnosno POS Sectoru https://possector.hr/fiskalna-blagajna (pos@possector.com ili tel. +385 1 800 000 4 . Također ako tražite knjigovodstveni servis ili niste zadovoljni sa svojim knjigovodstvom javite nam se i rješit ćemo vam problem.

    nonamona.info@gmail.com ili mob; 099/423-5582.

    Srdačan pozdrav,
    Marijana Horvatinović
    Nona Mona j.d.o.o. i POS Sector

     

     

  • Pitanje:

    Smije li “garderoba” odnosno ormarići za zaposlenike biti u istoj prostoriji kao predprostor wc-a za zaposlenike ili u prostoriji za skladištenje?

    Odgovor:

    U skladištu ne smije biti, mora biti izdvojeno pregradom, a u pretprostoru smije, ako je uređeno, ima svu opremu. Zavisi i od broja radnika, prostora objekta i veličine prostora.

    Ako imate potrebu za programom sa kojim izdajete račune i vodite poslovanje (otvaranje, trenutni problem sa programom sa kojim sada radite) slobodno se javite nama, odnosno POS Sectoru https://possector.hr/fiskalna-blagajna (pos@possector.com ili tel. +385 1 800 000 4 . Također ako tražite knjigovodstveni servis ili niste zadovoljni sa svojim knjigovodstvom javite nam se i rješit ćemo vam problem.

    nonamona.info@gmail.com ili mob; 099/423-5582.

    Srdačan pozdrav,
    Marijana Horvatinović
    Nona Mona j.d.o.o. i POS Sector

  • Pitanje:

    Smiju li pričuvni prostor za namjernice i predprostor wc-a biti jedan do drugoga odnosno odvojeni vratima?

    Odgovor:

    Odvojeni vratima da, prolaz kroz WC do namirnica ne.

     

     

    Ako imate potrebu za programom sa kojim izdajete račune i vodite poslovanje (otvaranje, trenutni problem sa programom sa kojim sada radite) slobodno se javite nama, odnosno POS Sectoru https://possector.hr/fiskalna-blagajna (pos@possector.com ili tel. +385 1 800 000 4 . Također ako tražite knjigovodstveni servis ili niste zadovoljni sa svojim knjigovodstvom javite nam se i rješit ćemo vam problem.

    nonamona.info@gmail.com ili mob; 099/423-5582.

    Srdačan pozdrav,
    Marijana Horvatinović
    Nona Mona j.d.o.o. i POS Sector

  • Poštovana,

    drago mi je da ste mi se obratili i da imate ideje i želju za poduzetništvom u ugostiteljstvu.
    Nažalost, moram vam reći da mislim da je prerano za vas za samostalno vođenje objekta, a naročito noćnog kluba.

    Ja sam za to da se rano odlučimo za poduzetništvo i vjerujem i nadam se da imate već nekog iskustva barem u radu, jer u vođenju, osim ako ste odrasli sa vlasnikom takvog objekta, teško da možete imati iskustva.
    Otvaranje lokala je opsežan posao, a radi naših propisa i zakona teško je i vođenje lokala. rad u lokalu i od nekoliko godina ne znači nužno da smo naučili išta ili dovoljno za vođenje istog.

    Mogu vas uputiti u sve što je potrebno, ali to na žalost ne bi stalo ni u tri maila a kamoli u jedan.
    Za početak, trebate prostor koji ispunjava minimalne tehničke uvjete za rad kao kafić/noćni klub. Taj prostor osim veličinom, visinom i uređenjem, mora imati uporabnu dozvolu, ateste za instalacije i buku. Noćni klub mora ispunjavati i uvjete u pogledu glazbene opreme, rasvjete, a morate paziti i na ometanje javnog reda i mira, odnosno vanjsku buku koja se čuje iz lokala tijekom noći i onu koju eventualno proizvode gosti pri odlasku. Sve to bitno utječe na vas nakon otvaranja, tako da morate dobro provjeriti okolinu, susjede i slično.

    Dalje, ovisno o tome imate li svoj ili iznajmljani lokal, možemo polako krenuti sa uređenjem, opremom i nabavom.
    Nakon toga, treba odlučiti bi li to bio obrt ili poduzeće, a tu je važno i čiji je lokal, iznajmljujete li od građana ili poduzeća, mislite li raditi sa obitelji ili zaposliti radnike, koliko financijskih sredstava imate na raspolaganju, te još puno osobnih i poslovnih pitanja.

    Ja vam stojim na raspolaganju za savjetovanje u mojem poduzeću koje se bavi isključivo ugostiteljima i to od otvaranja, računovodstva, uređenja, organizacije i vođenja, do izrade menija, normativa i plana rada, ali to bi trebalo biti osobno ili bi ovim putem trajalo ipak neko dulje vrijeme, jer ima puno tema koje se mora proći prije poduhvata, kako bi se kvalitetno pripremilo za takav posao.

    Slobodno se javite i na moj broj; 099/423-5582 i ovaj mail; nonamona.info@gmail.com, ali dobro razmislite o svim okolnostima i tome je li sada pravo vrijeme da krenete samostalno.

    Puno sreće i uspjeha vam želim,
    Marijana Horvatinović, Nona Mona jdoo i POS Sector

  • Poštovana,

    poduzeće Nona Mona j.d.o.o., čiji sam ja predstavnik surađuje sa Pos sector poduzećem kao računovodstveni savjetnik za ugostitelje. Naše poduzeće Nona Mona j.d.o.o. vodi knjige baš za ugostitelje i prehrambene usluge i proizvodnju i preradu. Koliki je trošak takvih usluga u prometu ne mogu vam točno reći, jer ovisi o tome radite li sami materijalno stanje ( inventure, usklađenja i stanje robe), vodite li sami brigu o normativima ili vam ih mi mijenjamo i usklađujemo,
    ovisi o tome koliko imate dokumentacije i kako ju predajete, a ne o visini prometa.

    Mi naplaćujemo naš rad a ne uzimamo udio u prometu lokala. Pazimo da nam klijenti imaju sve što nadzor traži od njih i na taj način štedimo novac, osim knjigovodstva radimo i ostale poslove organizacije, vođenja i savjetovanja, ali to se sve dopgovara u razgovoru i kasnije klijenti neke usluge tek naknadno uzimaju od nas, a počnu recimo samo sa savjetovanjem, izradom menija ili knjigovodstvom. Kad se zna koliko imate poslovnica, dokumentacije i radnika, te kad se malo pogleda kako radite, može se napraviti realna procjena troškova.

    Porez, ako mislite na PDV, one ugostitelje koji su dobro organizirani, otkad je uvedena snižena stopa ne košta gotovo ništa, dapače, najviše klijenata nam je stalno u pretplati, jer se nabava vrši po većoj stopi a prodaja po manjoj. Porez na potrošnju ovisi o prodanim količinama piva, alkohola, gaziranih pića, iznosi 2-3% ovisno o gradu. Porez na tvrtku je fiksni i iznosi od 360 do 540kn jednom godišnje, plaća se po izdanom rješenju općine u kojoj radite. Porez na dobit ili dohodak (ovisno jeste li obrt ili poduzeće) ovisi o tome imate li dovoljno troškova koji će umanjiti vaš prihod, najčešće nije velik udio istog.

    On seobračunava godišnje, ali se u računovodstvu uvijek procjenjuje svakih tri mjeseca kako bi to moglo izgledati, da se zna klijentu reći kako da rasporedi ulaganja i troškove koje ima. Ako ste mislili na neki prosjek, to ne bi smjelo biti iznad 3-5% (knjigovodstvo) ako su papiri uredni, ali i ovisi o sezonama i obimu posla. Režije ovise isto o sezoni, pa je tako struja vrlo skupa ugostiteljima, a i voda je vrlo skupa od režija. Imate vi tu eventualno i plaćanje komunalnih davanja, smeća, zbrinjavanja otpada na ispravan način, možda i davanja za zakup terasa ili slično.

    Ovisno je o tome u kojem gradu ili općini radite, je li lokal vaš ili iznajmljen i još puno toga. Iz našeg iskustva, prosječnih klijenata, jer nisu svi u prosjeku, porezi, davanja, režije, minimalni doprinosi vlasnika (jer za radnike ovisi o broju i plaći) i usluge čine do 30% prometa.

    Stojimo na raspolaganju za upite i računovodstvo na; nonamona.info@gmail.com i 099/423-5582

    Srdačan pozdrav, Marijana Horvatinović, Nona Mona j.d.o.o.

  • Zakonski ne postoji prepreka da konfekcionirane sendviče (u ambalaži koja je ili vakumska ili nepropusna) prodajete u lokalu gdje se puši. Ipak, isakustvo kaže da sanitarna i zdravstvena inspekcija ne odobravaju tu prodaju.

    Kad biste i prodavali, konzumacija tih proizvoda nije dozvoljena u prostoru gdje se puši, dakle moguće je kazniti vas i za posluživanje hrane u lokalu gdje se puši, a goste koji puše kazniti što puše u prostoru gdje se jede.
    Priprema sendviča nikako nije dozvoljena u takvom prostoru. Ja ne bih išla na to, osim ako imate mogućnost napraviti poseban prostor sa posebnim ulazom.

    Stojimo vam na raspolaganju za računovodstvo i savjetovanje na; nonamona.info@gmail.com ili; 099/423-5582.
    Srdačan pozdrav, Nona Mona j.d.o.o. za računovodstvo i savjetovanje ugostitelja i POS Sector
    Marijana Horvatinović

  • Za svaki oblik ugostiteljskog objekta je potrebna struka. Za fast food bez obzira je li lokal u koji gosti dolaze ili je samo dostava u pitanju, morate biti obrazovani kao priprematelj brzih obroka-pečenjar.

    Bez obzira na vašu struku, možete upisati prekvalifikaciju za to zanimanje, odnosno to je tečaj u trajanju od nekoliko mjeseci (2-3). Morate položiti higijenski minimum i imati sanitarnu knjižicu, kao i položen tečaj zaštite na radu, zaštite od požara i pružanja prve pomoći.
    Osim što je propisano, koristit će vam u radu jer ćete naučiti i neke korisne stvari.

    Stojimo vam na raspolaganju za računovodstvo i savjetovanje na; nonamona.info@gmail.com ili; 099/423-5582.
    Srdačan pozdrav, Nona Mona j.d.o.o. za računovodstvo i savjetovanje ugostitelja i POS Sector
    Marijana Horvatinović