Vrijeme je za slijedeći veliki korak: Kako stvoriti brend od vašeg restorana

Vrijeme je za slijedeći veliki korak: Kako stvoriti brend od vašeg restorana

Nije tajna da je ugostiteljstvo prenapučeno i kompetitivno. Glavno pitanje koje muči svakog ugostitelja je: Kako privući goste kad već postoji slična ponuda u blizini i kako natjerati goste da vam se ponovno vrate?

Odgovor na to pitanje možemo pronaći u razvijanju snažnoga brenda. Ugostiteljska industrija je u stalnom porastu, ali i dalje najviše neuspjeha u industriji se veže uz ovu granu, kako govori H.G. Parsa, koautor knjige u četiri dijela „Zašto restorani propadaju ?“. Kada restoran uspostavi prepoznatljiv brend onda se on pouzda u odanost starih gostiju i promociju putem preporuka gostiju. Naposlijetku, čak 65% posla restoranima donose njihovi stalni gosti.

Izgradnja poznatog brenda nije jednostavna i lagana kao što izgleda, potrebno je mnogo više od dizajniranja lijepog logotipa. Stvaranje brenda koji će odjeknuti među gostima i natjerati ih da vam se vrate zahtijeva puno napornog rada, ali naposlijetku dolazi najbolja nagrada, a to su vjerni gosti koji se stalno vraćaju u vaš restoran.

Restoranima je jako teško stvoriti brend jer gosti imaju vrlo različite ukuse i preferencije kad je u pitanju hrana. Ali ako imate jak brend vaši gosti će biti zadovoljni iako tu večer posluga nije bila na zavidnom nivou ili hrana nije bila dobro pripremljena.

Razmislite koji vam je bio posljednji najdraži restoran. Zbog čega ste se tu stalno vraćali? Dobar primjer je suparništvo Starbucksa i Dunkina jer se gosti strastveno vezuju za jedan ili drugi brend. Oboje su prepoznatljivi brendovi diljem SAD-a, a tu slavu nisu stekli preko noći. Oni oboje imaju dobru priču, prepoznatljiv brend i čvrst položaj na tržištu.

Ali što je uopće brend restorana? Najbitnije je napraviti razliku između pojma brendiranje – kako stvari izgledaju i na kakvom su glasu i brend – on uključuje percepciju vašeg posla u cijelosti.

Jeff Bezos je rekao „Vaš brend je ono što ljudi govore o vama kada niste tu.“ Vaš brend pokazuje kako vas vaši klijenti i društvo pamte od trenutka kada ste stupili na scenu pa do trenutka kada odluče da vas posjete. Brend je sveprisutan posvuda, od unutrašnjosti vašeg lokala pa sve do vaših računa na društvenim mrežama.

Pogledajmo korak po korak što je potrebno za stvaranje brenda.

Razvijte slogan vašeg restorana

Svaki veliki restoran počinje s određenom pričom, zbog koje je nastao. Sweetgreen nije postao to što jeste jer je jednostavno otvorio novu poslovnicu i počeo prodavati salate. uzeli su si dovoljno vremena da razviju priču, cilj i temeljne vrijednosti – koje ovise o lokaciji. Počnite razvijati brend tako što ćete uzeti olovku i papir u ruke i odgovoriti na sljedeća pitanja:

  • Tko ste vi?
  • Što vi radite?
  • Zbog čega to radite?
  • Što želite postići?
  • Kako ćete postići te ciljeve?

Kada odgovorite na ova pitanja postavit ćete kamen temeljac vašeg brenda i definirati vašu svrhu, vrijednosti i vjerovanja.

slogan restorana

Stvari koje vas razlikuju od konkurencije, poznatije kao jedinstvene točke poslovnog modela su podjednako bitne, i vjerojatno će biti obuhvaćene odgovorom na neka od navedenih pitanja. Odgovore na pitanja držite napisanim na nekom vidljivom mjestu i neka vam uvijek služe kao podsjetnik kroz proces razvoja vašeg brenda.

Besplatno reklamiranje ugostiteljskog objekta. Povećajte profit za 57% s 0 kuna budžeta!

Kako razviti slogan ili temeljne vrijednosti za vaš brend:

Vaš slogan ili temeljne vrijednosti bi trebali biti temelj izgradnje odnosa između vašeg proizvoda, okoline, zaposlenika i gostiju. On treba biti konačan i oslikavati jedinstvenu perspektivu vašeg restorana. Vaš slogan ne treba da sadrži nekoliko velikih paragrafa, jedna do dvije rečenice su sasvim dovoljne da se pokažete.

Prilikom kreiranja slogana mislite o vašim gostima. Kako će im služiti vaš restoran i što će im posluživati? Zašto ste odabrali ovu hranu i ovakav stil? Koje je vaše obećanje gostima i zbog čega im je stalo do vas? Koji su vaši ciljevi i kako oni utječu na vaše goste? Svi ovi odgovori bi trebali biti sadržani unutar vašeg slogana.

Slogani najuspješnijih tvrtki svijeta! Inspirirajte se i postavite cilj vašem restoranu

Stvorite svoje mjesto na tržištu

Sada kada ste odgovorili na pitanje „zašto“ vrijeme je da se prebacite na pitanja „što“ i gdje“. Ovo je poznato kao pozicioniranje brenda, odnosno zašto se vi ističete od konkurencije i na kojem se mjestu nalazite vašim gostima. Kada stvorite položaj na tržištu dobivate određenu vrijednost među svojim gostima. Četiri glavne stavke su:

  • Cijena
  • Proizvodi
  • Promocija
  • Mjesto

Prilikom definiranja brenda i pozicioniranja u marketingu korisni vam mogu biti modeli Lean Canvas ili Business Model Canvas. Pomoću ovih modela razvijate svoj brend korak po korak. Na kraju dobijete pregled vašeg poslovnog modela.

Još jedan ključni aspekt pozicioniranja brenda je pronalazak mjesta na tržištu. Prilagođavate svoj meni i koncept prostoru na kojem želite otvoriti poslovnicu.

Vaše mjesto na tržištu možete odrediti tako što se fokusirate na prednosti, mane, mogućnosti i konkurenciju vašeg restorana. Pitajte stanovnike tog mjesta za pomoć: pitajte ih što misle o vašem konceptu i tko vam je konkurencija. Vaši potencijalni gosti su odličan način da utvrdite hoće li vaš brend uspjeti jer oni su upravo ti koji će dolaziti na večeru kod vas.

Dovedite svoj brend na dobar glas

Sada je vrijeme da počnete razmišljati o pitanju „kako“. Ovdje na scenu stupa dobar glas koji prati vaš brend. On vam govori kako ćete komunicirati s javnosti i on čini okosnicu onoga po čemu se vi razlikujete od ostalih. On prikazuje vašu osobnost, te način kako komunicirate s novim i postojećim gostima.

Kako biste došli na dobar glas, opišite svoj brend kao neku osobu s tri riječi (npr. odvažan, zabavan, autentičan) i onda razradite svaku od njih zasebno dok ne dobijete karakter vašeg brenda. Sada kada ste ovo riješili, ostatak posla bi trebao biti lagan. Kada napokon znate kakva je vrsta „osobe“ vaš brend, onda ćete vrlo lako razumjeti kako bi vaš brend trebao komunicirati sa okolinom.

karakter brenda

Karakter brenda trebao bi se oslikavati kroz izgled, popularno nazvanu estetiku brenda. Primjerice ako je vaš brend odvažan i uzbudljiv onda bi ste trebali odabrati takve boje za vaš logo.

Restorani imaju priliku otići i korak dalje i ubaciti karakter brenda u njihove menije. Opisi u meniju ne moraju biti dosadni, ako je vaš brend odvažan i zabavan onda ubacite par pošalica u vaš meni.

Razvijte izgled i osjećaj vašeg brenda

Neporecivo je da veliki dio vašeg brenda čini njegov izgled. Želite da vaš brend sadrži sve stavke koje smo spomenuli u ovome članku i da se izdvaja od konkurencije i zadobije pažnju okoline. Upamtite da će kupci prvo primijetiti izgled prije nego što pročitaju vašu poruku.

McDolands slogan
izgled brenda

Izgled i estetika brenda obuhvaća mnogo širi pojam od vašeg loga i reklame. On treba biti vidljiv na vašim natpisima, meniju čak i na dekoru zidova. Nacrtajte par logoa, odaberite boje i ostale estetske elemente koji vam se sviđaju. Iskombinirajte to s karakterom vašeg brenda kako bi pronašli odgovarajući dizajn ili pak to sve odnesite grafičkom dizajneru kojemu će to poslužiti kao inspiracija.

5 Osnovnih Elemenata za Perfektni Dizajn Restorana i Barova

Napravite knjigu za svoj brend

Kao što je bitno da stalno poslužujete dobru hranu i nudite kvalitetnu uslugu, također je bitno da budete dosljedni u svojem brendu. Sa svakom interakcijom gostiju s vašim restoranom želite izgraditi i ojačati odnos između brenda i gostiju.

knjiga dizajna

To može biti online (na društvenim mrežama, web stranici ili plaćenim oglasima) ili offline (kao što su meniji, dizajn stolnjaka ili uniformi), ali vaš izgled, govor i djela moraju biti dosljedni. Ne možete kontrolirati kada će gosti ili potencijalni gosti doći u kontakt s vašim brendom, ali zato želite osigurati bez obzira kada se to desilo da uvijek imaju ista iskustva s vašim uslugama.

Jedan od boljih načina kako osigurati dosljednost vašeg brenda je pravljenje knjige brenda. Ona se još naziva smjernice za brend ili vodič za stil. Ova knjiga je skup pravila koja objašnjavaju specifične elemente vašeg brenda kao što su izgled, ton, boje i položaj grafičkih elemenata. Svrha ove knjige je stvaranje uniformnosti unutar vašeg brenda.

Što piše u knjizi:

Fontovi i tekst koje ćete koristiti na meniju, logu i dizajnu.

Fotografije i dizajni koji su prihvatljivi da se koriste u vašem promotivnom materijalu.

Što bi se trebalo, a što ne govoriti medijima i objašnjenje kako govoriti o poziciji firme.

Zaključak

Bitno je zapamtiti da bi brend trebao rasti i mijenjati se s vremenom. Brend nije nešto što napravite i da to uvijek bude tako, to je nešto što bi se trebalo razvijati u skladu s vašim poslovanjem. Neka brend bude odnos koji se mora održavati s poslom, ali i s gostima.

Ovo može zvučati glupo, ali ništa od ovoga gore nije bitno ako nećete posluživati dobru hranu i nuditi dobru uslugu. Vaš brend je jak koliko i najslabija karika u njemu i ima veliki utjecaj na izgradnju vašeg odnosa s gostima.

Vaš brend svrhom, položajem, glasinama, izgledom i konzistencijom u kombinaciji s izvrsnom uslugom i hranom je ono što će privući goste i natjerati ih da se ponovo vrate kod vas.