Upoznao sam ljude na različitim nivoima u ugostiteljskoj industriji, od vlasnika skupih ekskluzivnih restorana do vlasnika kafića na uglu, koji su me uputili na najčešće zamke i propuste početnika u ugostiteljstvu. Dakle, odlučio sam da podijelim s vama naučene lekcije te pomognem da minimalizirate najčešće početničke greške.

Ovo su najčešće greške u početku poslovanja restorana:

  1. Nepoznavanje konkurentnog okoliša
  2. Loše upravljanje zalihama
  3. Loša služba za korisnike
  4. Nedostatak iskustva
  5. Lokacija

Sve su to vrijedne lekcije i točke za razmatranje. No, ja  želim zaroniti u dubinu problema i ukazati na greške koje su od vitalnog značaja za pokretanje poslovanja. Navodim top pet razloga zašto većina restorana neće uspjeti:

1. Nedovoljna kapitalizacija – mudro koristite početni kapital

Jedna stvar je sigurna. Otvaranje restorana je veoma skup pothvat. Ovisno od toga koji tip restorana želite otvoriti trebati će vam najmanje  25 000 Eura . Mnogo puta sam razgovarao sa vlasnicima koji su upali u ovu zamku. Morali su prijevremeno otvoriti restoran da bi mogli isplaćivati svoj dug banci. Kada sam ja otvarao svoj bar uzeo sam kredit i svoju ušteđevinu za pokretanje poslovanja. Sjećam se da sam računao svoje kreditne mjesečne obroke na dan otvaranja. Velika greška! Kreditne rate moraju biti nešto što je uključeno u vaš poslovni plan da biste preživjeli prvu godinu poslovanja.

Nekoliko savjeta: Nemojte ludovati oko kupovine nove opreme i namještaja, umjesto toga razmislite o prednostima rabljene opreme. Budite štedljivi s otvorenim kreditom i nemojte uzimati novac kao da ste ga upravo osvojili na lutriji. Koristite ga kao štedni račun i novac trošite samo u slučaju apsolutne potrebe.

Restoran koji radi izvan radnog kapitala prije nego što može početi prikazivati optimalnu učinkovitost i ostvariti profit je osuđen na propast. Kada se to dogodi, rijetko se pronađe način za izlazak iz novčanih poteškoća.
Ja ne mogu dovoljno naglasiti koliko je važno i potrebno imati dovoljno gotovine u rezervi za prvih 12-16 mjeseci kako bi bili sigurni da imate dovoljno kapitala za sve neizvjesnosti s kojima ćete se suočiti u početnom periodu poslovanja. Ovo je veoma važno jer u prvoj godini ne možete precizno predvidjeti vaš tijek financijskog poslovanja.

2. Neljubaznost – ovo je ugostiteljski posao budite gostoprimstveni

Prva stvar koju treba znati bilo tko tko se želi baviti restoranom ili barom je da je vođenje restorana ugostiteljski posao, što znači da treba biti gostoprimstven! Za mene, ovo je stvar koji mnogi vlasnici restorana zanemaruju. Napraviti dobru hranu ili koktel je lako ali biti uljudan, pristojan i gostoprimstven prema svakom gostu na isti način nije lako. Dobri i uspješni ugostitelji svjesni su važnosti pomenutog i ugrađuju gostoprimstvenost i ljubaznost u svaki segment svog poslovanja. To je koncept koji važi za svakog gosta. Uvijek se sjetim što mi je jedan gost rekao nakon incidenta u mom baru „ Svaki gost koji prođe kroz vrata vašeg ugostiteljskog objekta, je najvažniji gost kojeg ćete ikada imati“. Bio je u pravu.

Ljudi izlaze van objedovati zbog zadovoljstva. Ostavljaju stres izvan vrata vašeg restorana. Ironično ali istinito, posjedovanje i upravljanje restoranom je jedan od najstresnijih iskustava s kojim ćete se suočiti. Morate igrati ulogu vaših gostiju i postaviti se prema poslu iz njihovog gledišta. Uvijek sam govorio svojim uposlenicima: „ Mi samo služimo piće i kave našim gostima. To je to. Budite jednostavni, smijte se i napravite veselo i ugodno okruženje za sve uposlenike i goste.“ Poduzmite korake da vaši gosti budu sretni.

3. Istine o konceptu

Nedostatak koncepta jednak je katastrofalnom restoranu. Obično kažem ljudima oko sebe da svijet ne treba još jedan restoran. Novi restorani se otvaraju u mom gradu svakog mjeseca i mnogi od njih čini mi se nemaju svoju namjenu.
Uspješan restoran treba imati jasnu koncepciju. Vlasnik restorana koji ne može opisati u kratkim crtama koncept svog restorana će vjerojatno propasti u prvoj godini poslovanja. Mnogi vlasnici žele da imaju veliku publiku tj. da zadovoljavaju šire mase, međutim u tom slučaju gubi se koncept i jedinstvenost te njegova prepoznatljivost. Restoran se gubi u moru sličnih restorana.

Što god da ste zapisali u svom podsjetniku kao originalnu ideju za vaš restoran držite se toga. Jedan od neiscrpnih izvora inovacija za vaš restoran su vaši uposlenici. Nemojte se bojati ponuditi im poticaj za ideje i nove perspektive na posao jer su oni pokretačka sila koja predstavlja vaš restoran.

4. Detalji , detalji . detalji

Naučio sam mnogo o važnosti malih stvari od mog sadašnjeg partnera. Individualno male stvari i načini poslovanja mogu se činiti beznačajnim, ali one zajedno čine glavni utjecaj za stimulaciju vašeg brenda i ukupnog uspjeha vašeg ugostiteljskog objekta. Gledajući pojedinačno, čisti podovi, čist toalet, odjeća uposlenika, pribor i rasvjeta u restoranu ne čine se kao vodeći razlozi za uspješno poslovanje ali su važni dijelovi onoga što vaš gost percipira o vama.

Detalji su važni na svakoj susretnoj točki sa gostom. Iznenadili biste se koliko sam mnogo restorana vidio koji ne obraćaju pažnju na detalje u svom poslovanju.
U restoranskom poslovanju ništa ne bi smjelo biti prepušteno slučaju. Slušajte svoje goste. Sve bi trebalo biti organizirano i planirano kako bi bili sigurni da iskustvo vaših gostiju dovedete na najvišu razinu.

5. Nedostatak posvećenosti i poštivanja prema poslu

Jedini način da osjetite kako vaš restoran „diše“ je da provedete značajno vrijeme u njemu, fizički i mentalno. To je posao koji mentalno okupira vašu ličnost ukoliko namjeravate uspjeti. Bilo kako bilo nemojte miješati fizičko prisustvo u vašem restoranu sa prisustvom u svakom djeliću ugostiteljskog posla i njegove organizacije – mikro menadžmenta. Koristite svoje vrijeme pametno i strateški jer će vrijeme koje provodite u restoranu naročito u početnoj godini trošiti mnogo vaše energije.

Procijenite situaciju i donosite strateške odluke dok ste u vašem restoranu. Svaki put kada se nađete u svom okruženju možete donijeti odluku koja će imati značaj za vaše poslovanje. Uvijek promatram druge djelatnosti i koristim ih za modeliranje ugostiteljskog poslovanja. Budite sigurni da vaše vrijeme koristite adekvatno i učinkovito.
Budimo iskreni, kada vodite restoranski biznis vi radite dok se drugi ljudi zabavljaju. Ne propustite zabavu – zaradite novac! Ukoliko ste otvorili restoran i mislite da ćete “zaraditi novac na brzinu“ – sretno!