Kvalitetan backoffice u poslovanju caffe bara

Picture of Matija Rako
Matija Rako

SEO Manager

Podijelite na društvenim mrežama:

Kvalitetan backoffice u poslovanju caffe bara possector

Tablica sadržaja

Neke od stvari koje osiguravaju da posao u caffe baru teče kao podmazan su kvalitetna fiskalna blagajna i backoffice.

Backoffice nije samo bezbroj brojeva i nekih tamo kalkulacija; to je cijeli niz aktivnosti koje uključuju vođenje zaliha, optimizaciju troškova, upravljanje timom i osiguravanje da se svakodnevni poslovi odvijaju glatko. 

Kada je ovaj dio poslovanja dobro organiziran, rezultat se jasno vidi u svakom segmentu caffe bara, a najviše kroz financije i zadovoljstvo gostiju.

Preuzmi checklistu za otvaranje caffe bara

Zašto je backoffice ključan za uspješno poslovanje caffe bara?  

Backoffice je poput temelja kuće: možda nije vidljiv, ali bez njega ništa ne stoji kako treba. Indirektno ima jako velik utjecaj na goste. Mnoga njihova pozitivna (ili negativna) iskustva su povezana s tim koliko je  zapravo backoffice funkcionalan.

Nedavno mi se dogodila situacija koja me je zapravo i navela da napišem ovaj tekst. Naručila sam prirodni sok od naranče, mrkve i đumbira. Konobar mi je rekao da može, ali da je nestalo đumbira, a to mi je i bio glavni sastojak zbog kojeg sam i htjela taj sok…Zatim je netko iz društva zatražio sok od jagode i njega nije bilo mada je u cjeniku. 

Na kraju smo naručili nešto što baš i nismo željeli – samo da naručimo, a objekt je, u najmanju ruku ostavio dojam da nije dobro organiziran.

Takvi i drugi “sitni propusti” toliko narušavaju dojam o caffe baru da je to riječima teško opisati. Jednostavno, gosti su danas sve manje tolerantni – ponuda je prevelika, a konkurencija nemilosrdna.  

Kvalitetan backoffice je taj koji je zaslužan za izbjegavanju ovakvih scenarija centraliziranjem 5 ključnih poslovnih procesa:  

  1. Vođenje zaliha i nabave
  2. Upravljanje financijama
  3. Upravljanje timom 
  4. Praćenje prodaje i analiza podataka
  5. Pregled i ispis izvještaja

Vođenje zaliha i nabave

Srce operativne učinkovitosti svakog ugostiteljskog objekta – vođenje zaliha i nabave ključni je dio backoffice-a koji direktno utječe na svakodnevno poslovanje i caffe bara. 

Bez dobro organiziranog sustava u ovom području, čak i najbolje usmjeren tim i savršena usluga mogu se urušiti zbog nestašice osnovnih namirnica poput kave, mlijeka ili šećera. Upravo zato je ovaj proces toliko važan.

Prvi korak u vođenju zaliha je razumijevanje potrošnje. To uključuje precizno praćenje koji se proizvodi najviše koriste, u kojim količinama i tijekom kojih perioda.  

Nabava igra ključnu ulogu u osiguravanju pravovremene opskrbe. Redovita komunikacija s dobavljačima, pregovaranje o cijenama i uvjetima isporuke te odabir kvalitetnih partnera je posao koji funkcionira isključivo ako funkcionira i backoffice. 

S ispravnim korištenjem backoffica izbjegavaju se nagađanja ili nepotrebno gomilanje zaliha. Prevelike zalihe rezultiraju vezivanjem kapitala u robu koja se ne koristi dok nestašice dugoročno uzrokuju gubitak gostiju. Zato je ključno pronaći balans koji omogućava kontinuiranu opskrbu bez nepotrebnih troškova.  

Upravljanje financijama

Bez kvalitetnog financijskog planiranja i praćenja i caffe bar s velikim prometom može se suočiti s problemima poput nelikvidnosti, gomilanja neplaćenih računa i slično.

Prvi korak u upravljanju financijama je jasna evidencija prihoda i rashoda. Svaki prodani espresso, svaka nabavljena kutija šećera i svaka plaća zaposlenika mora biti točno evidentirana. Ovo nije samo pitanje praćenja novčanih tokova već i osnovni alat za pravilnu analizu poslovanja. 

Jako važan dio financijskog upravljanja je i kontrola troškova. Troškovi u caffe baru mogu uključivati sve: od nabave namirnica i opreme, preko plaća zaposlenika do režijskih troškova poput struje, vode i najma, a razumijevanje strukture pomaže u njihovom smanjivanju bez ugrožavanja kvalitete usluge. 

Planiranje proračuna je još jedan važan element koji pomaže vlasnicima i menadžerima da postave realne ciljeve, poput povećanja prihoda ili smanjenja troškova te da prate njihovo ostvarenje. 

Sve ove aspete upravljanja financijama omogućuju podaci iz kvalitetnog backoffice-a. Uz njihovu pomoć, vlasnici donose informirane odluke isključivo  na temelju preciznih podataka.  

Planiranje radnog vremena i upravljanje timom

Prvi korak u planiranju vremena je razumijevanje radnih potreba na temelju prometnih perioda. Recimo, jutarnji sati mogu zahtijevati veći broj zaposlenika dok su popodnevne smjene možda manje intenzivne. Analiza prometa i posjećenosti kroz različite dane u tjednu i godišnja doba omogućuje pravilno raspoređivanje osoblja.  

Pravilno planiranje radnog vremena također utječe na financije. Optimalna iskorištenost radnog vremena i smanjenje broja sati bez posla direktno su povezani s ukupnim troškovima rada. Uz to, zadovoljni zaposlenici koji rade u uravnoteženim smjenama pružaju bolju uslugu.  

Upravljanje timom povezano je s backofficeom jer se mnogi ključni aspekti upravljanja timom odvijaju upravo u “pozadini” poslovanja. A dobro vođen tim funkcionira kao uigran orkestar: svaki član zna svoju ulogu, međusobno se podržavaju i zajednički stvaraju pozitivno iskustvo za goste.   

Praćenje prodaje i analiza podataka

Praćenje prodaje i analiza podataka

Praćenje prodaje i analiza podataka je proces koji se većinom odvija u backofficeu i pruža temelj vlasnicima i menadžerima za strateško donošenje odluka i optimizaciju poslovanja.  

Praćenje prodaje podrazumijeva detaljnu evidenciju svih prodanih artikala. Ovi podaci omogućuju analizu potrošnje, iz čega se izvlače zaključci o najfrekventnijim satima, artiklima koji se ne prodaju i slično.

Također, analiza prodaje donosi i usporedbu podataka iz različitih razdoblja gdje se mogu prepoznati sezonske fluktuacije ili utvrditi utjecaj određenih marketinških kampanja. Na primjer, podaci mogu pokazati kako je promocija “espresso+croassaint” povećala promet u jutarnjim satima.  

Praćenje prodaje također je usko povezano s kontrolom zaliha i planiranjem nabave odnosno kontrolom skladišta. Primjer, analiza podataka je pokazala povećanu prodaju ledenog čaja od brusnice tijekom kolovoza za 60%. Naravno, menadžer koji vodi računa o ovome potrudit će se da obesbjedi dovoljne zalihe istog sljedeće godine.

Važno: Kroz razumijevanje potreba i navika gostiju, možeš kreirati ponudu koja će privući još veći broj gostiju i jednostavno osigurati rast posla. Kvalitetan backoffice omogućuje ovu razinu organizacije i analize što zapravo i čini razliku između prosječnog i vrhunskog caffe bara kojim upravljaju profesionalci u poslu, a ne amateri.

Pregled i ispis izvještaja

Pregled i ispis izvještaja

Pregled i ispis izvještaja je funkcija backoffice-a koja omogućuje vlasnicima i menadžerima da imaju potpunu kontrolu nad ključnim aspektima poslovanja.

Izvještaji mogu obuhvaćati širok spektar informacija, uključujući:  

  • Financijske podatke: Prihodi, rashodi, profitna margina i gotovinski tokovi…  
  • Prodajnu statistiku: Najprodavaniji proizvodi, prosječna vrijednost računa, najfrekventniji sati i dani…
  • Stanje zaliha: Analiza potrošnje sirovina, zalihe proizvoda i predviđanje potreba za nabavom…
  • Učinkovitost zaposlenika: Radni učinak po smjeni, broj odrađenih sati i produktivnost…

Pregled izvještaja omogućava dublje razumijevanje poslovnih performansi i identifikaciju ključnih područja za poboljšanje. Jednostavno, izvještaji su poput kompasa koji usmjerava poslovanje prema uspjehu. 

Uspješan caffe bar ne gradi se samo na ukusnoj kavi i simpatičnom osoblju nego se on zasniva na dobro organiziranim procesima koji čine svaki aspekt poslovanja besprijekornim. Ovo je sigurno – bez pravih alata, standardizacija radnih procesa i analiza podataka su izazovne, dugotrajne i sklone pogreškama. 

Želiš li vidjeti kako funkcionalan backoffice izgleda u praksi? Javi nam se za besplatnu demonstraciju i probni mjesec i otkrij kako jednostavno POS Sector backoffice može transformirati tvoje poslovanje!

Preuzmi checklistu za otvaranje caffe bara

Podijelite na društvenim mrežama:

Pročitajte povezane članke

Zašto su konobari najbolji izvor marketinških ideja?

Konobari svakodnevno slušaju ono što menadžeri, vlasnici i marketinški timovi ni ne mogu čuti....

Tko zapravo oblikuje jelovnik: gost, chef ili trend?

Pri kreiranju jelovnika odlučujemo o smjeru cijelog poslovanja. Svako novo jelo za koje se...

Kako dizajn jelovnika utječe na odluke gostiju?

Jelovnik je puno više od običnog popisa jela. Trebao bi biti ogledalo svakog restorana...

Kako fiskalne blagajne utječu na iskustvo gostiju u restoranu?

Svaki detalj u ugostiteljstvu utječe na doživljaj gosta.  Svaki put kad izdajemo račun, razmišljamo o...

Što su “dark kitchens” i zašto su postale popularne?

Ugostitelji se danas suočavaju s velikim izazovima poput rasta troškova najma i namirnica, manjkom...

AI u ugostiteljstvu – kako restorani koriste umjetnu inteligenciju?

Ugostiteljstvo se mijenja brže nego ikad, a umjetna inteligencija (AI) postaje novi “tajni sastojak”...

Među prvima saznaj korisne informacije o ugostiteljstvu i pogodnostima koje pružamo.

Iz prve ruke znamo što ti je potrebno da unaprijediš svoje poslovanje.

Preko 4000 korisnika. Prvih mjesec dana besplatno.

Započni besplatno. Bez ugovorne obaveze. Prestani s korištenjem kad želiš.

Prijavite se na našu newsletter listu kako bi pregledati naše predhodne i prvi saznali termine održavanja budućih webinara!

Nakon što unesete ispravnu e-mail adresu bit ćete u mogućnosti pogledati dosadašnje webinare.