Inventurna lista i njena primjena u ugostiteljstvu

Mario Miličević
Mario Miličević

Podijelite na društvenim mrežama:

Inventurna lista i njena primjena u ugostiteljstvu

Svi ugostiteljski objekti s vremena na vrijeme rade inventuru robe i stanja. Neki ugostitelji rade inventurnu listu svakodnevno, neki tjedno, a neki par puta godišnje.

Zašto se radi inventura?

Prije svega važno je napomenuti odnosno objasniti zašto i kako se radi inventura. Inventura se prije svega radi da bi se utvrdilo stvarno stanje robe i kolika je bila stvarna vrijednost prodane robe. Većina ugostitelja sa naših prostora inventuru radi svaki dan jer radom inventure svaki dan se istog momenta staje u kraj krađi i odmah su poznati akteri te predstave.

Kako se radi inventura?

Inventura se radi tako što se prije svega popise početno stanje svake robe pojedinačno. Početno stanje je polazna tračka za inventuru i od nje sve počinje. Mora se evidentirati svaka nova nabavka robe koja sabrana sa početnim stanjem, ustvari daje novo stanje robe koje će se uzeti kada se bude radila inventura. Iz programa putem kojeg izdajete račune izvadite dnevnu prodaju po konzumacijama. Taj izvještaj će vam dati informaciju kolika je bila prodaja konzumacija. Za svaku konzumaciju koju imate u ponudi morate znati normative koji će vam reći koja se roba potrošila sa stanja prodajom određene konzumacije. Više o uređenju normativa pogledajte na slijedećim linkovima: Uredite svoje normative i povećajte zaradu, Kako se pišu normativi u ugostiteljstvu

Već smo rekli da ukupno stanje robe koje smo zadužili dobijemo zbirom početnog stanja(preuzeto stanje od jučer) i dnevne nabave robe. Oduzimanjem ukupnog stanja i prodaje dobivamo trenutno stanje robe. Trenutno stanje robe bi trebalo imati istu vrijednost kao i inventurno stanje( ukoliko su svi računi kucani i sva novonabavljena roba evidentirana.)

Inventurno stanje dobivamo fizičkim mjerenjem

Inventurno stanje se uvijek dobiva fizičkim mjerenjem uz pomoć različitih mjerača za alkoholna pića i prebrojavanjem komadnih konzumacija i pregledom brojača na mlinu kafomata.
Ukoliko se odlučite da vršite inventuru na gore spomenuti način predlažemo vam da primjer inventurne liste iz priloga uzmete i ispišete u više primjeraka. Inventurnu možete voditi i u elektronskoj formi, a možete i elektronski napisati sve robe koje imate i onda isprintati da ne bi stalno prepisivali na desetine roba.
Inventurna lista će vam dati i točnu financijsku informaciju vašeg prometa jer umnožak između jedinične cijene i broja prodanih konzumacija će dati točan iznos novca u novčaniku.

Podijelite na društvenim mrežama:

Kategorije

Pročitajte povezane članke

Dok sunčani proljetni dani polako kucaju na vrata, ugostitelji već osjećaju blagu uzbuđenost zbog...

Jesi li spreman za još jednu intenzivnu ljetnu sezonu? Iskusan ugostitelj uvijek razmišlja unaprijed,...

Priprema za početak sezone u ugostiteljstvu iziskuje mnogo više od postavljanja stolova i iznošenja...

U toku predsezone i posebno tokom glavne turističke sezone, primjetan je porast aktivnosti među...

Ambiciozni ugostitelji često sanjaju o proširivanju svojih kulinarskih kreacija na što veći broj ljudi....

Porezna uprava, u skladu s potrebama implementacije Zakona o fiskalizaciji, koristi model temeljen na...

Među prvima saznaj korisne informacije o ugostiteljstvu i pogodnostima koje pružamo.

Iz prve ruke znamo što ti je potrebno da unaprijediš svoje poslovanje.

Preko 4000 korisnika. Prvih mjesec dana besplatno.

Započni besplatno. Bez ugovorne obaveze. Prestani s korištenjem kad želiš.

Srbija

Crna Gora

Slovenija

English


Warning: Undefined array key "options" in /home/posshr/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/site-logo.php on line 192

Prijavite se na našu newsletter listu kako bi pregledati naše predhodne i prvi saznali termine održavanja budućih webinara!

Nakon što unesete ispravnu e-mail adresu bit ćete u mogućnosti pogledati dosadašnje webinare.