Zašto je prikupljanje informacija o gostima bitno u restoraterstvu!?

Zašto je prikupljanje informacija o gostima bitno u restoraterstvu!?

Za izradu i implementaciju ugostiteljskih marketinških planova, prijeko je potrebno istraživanje tržišta i prikupljanje informacija o potrošačima. Navedene informacije omogućuju praćenje tekućih aktivnosti, ali i definiranje poslovnih prioriteta u budućnosti.

Razvoj baze podataka o ključnim kupcima izuzetno je važno

Marketinški planovi i odluke koje se pretežno donose na temelju poslovnog iskustva odgovornih menadžera, bez komunikacije s njihovim gostima, ne doprinose uspješnijem poslovanju. U ugostiteljskoj djelatnosti (hotelijerstvu i restoraterstvu), razvoj baze podataka o ključnim kupcima izuzetno je važan proces i sve više postaje dominantno konkurentsko oruđe za uspješnije poslovanje.

Kako bi ugostiteljski objekti svoju ponudu mogli bolje prilagoditi potražnji, nastala je i sve se više razvija, potreba razumijevanja motivacije gostiju pri kupovini pojedinačnih usluga ili proizvoda u cjelini. Razvoj informacijsko-komunikacijske tehnologije omogućio je razvoj mikromarketinga, čija se filozofija temelji na podacima o gostima, a prilagodljivi računalni programi omogućuju sveobuhvatnije raspolaganje podacima o gostima za različite namjene.

Baza podataka kao podsistem marketing informacionog sistema informacionog sustava je ispunjavanje potreba menadžera za informacijama, razvoj potrebnih informacija i pravovremena distribucija informacija do menadžera marketinga. Potrebne informacije se procesiraju putem internih izvještaja objekta, aktivnostima marketinškog obavještavanja, istraživanje tržišta i analizu podrške marketing odluka.

Iz ovoga slijedi da su komponente MlS-a:

  • Sustav internog izvještavanja
  • Sustav izvještavanja u marketingu
  • Sustav marketing istraživanje
  • Sustav podrške za donošenje marketing odluka

Koje podatke trebate za dobar marketing?

Najpopularniji načini za direktnu komunikaciju s gostima je slanje SMS poruka, i poruka putem elektronske pošte. Da bi ovaj proces imao dobar efekt na poslovanje ugostiteljskog objekta potreban je dobar računalni program i dobra baza podataka o potrošačima – takozvana baza potrošača.
Ovim terminom se naziva baza – ili lista podataka o gostima.

Najvažniji podaci na ovakvoj listi su:

  • podaci za identifikaciju gostiju (njegovo ime i prezime)
  • podaci za komunikaciju s njima (broj mobilnog telefona i/ili e-mail adresa).

Zatim slijede podaci koji opisuju goste:

  • njegov pol, godište ili starosna kategorija (starosne kategorije su npr: do 18 god., 19-35, 36-65, preko 65),
  • grad u kome živi, i tome slično.

I na kraju baza podataka može sadržati i podatke o navikama gostiju (učestalost posjeta, omiljeno jelo, piće, itd).

Gost ostavlja svoje podatke ako ima određenu korist od toga

Gost će se odlučiti da ostavi svoje podatke i dozvolu da ga kontaktirate ako od toga ima određenu korist. Zato je najefikasniji način skupljanja podataka o gostima formiranje tzv. loyalty kluba, u kome oni, ako se učlane, imaju pravo na određene popuste. Također, odličan način je i organiziranje nagradne igre.

Aplikacije za masovno slanje e-mail poruka se koristi kada ugostiteljski objekt želi da pošalje poruku gostima, napiše je u aplikaciji, a aplikacija je pošalje na sve zadane adrese.

Ako imaš nedoumica slobodno postavi pitanje. POS Sector besplatna korisnička podrška za sve ugostitelje rado će ti pomoći u rješavanju tvojih nedoumica.

Postavi pitanje