Trendovi u ugostiteljstvu: Ponuda jela organski uzgojene hrane

Trendovi u ugostiteljstvu: Ponuda jela organski uzgojene hrane

Dodatna ponuda u ugostiteljstvu s kojim restorani obogaćuju ponudu je jelovnik organski uzgojene hrane. Jelovnik organski uzgojene hrane obično je rezultat suradnje sa eko trgovinama i proizvođačima organske hrane.

Uz svježe namirnice iz organskog uzgoja pretočene u delikatesna jela, ponuda sadrži i organska pića koja su veoma zanimljiva gostima.

Prodaja organskih proizvoda je utrostručena

Ponuda organski uzgojenih namirnica se vidi kao inovativan proces jer organski proizvodi postaju sve traženija roba u svijetu. U zemljama Europske unije prodaja organskih proizvoda je utrostručena. Ovaj podatak govori u prilog tome da je sve više potrošača koji su spremni da plate više u zamjenu za proizvod koji je zdravstveno-siguran i kemijski netretiran.

Naime, vrijednost globalnog tržišta ekoloških proizvoda iznosi 45 milijardi eura, dok tržište EU vrijedi 21,5 milijardi eura uz porast od 10 posto od 2010., pokazuje izvješće. Prema tome, navodi se, potencijal postoji ne samo na domaćem već i na europskom tržištu.

 Ovdje nitko nije spreman platiti organske proizvode! Zašto?

Kada potrošači biraju organski uzgojene namirnice oni to rade više zbog zdravstvenih koristi nego zbog utjecaja ovog načina uzgoja poljoprivrednih proizvoda na životnu sredinu. Dakle, održavanje zdravlja je najvažniji motiv kod konzumiranje ovih namirnica jer se smatra da su organski uzgojene namirnice zdravije u odnosu na one iz konvencionalne proizvodnje.

Traže se jela u kojima je jasno podrijetlo namirnica, ali ujedno i jela u kojima je uz okusnu stranu izjednačena i nutricionistička vrijednost obroka. Natrpani tanjuri, plate pečenja ili obilni deserti su iza nas. Ljudi su ipak postali oprezniji prema količinama hrane koje dnevno konzumiraju. Kada pročitamo ili čujemo da se organski uzgojeno povrće u Njemačkoj plaća i po pet puta više od onog uzgojenog u stakleniku, to prihvaćamo kao vijest s drugog planeta.

Ovdje pak nitko nije spreman platiti ni deset posto skuplje meso ekološki uzgojene janjetine. I u ovom pogledu smo po starom dobrom običaju licemjerni. Jeli bismo najzdravije, pili bismo najbolje, ali platili bismo kao da smo kupili industrijski proizvedene, nisko kvalitetne namirnice u restoranima brze hrane”, pojašnjava Ripli.

Moderni restorani vide svoj interes u ostvarivanju dodatnog profita

Poulston i Yiu (2011) u istraživanju razloga zbog kojih restorateri služe organsku hranu navode da moderni restorani vide svoj interes u ostvarivanju profita i pružanju novog gastronomskog iskustva. Gosti ovih restorana imaju povratnu reakciju u vidu povećanog samopoštovanja.

Dakle, suština je u trendu koji se prati i za koji se plaća određena cijena. S druge strane nešto skromniji restorani su motivirani ubjeđenjem o ispravnosti koncepta služenja i konzumiranja organski uzgojenih namirnica, a gosti ovih restorana imaju povratnu reakciju čistu savjest zbog zdravijeg izbora.

Ograničavajući faktor u konzumiranju organski uzgojenih namirnica je svakako cijena koja je viša od 50-70% u odnosu na konvencionalnu proizvodnju. Brown i Sperow su procijenili da bi ishrana organski uzgojenih namirnica povećala potrošačku korpu četveročlane obitelji za 50% restoraterskoj ponudi treba da se nađu gastro proizvodi napravljeni od ovakvih namirnica kako bi se zadovoljile potrebe ovog tržišnog segmenta.

Procjenjuje se da će učešće ovih proizvoda na svjetskom tržištu hrane nastaviti da raste i u narednim godinama. Kod nas ima restorana koji nude jela spremljena od organski proizvedenih namirnica, no najčešće su to istovremeno i vegetarijanski restorani.