Ključ dobre prodaje i uspješnog poslovanja je u pripremi. Pa se isto pravilo može primijeniti i s prodajom na štandu. Kada ste mala tvrtka i novi ste na tržištu jedan od najboljih načina da privučete kupce je sudjelovanje na sajmovima i festivalima kako bi se povezali s kupcima i reklamirali svoju firmu. Sudjelovanje na tim manifestacijama privući će Vam nove kupce i pomoći u razumijevanju tržišta.
U početku ćete donositi sve i svašta na štandove i trebat će Vam nekoliko sati da postavite štand. Vjerujte, slušali smo te priče naših klijenata tisuće puta. No s vremenom shvatite da se prodavači na festivalima vrlo dobro pripreme i postavljanje štanda im ide kao od šale.
Nakon što smo proučavali njihovu strategiju na adventima, festivalima i sajmovima dobili smo uvid u dobru organizaciju štanda. Ovo su neki od koraka koji će Vam pomoći u tome. Također, pokazat ćemo Vam kako možete iskoristiti fiskalnu blagajnu za štandove da poboljšate prodaju.
1. Nabavite rasklopni štand
Vaš uspjeh počiva na dizajniranju štanda koji se lako rasklapa. Tražite štandove koji imaju ugrađene kotačiće i koji su lagani ili dovoljno mali da se mogu vrlo lako premještati.
Neki sajmovi vam osiguravaju stolove, dok ih drugi iznajmljuju. Odlično je kad vas štand već čeka na sajmu, ali pazite da vam naknada za rentanje ne naruši profit. Sklopive stolove je vrlo lako donijeti na takve događaje, no prilikom kupnje pazite da su izdržljivi. Također nemojte zaboraviti na signalizaciju, osvjetljenje i promo materijal koji će privući pozornost na vaš štand.
Probno postavljanje štanda u dvorištu prije samog događaja je jedan od najvažnijih koraka koji će ubrzati prenošenje, postavljanje i sklapanje štanda. Označite veličinu štanda i u potpunosti ga sastavite. Onda brojem označite svaki dio štanda i odgovarajuće kutije proizvoda. Nakon toga napravite jednostavni crtež po kojem ćete sastavljati štand
Na dan događaja, pakirajte opremu u auto prema brojevima iz crteža. Postavljanje štanda ide vrlo lako jer se ne treba brinuti o rasporedu.“
2. Pakirajte se pametno
Kada pakirate proizvode od velike koristi su vam posude koje će istovremeno biti i kutije za artikle na štandu, primjerice dekorativni sanduci, kante ili čak stari koferi. Cynthia Sutton vlasnica The Silver Barn i Nutmeg’s, prodaje stvari za dekoraciju doma i dječje igračke. Ona sudjeluje na brojnim sajmovima i kaže da je potrebno pomno planiranje prilikom pakiranja.
„Rasporedite proizvode po kategorijama, primjerice: nakit, kućne potrepštine i dječja oprema, zatim se odlučite za svaku od kategorija koje ćete artikle nositi i od kojeg dobavljača. Pakirajte se i izaberite cijene po kategorijama.“
Kada stignete na sajam lakše ćete se raspakirati i postaviti artikle, jer će biti raspoređeni po kategorijama.
Dobro se organizirajte
Kutije i posude nisu predmeti za izlaganje i trebate ih mudro izabrati. Tražite kutije koje se mogu slagati jedna na drugu i sklopiti po potrebi. Rasklopne posude za prenošenje su dobre za nošenje mekanih proizvoda jer se mogu sklopiti i složiti unutar jedne posude. Ako koristite stol onda ponesite dugački stolnjak da možete sakriti kutije ispod njega. Inače ćete ih morati nositi natrag u vozilo kako bi vaš štand izgledao uredno.
Uz vaše proizvode trebate ponijeti i pribor za organizaciju. Spakirajte nužne stvari kao što su:
- Punjač za mobitel
- Produžni kabel
- Izolir traka
- Zakačke
- Škare
- Samoljepljivi valjak za čišćenje tkanina
- Olovke i markere
- Zavoji
- Maramice za čišćenje
- Bilježnica
- Kalkulator
- Aspirin
- Maramice
- Papirni ručnici
- Krojački metar
- Vrećice za smeće
- Plastične vezice
Korisno je da sve ovo stavite u jednu kutiju i da ne morate posebno pakirati za svaki idući događaj.
4. Vodite inventuru
Ne želite da vam ponestane artikala, ali također ne želite da donesete višak stvari i da vaš štand izgleda pretrpano. Izbjegavajte dodavanje stvari za svaki slučaj prilikom pakiranja.
Svi bi željeli ponijeti čitavu trgovinu da znaju da će se sve prodati.
Ali s vremenom morate prestati dodavati nove artikle koje nosite sa sobom na sajam. Količinu proizvoda prilagođavate obimu posjetitelja koje očekujete na sajmu. Jednostavno pravilo koje većina koristi je da pomnožite cijenu rente štanda sa 10 i to neka bude minimum vrijednosti artikala koje nosite. Primjerice ako rentu plaćate 2000 kuna onda ponesite artikle u vrijednosti od 20 000 kuna.
Što više prodate manje morate pakirati na kraju sajma. Eksponate nemojte prodavati sve do pred kraj sajma. „Na taj način kupci će naručiti proizvode s vaše web trgovine, a nećete izgubiti potencijalne mušterije.“
Kako je biranje odgovarajućeg inventara umjetnost, tako je bilježenje inventure znanost. Napravite popis svega što nosite i napravite sustav praćenja kako bi mogli pratiti inventuru i prodaju. To možete učiniti uz pomoć tabele ili unošenjem podataka u vaš POS sustav. Vođenje inventure će vam pomoći prilikom izbora artikala za iduće sajmove, ali će vas i pripremiti za narudžbe od dobavljača kako bi nadoknadili prodane artikle.
Kako iskoristiti POS Sustav da povećate prodaju
Isprobajte POS Sector fiskalnu blagajnu: Želite da vodite prodaju gdje god se nalazili? Isprobajte POS Sector i bavite se prodajom na terenu.
5. U slučaju da imate više radnika na adventskim kućicama
Planirajte da vam za vrijeme najvećih gužvi rade zaposlenici koji su vješti u prodaji. Upravljanje osobljem postalo je sastavni dio POS sustava unazad par godina, a i vlasnici su primijetili prednosti koje im nude POS sustavi, posebice u Božićno vrijeme. Vlasnici imaju uvid u vrijeme provedeno na blagajni za svakog radnika posebice. Najbolje u svemu tome je iscrpna analiza zaposlenika koja govori koliko je koji zaposlenik prodao robe i u koje vrijeme. Uz pomoć ovih informacija lakše ćete odabrati radnika koji je sposoban za rad u vrijeme najvećih gužvi, a koje ćete radnike ubaciti kad se gužve smanje.
6. Postavite ciljeve za vremenske periode
Kada postavljate određene ciljeve npr. za blagdane potrebno vam je dosta podataka. Uz kvalitetnu fiskalnu blagajnu možete provjeriti u kojem periodu i na kojem sajmu ste bolje zaradili. Također dobar POS sustav vam pruža uvid u prodaju za prošlu godinu, što se prodavalo kojeg dana i u koje vrijeme, koji proizvodi su se najbolje prodavali, te koji su zaposlenici prodali najviše artikala. Uz ove podatke možete postaviti ambiciozne ciljeve i napraviti dobar plan za idući sajam, advent ili festival i praviti usporedbe. Znate li koliko ste točno prodali kobasica na adventskim kućicama prošle godine? Uz dobar POS sustav i informaciju da će ove godine prodaja premašiti sve rekorde možete ciljati na porast prodaje od 10-20% u usporedbi s prošlogodišnjom blagdanskom groznicom.
Za kraj
Ne zaboravite voditi računa o priboru kao što su vrećice, papir za pakiranje i bilježnice s računima. Nadopunite zalihe prije svakog sajma i koristite pune potencijale fiskalne blagajne za štandove.
Sudjelovanje na sajmovima je odličan način da se zbližite s kupcima, isprobate nove proizvode i povećate obim prodaje. Uz malo planiranja riješiti ćete se stresa i postati uspješniji.
Imate li neke savjete prilikom pripreme za odlazak na vikend sajam? Podijelite vaša iskustva u komentarima ispod.