Svaki restoran postavlja drugačije zahtjeve prilikom obuke osoblja, ali kakva god bila, obuka je neophodna. Čak 62 % radnika u restoranu je izjavilo da bi dali otkaz ako ne budu imali adekvatnu obuku. Kada su ih pitali što misle koja je najslabija karika njihove obuke, većina je odgovorila da je to obuka s ciljem da budu unaprijeđeni.
Postoji mnogo čimbenika koji utječu na uspjehe i neuspjehe novih zaposlenika, ali ne smijete ignorirati važnost obuke novih radnika.
Nažalost, vrlo je često da radnici uče na svojim greškama, a gosti su ti koji naposljetku ispaštaju.
Umjesto da se držite ove rutine, razvijte i unapređujte plan obuke za nove zaposlenike kako bi ublažili stres koji donosi uhodavanje novih uposlenika.
Bilo da pravite vodič za radnike prvi put ili da vršite preinake već postojećem, vodite računa o ovih šest stvari kako bi vaši zaposlenici bili dobro obučeni.
Definirajte slogan vašeg restorana i dajte mu svrhu
Neka vaši zaposlenici znaju što će reći o vašem restoranu bilo da su na smjeni ili negdje u društvu. Svi znamo kako je usmena predaja bitna u ugostiteljstvu. Ljudi s kojima vaše osoblje razgovara bi mogli biti potencijalni gosti, budući uposlenici i nadajmo se budući zagovornici vašeg restorana.
Odličan način za smišljanje slogana je koristiti Što? Kako? Kome? Pristup.
Čime se vi zapravo bavite? Pravite ukusne kebabe? Stvarate odlično ukupno iskustvo gostima? Ili možda oboje.
Idući korak je da definirate kako ostvarujete vaše „Što?“
I naposljetku definirate vašu publiku. Koje goste želite privući?
Ovo su pitanja na koja trebate dati odgovor prilikom pisanja kratke reklame za vaš restoran. Neka bude jasan, sažet i da znači nešto vašim zaposlenicima. Bitno je da razumiju svoje uloge u vašem restoranu. potencijalni gosti, budući uposlenici i nadajmo se budući zagovornici vašeg restorana.
Naprimjer: Ako ste za svoj cilj uzeli da pravite kebabe, da budete brzi i povoljni. Dovoljno je da to složite u jedan lako pamtljiv slogan ili kratku reklamu koju će Vaši radnici znati prenijeti potencijalnim gostima. Znajući tu poruku i radnici će biti svjesniji na što se trebaju fokusirati prilikom rada kod Vas. U ovom slučaju da naprave najbolji kebab i da budu brzi.
Potaknite zaposlenike da traže pomoć
U ljudskoj prirodi je želja da nešto naučimo sami, ali kada se radi o poslu jako je važno da zaposlenici znaju da je uredu tražiti pomoć.
Očekivano je da će vodič za obuku vaših zaposlenika sadržavati sve što je potrebno za rad u restoranu, ali je podjednako važno podsjetiti zaposlenike da je traženje pomoći također dio posla.
Kako potaknuti starije zaposlenike da sudjeluju u obuci?
Neka vaši zaposlenici osjete da ste im podrška. Poboljšat ćete njihov rad i profesionalni odnos koji sad imate.
Zamolite trenutne zaposlenike da obučavaju nove
Jaki ste koliko je jaka vaša najslabija karika.
Ovo može zvučati pomalo agresivno, ali je istina. Ako želite da vaši novi zaposlenici budu jaki aduti u ekipi, ubacite stavku u vodiču koja će poticati mlade radnike da uče od vaših najboljih zaposlenika, a svi znamo da ih ima u svakom restoranu.
Ako imate odlične radnike koji ne žele obučavati mlade kolege, potičite ih na promjene. Obuka je investicija. Ponudite im besplatne obroke ili pića nakon posla. Dajte im poklon karticu. Još bolje, pitajte ih što žele zauzvrat ako budu obučavali nove zaposlenike. U najgorem slučaju recite novim zaposlenicima da gledaju i uče od starijih kako im ne bi smetali u poslu.
Ako novim zaposlenicima date samo kopiju vašeg vodiča za obuku bez da im pokažete kako restoran radi onda postajete klasični vlasnik koji samo govori, a ništa ne radi. Oživite vaš vodič tako što ćete angažirati najbolje zaposlenike i rezultati će biti bolji nego što ste očekivali.
Nemojte previdjeti postupke i sustave
Pazite da ne zaboravite male (ali ključne) stavke u programu obuke. Neke stvari koje vam izgledaju očito mogle bi biti nešto potpuno novo za buduće zaposlenike.
Razmislite da napravite brzi vodič za postupke i sustave kao npr.:
- Smjernice za posluživanje gostiju
- Smjernice za pripremu hrane
- Spisak za čišćenje
- Spisak za sporedne poslove
- Spisak za zatvaranje restorana
- Spisak za skladište
Također razmislite koje su POS sustave koristili prije. Ako se prvi put susreću s vašim POS sustavom, provjerite im li vaša POS firma online vodič za početnike. Kao što su video upute u POS Sectoru. Ako ima, zaposlenici će učiti sami, a vama će uštedjeti i vrijeme i novac.
Razjasnite svrhu za svaku poziciju i potičite zaposlenike da uče za pozicije drugih zaposlenika
Različite pozicije će imati različite zahtjeve i razinu složenosti posla. Primjerice, pomoćni konobar će imati drugačiju obuku od konobara i šankera. Ovo uzmite u razmatranje prilikom sastavljanja sekcije o „svrhama određenih pozicija“ u vašem restoranu.
Prilikom izrade vodiča za obuku zaposlenika obratite pozornost na još jednu stvar, a to je obuka i za druge pozicije. Jednom sam radio u restoranu gdje je svaki zaposlenik tehnički mogao obavljati bilo koju poziciju izvan kuhinje.
Svi smo imali iskustva s hostesama koje u zadnji trenutak jave da su bolesne, a nemamo adekvatnu zamjenu. Zašto da trošite stotine kuna na popust gostima jer dugo čekaju, umjesto toga uložite u vaše osoblje, obučite ih za više pozicija da mogu uskočiti kada bude potrebno.
Može biti skupo, ali vas skupo košta i taj popust.
Napravite okvirni plan za svaku poziciju u vašem vodiču za osoblje tako da se mogu lako posjetiti kada ih prebacite na novu poziciju za vrijeme smjene.
Postavite jasne zahtjeve
Ovo mora biti prva stvar u obuci. Nije rijetkost da novi zaposlenici i šefovi potpisuju sporazum o opisu poslova u radnoj knjižici.
Neka svi zaposlenici razumiju posljedice nepridržavanja očekivanih ciljeva i zahtjeva. Hoće li dobiti dodatnu obuku? Postoji li druga pozicija s manje odgovornosti koja će im odgovarati?
“Obučite ih da budu najbolji što mogu biti“
Ako postoje uposlenici koji ne odgovaraju vašim zahtjevima, zapitajte se zašto je to tako. Jesu li dobili priliku da postignu svoje ciljeve? Da li im je obuka dobro vođena? Je li se stvorila neočekivana gužva u restoranu?
Ako nisu dobili priliku da postignu svoje ciljeve, napravite prilagodbe u programu obuke. Dobro bi bilo ubaciti dodatni dan u plan obuke kako bi izbjegli neželjene situacije koje onemogućuju zaposlenike da dosegnu puni potencijal za vrijeme obuke.
Što se nalazi u vašem vodiču za obuku novih zaposlenika?
Imajte na umu da stalno trebate razvijati i unapređivati vaš plan obuke.
Neka svaki vaš novi zaposlenik bude škola i vama kako da poboljšate plan obuke. Kao što znamo, ugostiteljstvo ne oprašta ako ne posvetimo dovoljno vremena gostima. Ali kad se radi o obuci vašeg tima, ulaganje vremena u njihovu obuku će se višestruko isplatiti.